~ Juni '09 Mama's deel 7! ~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Maxime heeft een groot bed :) vanmorgen in elkaar gezet. Nou eens kijken of ie wil slapen.

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ben benieuwd Snieke, zal vast wel goed gaan!

Hier gaat het super. Bijna geen last van het vloeien. Baarmoeder gaat als een speer naar beneden.
    Gisteren de laatste fles om 22.30 uur gegeven en de volgende iets na 4 uur 's nachts... en daarna pas rond 8.15 uur. Heerlijk dus...
    Als het goed is, vanavond de laatste fles rond 23.30... dus dan kunnen we de nacht al weer voor een groot stuk overbruggen. Mees is (nu nog) een heel makkelijk mannetje. Vind alles prima... en wij dus ook ;)

3. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Fijn hoor marloes! De andere twee waren ook zo makkelijk toch? Gek hè hoe meerdere jochies zo hetzelfde kunnen zijn eigenlijk in sommige dingen. Maxime en Axel gingen ook allebei op hetzelfde moment doorslapen, met 6 en een halve week precies. Zijn ook allebei op 40 plus 4 geboren haha.

Maxime ligt vandaag voor de tweede keer te slapen. 'slapen grote bed?' komt wel goed uit want wij moeten zo naar een BBq.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Marloes: Heerlijk joh, weer zo'n slaapkoppie!

@Snieke: Is dat echt zo? Dat betekend voor ons weer 2 maanden lang dag én nacht om de 3 uur met een hongerig kind zitten.. ;). Maar ach, dan gaat ze daarna heerlijk doorslapen!

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wow morgen ben ik alweer 18 weken zwanger, bijna op de helft en voor mijn gevoel heb ik vorige week pas positief getest haha.

Ik zit een beetje te dubben of we een kraamfeest gaan geven of niet. We zitten dan precies rond de feestdagen... Wie hebben er hier een kraamfeest gegeven en hoe is dat bevallen?

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wat is het hier stil.. echoooo... oooo....oo.. o..

Ongezellig hoor! Dan ga ik maar aan mijn strijk beginnen, loop een beetje achter ;)

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    daar heb ik een kraamverzorgster voor, haha...:p

Mijn zus heeft 2x een kraamfeest gegeven en zij vinden het ideaal. Alleen de directe familie nog thuis op visite en de rest op het kraamfeest. Zij hebben het wel grootst aangepakt (lees DUUR!!!)

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    marloes ben je direct met flesvoeding gestart? heb je veel last van stuwing?
    fijn hoor dat ie het zo goed doet gelijk! uit je onderschrift maak ik op dat er geen 4e komt ;)?

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ja meteen de fles! heb helemaal geen last van stuwing... nog geen druppel melk gezien, maar kan natuurlijk nog komen.

maar jij dan.... sam weer aan de borst!!!!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    marloes ja ben heel blij (maar ik wilde graag borstvoeding geven). Ik werd er zo moe van dat gekolf en dan weer flesjes, ben het nu gewoon aan het proberen en het gaat goed al is ie wel mega aan het regelen geslagen...

fijn dat je geen last heb van stuwing! is meestal op dag 3 toch? Anders kan je geloof ik pilletjes vragen om de melkproductie te stoppen dacht ik maar dat zal je denk ik wel weten.

11. McGyver

McGyver Niet meer actief

@marloes fijn dat t zo goed gaat!

@deb super dat je weer live voed!

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Marloes: Eigenlijk moet zo'n kraamverzorgster 4 weken blijven, heerlijk iemand die je huis bij houdt ;).
    Hoop voor je dat je geen stuwing krijgt! Vannacht weer zo goed kunnen slapen?

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Jullie nog leuke plannen vandaag?
    Ik zit te wachten op het echte zomerweer. Lekker buiten ontbijten, badje in de tuin. Maar helaas, bewolkt, verwarming aan ;)

14. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Marloes: Wat fijn dat alles zo goed gaat met Mees.
    Hoe vinden Thom en Sam hun nieuwe broertje?

@ Debby: Fijn dat het de borstvoeding nu weer goed gaat.

@ Flutter: Ik heb geen ervaring met een kraamfeest, maar het is misschien wel lekker alles in een keer.
    18 weken alweer gaat echt hard.

Vanmiddag hebben we het hele huis vol met visite en dan is het gelukkig weer voorbij.
    Heb zo'n hekel aan verjaardagen(van ons zelf dan), maar ja hoort erbij.
    Ik had op gratis verlanglijstje een lijstje voor Danian gemaakt, maar de schoonfamilie doet er gewoon niks mee en daar baal ik best van.
    Vragen ze mij wat ze Danian kunnen geven, maak ik een lijstje kijken ze er nog niet naar;)
    Hopelijk krijgt hij nu geen dubbele dingen.
    Die nieuwe wekker van Danian is wel een succes(hij vindt hem leuk;)), maar hij snapt het volgens mij nog niet, want hij staat gewoon rond 6.00 uur naast ons bed.
    We leggen hem wel weer terug en zeggen dat hij moet wachten tot aapje wakker is en vanmorgen is dat gelukt.
    Heb de wekker wel om 6.30 uur gezet, want 7.00 uur duurt te lang.
    Hij is wel helemaal blij als aapje wakker wordt:)
    Hij gaat het vanzelf wel snappen hopelijk.

15. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Maxime heeft vanacht prima geslapen in zijn grote bed. Hij is er een keer uitgevallen en vanmorgen om acht uur riep hij ons dat giraf eruit gevallen was. Maar hij komt er dus niet zelf uit. Hij heeft zo'n omkeer bed van Ikea met zo'n tent erboven, hij vindt het geweldig.

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Flut...wij hebben een kraamfeest gegeven en dat gaan we bij een eventuele volgende absoluut weer doen!
    De mensen die dicht bij je staan komen uiteraard wel meteen kijken, maar verder is het heerlijk dat iedereen op één dag komt.
    Er zijn mensen die zeggen dat het onpersoonlijk is en dat je de baby niet vast mag houden, maar dat vasthouden hoeft van mij sowieso niet. En ik heb echt wel met iedereen wat gekletst.
    Wij hebben het ook gedaan door Steef zijn werk. Die werkt zo vaak in de avond, dat hij er bijna niet zou zijn als er visite zou komen. Dus was dit de idealeoplossing.

@Tam...ik denk dat hij, als het elke dag uitlegd, vanzelf gaat snappen! Gewoon consequent terug leggen en zeggen dat het aapje nog niet wakker is! Wat doe je eigenlijk als hij naast je staat? Ga je er meteen uit? Finn staat ook vaak zo vroeg bij ons, maar die kruipt tussenin en komt lekker 'kjoelen'. En dan rond half 8/8 uur (of zoals vandaag 9 uur) wordt ie wakker en gaan we eruit.

@Deb...goed joh! van je bv! Super!

@Snieke...wat goed dat hij erin blijft! Finn niet hoor! Die komt er lekker zelf uit als hij wakker is. Hij pakt ook soms zelf een nieuw boekje van de plank! Haha!

17. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Snieke: Goed hoor dat hij er in blijft

@ Sarah: Danian komt soms nog bij ons liggen, maar dat is voor 5 minuten hoog uit.
    Verder loopt hij over de overloop en gaat hij op de logeerkamer spelen daar staat ook speelgoed van hem

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Tamtam... ik zou de wekker gewoon op 6 uur zetten... zodat hij ziet dat de oogjes open staan en hij dus uit bed mag. Daarna elke dag/paar dagen met 5 minuten verlengen of zo...

Balen van je verlanglijstje...maak je iets, doen ze er niks mee. Lekker handig.

Flutter, zo meteen in november komt oma voortaan hier naar toe ipv de kindjes naar haar (omdat Sam natuurlijk naar de basisschool gaat dan) en ik denk dat die dan ook wel een beetje poetst....oma kennende ;)

Goed zo Maxime!!!

McG; hoe is het met Lisa en de reflux?

Hier gaat alles super!!! Het is weer zo'n tevreden mannetje... niet te geloven dat dat gewoon 3x lukt ;) Je hoort hem alleen als hij een schone luier krijgt, want dat vind 'ie dus niks... maar voor de rest is hij meer dan tevreden. Heerlijk.
    Sam is heel erg trots op z'n broer, wil overal bij helpen en zo. Thom wil de hele dag kusjes geven en aaien... maar kan nog al hardhandig zijn ;)
    Ze moeten wel wennen hoor... laten weer al hun gekke streken zien etc... maar ja, dat had ik wel verwacht, het is ook niet niks...opeens een nieuw broertje in huis

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Marloes: Als we hem terug leggen ziet hij de oogjes ook open gaan en 's middags gebruik ik hem ook en dan ziet hij het ook.
    Volgens mij ziet hij het in het donker ook haast niet als hij wakker wordt weet hij niet of ze open zijn, dus daar moeten we wat op vinden.
    Wat fijn dat je andere jongens er ook zo leuk mee omgaan en ach ja streken dat hoort er bij.

Danian is flink verwent(foto's staan op hyves), maar we hebben dus heel veel dingen voor de zandbak;)
    Mijn zwager en schoonzus hadden het al gekocht voordat ik ze het lijstje had gestuurd, dus die neem ik het niet kwalijk maar mijn schoonzusje had dus niet op het lijstje gekeken, dus wij laten haar cadeautje in gepakt staan die geven we wel weer een keer weg(was een emmer met schep) vingerverf hadden we ook 2 keer, maar dat komt wel op.
    Danian wilde zelf naar bed zo moe was hij.

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Tam: Vervelend van dat lijstje, hier heeft bijna iedereen er gebruik van gemaakt! :)
    Heeft Danian wel een leuke dag gehad?

@Jolan: Hoe was het feestje van Lieke? En kon jij het een beetje volhouden met je dikke buik?

@Snieke: Wat fijn dat hij zo goed slaapt in zijn grote bed! Zoë komt er ook niet zelf uit, pas als ik roep dat ze mag komen :D

@Sarah: Dat vasthouden is voor mij de hoofdreden dat ik een kraamfeest wil geven. Erg he... :)
    Hebben jullie het thuis gevierd of iets afgehuurd?

@Marloes: Klinkt alsof je echt aan het genieten bent, heerlijk hoor!

Deel Deze Pagina