ik heb nog niks in huis... ik moet van Thom zelf een aardbeien-cadeautjes-taart maken... dus ja... Verder nog geen idee... wat krijgen jullie kids?
Ik heb geeeeeeeeeeeeeeen idee... Finn wil graag Cranky van Thomas en die krijgt hij van mijn moeder...verder weet ik het echt niet...hij heeft al zoooooveel.
ik kwam toevallig die waterplay tegen anders wist ik het ook niet... had in mijn hoofd nog een poppenhuis en zo een dokterssetje... sarah neem je finn mee naar de eerste echo? emma is helemaal into de babys nu... die zou dat fantastisch vinden..
Sarah Gefeliciteerd!! Super en zo snel @ Flutter: Alles gaat goed hier hoor. Iets van een ritme begint te komen Maylin huilt alleen als ze honger heeft en krampjes verder slaapt ze veel en als ze wakker is kijkt ze veel om zich heen. 's Nachts komt ze nu 1 keer, maar we moeten haar wel wakker maken voor de laatste fles tussen 22.00 en 23.00 uur, want anders komt ze 2 keer. Ze drinkt dan geen volle fles, maar als we haar zelf laten komen komt ze dus rond 1.00 uur en dan rond 5.00 uur. Ze laat soms 5 a 6 uur tussen de voedingen zitten, maar dat doet ze niet 's nachts maar begin van de avond, dus hopelijk verandert dat nog 's nachts zou fijner zijn @ Aurin: Wat vervelend dat je zo aan het kwakkelen bent met je gezondheid. Goed om te horen dat het met E zo goed gaat en met je studie ook @ Snieke: Fijn dat het met jullie ook goed gaat en dat de manuele therapie goed zijn werk doet. Leuk hoor een au pair @ Verjaardag: Hier nog niet echt mee bezig. We hebben ook nog geen idee wat we Danian cadeau moeten doen hij heeft al zo veel.
Toen Sam 3 werd, kreeg hij een 16 inch fiets... maar ja, die hebben we nu natuurlijk nog steeds... Toch maar eens gaan zoeken naar iets leuks..
16 inch? volgens mij past emma niet eens op een 12 inch... maar ze heeft nu net een loopfiets. Met kerst maar een fiets kopen denk ik.
ja, grote jongens he... Sam heeft nu zelf kleding in de kast waar leeftijd 8 in staat... hij moet nog 5 worden. Trouwens wel van een mooi merk Deb, Bakerbridge!
M krijgt ook een fiets (heeft ie al), en hij geeft een feestje voor een paar kindjes uit de buurt. We kennen weinig mensen met kinderen in de buurt echt goed, dus we dachten we geven een klein feestje. Au pair woont bij ons in, daar zagen we eerst wel tegenop maar goed we hebben een groot huis dus ze heeft haar eigen slaapkamer en zitkamer met wastafel. Het geld was juist de reden om het te doen, want het kdv wordt vanaf januari zo verschrikkelijk duur, en omdat mijn ouders niet meer een dag in de week komen zouden we dan 4 dagen opvang moeten (kost nu 1200 netto, vanaf januari 1600) of mijn man moest een dag minder gaan werken. Nu werkt man een dag minder en betalen we 300 EUR zakgeld, met de kosten voor bemiddeling en vliegticket en taalcursus etc. Kom je dan op ca. 600 euro pm, dan m zijn psz er nog bij voor 125 EUR, zijn we veel goedkoper uit. En we kunnen 's avonds nog eens uit eten En als we thuis komen zitten er twee schone, uitgeslapen jongentjes en ik vind het voor A ook erg fijn dat ie nu wat meer aandacht krijgt, want hij vraagt er niet om dus bij het kdv moest hij echt steeds zichzelf vermaken. Het is iig voor dit jaar, dan gaat M naar school dus dan wordt het weer wat goedkoper maar we hebben het echt getroffen met dit meisje (dat is natuurlijk ook wel spannend)
Saar, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap meid. Geniet! Ja ze worden al bijna 3, gaat hard joh.
@Debby...oh een dokterssetje doen wij ook, of vragen we. Finn had er eentje toen mijn oma in het ziekenhuis lag, maar die was zo kapot, dus we willen een goede. Ik heb eigenlijk nog niet nagedacht of ik Finn mee wil nemen, heb daar helemaal niet bij stil gestaan. Zou hij dat snappen? Misschien niet bij de eerste, maar ik wil wel met 17 weken een 3d echo en dan weten wat het is, misschien dat ie dan meekan... Ik heb er echt nog niet bij stilgestaan dat dat kan! Hahaha! @tAM..je meisje alweer een maand he! Wauw wat haat het snel! Heb je nog mooie foto;s??? Haha! @Marloes..ja Finn heeft dus van mn schoonvader (toen hij nog leefde) een fiets gekregen, en hij kan nu nog steeds niet fietsen. Ik heb wel een skelter gezien, maar dan niet van een quad. Niet elektrisch ofzo, maar gewoon trappen. Die lijkt me wel leuk. En hij vindt die 'verstopstoel' van ikea zo leuk, en dat is precies de kleuren van zijn kamer, dus wie weet vragen we die ook of geven we het zelf. Duplo heeft ie zat, thomas ook, knutselspullen ook, een zandbak, fiets, step, glijbaan, puzzels...het kind komt om in de spullen! Hahaha! @Snieke...leuk hoor! Maar wordt het weer zoveel duurder dan??? Het kdv?
ik heb geen idee wat ik coll moet geven, of moet vragen! Coll speelt in principe alleen maar buiten met bal of zijn fiets, en binnen met 2 auto's de rest is allemaal eventjes leuk, maar ligt meer in de kast!
jaaaaaa saar! wat een goed nieuws! gefeliciteerd meis! Finn wordt grote broer en heerlijk snel! wanneer zou je uitgerekend zijn? @marloes, sasha heeft het wel over "haar broer" maar weet niet of ze echt beseft wat het straks inhoudt, als ik uitleg dat we straks met zn vieren zijn ipv van drie is het wel even gek.. maar ze weet wel dat de mama van dr broer ook haar mama is en ze die moet gaan delen, maar wat ze er echt van snapt.. de tijd zal het leren.. hier afgelopen weekend lekker weekendje weg geweest, naar het vennenbos van cp (belgie) via een mystery parc, leuk park en sasha had veeeel te veel te doen! hihihi van prinsessenverkleedpartijen, tot ponyrijden, glijen, wildwaterbanen en zwemmen tot dansen bij de kinderdisco. ze vond alles prachtig dus heerlijk genoten! hier nog 1 weekje werken en dan ga ik lekker met verlof! valt precies gunstig met hemelvaart dus ben dan met 5 weken al met verlof ipv met 4 weken! hier alles redelijk klaar voor de komst van de kleine man, maar natuurlijk moet ik nog van alles maar allemaal kleine dingen en het geboortekaartje. dat vond ik bij sasha eigenlijk al niet zo interessant en nu nog niet.. maar denk dat ik wel een leuke heb gevonden.. sasha dr verjaardag vier ik dit keer klein, want ben dan 38 weken en heb niet zo'n zin in een huis vol, dus slingers, dora taart (die wil ze graag) en opa's en oma's, nichtje en 2 stellen goede vrienden en that's it. dan kan ik zelf ook nog beetje relaxen, anders beval ik nog op de dag van sasha dr verjaardag..hahahah en dat wil ik niet!! kadootje zou eerst een 12 inch fiets worden, maar die had ik al goedkoop op de kop getikt, dus nu heeft ze die al en koop ik voor dr vierde verjaardag wel weer een groter exemplaar die weer wat langer mee kan. wordt nu waarschijnlijk een levensechte pop met kinderwagen/draagzak/bad oid zodat ze als ik straks met dr broer bezig ben, zij ook "haar baby" kan doen. aan oma hebben we verkleedspullen gevraagd dat vind ze nu wel erg leuk, verder weet ik t niet eigenlijk.. zag bij de makro kleine opklapbare glijbaan voor in de tuin, vind ik (en zij) wel erg leuk, maar heb al zoveel troep in de tuin, van schommels tot speelhuisje en van zandbak tot keukentje.. dus om nu nóg wat erbij te zetten gaat mij eigenlijk te ver.. verder hebben we voor zaterdag een fotoshoot gepland staan, ben benieuwd, merk dat ik echt zoveel minder met deze zw bezig ben dan voorheen, heb me ook niet aangemeld bij juni 2012 mama's want het is allemaal al "bekend" dus niet zoveel te melden vooralsnog. misschien wel als straks de kleine man er is! we zullen zien! fijn sniek dat de aupair zo goed bevalt! het moet natuurlijk idd maar net klikken! hadden jullie wel intake gesprek echt met haar zelf? uit wat voor land komt ze? en eet ze dan ook altijd mee met alle maaltijden of ook wel is zelf? tam fijn dat je je draai gaat weet te vinden nu (of het er een beetje aankomt) hoe zat het nu met je werk, ben je dat nu kwijt en moet je weer opnieuw beginnen of was je contract toch verlengd?
@ Bloem: Fijn dat alles goed bij jullie gaat. Ben benieuwd hoe het straks gaat met Sasha als de kleine er is. Klinkt leuk het weekendje weg. Ik heb geen werk meer, mijn contract is niet verlengt, dus ga weer op zoek naar iets anders. Zal niet makkelijk worden denk ik. @ Sarah: Je hebt de meeste foto's wel op facebook gezien denk ik, maar wil wel spammen hoor
@Sue...op 11 januari...dus wel echt midden in mn schooljaar, maar dat is jammer hoor! Vinden we ook wel weer een oplossing voor! HAhaha! Ohhh bijna verlof alweer! Heerlijk! Voel je je nog goed? @Tam...wat is het toch echt een grote broer he, als je hem zo ziet! Schitterend!     We zijn trouwens aan het twijfelen of we Finn de eerste echo meenemen. Hij is 7 juni. Aan de ene kant willen we hem er gelijk bij betrekken, aan de andere kant is er misschien nog wel geen hol aan. Ik ga morgen of volgende week ofzo, wel even bellen of het uberhaupt kan of handig is als hij meekomt. Anders moeten we even oppas zoeken.
Sarah gefeliciteerd met je zwangerschap! Over de echo, wij hebben Lucas pas bij de tweede echo meegenomen omdat ik eerst zeker wilde weten dat het goed was. Maar wij hadden de eerste echo dan ook al met 7 weken. Toen hij mee mocht met de 2e echo vond hij het wel heel interessant en hij begreep ook wel waar hij naar keek.
wat guusje zegt is natuurlijk een goede. Dat je eerst gewoon zeker wil zijn dat alles goed is. Als het niet goed is dan heb je denk ik liever niet je kind erbij. 11 januari is lekker midden in winter sarah Niet te vroeg bevallen want dan beval je met kerst bloempje al bijna bevallen weer... eindelijk je kleine mannetje dan vasthouden! Sniek dat klinkt wel heel gunstig die au pair. Zou voor ons misschien op het randje ook voordeliger zijn mochten de kinderen 3 dagen naar een kdv moeten. Voor nu is het niet nodig maar het is het overwegen waard. Doet ze ook lichte huishoudelijke dingen? tamtam leuke fotos! Hier alles ok. Wij gaan dinsdag op vakantie naar frankrijk. Heb er zin in. Leuk weer een beetje actief hier.
hey meiden.. gezellig weer beetje actie hier! ik zit weer is met een opvang probleem haha, t is ons niet gegund. Ben niet meer zo tevreden over mijn gastouder, en aangezien verandering van haar kant en van haar kind er niet in zit, ben ik opzoek gegaan naar een andere gastouder. Deze dacht ik gevonden te hebben, contracten van mijn kant getekend, nu 1,5 maand later weigert zij te tekenen omdat ze de woensdag toch niet op wil vangen. zucht... nu maar aan t kijken naar een overstap naar KDV ben het gezeik met gastouders en zieke kindjes die dan wel komen en geregel als zij op vakantie zijn spuug zat! Gelukkig stond coll al 3 jaar op wachtlijst voor kdv, dus heb ik op 3 locaties per 1-8 een plek! dus nu maar kijken wat prettigste is. met mijn gezondheid gaat t redelijk, heb een zware, lange ab kuur gekregen, en als het na mijn vakantie dan niet beter gaat, of weer terug komt gaan ze operatief mijn holtes schoonmaken. Met coll gaat het goed, is zindelijk en heerlijk aan t peuterpuberen! Ik mag niks meer en E. moet alles... erg fijn als E. er niet is haha en laat het nou net zo zijn dat als E. er is, en ik niet hij niks van E. wil weten en hele tijd om mama roept haha! En lekker eigenwijs.. Net nog een heerlijke uitspraak. Ik had nieuwe gympjes en wat polo's gekocht voor hem. zegt ie: awww mam, wat lief! voor mij? echt mooi mam, zo lief! bedankt mam voor de mooie kleren! fijn dat mam! haha
Ola! Ik heb sasha nog niet meegenomen naar de echo, gewoon omdat ik het vaak combineer op mn werkdagen, straks moet ik elke week dus dan moet ze vaker mee dan dr lief is.. Vind het ook wel leuk om even "momentje" met de kleine beeb te hebben eigenlijk. Tis al zo anders als bij de eerste en voor mn gevoel "doe" ik al erg weinig met deze zw/beeb en eigenlijk alles met sasha dat het soort "momentje" is.. Balen van je go lau, hier gelukkig nog erg tevreden! Beeb 2 gaat er ook heen! En hoop dat je niet geopeerd hoeft te worden, das toch minder! Lekker vakantie! Waar ga je heen? Hier ook lekker peuterpuberteit...pfff ben blij dat het nu is/was en niet als ik er een kleine bij heb, hoop dat ze er dan overheen is! Ja voel me nog prima eigenlijk saar! Werken wordt wel wat zwaarder natuurlijk, maar ja wat wil je.. Loop nu toch op t einde! 11 jan! Wel lekker na alle feestdagen dat is wel lekker als t goed is! Fijn! Ben je misselijk etc? Of nog niet? Tam lieve fotos! Heerlijk deb op vakantie! Wat gaan jullie doen? En wat super goed dat het afvallen zo goed gaat! Kan ook niet wachten om daar straks mee aan de slag te gaan. Eet echt niet absurd veel oid en snoep eigenlijk ook niet maar merk dat deze zw wel meer op mn lijf gaat zitten dan bij sasha. Dus straks lekker sporten!!! Heerlijk!
Haay Balen van de gastouder lau! Alles heeft wel weer zijn nadelen, op het kdv vond ik dat de kindjes weinig aandacht kregen, maar voor oudere kinderen is het samenspelen juist wel weer leuk! Fijn hè die zindelijkheid, ook al 's nachts? M is ook zindelijk, alleen 's nachts wil hij wel graag een luier aam hoewel het vaak niet nodig is, maar goed dat komt ook wel. Leuk bloem hè ff baby gluren, ik heb M ook niet meegenomen maar goed hij was nog wel wat jonger. Peuterpuberteit: hier weer wat achter de rug, gelukkig. M is nu erg zoet hij is ook heel blij met de au pair, en slaapt weer goed 's middags. Vakantie: aaah heerlijk naar een warm land... Morgen is A al 1 jaar! We vieren het zondag. Nog ff zijn cadeautje inpakken.