~ Juni '09 Mama's deel 7! ~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    ff een onsmakelijke vraagje..

hier aantal meiden met spiraaltjes (ik heb koper) toch? saar? mcg? bloem (ervaring hihi)

hoelang waren jullie ongesteld? ik was t normaal 3 dagen, met pil helemaal niet..
    En vorige keer met spiraal 5 dagen..(toen had ik redelijk last van krampen, nu helemaal niks)
    Nu ben ik al ruim 8 dagen ongesteld, het gutst er echt uit zeg maar. Zondag had ik ineens heel erg pijn, kon alleen maar liggen. Lachen hoesten bewegen, verging ik van een steek in mijn onderbuik.
    Dat trok maandag overdag weg..
    zou t kunnen dat ie verkeerd zit en nu continu een bloeding veroorzaakt? of klets ik onzin en ben ik gewoon bizar lang ongesteld?
    Ben ook nog aan t ontpillen, nu dus een maand spiraaltje, en dus een maand gestopt met pil....
    Maar ik verlies zoveel bloed, lijkt wel op t vloeien net na de bevalling.. moet gewoon elke 1,5 uur maandverband verwisselen, tampons zwemmen er vanzelf uit na die tijd :p

zo lekker smakelijk... haha

2. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He meiden dankjewel ik ben ergens tussen 21 en 30 oktober uitgerekend als het goed. Met onze andere twee gaat eigenlijk alles perfect.

Xxx joyce

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik was het met pil zo'n 3 dagen, nu 4 tot 6e is echt heel verschillend. Het is altijd erg vloeibaar. Het gutst dus best. Hahaha! Maar de ene keer dus langer dan de andere. Moet wel zeggen dat die dagen dat het gutst er maar 2 zijn. Die andere is het weinig of normaal.

Maar pijn of iets...zelden. Wel eens hoofdpijn. Maar dat is ook al weer een paar maanden geleden. Wel af en toe pijn in m'n basrmoedermond.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat met dat maandverband en de tampons heb ik ook echt wel hoor!
    Zelf het zware geschut is niet voldoende...

Met oma gaat het slechter. Ze krijgt vandeweek paleatieve zorg of euthanasie. Dus het is afwachten. Vooral voor m'n moeder erg zwaar. Die heeft straks gewoon geen ouders meer.

5. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    Ha nelly welkom!!
    Ik ben bloempje, 35, heb 1 dochter van 2 juni en nu in verwachting van de tweede na enkele miskramen. Nu weer in juni uitgerekend!

Bas! Gefeliciteerd!!! Hartstikke leuk! Genieten meis!

Saar sterkte met oma en ooooowwww spannend! Wie weet toch sneller een beebje! Leeeeuk!!!

Lau, heb je echt koper of gynefix? Ik had gynefix en was ong vijf/6 dagen waarvan 2/3 heftig maar dat nam ook wel af na een aantal maanden eerste twee waren heftigst. Geen kramp, maar weet dat je met koper echt heftiger ongesteld kan worden en ook met kramp. Met gynefix in principe niet maar als je t niet vertrouwd, terug!!! Even laten checken!!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    joyce gefeliciteerd! wat leuk zeg!

bloem hoe gaat het met de kleine man in je buik? Al gewend aan de jongensdingetjes?

spiraal: sja ben nooit ongesteld geworden met dat ding, maar de huisarts zei wel dat je langer en heviger ongesteld kon worden met een spiraal.

nelly welkom! ik ben debby. Mijn dochter emma is van juni 2009. Ik was eigelijk eind juli uitgerekend, maar ze is met 34 weken gehaald. Verder heb ik ook nog een zoontje sam van 13 maanden.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hey er is weer leven in de brouwerij! Haha

Welkom Nelly! Wat leuk, 3 meiden, lekker druk :)
    Ik zal mezelf ook even voorstellen! Ik ben 24 jaar, woon in Brabant en heb 2 dochtertjes, de oudste van juni 2009 en de jongste van december 2011.

@Sarah: Sterkte met je oma.. :(
    Spiraaltje eruit?? Jaaaa! :D

@Bas: Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@Tam: Nog maar heel eventjes voor jou, ben benieuwd naar de naam :)

Wat een heerlijk weer vandaag he! Z. kwam al vragen of ik het zwembadje op wilde zetten, stond in de tuin d'r schoenen en jas uit te doen :D

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Net contact gehad met de huisarts... ze willen niet controleren of ie niet goed zit ??
    Krijg 10 dgn primolut voorgeschreven 3xdgs.. uhhh waarom ben ik van de hormonen af? zucht..
    Kijk het nog wel even t weekend aan, nu 9 dagen ongesteld waarvan dus 6 dagen onwijs aan t vloeien.. zet snachts mijn wekker maar anders kan ik elke keer mijn bed verschonen :(

Huisarts zei dat dit normaal was bij spiraal.. daarom raadde ze t ook af.. Vorige keer helemaal geen problemen mee gehad.. iig niet met zolang vloeien meestal max 6 dagen waarvan idd 2/3 erg..

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat vind ik ook wel erg lang hoor! Bij mij is het langst, en dan van minimaal tot niets, hooguit 7 dagen geweest.
    Raar dat ze niet ff willen kijken!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aurin primolut slaat echt helemaal nergens op.
    Primolut is gewoon progestron. Net als wat bijv in de pil zit. Als je dat slikt denkt je lichaam dat er een eisprong is geweest en als je er dan mee stopt wordt je ongesteld... maar dat is gewoon een onttrekkingsbloeding net als bij de pil bijvoorbeeld. Helemaal niet echt. Het enige wat het zou kunnen doen is een nieuwe cyclus inleiden...
    Vind het echt een rare rare denkwijze van de huisarts.

11. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    Wat een enorme bull*%#% dat slaat helemaal nergens op!
    Straks zit je met de gebakken peren, is hij/zij bang dat ie een fout heeft gemaakt? Als t gynefix is is het wel erg belangrijk dat je opgeleid bent speciaal om die te zetten dat kan niet zomaar elke ha of gyn zelfs. Ik ben spec naar rdam gegaan. Gewone koperspiraal kan wel maar zou anders gewoon naar hap gaan en dan zeggen dat je door t enorme bloedverlies helemaal licht wordt in jehoofd, krampen hebt en bezorgd bent dat ie is gaan wandelen en dat er iets geperforeerd is, weet zeker dat ze dan wel even checken met echo hoor! Zowiezo kreeg ik controle echo na 6 weken!

Hahaha die z. Nu al zwemmen! Volgende week staat ze in dr bikini in de tuin!

Ja ben al langzaam aan t wennen, we weten alleen echt geen leuke namen.. Tis niet dat we niet op 1 lijn zitten maar hebben eigenlijk nog steeds niet zo van jaaaa dat is m, we zijn op zoek naar nederlands klinkende stoere jongensnamen, niet te gezocht, ideeen, tips??

12. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Waa wat irritant zeg aurin!

En Bas alweer in verwachting, twee keer zijn we gelijk op gegaan maar deze keer doe ik niet met je mee hoor ;) wel heel leuk voor jullie, hoop dat alles goed gaat!

Sarah het beste ermee gewenst.. Met oma en met de nieuwe plannen ;)

Flut ha die Z is een optimistje! M. Wilde vandaag in de bakfiets zijn muts op. Het was hier nog best fris.

En goed nieuws: A. Kan zitten en hij sleept zich vooruit! Het duurde even maar het is zo leuk, hij wordt echt een jongetje nu. Hij kreeg bij de slager zelfs een plakje worst aangeboden toen ie in het karretje zat.

Gaan we nog een nieuwe poging tot meeten doen.

13. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Bloem lastig hè jongensnamen. Ik vind de naam van jullie dochter heel leuk maar ik vind het lastig een jongensnaam te bedenken die erbij past, het moet dan ook niet te gewoon zijn vind ik...

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Sue...ik vind Finn wel een leuke naam! Hahaha!

@lau...ik heb ook gynefix en die moest ook echt door een bepaalde gyn gezet worden.

15. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Ik heb multiload.

16. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0

Zou echt bellen/eisen dat ze t nakijken als t niet goed voelt... Straks ben je verder van huis en dan geeft de ha ook niet thuis.. Anders dus gewoon weekendarts krijg je tenminste niet e jouwe en hebben ze alle apparatwn bij de hand.

17. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    Wat een heeeeerlijke dag zo genietend van het zonnetje! Kon het maar altijd (bijna) lente zijn!!!

Straks met de kleine meid naar musical plop! Denk dat ze t helemaal leuk vindt.

Lau al wat minder heftig?

Saar hoe gaat het met oma? Was dr verjaardag toch nog beetje feestelijk?

Rest dikke knuffel en lekker genieten!

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bloempje have fun bij plop! dat zou emma ook leuk vinden.
    Wij zijn gisteren bij k3 geweest. Was ook geweldig!

aurin ik zou hem echt nog even na laten kijken hoor... je weet wat er bij mij gebeurde toen ik dat niet deed... of je moet dat niet erg vinden...

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Bloem...het was niet erg feestelijke. Finn had wel nog een cakeje gebakken voor haar. En daar moest ze van huilen. Ze kon al haast niet meer praten. Het was er verdrietig om te zien. Nu is ze in slaap gebracht en is het wachten tot ze opgeeft. Vreselijk zeg... Ik moet ook zoveel doen, maar het lukt me gewoon niet. Allemaal theoretische dingen voor school, maar mn hersens willen gewoon even niet. Dus zit maar babykamers te zoeken! Hahahahahaha!

Hoe was het bij Plop? Het was hier pas gelden ook, alleen toen waren wij er niet. De man van Sophia was wel met Tim geweest.

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hey meiden, ik leef nog hoor!

Vorige week naar oostenrijk geweest, l.ieke voor het eerst op de skietjes gestaan. Ze vond het geweldig. Met s.ophie gaat het goed, die is al bijna een half jaar! gaat toch zo snel!!!

nelly welkom!

bas, gefeliciteerd!!!

Deel Deze Pagina