Juni 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suusje, 9 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Thanx voor julie antwoorden over het autorijden..ik ga alleen nog maar in de buurt rijden en alleen als het echt nodig is..op een aanrijding zit ik nu niet echt te wachten :(

Keejbie zou gewoon bellen als ik jou was hoor..je hoort vanzelf wel of ze nu tijd hebben of dat je toch aan het einde van de dag terug moet bellen..Gewoon doen :) ;)

2. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Tsjaa mams is nu nog thuis. Maar die gaat om 1 uur werken dus ik wacht nog ff tot ze weg is.

Want blijf gewoon nog beetje verdrietug erover en weet bijna zeker wel dat ik in tranen uit barst als ik me vk aan de telefoon heb.

Voer liever alleen met haar het gesprek dan met moeders erbij. Want gisteren ook bleef ze de hele tijd vragen hoe het ging. Wel aardig enzo maarja zij is niet degene waarmee ik daarover wil praten ;)

3. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

He sterkte hoor meis en ik zou ook gewoon de vk bellen hoor strakjes.
    *knuff*

Hier gaat alles goed.. vanmorgen bij vk geweest en beeb ligt al met het hoofdje naar beneden, maar is nog niet ingedaald. Ze kon de beeb goed voelen en het groeit naar behoren.
    Bloeddruk was ook weer ok. En over 2 weekjes weer terug.

4. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Dankje miranda ;)

Wat fijn dat alles in orde is! En dat het al in de goede richting begint te liggen ;)

Waarschijnlijk heb je dus ook nog geen last gehad van indalingsweeen ;)

5. Niet meer actief

Lekker dat alles in orde is met je kleintje miranda 8)

Succes strakkies met bellen Keejbie..Maak anders een lijstje wat je allemaal wil vragen ;) Kan je niks vergeten

6. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Zo ik heb ff gebeld. Schoot idd vol:(

Gelukkig had ik de juiste vk aan de lijn die ik eigenlijk hierover wilde spreken.

Ze kon me beetje moeilijk verstaan maar ze zei wel dat ik hiervoor altijd mog bellen!

Ook als de kleine nu gewoon doorgroeit is er helemaal niets aan de hand. Want dan is het alsnog 3 kilo wanneer het komt zei ze.

Ook blijft me afspraak staan die ik nog heb bij hun waar ik wel blij mee ben omdat ik dan ff met ze erover ken praten.

En voor de rest zei ze ook nog dat ik nog LANG niet van hun af was omdat hun zowiezo langs komen naar de geboorte enz. ;)

Kortom ze heeft me wel ff gerust gesteld maar begreep het wel dat ik was geschrokken.

7. Niet meer actief

He dames... Nou ik ben net weer thuis van de gyn.
    Ze hebben een echo gemaakt maar zo konden niet echt iets zien. Want de wervelkolom lag er steeds voor. Maar de blaas was wel gevuld. Dus er is wel een teken dat de nieren urine aanmaken en ook goed kunnen afvoeren. Want de verwijding zit in de buis die vanaf het niertje naar de blaas loopt. En dat kan duiden op een verstopping in die buis richring de blaas.

Voor de zekerheid moet ik a.s. dinsdag weer terug en wordt er weer een echo gemaakt en dan weer ff een gesprek met de gyn. En dan wordt er ook beslist of ik onder de toezicht moet staan van de gyn of vk. Dus daar weet ik nu niks over.

Verder zag alles er goed uit het hoofdje lag al wel vast dus dat is ook goed nieuws.

8. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Nou tinus....tot nu toe dus goed nieuws...top!

9. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Fijn Tinus dat alles goed is!

Keejbie als je er mee zit gewoon bellen he, praat erover. Als je kindje wel wat aan de kleine kant is met de geboorte hou dan rekening met de maat van de kleertjes.

Onze Tijn woog 2775 gram bij de geboorte maar maatje 50 verzoop ie in!
    Hebben dus mijn zus naar de prenatal moeten sturen om pakjes van maat 44 te kopen.
    Dus denk daar wel aan! Verder kop op en veel sterkte!!

10. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm wat minder Tinus dat ze het niet goed konden zien. Opzich klinkt het als goed nieuws.. Maarja dat moet maar blijken uit de echo die volgt. Hoop natuurlijk dat alles keej is! Maar zoals je bij mij zag kan alles okeej gaan maar kom je toch zomaar opeens in je laatste weekies onder toezicht van een gyn!

Miekie idd! Heb er mooi ff gebeld en moet wel zeggen dat ik ff opgelucht ben. Maarja heb nu wel weer beetje last van stemmingswisselingen wat natuurlijk erg lastig is!

Wel ben ik de dag goed doorgekomen zonder te roken ;) Hihi ben der wel trots op. Ik weet namelijk dat ik kan stoppen als ik wil want dit heb ik al vele malen eerder gedaan maarja ik had tot nu toe nog niet het gevoel gehad dat ik "echt" moet stoppen tot gisteren dan ;)

En wat betreft die kleine kleertjes! Ik wist zowiezo eigenlijk al dat we geen groot kindje zouden krijgen en heb heeeel veel maatjes 50 enz. Onze word geschat op 2900 gram als ik 40 weken loop.

Is maatje 50 dan nog steeds te groot?!

11. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Ik heb gelukkig geen last van echte harde buiken maar de baby is wel al eigenlijk volledig ingedaald.
    Ik kan al mijn gehele hand weer onder mijn borst leggen en dan bovenop de baarmoeder.

12. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Ben vandaag ook naar de VK geweest.
    Deze ging twijfelen of ons kindje wel goed lag (hoofd of stuit).
    Wij moesten daarom gelijk door voor een liggingsecho omdat ik natuurlijk al ruim 37 weken ben en dus niet lang meer kon wachten met evt. draaien.
    Nu bleek gelukkig dat ons kindje er goed voor lag.
    De mw van de echo snapte wel waarom de VK twijfelde en dat was omdat het kindje al heel erg ver is ingedaald.
    Op dit moment weegt ons kindje 3029 gram en dan komt er per week nog ongeveer 200 gram bij zei zij.
    Ben erg beniewd, hoop dat het niet al te lang meer duurt want ik kan steeds minder.

13. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ben je het helemaal zat roos?!:p

Me mannetje zat er vandaag ook wel mee zei die. Hij heeft meteen vanochtend geregeld dat ie weer hier in Apeldoorn aan het werk kan.

Vorige week waren er veel zieken in Utrecht waardoor hij weer ff daar moest werken. Maar hij heeft gezegd dat ie weer trug wilde omdat hij bang was niet bij de bevalling te kunnen zijn en als er iets zou "gebeuren" kan hij meteen met me mee naar het ziekenhuis.

Dus dat vond ik wel heel fijn om te horen! En ook zo'n mooi gevoel gaf het me dat het hem toch ook wel wat deed ;)

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hello

het autorijden gaat nog prima, alleen het in en uitstappen is wat moeilijker...

vandaag vk geweest, bloeddruk en urine goed, kindje lag met hoofdje naar beneden en het was al een flinkerd!! Vind het wel knap dat ze kunnen zeggen hoeveel het al weegt, bij mij zei ze alleen dat het een kindje boven gemiddeld was..

ik vroeg ook of het al ingedaalt was, ze zei dat het ietsje was ingedaald en dat het indalen mischien wel helemaal niet komt!

de laatste keer dat ik was geweest (dat is 2 weken geleden)woog ik 80 en nu alweer 82, pff, vind het behoorlijk veel worden nu!! Van 66 naar 82...

Die vrouw van de kraamhulp die zei dat ik 2 kruiken moet hebben, overal staat 1 of 2, maar nu moet ik er 2 hebben!
    heb op de 9-maanden beurs zo´n cosibag gekocht, ben benieuwd of het wat is....

zooo heb echt heel erg last van die vervelende hormonen, dan ben ik weer sjaggie, dan weer vrolijk, dan weer verdrietig... gek van! Voel me gelijk zo lullig tegenover mijn man, het idee dat hij er ook gek van wordt...van mijn gedrag.

15. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Ja Keejbie eerlijk gezegd ben ik het wel zat ja.
    Bij mij konden ze het nu ook alleen maar zeggen hoeveel het weegt door de omvang van het buikje te meten en het boven of onderbeentje (weet niet meer zeker).
    Vandaag het bed op hoogte gezet door middel van bierkratjes omdat de echte klossen bij ons niet konden. Ook het zeiltje ligt nu onder het matraslaken.
    Langzamerhand gaat het hier allemaal goedkomen.

16. Niet meer actief

Nou roos je bent echt niet de enige die het zat is. Als het ff kan mag het meteen komen als het mag. Want ben het ook erg beu.

Maar goed je kan het niet plannen. Wat ook niet hoeft. Alleen het zou best wel eens fijn zijn.

Ja ben wel blij dat het toch allemaal wel mee valt en dat ik volgende week toch nog ff een extra echo heb om het nogmaals te bekijken. Zo straks bezoek ontvangen mijn mannetje is vandaag jarig. Dus druk druk druk........

17. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Eliesja! Kweet precies wat je bedoeld!! Ik voel me ook zo vaak schuldig tegen over me mannetje! Ik word al soms gek van mezelf laat staan wat hij van me word! Niets aan te doen meis. Nog ff doorbijten!

Bierkratjes ja Roos! Dat werd mij dus ook gezegd. Ik vind het zelf eerlijk gezegd wel een beetje eng dat je bed dan zo'n stukkie omhoog gaat. Wij hebben namelijk 6 poten maar vind het doodeng om er klossen onder te doen. En zelf kom ik nu al amper het bed in laat staan als die klossen eronder liggen :(

18. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Gefeliciteerd Tinus!!

Fijn he al die visite :p

We lopen nu echt allemaal tegen het einde dus het is logisch dat je het zat word!!

Niet alleen wij worden het zat bij mij word me placenta het ook al zat! ;) hihi

Nog heel fftjes en dan hebben we allemaal ons wondertje in handen. En dan gaat het echte werk pas beginnen :)

We moeten alleen echt door de "laatste loodjes" heen!!!

19. Niet meer actief

Dank je wel keejbie..... :)
    Het was wel erg gezellig, gelukkig niet zo heel erg laat. Maar dat geeft ook niet want mijn mannetje moest er vanmorgen toch wel weer vroeg uit. :cry:

BEn nu ff bezig om alles op te ruimen want krijg straks ook nog bezoek en dan moet ik vanmiddag ook nog iemand de haren doen.
    Wat je belooft kun je nu niet meer afzeggen. :(

20. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    maar het is toch juist makkelijker in en uitstappen als je bed wat hoger staat!! althans vind ik wel..

s´avonds moet ik sowieso in mijn bed rollen, ben dan vol van het eten en hou ook vocht vast.

zijn idd de laatste loodjes voor ons allemaal, ben wel blij dat ik nu niet meer werk, heb de rust echt nodig en de middagdutjes.

het weer is nu ook wat beterder voor een zwangere, die hitte is ook maar niks!

klaag klaag erg he!

Deel Deze Pagina