hmmm waar is mijn stuk nou dat ik getypt had? lau balen van je go, maar ik denk dat een kdv voor een 3 jarige wel heel leuk is! en zindelijk! ik ben jaloers. Emma heeft nog steeds nog nooit op een potje of een wc geplast/poept. bloem ik nam bij de 2e zwangershap ook soms bewust tijd voor de baby. Maar nog ging het veel te snel voorbij. Wij gaan naar zuidfrankrijk 11 dagen en dan op de terugweg een dagje disneyland. Heb er zin in!
sniek! gefeliciteerd met A! een hele fijne dag! ooo lekker Kos! heerlijk! S. is een Kos meisje.. vruchtbaar eiland! hahahahahahah, moet je even rondjes lopen om die fontein daar...en al je wensen komen uit..
@Deb...zo echt he! Aan de andere kant...scheelt wel met school, want dan heb ik twee weken vakantie...dus twee weken minder die ik mis! Hahaha! @Lau...oh wat een gezeur steeds met die GO... Finn heeft het iig altijd erg naar zijn zin op school en leert er enorm veel. Nou is het ook een erg goed KDV die ook peutermethodes hebben en een groot aanbod voor kinderen die meer aandacht of meer uitdaging nodig hebben. Maar ik vind het super! @Bloem...Ja daar heb je ook weer een punt. Bij mij zal deze zwangerschap helemaal anders worden, omdat ik bij de vorige helemaal thuis was en nu vol aan de bak moet! Wel gaan we weer verbouwen! Hahaha! Ik ben met vlagen misselijk. Niet heel erg. Beangstigd me soms een beetje, omdat ik dat bij Finn wel was. Heb wel al zere borsten zeg en mn darmen zitten al aardig te verplaatsen. Verder heb ik het wel, net als bij Finn, LOEIheet! niet normaal! Ik ben wat meer moe. Maar verder nog niets. Hoewel...ik denk dat ik al een beetje in een monster aan het veranderen ben door die hormonen...OOPS! Kan niet zoveel hebben van Finn en ook Steef ontgeldt het! Hahaha! Maar ik rpobeer er op te letten! @Snieke...haha...dat gevoel heb ik bij ons KDV helemaal niet. Nou is het wel een kleinschalig KDV met 9 tot 12 kinderen op een groep. En dan zijn er altijd twee leidsters (behalve 's ochtends vroeg en einde van de dag) en ze hebben op de dagen dat Finn er is ook altijd een stagiaire. Finn krijgt er juist wel aandacht. En als hij dat niet krijgt leert hij netjes om te wachten/delen/samenwerken e.d. ZIndelijkheid: Ik heb weer een dag geoefend met Finn, maar als hij aan het spelen is zit hij zo in zijn spel dat hij het echt vergeet. Als hij net wakker is lukt het bijvoorbeeld wel. Ik heb wat plas opgeruimd vandeweek. 1 keer was mijn schuld. Ik heb heel erg last van mijn rug (gehad) en het was het einde van de dag en Finn was het al zat en wou niet meer. Dus hij zegt ineens dat hij een luier wil. Dus ik dacht dat hij er klaar mee was en zeg dat ie dan even boven een luier moet pakken. Roept ie heel blij...JAAAAAHAAAA ik heb geplahhasssst!!! Dus ja...dat was even mijn eigen schuld...hij bedoelde gewoon dat hij moest plassen, en ik begreep hem verkeerd. Maar ik heb het dus even uitgesteld. Na zijn verjaardag kijken we weer verder. Het stomme is dat hij het wel wil. Hij wil net als zijn nicht zonder luier en een grote jongen zijn, maar het lukt gewoon nog niet. Ook al vraag ik het elk kwartier. Maar ik geloof dat het allemaal ooit wel goed komt. In de zomer kan hij lekker buiten in zijn blote billen. Mijn bekken is vandeweek weer recht gezet bij de fysio. Ook een wervel zat scheef...dus ook die ik gekraakt. Hij zei dat het al kon komen door de zwangerschap, maar ik denk het niet, omdat ik al een paar weken last had, maar naar mijn idee nog niet erg genoeg voor de fysio. En tot overmaat van ramp was maandag op stage de verwarming kapot en stond ik heel de dag in een ijskoud lokaal. Dus mn spieren waren helemaal geblokkeerd. Nu gaat het beter, maar nog niet optimaal. De fysio was er wel bang voor dat ik deze zwangerschap er last kan gaan krijgen. Dus ik moet nu op zo'n bal gaan zitten, zo'n grote, en op zwangerschapsgym ofzo. Ik hoop dat het meevalt, bij Finn heb ik werkelijk nergens last van gehad! Ook baal ik dat ik niet een hoger pakkegt van fysio heb genomen bij FBTO. nu heb ik nog 8 behandelingen voor de rest van het jaar...als ik verhoog heb ik 6 maanden wachttijd en dan krijg ik in december dus wel nieuwe, dus ik weet niet wat slim is...
@Sarah: Beetje laat, maar duidelijker kan niet he! Mooi Verjaardag: Wij zijn er ook al mee bezig. Twijfel alleen over de locatie. Het is bij ons thuis niet zo groot, met mooi weer maakt dat niet uit maar als het regent wordt het lastig. Dan zouden we het op de zaak bij mijn ouders kunnen vieren, maarja wie kan mij vertellen of 16 juni de zon schijnt? @Marloes: Z. krijgt een fiets, volgens mij het standaard 3e verjaardagscadeau haha. Heeft hij/hebben ze al een trampoline? @Tam: Komt vast goed! Ze slaapt iig al beter als D. deed ofniet? @Snieke: Kan me jullie beslissing helemaal voorstellen. Denk dat ik het in jullie situatie ook zou doen, lijkt me erg makkelijk! Cadeau: Ik denk dat ik aan de meeste mensen maar geld vraag, kan ze daarvan iets 'groots' uitzoeken. Ze heeft al zoveel! @Sarah: Z. vond de echo's echt geen drol aan, ze zien er natuurlijk ook helemaal geen baby in. Het hartje luisteren wel! @Bloem: Joehoe nog maar even! Ben benieuwd naar jullie mannetje, vooral naar zijn haar @Debby: Fijne vakantie! @Aurin: C. al helemaal zindelijk, wat goed! Fijn ook dat het tussen hem en E. zo goed klikt . Van de 'vader' helemaal niks meer gehoord? Hier gaat alles z'n gangetje. Z. heeft de waterpokken, N. nog niet. Achja, ze kunnen het maar gehad hebben! Morgen m'n eerste moederdag als mama van 2 kinderen
@ Flutter: Ja ze slaapt wel beter dan Danian. Danian deed steeds hazenslaapjes Maylin niet. Ik hoop dat ze ook eerder gaat doorslapen, want dat deed Danian met 9 maanden pas. Wat zielig dat Z de waterpokken heeft. Heeft ze er veel last van? Hier ook Moederdag voor het eerst met 2 kinderen
Haha Moederdag ik was het helemaal vergeten! Gefeliciteerd hè Ik had gezegd vanmorgen op te staan zodat mijn man eens kon uitslapen want die is al een hele tijd verkouden. Dus toen zag ik op Facebook al die posts... Gebakken broodjes, uitslapen haha. Maar ik kreeg wel mooie bloemen Flutter: leuk lijkt me, die waterpokken. Hier nog niet gezien, maar inderdaad ze kunnen ze beter maar gehad hebben. A heeft een mooi wit t shirt aan om zijn verjaardag te vieren. Uiteraard ging ie er mee over de mat tijgeren  dus nou id ie niet meer wit haha!
Sarah nog over die zindelijkheid: ik denk dat ze het nu allemaal later komt door die goede luiers van nu. Vroeger kregen ze al rond een maand of 9 besef dat er iets was waardoor ze een nat gevoel kregen, nu moeten ze dat veel later nog leren. Ik zou hem inderdaad lekker laten rondlopen met een onderbroekje aan, of desnoods een onderbroekje onder de luier, want dan voelt ie het toch en dan wordt niet je hele huis nat. Ik had eind maart 2 weken vrij en dat heb ik dus 2 weken volgehouden en toen was ie overdag zindelijk voor de plas. Poepen durfde hij niet dus dat ging een paar keer in de broek (lekker) en daarna vroeg hij om een luier om te poepen, en nu sinds een paar weken gaat het poepen ook op de pot. Nu alleen in bed nog een luier maar dat gaan we binnenkort ook maar eens afbouwen, hij zegt het zelfs soms al. Ik heb gewacht tot het vanzelf kwam maar op een gegeven moment hebben we maar besloten hem een handje te helpen
ik heb dat 2 dagen geprobeerd en dat werd niks. Maar ja misschien is 2 dagen te kort... ik ga het in de vakantie nog maar eens proberen... haha moederdag vergeten! Nou dat vergeet ik niet hoor. Enige keer dat ik een keertje kan blijven liggen. Reno werkt natuurlijk s avonds dus ik sta 99% van de tijd als eerste op.
Ik bedoelde ook met een onderbroekje eronder. Dat blote billen verhaal is hier dus ook echt een drama!
Jullie al cadeau's gevonden? Hier nog steeds niet. Wel een leuke zand-watertafel met 'n hijskraan en vrachtwagens. Wel duur... maar ach.. ze spelen er toch met z'n 3'en mee. @ zonder luier... het was hier in 2 dagen geregeld. De eerste dag het potje steeds in de buurt gezet... toen ging het nog zo'n 3 keer mis. Wel gestart met z'n broek aan, maar daarna gewoon in z'n blote billen laten lopen. Vanaf dag 2 gaat alles goed, dag en nacht. Bij opa en oma is het potje kapot en daar gaat hij gewoon op de wc. Ik had ook gewacht op de vakantie, zodat we even vooruit konden met oefenen, maar dat was dus niet nodig. Nu nog 1 in de luiers... We wilden voor Thom eigenlijk de zijwieltjes weer aan Sam zijn fiets zetten (sam krijgt een nieuwe), maar nu toch maar een 12 inch fietsje zoeken, want hij fiets er zo op weg... zonder zijwieltjes!!! Maar 16 inch is nog te groot, dus hij kan niet zelf op en af stappen. Sarah, hoe voel jij je? Last van misselijkheid? Bloem, nog een klein maandje voor jou!!! Met hoeveel weken is Sasha geboren? Heb je al verlof? Tamtam, hoe gaat het met Maylin? De rust al een beetje terug? Ik heb mijn laatste les al weer gegeven (vorige week was facultatief)... praktijkexamen al weer nagekeken en 1 examen Duits. Nu nog 2 klassen Nederlands nakijken en Duits tl moeten ze nog maken... voor de rest de tijd maar een beetje uitzitten... komt vast goed
@marloes, jaaaa deze week is mn verlof ingegaan heerlijk!!! Nu lekker genieten en zo te zien gaat de zon ook nog is schijnen! Jihaaaa! @kado, ben eruit... Sasha krijgt glijbaan voor in de tuin en van mn zus karaokeset met twee mics, en van oma kinder electrische tandenborstel en nog dvd's van pipi en meezingcd van k3. Dora taart erbij, koffie, slingers en mooie jurk en klaaaar! Geen groot feest dit jaar, geen zin in een kamer vol met 38 weken... Waar ik trouwens nog niet uit ben is een geb kaartje...pfff vind t nl eigenlijk onzin.. Zoveel geld voor kaartje waar iemand 1 keer naar kijkt en dan weggooid.. Paar uitzonderingen daar gelaten? Heb er geen zin in, vind t eigenlijk ook helemaal niet leuk om uit te zoeken...maar ja geen kaartje is ook geen optie..nou ja komt vast wel, maar tis echt zo'n klusje waar ik tegenaan hik en steeds voor me uitschuif.. Iemand nog tips voor goedkope plek? Wil gevouwen kaartje, geen in elkaar zet dingen of met fotos achteraf, gewoon standaardkaartje én dan voor een normale prijs.. Hahahha dat is bijna onmogelijk volgens mij zit al gauw zo rond de 180 euro...
Je kunt ook S aan de slag laten met haar stiften Of als je het echt goedkoop en makkelijk wilt gewoon een foto van je zwangere buik en dan via kruidvat of zo er wenskaaarten van laten maken. Hebben wij als bedankjes bij de bruiloft gedaan, want het geld was op
pfff kadootjes.. ik weet het gewoon ECHT niet! Collin is zo makkelijk met speelgoed, hij vind t allemaal niet boeiend, je doet hem echt plezier met een bal en de hele dag buiten zijn.. weer of geen weer. Binnen speelt ie met een paar autootjes, maar verder boeit het hem niet.. zucht! help! @bloem, lastig t kaartje, heb geen tips, is idd duur! succes! lekker verlof!! geniet ervan! jeeej nog 4 dagen werken en dan heb ik vakantie!!
jup hij heeft goaltjes, 2 fietsen, geloof 15 ballen haha, golfset... mijn kelderbox puilt uit haha t is gewoon zo lastig, als ik hem vraag wat ie wil voor zijn verjaardag zegt ie voetballen, een nieuwe bal, buitenspelen en profvoetballer (dat wil hij later worden) Hij houdt niet van puzzelen en lezen (heb 2 boxen vol met boeken en puzzels die niets staan te doen. Lego/duplo is ook niet zijn ding, ja soms, maar ook daar heb ik dan wel genoeg van voor soms. Knutselen dan weer wel, maar dat krijgt ie van visite.
hey meiden, zal ook eens een teken van leven geven. En wat zie ik!!! Sarah, van harte gefeliciteerd, wat gaaf zeg!!! Hoe voel je je? Hier gaat het allemaal prima. Lieke is sinds 1,5 maand zindelijk overdag, super goed. Was van de 1 op de andere dag eigenlijk. Verder zit ze nu in een beetje moeilijke fase. Ze is echt ontzettend aan hetuitproberen. Begint weer te slaan, brutaal te worden en vreselijk te zeuren. Maar verder is het een heerlijk ding hoor Sophie gaat ook heel goed. Ze is alweer 8 maanden, gaat zo snel! Is wel weer ontzettend benauwd.