~ Juni '09 Mama's deel 7! ~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad

Hahahaha ik ken het gevoel (nu niet meer hoor!)
    Drie is dan wel een heel mooi compromis toch:)

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Mcg...jeetje...dat is heftig! Hoe kan dat gebeuren zeg?! Hoop dat het goed gaat komen!

@Marloes...fijn dat het zo goed gaat met zn 3en! Het is toch altijd even wennen!

Hier druk druk druk! Veel leuke dingen doen maar ook toch wel lekker luieren!
    Ik heb alleen het idee dat Finn last heeft van zijn oren. Dus dat moet ik even in de gaten houden

3. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

hey meiden

zo hier weer terug van vakantie :D
    zal zo alles eens bijlezen :D

hier trouwens ook een mega grote derde kinderwens...
    maar ja... die kan ik wel uit me hoofd zetten hihi :)

en las iets over een babytje van 4 maanden!
    ga zo echt beter lezen! maar wat erg! kaarsje gaat aan voor de kleine meid!

ik kom vanavond ff bijkletsen :D

4. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Ooo wat erg zeg van dat meisje! Het was ook zo eng gisteren! Hier ook, mijn man had mijn auto mee (de nieuwe komt pas over twee maanden) en ik moest Maxime ophalen. Ik durfde niet met de kinderwagen want hij waaide en regende zo, en dan zou Maxime moeten lopen, dus met de fiets en kar gegaan, Axel in de maxicosi. Ik hield mijn hart vast maar zo'n fietskar is wel stabieler dan een kinderwagen gelukkig!

Wat fijn Mac dat het zo goed gaat met Lisa! Ben echt blij voor mijn naamgenootje ;) en met Sam en Mees ook al. Volgens mijn collega kindjes uit het Chinese jaar van het konijn, die zijn zo rustig en aardig ;)

Axel gaat ook zo goed, hij slaapt zo veel, van 10 tot 10, en dan overdag ook nog dus ik heb nog vaak het gevoel dat ik maar 1 kind heb :) En zonder jengelen en kletsen in slaap vallen, zoals Maxime wel altijd moest doen. En maar lachen, en eten, en hij is echt HUGE. 6,5 kilo al. Alleen is het wel een zooitje met voedingstijden, want hij is een echt avondmens, als het aan hem ligt eet ie overdags haast niet en gaat ie 's avonds bunkeren. Dus daar moet nog wat ritme in, en hij moet dan ook eerder wakker worden als ik ga werken.

Gaby waar was je heen geweest op vakantie?

Deb o wat leuk misschien toch nog een derde! Ben benieuwd. Hier hoogst waarschijnlijk niet meer, ik vind twee al heel leuk, en dan kunnen we over een tijdje weer meer leuke dingen gaan doen, en ik vind het ook wel praktisch met twee, en dat zwanger zijn kan me gestolen worden. Rot misselijkheid! Ik heb wel wat nostalgische gevoelens als ik axels kleertjes die te klein zijn in een doos doe, maar goed misschien heeft mijn broertje er ooit nog wat aan :)

Sarah komt het door de buisjes denk je? Inderdaad goed in de gaten houden.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @mcg: Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie allemaal!
    Spuugt Lisa ook veel of komt het alleen omhoog?

@Deb: Ik snap helemaal wat je bedoeld! Ik ren voor mijn gevoel ook achter Zoë's ontwikkeling aan haha.
    Knap hoor, al ruim 5 maanden bv! Bekijk het gewoon per dag, hebben jullie er allebei nog zin in, plak je er nog een dagje aan vast. :)

@Marloes: Slaapt Mees nog steeds zo goed? Je moet me toch die truc even leren voor eind november hoor... ;)

@Natja: Grappig, jij zegt precies waar ik 'bang' voor ben. Het op jonge leeftijd al uit de baby's zijn als iedereen net pas begint.

@Gaby: Leuke vakantie gehad? Waar zijn jullie geweest?

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Pff dat verhaal over dat meisje en de kinderwagen.
    Vreselijk!

Ik moet er de hele dag al aan denken, hoop zo dat het goed komt.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    flutter, ik denk dat ik op jouw topic gereageerd heb :p

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Marloes: Ik weet niet waar je het over hebt...

:D

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    gaby jij dus in hetzelfde schuitje?
    een vriendin van mij zei laatst : waarom is het altijd degene die nee zegt die zijn zin krijgt en waarom zou jij je moeten aanpassen en niet je man? En dat heb ik reno gevraagd en daarom ging hij er nog over nadenken. Kijk, als ik eerlijk ben komt het grootste werk voor een derde toch op mij terecht. Reno is alleen bang dat ik weer een depressie of bekkeninstabiliteit krijg...

flutter wat voor topic... je maakt me nieuwsgierig...
    op dit moment is er trouwens niet zo veel knaps aan de borstvoeding hoor. Afbouwen zou meer werk zijn als dat het nu is. Het gaat allemaal vanzelf.

snieke dat zijn toch geen tijden... ben jaloers. Hier slaapt sam van 7 tot 4 en dan leg ik hem aan en vallen we samen weer in slaap tot 7 uur. Dat vind ik al lekker...

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Debby: Fijn dat Reno er over na wil denken als jij het zo graag wil...

@ Gaby: Leuke vakantie gehad waar zijn jullie heen geweest?

@ Snieke: Wat fijn dat Axel zo goed slaapt kan me voorstellen dat je soms het idee hebt dat je maar 1 kind hebt;)

@ Marloes: Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat.

@ Mcg: Fijn om te horen dat het beter gaat met de reflux van Lisa en dat ze ook beter slaapt.

Heb ook de hele tijd aan dat meisje gedacht gelukkig was er nog nieuws gisteravond.
    Hopelijk komt ze er weer helemaal boven op.

Hier gaat alles goed.
    Danian leert elke dag wel nieuwe woordjes.
    Hij blijft met zijn wekker nu netjes op zijn kamer soms hoor ik hem wel, maar blijft netjes in zijn bed tot ik bij hem kom.
    Zet de wekker om 6.45 uur maar komt zijn bed dan niet uit haha.
    We hebben net samen de speen weggegooid hopelijk gaat hij nu makkelijk slapen we moeten er toch een keer vanaf.
    Manlief heeft nu dik 3 weken vakantie en Danian hoeft ook over 2 weken pas weer naar de opvang.
    Ik moet maandag en vrijdag nog werken en dan heb ik ook 2 weken vrij.
    Vanmiddag gaan we een nieuwe tuintafel halen(we hebben geld van de verzekering gekregen, had de glasplaat laten vallen)en we gaan voor een laptop kijken lijkt me toch wel erg handig:)

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Debby, oww misschien toch nog een 3e beauty!! :D

gaby, welkom terug!

Mama's waar t goed gaat en de kleintjes t goed doen, geweldig!

tamtam, shopse voor een tafel en laptop! super dat danian het nu ook zo goed doet met slapen!

Hier een vrolijk ventje, zit weer lekker in zijn vel, volop bezig met tellen en kleurtjes, slapen gaat super de laatste weekjes, dus ben helemaal blij en uitgerust :D

Hij staat nu onder de douche, al 30 min, maar wil er niet onder vandaan.. (pc staat naast de badkamer, dus kan hem vanaf hier zien, niet dat jullie denken dat ik m alleen laat)
    Hij staat heerlijk te zingen, en te spetteren, en elke keer nieuwe shampoo in zijn haren te doen!

Morgen mijn laatste vrije dagje..dan weer aan t werk.. was een korte vakantie! Hoef gelukkig alleen maar ma, do, vrijdag (aaf) te werken.

Al beetje zin in de meeting dames??

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lottebo: het kindje is van de beademing af dus het gaat beter gelukkig...

tamtam succes met de speen weggooien, hier werkte dat helaas nog niet...

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Debby: Wat fijn om te horen dat ze van de beademing af is.
    De speen ging hier ook nog niet hij was na een uur nog wakker, dus heb hem maar weer gegeven:)
    Hij spuugt hem ook weer uit, dus zo lang heeft hij hem in bed ook niet in.

@ Aurin: Fijn dat Collin zo lekker in zijn vel zit.
    Vakantie gaat altijd veels te snel voorbij

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    heeft iemand van jullie zo'n pasta/rijst mandje voor in de babycook? Zo ja... handig ding?

15. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Leuk leuk meeting :)
    Zijn er nog bijzondere eisen wat betreft eten en zo? Allergieën e.d.? Ik haal wel het een en ander aan gezonde en minder gezonde snacks ;)

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @deb: Hier een beetje hetzelfde, ik kan me niet voorstellen dat na de geboorte van dit kindje het klaar is voor mijn gevoel. Maar manlief vindt 2 echt genoeg, bij een 3e is hij bang dat er eentje buiten gaat vallen, is natuurlijk onzin maar hij heeft dat vroeger zelf zo ervaren en is er van overtuigd dat 3 een ongelukkig aantal is ;). En 4 vind ik dan weer niet praktisch met een auto, eigen slaapkamers, studies.

Een topic op een ander forum over de naam ;).
    Ik hoop dat ik ook zo over de bv kan gaan praten als jij, dat het zo lekker loopt! Ik zie alleen heel erg op tegen het kolven op mijn werk :(

@Tam: Jammer dat het niet gelukt is met de speen. Denk dat het er ook wel een lastige leeftijd voor is.

@Marloes: Manlief wil bij nader inzien toch de 'oude' naam, dus wie weet zie je binnenkort weer een topic voorbij komen :D

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hadden een klein lekje in het dak van de aanbouw, ze dachten dat het door de storm onder het lood was geslagen. Kon je niks aan doen, nou prima...

Kom ik gisterenavond in de keuken, loopt het water langs de muur. Dat was al balen, maar een half uur later begon de ellende pas echt, m'n plafond begon te druppelen en het kwam zelfs DOOR m'n lamp heen :(. Alles is naar de gvd nu en het dak moet gedeeltelijk vervangen worden. Fijn!

---------------------------------------------------

Vandaag alweer op de helft en morgen de 20 weken echo, toch weer spannend!

18. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @flutter, klote zeg, las t al op je hyves... maar dat is goed balen!! En degene die er naar gekeken heeft is zeker niet aansprakelijk te stellen? verzekering? niet dat dat nu iets oplost..
    morgen 20 weken echo... zou het dan toch nog een jongetje zijn geworden? ;)

Hier alles zn gangetje.. Coll is moe, huilt om alles, maar wil niet slapen. Krijg zo nog visite voor zijn verjaardag dus hoop dat ie een beetje gezellig is dan!

tis wel raar weer he? ene moment volop zon, andere moment regent t pijpenstelen!

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Lau: Nope, er hebben 2 mensen naar gekeken en die zeiden allebei hetzelfde. Achja, het kost ons alleen eigen risico omdat het stormschade is, dus gelukkig niks schokkends :)

Ja dat zou echt wat voor ons zijn, ik heb ook nog bijna niks gekocht om die reden haha.

Komt vast door het weer dat chagrijnige en niet willen slapen. Half juli horen kindjes gewoon hele dagen buiten te spelen en te zwemmen, niet binnen zitten omdat het regent.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    marloes ja ik heb hem maar ik heb hem nog nooit gebruikt... dus kan je nagaan hoeveel behoefte er hier aan is haha... misschien dat ik hem nu wel weer ga gebruiken.

flutter sja begin van borstvoeding is altijd aanpoten. Nu ben ik blij dat ik niet heb opgegeven want het gaat nu gewoon vanzelf. En kolven is ook niet mijn hobby en zie ook wel een beetje tegen kolven op het werk op. Maar aan de andere kant, korte extra pauzes zijn in het begin vast erg lekker. Vooral met een baby die nog niet doorslaapt...

Deel Deze Pagina