~ Juni '09 Mama's deel 7! ~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Punteer....stomme telefoon! Pinterest dus...

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmmm meisjesdrang... dat had ik bij emma echt absurd in het begin, wilde echt geen jongen blegh.. had zelfs stiekem medelijden met meiden die in verwachting waren van een jongen... maar tegen de tijd dat de geslachtsecho was was dat helemaal weg... ik wist wel zeker dat het een meid was, vraag me niet waarom, had echt de echoscopist niet geloofd als ze jongen zei, maar een jongen vond ik toen ook leuk...

bij sam had ik het helemaal niet ik wist vanaf het begin dat hij een jongen een was. Ik heb met 6 weken zwangerschap al jongenskleding gekocht.

Nu vind ik een jongen ook leuk, vind het zo leuk dat hij echt een jongen is, hij vindt autootjes enzo geweldig...
    maar goed, ik had 2 (of 3 of 4 of 5, net zoals robert ten brink ;)) meiden ook heel erg fantastisch gevonden... maar dat heeft denk ik meer met mijn absurde shop drang te maken haha...(bij de shopmamas zit er 1 met 4 meiden waaronder een tweeling, helemaal op elkaar afgestemd altijd.... kwijl kwijl ;)) al heb ik dat pas gekregen toen emma was geboren. In het begin lag ze ook gewoon in zeeman enzo en kon het me weinig boeien.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind voor een jongen een lief lifestyle kamer heel leuk... wil dat ook graag voor sam maar reno wil een ajax kamer (god bewaar me). Vrees dat hij zijn zin krijgt want ik krijg bijna altijd mijn zin...

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft een lief kamer. Rood met blauw. 1 muur kobaltblauw, 2wit en 1 met dat behang met dat kompas, bootje e.d. Dan heeft ie dat rolgordijn, muurstikkers en ik heb zelf van het behang schilderijtjes gemaakt. En hij heeft witte meubels, rode boekenplanken en nog van Ikea een blauw stoeltje en die draaistoel. En ook beddengoed van lief en twee losse kussens. Een rode en een raket. Ben flink gesponsord door m'n schoonmoeder...haha!

Ik ben ook best koopziek, maak ik kijk totaal niet naar merken. Dat kan ik gewoon niet betalen.

Heeft Emma eigenlijk wel eens 'normale' kleren aan? Ik zie haar altijd in feestjurken, maar als je naar de speeltuin of naar het bos ofzo gaat, lijkt me dat zo onhandig...
    Of klink ik nu echt als een jongensmoeder??? Haha!

Finn heeft trouwens wel vaak hippe/dure schoenen. Nu ook super toffe Vans.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oh enne...een ajax kamer. Moet er niet aan denken! Haha! Als Finn oud genoeg is om zelfvte kiezen misschien, maar wie weet vindt hij Feyenoord (of welke club dan ook) zelf wel leuker! Steef had dat wel, heel de familie voor Feyenoord en hij voor Ajax. Steef zegt ook zelf dat hij Finn daar nooit in zou dwingen. In zijn familie leren de kleintjes al vroeg dat Feyenoord de beste is, speentjes van Feyenoord enzo. Bah, laat een kind dat zelf beslissen later! Maar zij zijn heel extreem! Zijn echt dagen van slag als het voetbal niet goed is gegaan, tattoos enzo. Maar goed, moet iedereen zelf weten!

6. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Ieh dat voetbalgedoe vind ik echt niks haha! Gelukkig zei m tijdens een wedstrijd van oranje: ik vind dit niet zo leuk kunnen we niet iets anders kijken?

Sarah rot hè als je moet spugen met je kind erbij, ik heb er altijd maar zo gewoon mogelijk over gedaan. Zo van mama heeft last van haar buikje en als ze dan gespuugd heeft is ze weer blij. Kwam S thuis, zei M: mama deed bleeeeeh! Haha

Oow leuk hè kamers inrichten! Wij hadden net ons nieuwe huis dus ik ging helemaal los. M heeft een onderwater kamer, met dat bed mrt die blauwe tent van de Ikea, een onderwater muur en een vissenkast. A heeft een echte babykamer, met Lief vogeltjes, en een behangboom met uiltjes. wel een tikje mannelijk in groen met oranje.
    En als ie wat groter is krijgt ie een vliegtuigen kamer :)
    Ik gok op een broertje trouwens!

Qua kleding: ik koop nu wel vaker duurdere dingen voor M omdat ik weet dat A ze ook nog aan kan maar het is toch vaak h&m. Ow en schoenen hier wel vaak duurder, dat vind ik wel belangrijk. Waar koop jij die vans Sarah?

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier in de stad. Een keer bij sneakers gekocht en een keer bij coach. Kost wat, maar wel errug leuk! Haha!

Vandaag weer gespuugd, denkt dat het weer echt een grote rol speelt. Bij kou en regen nergens last van, nu zonnig en weer boven de plee!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    normale kleding... haha wat is normale kleding?
    broeken draagt ze niet, wil ze niet aan, zitten niet lekker met spelen (blijft altijd strak zitten etc). Wel gewoon rokjes enzo. En gewoon makkelijke jurkjes. Niet altijd feestjurken hoor :D
    In mijn album staan een aantal voorbeelden van wat ze af en toe aan heeft. Maar ik zet natuurlijk wel de dingen erin die ik het mooist vindt... maar gewoon simpele jurkjes van mim pi of cakewalk ofzo kunnen goed met spelen hoor.
    Ze heeft er geen last van. En ik heb geen last van een gillend, schreeuwend, krijzend kind als ik dr moet aankleden..

En duur... sja... ik koop ook dure dingen dat is waar. Maar ik let ook heel erg op akties.
    Bijvorobeeld de verjaardagsjurk van emma, heb je misschien wel gezien. En die paarse ook, die in mijn album staat Daar was nu outlet van, afgeprijsd van 190 naar 26 euro. En die kan ik als ie heel blijft (daar maak ik me niet heel druk om hoor) voor hetzelfde bedrag of meer verkopen op marktplaats).

Ik wacht altijd tot de sale met dure dingen. Dan betaal je de helft of minder. En merk verkoopt nu eenmaal goed door op marktplaats.

Gisteren ook nog naar een outletwinkel geweest. Alles voor een tientje. Ook mooie jurken... sja...

maar goed, ik heb een pittig budget voor kleertjes dat kan ik niet ontkennen ;)

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het ook niet leuk... maar ja, heb ook nog een man he ;) Persoonlijk vind ik het een beetje tokkie-achtig.
    Sam heeft ook een ajax shirt. Sja...

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Haha, daarom deed ik normaal ook tussen haakjes. Wat is normaal inderdaad...
    Vroeg het me af, vind de jurken wel altijd prachtig namelijk!
    Ik was daar zelf helemaaaaaal niet van vroeger. Ik zat in m'n tuinstoel in m'n boomhut. Jurken vond ik alleen leuk met m'n verjaardag.

En dure kleding, als ik het geld zou hebben, zou ik zeker dure kleding kopen. Sale scheelt vaak inderdaad ook wel hoor. Maar H&m doet het hier vaak erg goed. Dat andere jongens hetzelfde shirt hebben, boeit me ook echt niet.
    M'n schoonmoeder zei een keerdat ze echt hetzelfde zou leven als ze rijk(er) zou zijn. Nou ik niet hoor!!!! Shoppen, trips, alles! Hahaha!

Finn heeft ook voetbalshirts, maar niet perse alleen van Ajax. Oke...ik betwijfel of Steef een Feyenoord shirt zou kopen...maar net als toen we naar New Castle waren, daar koopt hij dan een shirt.
    Vind het zelf alleen lastig wanneer ik dat aan moet doen bij Finn.

Enne ik heb ook een man, maar als ik iets echt vreselijk vind....
    Dit geldt natuurlijk ook andersom. Gelukkig maar, want ik haal me nog al eens iets in m'n hoofd!

Zo wil ik nu heeeeeeeel graag een andere kinderwagen. Steef denkt dat dir andere nog goed is, maar dat boeit me eigenlijk niet, ik wil gewoon een andere! Haha!!!

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Deb: Oh is E. ook zo? Z. heeft nog 2 spijkerbroekjes, verder alleen maar rokjes en jurkjes. Gillen, schreeuwen, drama als ze een broek aan moet.. Niet handig!

Weten jullie nog hoe Z. eerst was, echt zo'n halve jongen en opeens is ze omgeslagen. Nu is het roze, jurkjes, prinsessen, zwieren :D

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ja roze... elke dag wil ze roze aan... kan beter alleen roze jurkjes kopen...
    tegenwoordig laat ik dr ook een beetje zelf kiezen. Bestel soms een paar dingen en wat ze mooi vindt dat houden we, vindt ze het echt afgrijzelijk dan niet.
    Wel jammer, want ik had een jottum jurk gekocht, duurste wat ik ooit betaald had voor een jurk. Komt ie aan, ik helemaal blij... nou mevrouw vond hem vreselijk. Drama om hem te passen... zal even een foto toevoegen, kunnen jullie lachen...
    Maar goed, ze heeft wel een ok smaak vind ik dan. Dr verjaardagsjurk heeft ze helemaal zelf aangewezen op de computer. Komt ze naast me zitten en dan gaan we een paar sites af en toen zei ze... die is voor mijn verjaardag! En ze bleef het zeggen, dus maar besteld...
    En was laatst in een outlet winkel met dr waar ze jottum dus 3 voor 1 en ook nog voor de outletprijzen hadden (dus 90% korting ofzo...). Ik wilde eigelijk alleen gaan (ging emma dr verjaardagsjurk ruilen want dr zat een gat in en gelijk shoppen) maar ze wilde graag mee. En ze wees gewoon aan: mama die wil ik... nee, die jas wil ik niet passen! die vind ik niet mooi, ik wil deze! (en dan wees ze een veel duurdere aan ;)). En ze wees oa die paarse jurk die ook in mijn album en op mijn facebook staan aan. Daar liep ze bij binnenkomst naar toe, klampte zich er zowat aan vast en liet hem niet meer gaan... als ik iets anders wilde passen bij dr: ja maar ook die paarse he mama!
    Maar goed, ik heb liever dat ze graag draagt wat ik koop :D

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en als ik miljonair zou zijn dan vrees ik dat het postkantoor beter een filiaal naast mijn huis kon beginnen ;)
    Is nu al erg hoor... postbode komt vrijwel elke dag (ook voor 4 buren hoor, die nooit thuis zijn en altijd alles bij mij laten bezorgen ;))
    Ik ken hem gewoon bij naam en heb gewoon elke dag een kletspraatje met hem. Heeft ie een keer niks voor me, komt ie toch even zwaaien. En als ik eens niet thuis ben dan krijg ik de volgende dag een preek ;)

14. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heerlijk dat babypraat, shoppen, kamer inrichten. Zou er spontaan kriebels van krijgen maar denk dat ik genezen ben hihi. Alhoewel ik stiekem wel wil weten hoe het is om een zoontje te hebben, hebben de meisjes mama's dat ook?

Saar, hoest met je zwangerschap?

Debby, aaah gerum die E dat gezichtje van haar. Hier is m'n oudste ook helemaal weg van jurkjes en rokjes, ze voelt zich dan echt in de prinsessenhemel haha.

Flut, wat een omslag die Z hihi maar wel leuk toch?

15. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Haha grappig om te lezen van de dames! C. is precies zo, alleen dan met jongens kleding, hij moet alles kiezen, vind ie t niks, dan krijg ik t ook niet aan!

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat boeit Finn echt niet. Ja hij kan heeeeeeel blij zijn met nieuwe kleren, maar hij vindt altijd alles mooi wat ik koop. Dus het kan natuurlijk ook zijn dat we dezelfde smaak hebben. Ik kijk ook wel naar dingen waarvan ik denk dat hij het leuk vindt. Kleuren en plaatjes enzo.

Die foto van Emma...hahahaha!!! Finn kan zo wel heel goed doen hoor. Als er iets op zijn brood zit waar hij geen trek in heeft, lijkt dan wel of hij wordt vermoord!

Hij zegt al heel de week dat ie poep en plas op z'n brood wil. Heeft ie m'n leuke nichtje horen zeggen. Steef heeft gisteren toen een Bertje water op de boterham gedaan en gezegd: "alsjeblieft, een boterham met plas!"
    Hij wilde hem ineens niet! Hahaha!
    Zegt ie vanochtend: "mama, ik wil geen plas of poep op m'n brood hoor, dat is vies!"
    Hahaha!

17. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Ow Sarah geweldig!!! Grapjas.

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Wat is het hier rustig?
    Hoe gaat het met iedereen?
    Hebben jullie al vakantie en gaan jullie nog weg?
    Aangezien ik nog geen werk heb heb ik al een hele tijd vakantie.
    Manlief heeft nu nog 3 weken vakantie.
    Wij gaan niet op vakantie wel dagjes weg.
    Komende week wordt het warm mag ook wel het leek wel herfst.
    Heb afgelopen donderdag een sollicitatie gehad en krijg volgende week bericht of ik voor een tweede gesprek mag komen.
    Met Maylin en Danian gaat het prima.
    Maylin krijgt nu 3 dagen geen voeding meer 's nachts we geven haar de speen als ze wakker wordt en dat gaat goed nu hopen dat ze snel ook zonder speen helemaal door slaapt.
    Danian zit in een fase dat hij tegenspreekt en dingen vaak niet wil, maar dat is vast herkenbaar;)
    Hij is verder wel lief met Maylin en Maylin vind Danian helemaal interessant.
    Ik ben vanaf donderdag tot vandaag bij mijn ouders even bijslapen, want die gebroken nachten begonnen mij op te breken.
    Werd er niet gezelliger op zeg maar;)
    Nu 2 nachten goed geslapen eind van de middag ga ik weer naar huis.

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb deze week oude delen van de juni mama's terug gelezen, zo leuk! En wat waren we fanatiek joh haha.

Alles goed met iedereen? Volg de meeste nog op FB, wat worden onze kindjes groot he...

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    gaat snel he... de eerste juni baby's zullen dit schooljaar al naar school gaan :)

Deel Deze Pagina