~ Juni '09 Mama's deel 7! ~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McGyver

McGyver Niet meer actief

@flutter, medela calma fles?

pfff elke dag visite 2 weken lang, vreselijk lijkt me.

@adnalie, wat vervelend voor s zeg.

@meeting, mag bij mij!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Goedemorgen dames,

Hopelijk heeft iedereen fijne kerstdagen gehad.
    Wij waren eerste kerstdag met z'n drietjes en 2e kerstdag bij mijn ouders.
    Danian is daar nog steeds die blijft daar tot er met vrijdag, want wij gaan zijn nieuwe kamer inrichten.
    Behangen en nieuwe vloerbedekking doen we na de renovatie die we volgend jaar krijgen.
    Als we nog tijd over hebben gaan we ook de 2 muren in de baby kamer verven die worden paars/lila.
    Net gebeld naar het ziekenhuis voor mijn suiker waarden en die waren allemaal binnen de waarden die mogen, dus dat is positief. Moet nu alleen na de maaltijden nog prikken en met oud en nieuw mag ik nog iets minder en dan moet ik volgende week donderdag weer bellen.
    Bij de VK was ook alles goed en hoefde eerst geen nieuwe afspraak te maken, omdat ik eerst naar de gynaecoloog moet.
    Straks om 10.30 uur de pret echo erg veel zin in.

@ Adnalie: wat vervelend dat S. zo'n last van heeft hopelijk werkt het pufje beter.

@ Bloempje: Beterschap met Sascha

@ Flutter: Lastig dat je geen goede fles kunt vinden heb ook zo geen tips.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Mcg: Nee helaas, die is ook binnen 5 minuten leeg :(
    Ja stiekem hoop ik ook dat die kraamvisite snel voorbij is haha. Z. wordt er helemaal tureluurs van, dus nu plannen we het maar als ze in bed ligt.

@Tam: Fijn dat je waardes goed waren! En succes met klussen :)

4. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    @Adnalie, sasha heeft steeds luchtwegontstekingen, met veel slijm waardoor ze het benauwd krijgt en piepend ademhaalt want dr longetjes zijn gewoon niet sterk genoeg om alles weg te hoesten dus dat hoopt zich op in dr longen en dat irriteert dan, toen ze alleen melk dronk was dat helemaal vervelend want dat slijmt ook nog is enorm, nu dri kt ze dan alleen watee en eten gaat bijna niet want daar blijft ze door t slijm zowat in stikken, maar als ze maar dribkt. Ze heeft daar salbutamol puffer voor en pulmex op dr borst en rug en vooral neusspray 0,025 xylometazoline om het slijm te verhelpen.

En soms zoals nu amoxilline penniciline kuurtje

Jeetje zoveel visite pfff snap dat je er soms tuureluurs van wordt.. Hmm zo'n 1-2-3 speen niks? Zwaar beginnen en dan lichter als ze moe wordt? Of vieding in 2 flessen? Eerst dr brown nr 1 en als ze moe is rest in dr brown nr 2? Of zoiets? Of voeding dikker maken zodat het lastiger zuigen is en dan een standaard speen oid? Lastig!

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
  6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Bloem: 123 spenen gaat 1 al veel te snel...
    Ga straks een Dental speen 2 proberen, de 1 zoog ze vacuum. Ze moét morgen gegroeid zijn :(

@Tam: Aaaaah wat mooi! :)

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    flutter, oohhh wij hebben ook zo'n zoektocht naar de goede fles gehad.... Heb je de dr brown fles al geprobeerd? Die werkt hier het beste.

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    tamtam, mooi!!!! wat fijn dat de waardes goed waren!

bloem, die puffer heeft S.ophie nu ook. Ventolin, is dezelfde stof die er in zit. Idd na het geven van de fles is het slijm echt heel erg.... zo vervelend. Maar eigenlijk is ze de hele dag door kortademig en hoor je zo'n geronk in haar longen/ keel.....

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    je hebt een spenen zonder gat, dat kun je er zelf in maken met een scherpe speld... heb je een heel klein gaatje.

welke flessen heb je allemaal geprobeerd?

Tamtam, mooie foto's!!! en wat fijn dat de waardes goed blijven!

@ zieke kindjes... heel veel beterschap!

Thom heeft de waterpokken, gisteren een stuk of 3, ondertussen staat z'n buik en vooral z'n rug al goed vol. Heeft er gelukkig nog geen last van. Nu Sam en Mees nog... hoop dat die ze ook snel krijgen, heb nu vakantie en op het kdv mogen ze niet komen met waterpokken.

Nu wachten op de magnetron-monteur. De deur gaat niet meer open. Erg handig dus met een baby...

Straks gaan we lekker samen sushi eten. Lang geleden dat we met z'n 2tjes zijn gaan eten. Kindjes slapen bij opa en oma... dus mama kan morgen ook nog eens uitslapen.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik heb tommee tippee flessen voor Mees en daar heb je breastflow spenen bij. Volgens mij heb ik er nog 1 ongebruikt, want ik ze verkeerd besteld.

11. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    Mooie echo foto tamtam!

Ja dat slijm bij de flessen is echt balen... Wat soms helpt is dr fles meer water bij te doen zodat hij minder slijmt en redelijk zittend te voeden,. En voor de rest duimen dat het zonnetje weer snel gaat schijnen dan wordt het minder!

Ik ga duimen dat ze genoeg aangekomen is flutt!

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @tam...super! Wat een mooie foto's zeg! Hoe gaat het met jou?

@Bloem...15 weken alweer! Zie je het al? Zo ja..dan zeg ik FOTO!

@Flut...ik duim voor jullie dat N. is gegroeid!

Meeting...wat mij betreft kan het hier. Dat was vorige keer al de bedoeling, alleen toen piepte Soof voor! Hahaha!
    Maaaaaarrr...beslissen jullie maar!

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja die tommee tippee flessen heb ik ook... maar die gaan af en toe vrij langzaam (zelfs met een grotere speen...)

tamtam wow wat mooi!

14. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sarah: Met mij gaat het wel de misselijkheid lijkt iets af te nemen en dan voornamelijk als ik mijn medicijnen heb gehad, maar ben wel erg moe kan de hele dag wel slapen. Slaap ook erg onrustig en droom veel, dus wordt al moe wakker.

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ja hier ook, maar nog net wat te langzaam. Dan drinkt ze in 20 minuten 80cc en valt in slaap. En speen 2 gaat weer te snel.. Dus denk dat ik maar probeer speen 1 wat groter te maken.

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Marloes: Ja van Difrax heb je die zonder gaatje, maar die hebben ze niet in de winkel. Even kijken waar ik online kan bestellen. Heb geprobeerd: Difrax S, Avent, Medela Calma en Dr. Brown. En dan nog losse spenen... De Dr. Brown gaat het beste, maar net wat te langzaam. Dus denk dat ik maar even in die speen ga frotten met een naald ;). Smalle spenen pakt ze beter als bredere, dan slokt ze nog meer lucht mee. Ze kan gewoon niet zo goed drinken lijkt wel, heel slordig, klokkend.

Ach arme Thom, hopelijk krijgt hij er geen last van. Kan zo vervelend gaan jeuken.

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Jaaa N. was goed aangekomen! Dus denk toch dat het die laatste dagen bv waren, melk schoot moeilijk toe door de pijn, hapte slecht aan etc. En met de Dr. Brown level 2, dop er heel strak op en beetje Nutriton gaan de flessen op en blijven ze er in. Maar ik durf nog niet te hard te juichen ;)

Ik dacht gisteren en eergisteren al dat N. een paar keer bewust naar me lachte. Maar durfde het niet hardop te zeggen, ze is nog zo jong... Is die cb arts er net en die ziet het, ze blijkt dus echt al te lachen *smelt*

18. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    Jaaaa wat goed dat ze goed is aangekomen!! Wat heerlijk voor jullie!

En nu al lachen...ahhh hoe lief!!!

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Goed zo Flutter!!! en al lachen, wat lief van Nova!

Thom staat ondertussen helemaal onder de waterpukkels, zoals Sam ze noemt. Hij heeft er geen last van gelukkig, zitten vooral op zijn buik en rug... en maar 2 of 3 op z'n gezichtje.

Nu Sam en Mees nog

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    adnalie wat is er met sophie?

Deel Deze Pagina