Juni 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suusje, 9 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Van die dingetjes heb ik ook allemaal last hoor!! Vooral van me tandvlees.. Erg lastig maarja.

Vanochtend zijn we na het ziekenhuis geweest. Alleen aan de ctg gelegen een aardig tijdje! Ons kleintje was lekker actief weer. Ook me bloeddruk was goed.

Ik moest wel ff wachten want ze wilde eerst kijken of ik ook een echo moest. Maar ik had alleen een afspraak voor een ctgtje. Maandag krijg ik weer een uitgebreide echo. Maaarrrr als ik ons kleintje minder voelde dan moest ik zeker langskomen ;)

Alles in orde dus. Mijn mannetje zegt ook van die lieve dingetjes opeens Mamaantje ;) Toen straks zei die nog nog 2 weekjes misschien en dan liggen we waarschijnlijk met zijn 3tjes op ons bedje hihi.

Jaaaaa moet toegeven ik word toch erg nieuwschierig en ben toch wel alert als ik gekke dingetjes voel enz. Haha

2. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Miranda wat spannend!!!! Ook al ben je pas 35 weekjes.. Ik heb tot nu toe nog geen bloed verloren of iets. En meestal is het wel een teken he ;) Ben benieuwd hou ons ff goed op de hoogte!!

3. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Jaa tuurlijk hou ik jullie op de hoogte!

Zometeen bbq-en op de voetbal van m'n mannetje, pff lekker weer ervoor.
    Hopelijk stopt het zo eens met regenen...

Fijn dat alles ok is met de beeb Keejbie! En maandag kan je de kleine weer zien ;).

Ohja heb trouwens vandaag de Kruidvatdoos gehaald. Zat niet zo heel veel in eerlijk gezegd :oops:

4. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ojaaaa voetballen komt.. Zal ik is ff ook tegen mijn mannetje zeggen want dies het vast alweer vergeten ;)

Hier is het ook zulk fijn weer en nog eens een lekker gedoetje ook. Nichtje is van huis weg enz en is nu bij mij wat ik natuurlijk niet erg vind!!

Maarja begin me wel te beseffen dat het misschien ons laatste weekendje kan zijn en wilde eigenlijk nog wat leuks doen vanaaf met me mannetje maarjaaa dat kan dus niet want we zijn niet alleen.

En daar raak ik dan lekker geirriteerd door en reageer het weer fijn af op me mannetje :(:(

Ik weet echt niet wat ik eraan moet doen :(

5. Niet meer actief

Ja dat is vervelend keejbie.....
    Gelukkig zijn we wel lekker met z'n tweetjes.

Heb verder geen last van bloedneuzen of iets maar wel van bloedend tandvlees. Spoel nog steeds met speciaal spul van de tandarts en als het op kan ik als nog ophalen. Dus dat is geen probleem.

Ben vanacht wel behoorlijk beroerd geweest. Misselijk en regelmatig harde buiken. Maar het heeft niet door gezet.

Ik ga nog steeds van het ergste uit en dat is 42 weken. Kan het nooit niet tegen vallen.

Veel plezier miranda bij de bbq.....
    Nog iets gehoord van taatje?

6. Niet meer actief

Vreemd he van Taatje..hopelijk gaat alles goed met haar..

Fijn keejbie dat alles weer in orde was met je beebje ;)

Het weer zit niet echt mee voor je he Miranda met een bbq.. :( Hoe gaat het nu? Verlies je nog steeds wat of wordt het al minder? Spannend hoor..

Heb ook geen last van bloedneuzen...wel van mn tandvlees..

Ik moet ook nog steeds de kruidvatdoos ophalen..misschien volgende week maar ffies..Heb al van verschillende mensen gehoord dat ie niet echt speciaal is..maar goed..wie weet zitten er nog nuttige dingen bij :D

M'n oma en mn moeder beginnen nu ook zenuwachtig te worden..is wel grappig en lief hoor..elke dag bellen ze me..heb je dit al in huis en dat..is dat al in orde haha..vooral mijn oma, maar ze is donderdag hier langsgeweest en heeft de babykamer e..d gezien..haha nu is ze wat meer gerust..vind het wel lief hoor..ik ben haar eerste kleinkind en nu krijg ik als eerste van alle kleinkinderen zelf een kindje..ze vind dat gewoon heel speciaal..mn opa ook hoor trouwens, maar die hoor je er minder over..
    Hebben jullie nog opa's en oma's die nu overgrootouders worden?

7. Niet meer actief

Ja sonnie je bent niet de enige.
    Ik heb ook nog 2 opa's en een oma en die vinden het ook allemaal erg leuk.

Alleen mijn opa en oma wonen nog in groningen dus die zijn hier eigenlijk bijna nooit. Die hebben wel msn en mail e.d. dus als ik online ben op msn en zij ook dan is het gelijk van en..... al iets aan de hand.

En mijn andere opa is 88 jaar dus die snapt het allemaal wel maar die is stok doof dus als ik die bel kan de buurvrouw van de hoek mij horen praten. Dus die bel ik ook niet zo vaak. Maar voor hem is het ook spannend want ben rond zijn verjaardag uitgeteld. Hij is namelijk 12 juni jarig mijn vader 13 juni en ik ben 15 juni uitgeteld

8. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ tinus.. ja dat is een goed instelling... van 42 weken uitgaan.
    Had ik dat maar gedaan..maar het wordt de laatste twee weken echt heel zwaar... dus... dan ga je echt verlangen naar het einde...

Vanavond is onze kleine echt heel actief... en ik voel me niet zo lekker...
    Was vanmiddag boodschappies wezen doen, en ben daarna nog ene uurtje of 2 mijn bed in gedoken... daarna een dvdtje gekeken en zo nog een filmpie op bed kijken...Je moet wat...hahaha

9. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Die van mij is ook zeer actief nu. Vraag me af of het door de juichende papa komt die druk in de tv zit :p Hihi

Mamaantje idd dan is het lekker om ff filmpie te gaan kijken enzo. Nog steeds last van harde buikies en alles?!

10. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ keejbie..... ja.. soms wel.
    Mijn mannetje zat net aan mijn buik te voelen, en ineens had hij iets vast
    dus hij... wat is dit nou.. was het volgens mij een voetje...
    Echt heel grappig....

Ja ik krijg steeds het gevoel dat het elk moment kan beginnen, maar dan zakt het steeds weer weg.... Ik heb dit nu al bijna 3 weekjes... hopelijk laat het niet meer zo heel lang op zich wachten...
    En ja.. een filmpie biedt de uitkomst als je je niet echt heel fit voelt...haha

11. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Wat leuk!!! Zit elke keer stiekempjes te wachten tot die van ons dat doet maar tot nu toe heb ik nog geen voetje kunnen pakken behalve de billetjes ;) Die komen regelmatig omhoog echt grappig is dat!!

Maar goed 2 dagen en dan is het je uitgerekende datum. Ben benieuwd of je kleintje nou gewoon nog lekker zit of dat hij/zij er toch echt nog niet uitwil ;) Wanneer moet je weer naar de vk?

12. Niet meer actief

Die van ons duwt ook af en toe de billetjes omhoog. En vanmiddag drukte ze haar handen en voetjes in mijn zij en onder tegen mijn blaas. Dus echt heel prettig was dat nou ook weer niet.

Wel ja mamaantje gewoon lekker afwachten maar. Ik hoop ook wel dat het voor 42 weken komt maar goed, diep in mijn achterhoofd houd ik er gewoon rekening mee dat ik me daar niet te veel op moet instellen.
    En dat heeft mijn vk ook gezegd. Dat ik er niet teveel vanuit moet gaan dat het eerder komt.

Weltrusten allemaal en we horen morgen wel weer hoe de nacht nu weer is vergaan voor iedereen en of er al beweging is.

13. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik hou jullie in de gaten meiden ...
    Spannend hier hoor ...

14. MirandaT

Zo ik ben er vroeg uit, kon echt niet meer slapen en om m'n mannetje nog ff bedrust te gunnen ben ik er maar uit gegaan ;)

Vannacht ook nog slijm verloren, m'n onderbroek zat er ook weer onder.
    En volgens mij is het ook echt de slijmprop geweest die ik ben verloren.
    Heb nog ff zitten spitten in de zwangerschapsboeken die ik heb en het kwam helemaal overheen met wat ik had. Alleen kwam het bij mij waarschijnlijk niet in 1x eruit, maar in delen. Hihi lekker smakelijk verhaal.
    Voor de rest voel ik nog niets ofzo, alleen wat last van harde buiken vannacht. En de beeb lijkt beweeglijker te zijn als anders.

Maar we wachten maar weer af ;)
    Bbq was trouwens wel gezellig. We zaten onder een afdakje, dus geen last van de regen, behalve een beetje van de kou. Was op een gegeven moment wel grappig, we zaten met 4 vrouwen bij elkaar, waarvan 3 zwanger :)

15. MirandaT

Zo heb ook nog ff op internet gespeurd en het kan gelukkig ook nog ff duren voordat de bevalling op gang komt na het verliezen van je slijmprop.

Je verliest een slijmprop
    Een slijmprop sluit tijdens je zwangerschap de baarmoedermond af. Het verliezen van deze slijmprop houdt niet automatisch in dat de bevalling spoedig wordt ingezet. De slijmprop kan namelijk ook twee weken voor de bevalling naar buiten komen. Dit is wel een teken dat het eind van de zwangerschap nadert. De slijmprop is ongeveer anderhalf à twee centimeter groot. Bij sommigen komt de prop er pas bij het persen eruit. Bij anderen komt de prop soms helemaal niet.

en:

De slijmprop
    Bij het verliezen van de slijmprop hoeft de bevalling nog niet te beginnen. De slijmprop bevindt zich in de baarmoederhals. Aan het einde van de zwangerschap kunt u al een gedeelte van deze slijmprop verliezen doordat de baarmoederhals wat van vorm gaat veranderen of zelfs al een beetje open gaat. Bij de slijmprop kan ook een streepje bloed zitten. Dit kan doordat bij de veranderingen in de baarmoederhals weleens wat kleine adertjes kunnen gaan bloeden.
    Zonder dat er weeën zijn, zegt dit nog niet dat de bevalling begonnen is. U hoeft ons dit dan ook niet te laten weten.
    Als u helderrood bloed verliest zoals bij een menstruatie willen we wel graag dat u contact met ons opneemt

16. Niet meer actief

Haha Miranda ik zit je verhaal ff te lezen over de slijmprop terwijl ik een krentebol naar binnen werk..hmm lekker combi hihi..

Maar het lijkt er dus idd op he dat dat het is geweest..naja gelukkig niks ernstigs in ieder geval ;)

Mooi dat de bbq leuk was en dat je in ieder geval droog hebt gezeten :p

Heb trouwens de laatste dagen echt mega last van mn darmen..hebben jullie daar ook al last van gehad of zal het gewoon kou zijn?

17. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hahaha ik zat ook net een broodje te eten en moest ook even mijn verstand uitschakelen hihi

18. MirandaT

Whaha sorry :)

19. Niet meer actief

wel ja al die praat daar is het forum voor. Mijn mannetje las vanmorgen ook ff mee en die vond het ook smerig.

Maar goed. Ik heb ook al dat vanaf gister avond mijn darmen een beetje beginnen op te spelen.
    Maar goed..... hoort er allemaal bij.
    Zo ga zo nog ff met mijn schoonmoeder en schoonzus en natuurlijk mijn mannetje ff naar eindhoven wc woensel. Dan zijn we de dag ook weer door gekomen.

20. Niet meer actief

He chrisje hoe is het met jou.......?????

Deel Deze Pagina