Ik ben dus bij de dokter geweest. Pfff wat was het druk zeg! Niet normaal meer. Toen ik dan ook binnen was hoefde ik alleen me tong maar te laten zien. (ik heb het namelijk eerder gehad maar nog niet zo erg). De dokter wilde me het liefst een wat agressiever medicijn geven maar omdat ik nu zwanger ben ken dat niet dus heb ik gewoon een mondspoeling gehad. Wat het eigenlijk is weet ik niet. Heb geen idee. Hij noemde het een aanslag op de tong. Ik weet ook nog steeds niet hoe groot onze kleine is. Ik moet morgen weer naar de vk dus hoop dat ze er al iets over ken zeggen. Ook ga ik het is ff navragen over die 20 weken echo die bijna iedereen krijgt (behalve ik) Mij hebben ze er nooit op gewezen en baal er best van anders wist ik nu ook meer over de groei en alles.
Maar Keejbie je hebt toch ook pretecho gehad? Daar heb je toch ook te horen gekregen hoe de groei e.d. was? Tenminste ik kreeg een heel staatje mee met hoofdomtrek, buikomtrek, grootte, gewicht e.d. Maar wel raar dat ze je niet op die 20 wk echo hebben gewezen..
Ja idd heb die pretecho wel gehad.. Maarja vind het toch anders. Bedoel dat hebben we zelf betaald en dat geeft geen informatie aan me vk. Over de groei enz. Ik had die 20 weken echo liever gewoon gehad, voor die pretecho gingen we eigenlijk meer voor het geslacht en of alles erop en eraan zat. Maarja ken het altijd nog proberen te zeggen he. Dat ik me best een beetje zorgen maak over hoe het groeit en alles.
ja idd gewoon ff zeggen..wie weet mag je alsnog een echo Heb net gebeld met Wij jonge ouders ivm de uitnodiging van de blije doos die mn hond heeft verscheurd..duurt ongeveer twee weken en dan krijg ik nieuwe uitnodiging..maar nu via email ..Yeahhh ken ik hem toch nog ophalen
Hehe stiekempjes hoop ik natuurlijk wel op nog een echo maar weet bijna wel zeker dat dat er niet meer inzit. Wat fijn dat je um dan als nog ken halen. Alles wat gratis is is mooi meegenomen
niet geschoten is altijd mis toch..dussuhh gewoon lekker vragen hoe het nu zit en als ze nou zegt idd wat vreemd dat je hem niet hebt gehad ofzo gewoon zeggen nou dan kan ik hem nu toch krijgen hihi Brutaal mens heeft de halve wereld..misschien trapt ze erin
Hahaha Eerst afwachten welke er van de drie zitten.. Krijg morgen wel weer me fijne prikje in me vinger.. Hehe zeg ik gewoon als ik geen echo krijg wil ik ook geen prikje Misschien doen ze het daar voor?!
haha gewoon chanteren Heb ik de vorige keer gehad prikkie in mn vinger..hopelijk krijg ik het vrijdag niet nog een keer.. Maar jij hebt dus ook drie verloskundigen? en weet je dan ook niet welke je krijgt bij de bevalling? Ik heb vier verschillende..tot nu toe drie van hun gehad..1tje vind ik maar niks, die andere twee zijn leuk..maar ja je kan dus niet kiezen wie je wil tijdens je bevalling
Hmm idd dat heb ik dus ook! 1tje is een oudere vrouw en die vind ik opzich wel fijn omdat ze meer ervaring heeft en ze me echt kan gerust stellen. Dan hebben we 2 jongere meiden en de 1 is echoscopiste en die ander die doet vooral de afspraken enz. Heb ze allemaal gehad maar vind het wel lastig idd dat je niet van te voren weet welke je krijgt ander kun je je daar op instellen. Maar die oudere vrouw vind me mannetje niets. Ze heeft namelijk een krom handje (weet niet waarom maar denk dat ze ermee is geboren) en als ze dan een hand geeft is dat best vaag. Hij wilt er dus niet aandenken dat zij bij me bevalling is en me moet toucheren enz (wat ik opzich wel ken begrijpen) Maarja niets aan te doen heheh Mij boeit het denk ik niet op dat moment :S
je vk kan in principe wel voelen of het goed groeit dmv voelen waar de baarmoederrand etc ligt...dan voelt ze of het op schema ligt...maar gewicht heb ik nog nooit gekregen ergens...ook niet met echo's....maar maakt niet uit hoor....ik hoef ook geen echo meer wat mij betreft...zitten al op het eind en kan strakkies alles in het echie zien.. tenzij je natuurlijk een liggingsecho op het eind nog krijgt. Deden ze 4 jaar terug om te kijken of het koppie wel echt beneden lag... Maar zolang ze door te voelen en (zoals 1 van mijn vk's) met dr meetlint over mijn buik, kan meten of de groei in orde is vind ik het prima...gewicht zegt toch niet zoveel joh,....alle kinderen zijn anders
Hmm met de meetlint lukte de vorige keer nog niet. Want daar was me buik nog niet groot genoeg voor zei ze :S Prikje in de vinger is voor je ijzer te tjekken Chrisje
Ik ga eens ff een schriftje zoeken. In het begin wilde ik graag een dagboek hebben voor over me hele zwangerschap heen. Helaas ben ik deze niet tegen gekomen en heb ik er ook niet echt de moeite voor genomen. Maarja zou het zo jammer vinden als ik alles vergeet van hoe ik me voelde en alles. Dus denk dat ik gewoon een schriftje pak en daar als nog me laatste loodjes in opschrijf. Lijk me wel leuk om trug te lezen als we weer een jaartje verder zijn ofzo
Bij mij hebben ze toen gewoon bloed geprikt voor ijzer omdat dat nauwkeuriger zou zijn? :S Heel leuk idee om het op te schrijven KeejBie, mijn moeder heeft dat ook gedaan, nou ja een stukje maar, maar dat stukje was al heel leuk om te lezen.
Spannennnddd!! Ik vraag me dan toch wel af waar die buikpijn en harde buiken vandaan komen als ik geen blaasontsteking heb. Morgen weer een plasje naar de dokter.
Ik hou een negen maanden dagboek bij..is erg leuk..mn mannetje wil dat boek ook graag lezen na de bevalling..lijkt me leuk om dat over een jaartje of bij een evt. volgende zwangerschap weer is terug te lezen. Heb dit boek van mn ouders gekregen voor kerst..weet niet waar je dat kan kopen..volgens mij heb ik ze ook eens zien liggen bij babytotaal en bij babyhuys.. Ik heb de laatste week ook constant harde buiken..vooral 's nachts..