Juni 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suusje, 9 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    heel erg gezellig toch en super leuk zo met zijn allen.... alle pijntjes en klachtjes met elkaar delen...

2. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik moet zeggen, dat het mij toch wel heeft geholpen deze zwangerschapssite. Als je de eerste keer zwanger bent is alles toch eng en nieuw en dan is het heel erg prettig om ervaringen uit te wisselen.
    Zeker als je ergens onzeker over bent, en je leest het bij anderen ook dan lucht dat heel erg op....

3. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    wel gezellig zo een beetje bijkletsen.

wie zou de eerst volgende zijn????

4. Niet meer actief

Ik zou het niet weten wie de eerst volgende is die bevalt. Ben wel nieuwsgierig...........

Misschien is het taatje wel.....
    Nou ik moet zeggen als ik vrijdag op 37 weken zit mag die kleine herrie schopper ook wel komen.

Zag vanmiddag nog een vrouwtje van de gym en die was 10 dagen overtijd toen de bevalling begon. En eerst thuis begonnen en toen uit eindelijk toch nog naar het ziekenhuis. Want de pijn werd zo heftig en ze was s'avonds om 11 uur al begonnen en om 3 uur had ze 3 cm ontsluiting en 3 uur later had ze nog steeds 3 cm. Uit eindelijk dus om die reden naar het ziekenhuis daar een epidraal gekregen wat geslapen en s'avonds om 7 uur is die kleine zoon geboren......

Wel een heel verhaal die ze vertelde in de ikea maar vind het wel fijn om te horen...

5. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Idd Suusje, maarja ze hadden er boekies liggen dus heb wel lekker gelegen in het bed haha

Moet woensdag weer :p:p

Morgen moet ik ook maar dan heb ik gewoon voorlichting over hoe en wat als je bevalt in het ziekenhuis dus ben benieuwd!

Heb me enveloppejes geschreven hihi

6. Niet meer actief

he keejbie mag je woensdag weer terug.

Ben benieuwd ik mag morgen voor een echo en dan daarna nog een gesprek met de gyn.
    Vind het wel weer spannend

7. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja omdat hemelsvaart ertussen zit willen ze me liever voor die tijd nog ff zien. Maarja zit dan ook 2 keer in de week in het ziekenhuis he!

Ik ben benieuwd of ze het dit keer beter kunnen zien Tinus!! Echotje is altijd leuk he ;) Hoelaat moet je?!

Ik heb weer is fftjes 2 foto's toegevoegd van mijn dikke buuk:p Dusss wie ut wil zien moet maar ff tjekken ;)

8. Niet meer actief

Flink buikje keejbie......

Mag morgen al vroeg om 9.35 hebben we de echo en 9.50 hebben we een gesprek bij de gyn.

De vorige keer hebben we ook een echo gehad. Maar die kleine gaf niet veel bloot. En er zat aldoor het ruggetje voor dus kon ze het niet goed zien. Daarom moesten we disndag nog een keer terug. Hopelijk mag ik dan woensdag gewoon weer terug naar de vk. Want anders moeten we ook steeds op en neer rijden naar het ziekenhuis.....
    Maar goed het is voor het goede doel.

Foto van onze box staat bij mijn foto's

9. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    idd das weer lekker vroeg dus :p Achja ik moet morgen om 8.30 in het ziekenhuis zijn pff :p:p

Idd aardig buikie. Was dat buikie vandaag wel zat!

10. Niet meer actief

Ja dat geloof ik wel weet precies hoe je je voelt. :( Voor jou ook erg vroeg half negen......

Ben het namelijk ook een beetje zat. En die pijn in mijn liezen daar wordt ik helemaal gek van. En slapen doe ik nu ook erg slecht . En mijn navel begint nu pijnlijk uit te puilen. :cry:

Maar goed we gaan rustig door want het zal echt niet a.s. vrijdag komen. Misschien maar een paas schiet gebedjes doen misschien helpt het..... :D

11. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    hehe idd die liezen die ben ik ook zat ja!

En het lopen dat kan soms zo pijnlijk zijn he!!!

En die harde buiken die zijn ook niet tof meer!

Word er echt misselijk van spugen alles!

Maarja idd niets aan te doen Allemaal maar afwachten he;)

12. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Nog ffjes doorzetten allemaal!!! :)

13. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    oh ik klik altijd te vlug en dan wil ik nog wat zeggen
    wauw nog ff zeggen..dat het vast een lekker gevoel is dat je envelopjes geschreven zijn he keejbie? ik kan me dat nog herinneren dan heb je toch weer zoiets van zooooo weer een stap verder haha....ik ben er ook mee bezig en kan het dus deze week van mijn lijst afhalen, maar ben ook traktaties aan het maken voor het afscheid van mijn kindje op de peuterspeelzaal....en afgelopen week uitnodigingen gemaakt voor dr verjaardag en enveloppen geschreven daarvoor..doe ik elk jaar...dus is wel leuk... deze week dus groot feest..en ach zo blijf je aan de gang...verveel me dus nog niet.... ;)

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ook een lekker buikkie keejbie..

he tinus die muziekmobiel bij je box heb ik ook, maar dan boven het ledikantje, leuk is tie he!!
    wij moeten de box nog beitsen en dat kunnen we pas doen als het weer beetje mooi weer is, eerst schuren enzo..

moet morgen weer naar de vk, was gister bij mijn vriendin op de weegschaal gaan staan en was alweer een halve kilo aangekomen, pfff, 82.5 alweer..

heb gister ook al best last gehad van mijn onderbuik en liezen, echt van die pijnlijke steken en vooral als je loopt...

15. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Idd dat lucht al weer op als de kaartjes zijn geschreven! En zo gaat de tijd ook wat sneller!:p

Ik kom net trug van het ziekenhuis. Zag er vanochtend erg tegenop om te gaan aangezien ik de bus niet kon nemen anders zou ik te laat komen voor me afspraak. Het regende als een gek en wilde daar niet doorheen fietsen!! Probeerde af te bellen maar niemand was nog aanwezig echt een CHAOS!! maar gelukkig was me mams in de buurt met der taxibus en heeft ze me ff kunnen brengen en ook weer opgehaald!

Ben erg blij dat ik toch geweest ben. Eerst kreeg ik een gewoon gesprekkie over al me medische gegevens en wanneer ik moet bellen als het nu begint en hoe en wat te doen!

Ook hebben we het over de voeding gehad en nu blijkt dat ik hypoallergeen voeding moet kopen aangezien ik zeer allergisch ben en ons kindje dat ook kan zijn. (Het is maar goed dat dat me als nog verteld werd dus!!).

Daarna heb ik een rondleiding gekregen op de verloskamer en de babytjeskamer enz. Heel bijzonder om allemaal te zien als nog. NU word het echt realistisch! Ik mag nu gewoon bevallen en het zou ook elk moment kunnen gebeuren! Spannend en doodeng tegelijk!

Kheb heeeel veel informatie nog meegekregen en boekjes enz. Dus ben benieuwd!

Ook heb ik het gevraagd van het broekje :p De kleine moet dus wel een broekie aan ;) Ze vroeg me mee te nemen:

Rompertje
    Broekje of boxpakje
    sokjes
    mutsje
    Jasje
    Shirtje

En dan de kleinste maat zei ze het liefst ronde de 50 dus ik ga denk ik nog maar eens ff opzoek naar iets leuks :p hihi

Voor de rest staat het hier er wel keej voor. Me buik begint al met "rommelen" heeeeeel raar is dat!! Het lijkt telkens of je buikgriep krijgt enzo maar dat is het juist helemaal niet!!

Ik voel me vandaag prima bij het idee dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en begin nu toch wel erg nieuwschierig te worden naar ons kindje;)

16. astridje

astridje Lid

1 jun 2005
    74
    0
    0
    hello allemaal kom me hier ook even melden.
    Ben al een tijdje met jullie aan het meelezen.

Maar heb nu toch een vraagje.

Is het normaal dat je geen ontsluiting hebt voor de weeen beginnen?

Ik ben nu 38 weken en heb nog geen ontsluiting. Wil dit nu zeggen dat het nog wel een tijdje gaat duren?

Kan er nergens op internet iets van vinden.

17. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik zou niet weten of ik ontsluiting heb, daar kijken ze hier in Nederland bij de vk niet naar. Pas wanneer de bevalling is begonnen, gaan ze kijken hoe het met je ontsluiting zit....

In Belgie gaat dat volgens mij heel anders, wie heeft hier ervaring mee ?

18. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Volgens mij ken je op elk moment ontsluiting krijgen toch?

Anders moet je even die vraag stellen bij de verloskundige hier op het forum Astrid. Dan weet je zeker dat je de juiste informatie krijgt ;)

19. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik dacht altijd dat de weeen er juist voor zorgden dat je ontsluiting krijgt..

20. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ja je kan al weken met een 2 a 3 cm ontsluiting lopen...
    zonder dat je het weet. Hebbie alvast een voorsprong...haha

Deel Deze Pagina