~ Juni '09 Mama's deel 7! ~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik hoop dat het je lukt om tot 14 februari thuis te blijven of je beter te voelen zodat je weer kan werken...
    zou je niet 2 dagen van 9 uur kunnen werken? Dat het voordeliger is?

Maar je wilt dus danian ook naar de opvang doen als je niet werkt? Of alleen in je zwangerschapsverlof? Anders is de psz misschien een goede optie?

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    9 uur op een dag werken kan niet het schoonmaken is van 10.00 uur tot 15.00 uur.

Ik wil Danian naar de opvang doen in mijn verlof en na mijn verlof wil ik wel weer werken, maar moet dan wel voor 20 uur in de week en anders ga ik 's avonds werken dan hebben we geen opvang nodig, maar dat kan ik pas na mijn verlof bekijken.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    flutter hier al de hele dag niet geweest?
    Nou ik denk dat ze of bezig is of dr meisje al in dr armen heeft...

4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @deb, denk t niet, denk dat ze druk is met dr kerstboompjes :p

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ja dat kan ook... maar ik heb hoop ;)

6. McGyver

McGyver Niet meer actief

@bloem super dat het zo goed gaat!

7. McGyver

McGyver Niet meer actief

spannend.... al nieuws?

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Bloem: Heerlijk toch dat je eigenlijk niks voelt, beter dan weken ziek, zwak en misselijk zijn! :) Voelde je S. al snel?

@Tam: Gelukkig maar, 3x een juni zusje met dezelfde naam is ook weer zoiets haha ;).
    Balen dat je weer zo moet spugen, echt dagelijks of dat niet?

@Deb: Heb je reactie op fb even verwijderd voordat mensen me gaan zoeken op zp ;).
    € 600,00 minder als je gaat werken? Dan zou de keuze voor mij ook snel gemaakt zijn! Haha

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Sorry nog geen baby...
    Vandaag de hele dag op pad geweest, veel te schattige mini baby kerstboompjes gekocht/gemaakt :D

Ik tel af tot 42 weken, iedere dag eerder is mooi!
    Nog 'maar' 11 nachtjes ;)

10. McGyver

McGyver Niet meer actief

wij tellen mee!

11. McGyver

McGyver Niet meer actief

ppffff

@mamas van speen kinderen,
    werden/worden jullie kids ook savonds snachts huilend wakker omdat ze de speen kwijt zijn?
    ik word er zo gek van.

Bram had en heeft zijn duim, dus daar hoefde ik er nooit voor uit, maar Lisa....nu vanavond al 2 keer en snachts meestal ook 2 keer..... vermoeiend..

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Flutter: Nee gelukkig niet dagelijks het gaat nu weer een paar dagen goed wat betreft het spugen
    @ McGyver: Vervelend he als ze de speen kwijt zijn bij Danian moest ik er ook steeds 's nachts uit omdat hij hem kwijt was gelukkig nu niet meer. Wil het liefst bij de volgende ook geen speen gebruiken, maar of dat gaat lukken;)

13. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Mcgyver, A. Pakt hem nu meestal zelf weer dus nu niet meer, maar eerder wel eens hoor. Je kunt er ook een doekje aan doen of een knuffel je speen

14. McGyver

McGyver Niet meer actief

@tamtam hopelijk heb je het spugen nu achter je...pfff

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou zei ik gisteren nog tegen je dat sam dat zelden doet, werd ie gisterenavond/nacht gewoon 6 keer (!) wakker. Was er ook niet zo blij van...
    Misschien is zo een knuffel je speen ding een optie voor je? Of anders gewoon 10 spenen in het ledikantje leggen zodat ze er altijd eentje kan vinden?
    Of anders de speen afwennen? Bij het cb raden ze dat aan vanaf 9 maanden... maar ik zie dat echt nog niet zitten hoor...

Emma heeft trouwens nu al 3 nachten zonder speen... maar ik vind het wel zielig voor dr want ze vraagt er wel om en dan "Sinterklaas speentje mee genomen, Sinterklaas nu ver weg :(" blegh. Liefst zou ze van mij altijd die speen mogen.

En ze doet nu ook geen middagdutje meer. Wel balen maar wat doe je er aan. Misschien komt het nog terug...

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    oh, dat is jammer Deb! Vind dat altijd wel lekker, eventjes een paar uurtjes alles in slaap (en sam op school)

@spenen... hier alle 3 zonder, maar ik zou denk ik 'gewoon' in 1x stoppen. Wel in de vakantie of in een weekend, zodat je de volgende dag niet dood moe hoeft te werken.

Bloempje, wat goed meid, eindelijk de 12 weken voorbij! Super dat het nu eindelijk goed mag gaan!!!

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ben ik weer, met baby in buik..

Hier geen speen maar een duim, lijkt me inderdaad lastig om af te moeten 'pakken'. Het duimen krijgen wij echt niet afgeleerd, probeer haar alleen in bed te laten duimen maar ze gaat het overdag ook steeds vaker doen als ze even rustig zit... Gelukkig haalt ze haar duim wel uit haar mond zodra ze slaapt! Dus niet hele nacht met giecheltje open ;)

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Deb: Hoop dat ze toch weer gaat slapen 's middags, wel lekker toch even je handen vrij? Hier ook een periode zonder middagslaapje gehad en nu slaapt ze weer minimaal 1,5 uur :)

19. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Afleren van spenen, wij hebben bij Juul gewoon het eerste stukje eraf geknipt. Toen hij vroeg om de speen gewoon gegeven. Hij deed hem in zijn mond, haalde hem eruit en zei "papa kapot gemaakt". Sindsdien wil hij geen speen meer :D

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Jo...Bij Finn hebben we heel erg lang zijn voeding in moeten dikken. Weet niet of je dat ook doet? Anders had hij echt last. Die Zantac verlicht alleen het branden van het omhoog komen. Dus dat omhoog komen moet ook gestopt worden. maar ja...als ze er geen echte last van heeft..wat is dan wijs?
    Finn heeft het nog wel hoor. Als hij gedronken heeft. Dat ie af en toe een beetje spuugt. als hij meteen druk aan de slag gaat of bukt ofzo. Maar daar heeft ie verder geen last van en we zeggen ook dat het niet uitmaakt als het gebeurd.
    Die cadeautjes...pffff...hij wilde gewoon halverwege niet meer uitpakken! Het was ook echt te gek hoor! Ik had nog gezegd dat iedereen het een beetje rustig aan moest doen..maar helaas!

@Flut...jeeeemig wat een buik! Wauwie!

@Sue...jeeeeej 12 weken geweest! Fijn dat het allemaal goed gaat en dat jij je goed voelt!
    Ik vond je filmpje van Sasha zooooo lief!

@Tam...waarom gaat Danian dan eigenlijk twee dagen naar de opvang, als jij normaal een halve of een hele dag werkt?
    Balen van het spugen zeg!

@McG...geen last van bij Finn. Hij pakt hem zelf, maar meestal hoeft hij hem niet meer als hij eenmaal 1 keer in slaap is gevallen. Als hij bang is ofzo, dan wel. Dan moet mama hem pakken, maar dat is een enkele keer.
    Misschien een doekje of beestje er aan doen? Bij Finn zit er zo'n speendoekje aan. En hij heeft er ook niet echt altijd meer behoefte aan.Hij ligt altijd in zn bed.
    Ooooohhhh....Lisa natuurlijk...ik dacht al...kan Bram hem niet vinden. Hahaha! Wat een domme actie van me! Maar goed...Finn had dat dus toen hij klein was ook niet door dat doekje!

@Deb...ik vind dat idd wel een beetje zielig voor Emma...maar ze slaapt wel toch?
    Daarom heeft Finn hem nog gewoon als hij slaapt.Het helpt hem echt in slaap komen en zodra hij slaapt valt dat ding uit zn mond. Dus ik maak me echt nergens druk om. Hij gooit hem zelf in zn bed als we naar beneden gaan. Dus het is ook niet zo dat hij er altijd mee in zn mond loopt. Ik vind het nog wel ff prima zo!

kinderopvangtoeslag...ik heb dus nog geen idee wat ik volgend jaar moet gaan betalen...hoop dat ik het nog kan betalen! Want Finn heeft het zo naar zn zin.

Ik ben met Finn vandaag voor het eerst bij de tandarts geweest. Hij was zo stoer! Helemaal zn mond wijd open! Hij vond het niet eens eng ofzo! Bikkel!

Deel Deze Pagina