@Lau: Wat fijn dat C. het zo goed naar zijn zin heeft, eindelijk! Hier net over de 27, dus 28 winterschoen... Hoe lang is C. nu? @Snieke: Jij maakt me weer aan het twijfelen haha. Ik wil ook wel minder heftig menstrueren, tegenwoordig 5 dagen volle bak en dan nog 3 dagen minder Oh dan gaan M. en Z. gelijk op, hier ook 28! Is A. ook groot? N. is best gemiddeld, gek met dezelfde genen. @Marloes: Ja daar was ik dus ook bang voor, dat ze op puberleeftijd nog zou stotteren. Lijkt me moeilijk te handelen voor een kind op die leeftijd. S. naar de fysio, hopelijk vindt hij het net zo leuk als Z.! En T. lekker aan het kletsen, fijn hoor . Las op fb dat hij op het oude kdv niet wilde praten en nu wel, schrok er wel van. Arme T... Gezellig trouwens, dat er hier weer wat leven is
N. is trouwens alweeeer ziek, ze was net 1,5 week beter en nu heeft ze alweer 3 dagen koorts, net ook weer 39.8. Echt een kwakkelkind. Als er eentje met een snotneus op de psz loopt kan ik al voorspellen dat N. binnen 3 dagen koorts heeft en ziek is, niet leuk... Gelukkig eet ze zelfs met bijna 40 graden koorts nog als een bootwerker, dus ze kan wat hebben
Goh Marloes wat een verschil dan, wel apart zo'n tekst op het kaartje... Hoe gaat het met Meesje? Flutter haha nou ik heb geen aandelen mirena hoor, heb ook veel slechte dingen gelezen erover. Maar ik dacht ik probeer het maar want ik moest echt met kraamverband in de weer zo hevig waren mijn menstruaties. A is ook maar gemiddeld, qua lengte iets boven gemiddeld, maar dan weer eigenlijk iets te licht voor zijn lengte. Ondanks verscheidene spekjes, maar hij is gewoon smal gebouwd. Al m's oude kleertjes flodderen om zijn lijfje haha! Alleen wel met hele lange smalle voetjes. En ook regelmatig ziek, veel oorontstekingen. Hoe zijn ze qua karakters? Ook heel anders?
coll is geloof ik 107 of 108 kon m niet goed meten... en weegt 19 kilo. super marloes dat t op t nieuwe kdv ook zoveel beter gaat. C. heeft echt een onwijze terugval in zindelijkheid.. maar alleen op het kdv helaas.. plast daar echt 3x in zijn broek, vaak net na t plassen op t toilet, dus denk dat hij tesnel klaar is met plassen en dan nog verder plast in zn broek.. en ook poepen doet ie fijn in zijn broek op t kdv
Misschien toch even wennen, Aurin? Nou, vandaag de kleurentest gehad en Sam is niet kleurenblind, gelukkig. Daarna naar de fysio... en daar zitten we de komende weken dus wel Hij is hypermobiel en heeft een lage spierspanning. Ze kon echt prima de relatie leggen tussen de de lage concentratie op school, het altijd bewegen, houterige motoriek e.d. en het hypermobiele. @ mirena... ik denk er ook wel eens aan... maar vind eigenlijk dat manlief aan de beurt is.. knipperdeknip... haha, maar het is een watje @ meesje... die doet het goed. Lekker lui, dat wel. Echt zo'n makkelijk mannetje. Vind alles prima. Jullie nog plannen voor het weekend?
@Snieke: Ohnee zo erg is het hier niet, wel wat meer en langer. Maar geen kraamverband drama's haha. Ja qua karakter ook echt 2 verschillende kinderen. Z is veel meer een doorzetter, N vindt het nogal snel prima of gaat huilen om hulp haha. Ohja en N is echt een driftkikker, vre-se-lijk! @Aurin: Oh vervelend is dat he! Z vergeet ook vaak naar de wc te gaan op de psz of plast idd te kort, zodat er daarna nog meer komt. Er is ook zoveel te zien en te doen. Ik doe haar nu een luierbroekje aan en de laatste keren kwam ze weer droog thuis . Mss is dat ook wat voor C? Kan hij zelf omlaag en omhoog doen en geen vieze kleren bij een ongelukje. @Marloes: Alsof je Z omschrijft! Hoe loopt Sam? Z haar enkeltjes zakken naar binnen doordat het allemaal te soepel en te slap is, heeft hij dat ook? En wat voor oefeningen gaat jullie fysio doen? Nee niet echt plannen hier, morgenochtend met Z naar ballet. En even naar de haven, mijn ouders hebben een nieuwe boot gekocht. Een kindvriendelijke
Haha flutter hier ook zo anders, m. Een perfectionist, en nogal koppig, en heel serieus en rustig: a. Heel relaxed, maar als hij iets niet leuk vindt kan ie zich echt dramatisch op de grond storten en zielig gaan praten / huilen. En hij is ook een stiekemerd, vooral M plagen als wij het niet zien. En dan heel smiegtig lachen. En hij vindt echt alles grappig, zo'n lolbroek
Volgende week gaat ze eerst nog meer 'testjes' doen om tot een eindconclusie te komen. Maar wat ze doet, lijkt op gym. Gisteren moest hij rennen en meteen stoppen. Hinkelen en op 1 been staan, dat kan Sam dus niet. Gooien en vangen met een bal en daarna met een pittenzak. Bruggetje maken. En heel lastig, opstaan vanuit rugligging zonder handen! Gewoon lopen doet Sam wel goed, maar bij rennen overstrekt hij z'n knieën, dus dat ziet er dan wel gek uit..(maar dan moet je wel goed kijken hoor) Er zijn wel echt makkelijke kenmerken waaraan je het zou kunnen herkennen. Zonder problemen (liggend) voet tegen de bil aan leggen. Pink kan 90' omhoog staan, duim tegen pols. Ellebogen en knieën overstrekken. Vindt Zoë ballet leuk?
@ Adnalie: Jeetje dat is idd wel toevallig of het zo moest zijn @ Flutter: Fijn dat manlief er misschien later nog over na wil denken je bent nog jong Vervelend dat Z zo stottert maar gelukkig is er wat aan te doen en dat het overgaat met therapie. Balen dat N weer ziek is hopelijk knapt ze snel weer op. @ Snieke: Leuk hoor dat A zo aan het kletsen is. Fijn dat de spiraal zetten mee viel. @ Aurin: Wat goed dat C het nu zo goed doet op het KDV kun je zien wat een andere omgeving kan doen he. Zo C groeit echt goed. Balen dat C een terugval heeft met de zindelijkheid @ Marloes:Wat fijn dat T nu veel meer praat en dat de testen goed gaan. Gelukkig heeft S geen last van kleurenblindheid hopelijk kan de fysio hem goed helpen. Hier gaat alles ook goed met de kids. D is nog niet zindelijk we zijn er wel mee bezig en soms plast hij ook wel op de wc, maar uit zich zelf geeft hij het nog niet aan. Hij heeft nog een jaar, dus komt vast helemaal goed. Hij is druk aan het puzzelen hij legt puzzels van 70 stukjes in elkaar en memory vind hij ook leuk en kan hij ook goed. Hij woog in Juni 15 kilo en was 98,5 cm en hij heeft nu maat 26 van schoenen. Hij droomt gelukkig weer wat minder, dus we slapen weer wat uren achter elkaar Hij gaat niet meer naar het KDV wat ik heel jammer vind, maar zolang ik geen werk hem kan dat niet meer uit. PSZ heb ik hem voor opgegeven, maar daar is een wachtlijst. Heb nu een sollicitatie lopen waar ik hopelijk snel meer duidelijkheid over krijg ze waren in ieder geval positief. D is wel angstig voor nieuwe dingen dat gaven ze op het KDV ook aan. Nieuwe dingen wil hij ook liever niet proberen alsof hij faalangst heeft wel lastig soms, maar we proberen hem positief te motiveren. Ook harde geluiden moet hij niks van hebben vooral als ze onverwachts zijn, dus misschien gevoelige oren we houden het in ieder geval in de gaten. Hij zit momenteel in een dwarsheidsfase met slecht luisteren en overal nee op zeggen erg vermoeiend. Met M gaat het ook goed. We zijn met groente begonnen en dat gaat goed. Fruit waren we ook mee begonnen, maar ze liet teveel melk staan, dus daar zijn we even mee gestopt straks als ze 6 maand is gaan we daar weer mee verder. Ze slaapt ook van 19.30 uur tot 's ochtends 6.00/7.00 uur, dus helemaal goed. Verder is het een vrolijk meisje, ze lacht veel. Ze rolt al van rug naar buik en af en toe ook terug. Ze zijn aan het renoveren bij ons nog een weekje en dan zijn ze klaar na 7 weken. We krijgen komende week een nieuwe keuken wordt allemaal erg mooi. Op FB staan wel foto's. Leuk dat er hier weer wat meer gekletst wordt.
Ook hier alles goed! No steeds misselijk in de ochtend, maar dat nemen we maar vor lief... Haha Met finn gaat het heel goed. Ja hij is finn, dus soms boos en vaak erg druk. Verder is het een echte kleuter. Hij is is zindelijk is overdag. Is heeeeeel erg goed gaan praten en wil heel veel. Letters schrijven, boeken leren lezen en tellen. Dus hij gaat iineens als een speer! Hij is ongeveer 103cm en weegt bijna 18 kilo. Schoonmaak 28 en kleren 104. Gisteren zijn we naar de musical van Thomas de trein geweest. Zo leuk! Verder gaat het goed. Druk met school. Stage is geldig! Heb z'n leuke klas en begeleider! Thuis alles zn gang. Babykamer is in wording, maar heb al lekker geshopt! Haha
vandaag op c. zijn toekomstige school wezen kijken.. erg leuk.. wel groot! Coll wilde gelijk blijven, ging meespelen met een van de groepen 1/2 buiten. Leuk!
@Snieke: Haha heerlijk toch, 2 zulke verschillende kinderen! @Marloes: Opstaan vanuit rugligging zonder handen, dat kan niemand haha . Ja het is vaak erg duidelijk inderdaad, de fysio kon de ledematen van Z. alle kanten opbuigen. Erg fascinerend... Ja ze vindt ballet echt super! Dansen en springen in een mooi roze balletpakje, wat wil een 3 jarig meisje nog meer? @Tam: Dat zindelijk worden komt vanzelf. Hier ging het van de hele dag een luier in 2 weken naar overdag zo goed als zindelijk. Dus mss gaat D. straks ook opeens zo snel! Fijn dat M. zo goed slaapt, heel anders als bij D. toen @Sarah: Zo die F. gaat hard, al willen lezen en schrijven, rijp voor de kleuterschool zou je denken . Hebben jullie al een naam voor zusje? @Lau: Leuk! Wat gaat het hard he, al bijna naar de basisschool... Ik had Z. ingeschreven op de bs hier in de wijk, een wat grotere school die erg goed staat aangeschreven. Maar ik twijfelde steeds toch een beetje of ie niet té groot en te prestatiegericht was. Kreeg vandaag het advies van de stottertherapeut om toch maar te gaan kijken op de kleinere school buiten de wijk. Het lijkt me alleen zo lastig met buitenspelen, alle kindjes hier in de buurt zitten natuurlijk op die andere school, zou ze dan nog wel aansluiting vinden? *denkt moeilijk*
Hoooi dames, stil weer hier... Alles goed met jullie? @Sarah: Jij doet de Pabo toch? Voltijd of deeltijd? Is het goed te combineren met je gezin?
en al een keuze gemaakt? wij wonen op de scheiding tussen 2 wijken en de kinderen in onze straat gaan dus naar 2 verschillende scholen, maar iedereen speelt gewoon samen hoor! Zeker in vakanties als ze toch niemand anders hebben, (klinkt wel heel zielig ) zoeken ze elkaar toch weer op.
@Flut...ik doe de voltijd opleiding en vind het goed te combineren hoor. Ja nu soms ff wat minder, maar ja...dat is logisch. Wat betreft scholen, hier zijn er zoveel scholen in de buurt, de kinderen uit de straat gaan naar 5 verschillende scholen en iedereen speelt met elkaar, dus dat maakt echt niet uit hoor!
Ja ik heb een gesprek gehad met de directeur op de kleinere school en we gaan voor die school! Kleinere klassen, minder streverig. Zeker met het oog op het stotteren van Z. lijkt ons dat beter. We zijn sowieso van plan in de toekomst naar die wijk te verhuizen en het is 5 minuutjes met de auto, dus ach
Ik twijfel heel erg om ook weer terug naar school te gaan, de zorg of het onderwijs in. A is bang dat het moeilijk te combineren is met de kindjes, opvang enzo... Hoe gaat het met je zwangerschap? Het schiet al lekker op he!