School... ik moet er nog niet aan denken dat ze dan 5 dagen van huis is. Ik denk dat ik maar voor thuisonderwijs ga haha
Finn heeft al zin om naar school te gaan! Hahaha! Ik voel me eindelijk wat beter en heb nog 5 weken vakantie om te kunnen genieten. Die eerste 5 waren meer ziektewet! Haha! Ennnnn het is een meisje!!! Jeeeeej'
Gaaf, Sarah!!! enne school... Thom en ik hebben er allebei al zin in hoor. Thom wil heel erg graag naar school.
Ja ik las het op FB Sarah, leuk een meisje! Fijn dat je je weer beter voelt, kun je echt gaan genieten Ben ik dan de enige die er zo tegen op ziet? Voor mijn gevoel zie ik haar dan bijna niet meer. Hier is het 3x tot 15.30u en 2x tot 12.30u. Die dagen tot 15.30u vind ik zo lang! *watje*
Finn gaat tot 14.30, maar ze hebben continurooster. Ik vind het niet erg. Hij is er dan echt wel aan toe gok ik zo. Enne...lekker rustig toch?! Hahahaha!
Coll wil ook al... En ach zie m nu ook net zo veel/weinig... Dan waarschijnlijk alleen maar meer! Coll gaat nu naar Kdv, bevalt super!!
Zo'n continurooster lijkt me wel fijn, dan kun je nog wat doen als ze op school zitten. Hier hebben ze van 12.15u tot 13.15u lunchpauze, wordt ze krap als je daarvoor of daarna wat wil plannen. Winkelen ofzo En rust krijg ik denk ik pas als N ook op school zit haha.
ja als je iets wilt doen, dan moet je meteen gaan, als je ze 's morgens hebt weg gebracht. Hier helaas geen continurooster, dat zou ik wel fijn vinden... en scheelt een hoop. Sam blijft 2x per week over en dat kost hier gewoon 3,30 per keer!!! Wat goed, Aurin, dat Collin het leuk vindt op het kdv!!! Thom&Mees gaan vanaf september naar een ander kdv. Na 5 jaar was op het oude kdv het enthousiasme een beetje verdwenen... en het nieuwe kdv daagt kindjes meer uit... en dat is bij Thom wel nodig... hij doet Sam echt in alles na... en is nu aan het rekenen
Nu al aan het rekenen, wat knap! Ik heb Z ook van het kdv af gehaald, was een gemengde groep en ze verveelde zich dood tussen al die kleintjes. De psz vindt ze wel leuk
Hier ook wel wat bibbers over school hoor, we hebben nog steeds niet gekozen, we gaan in sept toch ook nog bij de montessori kijken... Lastig. Op de andere school gaat ie vier hele dagen en woensdag alleen half. Voor mezelf maakt het niet zoveel uit qua tijd, werk nu ook 4 dagen, maar het lijkt me zo zwaar voor M, hij beleeft alles zo serieus en intensief, kan ook nog echt niet zonder middagslaapje. Maar ja ik denk maar zo, tegen die tijd zal hij er wel aantoe zijn. Hier ook geen kdv meer, sinds au pair 3 ochtenden psz. M is minder moe, A. Is minder ziek en krijgt meer aandacht. Maar ik vind wel dat de leidsters zo pietluttig doen, en de kindjes ook veel minder leuk met elkaar spelen dan op het kdv. Ach ja niks is perfect Sarah nu moet je toch aan de bak, rokjes, staartjes, speldjes Maar er zijn ook hele leuke sneakers voor meiden hoor haha! Hier alles goed!
@ Sarah: Fijn dat je je beter voelt en een meisje leuk, leuk! @ Snieke: Fijn om te horen dat het goed gaat @ Aurin: Goed dat Collin het zo naar zijn zin heeft op het KDV @ Marloes: Goed hoor dat Thom al aan het rekenen is. Danian is momenteel veel aan het puzzelen hij legt puzzels van 70 stukjes in elkaar zo knap en memory vind hij ook erg leuk en kan hij erg goed, dus met zijn geheugen zit het wel goed Danian gaat naar school aan de overkant van de straat, dus kan hem zo bij de voordeur zetten en een schop onder zijn kont geven( bij wijze van spreken) dan staat hij op het school plein haha. Hij is woensdagmiddag vrij en vrijdag de hele dag totdat hij naar groep 3 gaat. Hij gaat deze maand nog de woensdagmiddag naar de opvang, maar vanaf September niet meer. Ik krijg nu nog WW, maar vanaf dan niet meer, dus dan kunnen we het niet meer betalen. Psz is een wachtlijst en dat kunnen we waarschijnlijk ook niet betalen. We gaan er flink op achteruit als ik geen werk voor 20 uur vind. Werk nu een paar uur in de week in de schoonmaak 's avonds maar dat is niet voor vast. Wordt dus straks erg krap allemaal. Ik laat de heffingskorting per maand uitbetalen anders komen we niet eens rond
lastig Tamtam, krijg je dan misschien wel (meer) toeslagen? Wel goed dat je weer werkt gevonden hebt, zijn meer uren niet mogelijk? Misschien kun je als hulp in de huishouding gaan werken bij mensen thuis? Gewoon advertentie op marktplaats zetten... Hier vragen ze zo'n 12,50 per uur (zwart dan wel) @basisschool, hier altijd woensdagmiddag vrij en om de week de hele dag op vrijdag. Fijn dat de aupair zo goed bevalt, Snieke!
@ Marloes: Toeslagen krijg ik niet meer helaas. Zag vanmorgen een vacature bij het bedrijf waar ik nu via het uitzendbureau werk en dat is voor vaste uren 10 uur in de week bij hetzelfde bedrijf wat ik nu doe en dan alle avonden ma tot vr van 17.00 uur tot 19.00 uur. Alleen degene die er over gaat is nu op vakantie, dus als zij terug is wordt ik er over gebeld. Zou ideaal zijn als dat zou kunnen is ook op fietsafstand. Bij mensen thuis is niet echt wat voor mij eerlijk gezegd, maar kan altijd nog gaan kijken als dit niks wordt.
hey meiden, hoe gaat het met jullie? Sarah in blijde verwachting van een meisje zie ik. Geweldig! Een koningsgezin. Basisschool, wij moeten nog gaan inschrijven. Zit nog in dubio, of bij mij op school, of bij mn zus op school....... Binnenkort maar even serieus over na gaan denken. Hoe is het verder met iedereen? Hier gaat het prima. S wel ziek op het moment en ze drinkt echt heeeeeel weinig. Krijg er gewoon niet meer in.....L is heerlijk aan het uitproberen. Hoe ver kan ze gaan. Ze heeft op de vakantie, het zoontje van vrienden van ons veel geslagen. Kreeg er een punthoofd van. Wat ik ook deed.... niets hielp. Thuis gaat het gelukkig weer heel goed.
@Marloes: De psz bedoel je? Ze gaat 1 werkdag en dan brengt A haar en haalt opa of oma haar op. En de andere ochtend ben ik zelf thuis . @Snieke: Waar komt jullie au pair vandaan? @Tam: Wat vervelend je hebt wss recht op meer toeslagen zoals Marloes al zei. Even goed uit laten zoeken! Kun je ook niet bij de thuiszorg aan de slag? Daar zoeken ze hier altijd mensen voor. @Adnalie: Ik had op je topic gereageerd, zag later pas dat jij het was! Haha School: Wij hebben Z een tijdje geleden ingeschreven maar ik begin steeds meer te twijfelen... Aan de ene kant spreekt de school me heel erg aan maar aan de andere kant ben ik bang dat hij toch iets te prestatiegericht is voor Z (die de lat veel te hoog legt voor zichzelf). Ze gaat er nu naar de psz en dan spelen ze iedere week een tijdje samen met de kleuters in het kleutergebouw en mogen de bovenbouwleerlingen helpen met gymschoenen aan doen etc. dus ze is dalijk al wel heel vertrouwd met deze school... Maar goed, we weten het toch pas als ze er al zit of het wel/niet bij haar past .
ik had idd je reactie gelezen. GElukkig gaat het inmiddels veeeeel beter. Het lag echt aan de combinatie kinderen.
Ja het kan idd niet altijd klikken! Hier is het helemaal omgeslagen, eerst was Z de kattenkop en nu laat ze zich opeens slaan en duwen?! Da's eigenlijk nog vervelender... haha
Hahaha...daarvoor is het ook handig. Maar vooral omdat ik me dan niet druk te maken over tussen de middag. Wat Marloes zegt...dat overblijven kost wat, maar ook heb ik het bij de kleuters vaak gezien dat er dan 1 of twee kleuters moeten overblijven, altijd dezelfde, terwijl de rest lekker wordt opgehaald. VOnd dat zo zielig. Als ze geen continurooster haden gehad, hadden we dat ook gewoon gedaan, maar ben nu blij dat ze gewoon lekker met heel de klas op school eten.