~ Juni '09 Mama's deel 7! ~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Het einde? Ah neeee... *snik* haha

Het zit er alweer bijna op voor jou Tam, spannend! :)

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Mag ik hier ook meekletsen?
    Ik ben een bijna-juni-2009-mama. Op 1 juni was ik uitgerekend, maar Evelien vond 28 mei een mooiere dag...
    Ik begrijp alleen dat jullie meer op facebook zitten. Ik ben niet zo actief met social media... De mei-2009-mama's kletsen ook al een hele tijd op hyves, maar daar doe ik niet zoveel mee.
    De laatste tijd ben ik wat actiever op ZP en vind het eigenlijk wel leuk om ook over Evelien te kunnen kletsen met meiden met kids van dezelfde leeftijd.

Evelien is een ondeugend, pittig meisje met een enorme eigen wil. Ze praat ontzettend goed en is heel leergierig. Alles wat Annabel (is net 4 jaar) kan of geleerd heeft op school, moet Evelien natuurlijk ook doen. En als het niet lukt, hoor je dat echt wel. Pfff, die meid heeft een stem!
    We zijn haar nu wat strakker aan het houden, want ze is echt grenzen aan het opzoeken. De time-out met eierwekker in de strafhoek werkt goed. We moeten echt opletten dat we een duidelijk ritme aanhouden, anders is er geen land mee te bezeilen.

Slapen jullie kids overdag nog? Evelien doet de ene keer nog wel een middagdut, maar de andere keer weigert ze gewoon. En 's avonds is ze dan zo moe dat ze niet kan slapen. Leuke fase... Helemaal in combinatie met Marjolein (15 maanden oud). Die is van twee naar een slaapje aan het gaan. Ach, we doen gewoon alles tegelijk.

Qua zindelijkheid wil Evelien nog niet hard genoeg. 's Ochtends en 's avonds gaat ze goed op het potje of op de wc, maar overdag plast ze nog vrolijk in haar pamper. Ik wil pas echt met haar gaan trainen als ze een keer buiten de pamper heeft gepoept. Ze weigert nog gewoon om op het potje of de wc te poepen. Als ik merk dat ze moet poepen, blijf ik gewoon vragen. 't Zal wel een keer komen.

Verder wil ze vaak meehelpen in de keuken. Gisteren plonste ze de broccoli zo leuk in de pan. Zo mooi om dat trotse koppie te zien.

Zelf werk ik normaal vier dagen in de week bij mijn ouders in de zaak. Nu zit ik een paar weken in de ziektewet a.g.v. mijn miskraam. Ons ukje was met 11 weken gestopt met leven en anderhalve week later vond de currettage plaats.
    Vandaag zijn de jongste twee naar het KDV en blijft Annabel over op school, dus ik heb alle rust en tijd voor mezelf. Da's ook hard nodig.
    De dagen dat ik werk, gaan de jongste twee trouwens twee dagen in de week naar het KDV, een dag is papa thuis en een dag past oma op. 't Is druk met onze drie meiden, maar ook supergezellig!

Groetjes,
    Nelly

3. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Hey Nelly wat mij betreft ben je welkom! Misschien weet jij het topic weer wat leven in te blazen :)

Druk lijkt me met drie, maar gezellig ;) hier twee mannekes M. van juni 2009 en A. Van 9 maanden. Ik hou het een beetje anoniem, maar namen wil ik wel pb-en hoor als je nieuwsgierig bent.

Ik werk ook 4 dagen in de week, nu passen mijn ouders 1 dag op en 3 dagen gaan de jongens naar het kdv. Maar per 1 Apr krijgen we een au pair voor een jaartje. Ben benieuwd hoe dat gaat! Brengt hopelijk wat rust in de tent, en is veel goedkoper dan het kdv, wat in 2013 nog duurder wordt.

4. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Ow en m wil ook nog niet aan de pot. Als hij thuis is zetten we hem wel eens op hetnpotje en komt er wel eens een plasje maar vaak ook niet!

5. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    't Is hier inderdaad aardig rustig...

Haha, Snieke83, als je er zo over begint, ben ik natuuuuuuurlijk hartstikke nieuwsgierig naar de namen van je mannekes. 'k Ben ook wel benieuwd waar je vandaan komt. Aan de hand van je naam vermoed ik ook uit Noord-Brabant... Dan zal ik je ook mijn echte naam verklappen. Hihi...
    Wauw, binnenkort een au-pair in huis. Lijkt me wel spannend. 'k Heb ook geen idee hoe die procedure gaat. Screening via een bureau ofzo? Maar zeker fijn dat het in de kosten gaat schelen!
    Krijg jij trouwens ook van die verbaasde reacties dat je als moeder vier dagen in de week werkt? Ik zou eigenlijk wel graag minder willen gaan werken, maar we zitten financieel wat krap en de meiden hebben het prima naar hun zin op deze manier.

Misschien dat ik binnenkort toch ook maar aan FB moet... 'k Heb wel Hyves, maar daar doe ik niet veel mee en dat loopt ook aardig leeg, geloof ik.
    Naja, we zien wel.

Hopelijk komen er hier weer gezellig meer meiden kletsen.

Groetjes,
    Nelly

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    zal ik ook weer eens langs waaien... zit nu op school, maar de klas is rustig, dus kan wel even ;)

Leuk dat je mee komt kletsen Nelly, we hebben hier weer wel eens een frisse wind nodig, die voor wat inspiratie zorgt :) Volgens mij hebben wij al eens samen in een kriebel-topic geschreven.

Maar in het kort... heb ik 3 hele stoere, lieve en ondeugende mannetjes van 4 (aug 2007), 2(juni 2009) en de laatste aanwinst is van juni 2011.

Ik werk nu trouwens 3 dagen (neem 1 dagdeel ouderschapsverlof op) maar ik zou absoluut niet minder willen werken. Eigenlijk vind ik 4 dagen het fijnste, gewoon om de contacten en de feeling met collega's, leerlingen etc niet te verliezen.

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Welkom Nelly

Ik zal ook kort wat over mezelf vertellen.
    Ik woon in Elburg ben 33 jaar en ben getrouwd.
    Heb een zoontje van Juni 2009 en ben nu zwanger van een meisje en ben 4 April uitgerekend.
    Ben momenteel weer werkloos ga na mijn verlof weer solliciteren.
    Mijn zoontje slaapt 's middags nog 2 uur wel fijn nu.
    Zindelijkheid is hij nog niet mee bezig.

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @marloes80: jouw naam komt me inderdaad niet onbekend voor.
    Echt leuk, een jongensgezin! Ik ben jaloers. ;) Ik heb altijd geroepen dat ik vier jongens wilde en nu ben ik superblij met mijn drie meiden.

@tamtam78: oooh, je hoeft niet zo lang meer te wachten voor je je meisje in je armen kan sluiten. Leuk joh, een koningskoppel! Succes met de laatste loodjes.
    En heel veel succes met solliciteren straks. Eerst lekker genieten van je nieuwe gezinnetje.

Vorige week kregen we een brief van de gemeente voor Evelien over het kiezen van basisscholen. Nou gaat Evelien gewoon naar dezelfde school als Annabel, maar wat gaat het ineens snel zeg. Annabel zit nog geen twee maanden op school en de volgende wordt weer "opgeroepen". Pfff...

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Gaan jullie, nadat alles verwerkt is, nog opnieuw voor een vierde kindje?

ja gaat snel he... deze zomer worden ze al weer drie!

Zo, ik kan zo op zoek naar een nieuwe koelkast...grrrr.... Zit schijnbaar ergens in de wand een gaslek, dus afgeschreven. Pas 6 jaar oud. Zo maar even gaan kijken, want zonder kun je ook niet he.

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @marloes80: een vierde kindje wil ik wel graag, maar we doen rustig aan. Eerst de boel een plekje geven.
    Het liefst zou ik een zomerkindje willen, lekker naar buiten met de verjaardagen. Maar goed, dat heb je niet helemaal voor het kiezen he! We zien wel hoe het allemaal loopt.

Balen van je koelkast! Hier doen we het nog steeds met mijn koelkast met minivriesvakje uit mijn studententijd. Even denken hoor, dan is dat ding dus nu al ruim 11 jaar oud. En dat voor een of ander B-merk, wow...
    Geen idee trouwens hoelang koelkasten meegaan...

11. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Welkom hier!
    Ik heb net even je verhaal gelezen in het vlinder toppic, wat heftig allemaal meid!
    Ik hoop dat het jullie lukt om het verlies een plaatsje te geven
    Ik ben N.atasja, 34 jaar en moede van 3 jongens van 14, 12 en 7 jaar oud en een meisje dat 29 mei al weer 3 word!
    Ik ben al heel wat jaartjes thuis blijf mama en dat bevalt prima

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Natja: heej, ook een meimama! Was je ook eerder bevallen dan de uitgerekende datum? Haha, meiden zijn ook zo nieuwsgierig (zeggen ze)... Hier zijn ze alledrie eerder dan de uitgerekende datum geboren.
    Heerlijk thuisblijfmama, ik zou willen dat ik dat kon.

Hier even een ziekenboeg. Vrijdagavond had Evelien flinke koorts, dus die had ik maar bij mijn ouders opgehaald na ons etentje. 's Ochtends was ze weer helemaal de oude.
    Vannacht heeft Annabel drie keer gespuugd, dus ben ik drie uur in de weer geweest, terwijl ik al zo ontzettend slecht slaap.
    Ik ben kapot... Ook erg handig nu ik er vanavond alleen voor sta, manlief heeft een uitwedstrijd en is pas laat terug.
    Oh, zonet heeft mijn man Evelien uit bed gehaald en bleek ze ineens weer hoge koorts te hebben.
    Kan er ook nog wel bij...

13. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    welkom Nelly!

Wat een heftig verhaal :( sterkte.
    Leuk 3 meiden!

Ik heb 1 zoontje. En ben een juli mama :p Hij kwam 11 dagen te laat!
    Ik ben alleenstaand, of nou ja. Ik woon alleen met mijn zoontje, en heb sinds een halfjaartje een hele lieve vriend.

Beterschap met Evelien

14. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ja ze kwam met 38 weken, helaas was mijn man er niet bij doordat het ineens zo snel ging

Wat balen hè als die kleintjes zo ziek zijn:(
    Gaat het al wat beter met Annabel en Evelien?

15. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He meiden ik zie dat jullie een hecht groepje mama's zijn. Superleuk. Ik weet wel dat ik nooitmet jullie meelees en vertel, maar vind het toch leuk om even mede te delen dat we weer zwanger zijn.
    Alle goeds, geluk en gezondheid gewenst.

Xxx joyce

16. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Wow wat leuk de derde op komst!
    Van harte gefeliciteerd!!!!!
    Gaat alles goed met jullie?

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Aurin: leuke datum, je zoontje is op mijn broertjes 29e verjaardag geboren! Echt een zomerkindje. Hij is ook best lang, niet? Super dat je een nieuwe vriend hebt. Klikt het goed tussen hem en je zoontje?

@Natja: oooh, dat moet een turbobevalling geweest zijn, dat je man niet op tijd was. Ik kreeg na Annabels bevalling direct een aantekening in mijn dossier "mevrouw bevalt snel". Van Annabel was ik vanaf het eerste teken binnen 4 uur bevallen, van Evelien binnen 4,5 uur en van Marjolein binnen 1,5 uur.
    Van de week zag ik trouwens je banner, Isabelle heet je dochtertje toch? Supermooie naam!

@BAS1759: ik klets ook nog maar net mee. Ik zie dat je twee mei-kindjes hebt, leuk! En natuurlijk gefeliciteerd me je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend? Ik hoop dat alles goed gaat. Jullie hebben al heel wat meegemaakt, aan je banner te zien.

Hier is het nog steeds ziekenboeg. Manlief zit sinds gisterenmiddag met een flinke griep thuis.
    Onze Evelien hoest nog steeds erg veel. Vannacht is die arme gup zelfs van ellende uit bed gevallen. Dan blijft ze zo zielig slaapdronken naast haar bedje liggen jammeren tot je haar weer in bed legt. Eigenlijk ook wel schattig...
    Annabel had gelukkig alleen van het weekend een spuugnachtje. Zal wel iets in de weg gezeten hebben ofzo. Ze is nu in ieder geval weer helemaal de oude op een aankomende verkoudheid na.
    Marjolein is nog wat aan het kwakkelen met haar oorontsteking. Twee weken geleden had ze al een kuurtje gehad, maar dat sloeg niet genoeg aan en deze week heeft ze een zwaardere kuur gekregen. Hopelijk knapt ze hier wel van op. Vannacht heb ik weer een paar uur met haar op schoot gezeten. Ze had gisteren overdag ook overal plekken, alsof ze in de brandnetels was gevallen. Misschien een allergische reactie, maar vandaag was er niets te zien.

Oh, hebben jullie trouwens ergens een lijstje van de mei2009 kindjes?

Groetjes,
    Nelly

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het is geen einde hoor! Alsjeblieft niet!!! Hahaha! Ik heb gewoon een beetje veel aan mn hoofd.
    Het gaat heel slecht met mijn oma. Die gaat het niet meer lang volhouden.

En ik ben heeeeel lui de laatste tijd...en daardoor krijg je het heel druk! Hahah~! En school natuurlijk.

Oh en nog iets...zegt Steef gisteren ineens iets over niet verhuizen. Dus ik zeg, voor de grap, nou lekker dan, dan toch met nog een baby in dit huis, kan ik net ze goed meteen mn spiraaltje er uit laten halen. Zegt ie gewoon dat dat goed is...
    Dus wie weet...

Dat zou wat zijn zeg...hahahaha!

Nelly, welkom!!!!!!

Oh...weet iemand eigenlijk hoe het met Guusje is??? Ik heb geen hyves meer...die zit toch ook bijna op jhet einde?

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oh en ik weet wel waardoor wie hier minder schijven hoor. Je leest alles van elkaar op facebook...

Dus opzeggen die handel! Hahahah

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @bas, wow de 3e!! wat leuk gefeliciteerd!
    @nelly, ja hij is idd heel lang, grote beer is t! Hoest nu met de ziekenboeg? En tussen mijn vriend en mijn zoontje klikt het super, zou zo zijn vader kunnen zijn (ook qua gelijkenis in uiterlijk)
    @sarah, sterkte met je oma, lukt t met je opleiding?

Deel Deze Pagina