Even een update over Tinus. Update: woensdag 31 mei 6.00 uur: Nacht niet geslapen, de verloskundige is geweest en die vertelde dat het inderdaad allemaal begonnen is! Mag ik in details treden? De baarmoedermond is al week en beurs en stond gisterenavond rond 23 uur op het punt van "openen" (de harde punt die er hoort te zijn was al weg). Rugweeën gaan langzaam over op buikweeën, en komen om de 4 minuten terug. Zometeen komt de vk weer terug, maar alles wijst er inderdaad op dat het allemaal begonnen is! Ik hou jullie op de hoogte! Ik ga in elk geval niet werken vandaag...ook al leverde dat een mopperende collega op.... Update: woensdag 31 mei, 9.45 uur Weinig verandering....Martine heeft veel pijn en de rugweeen worden steeds heftiger. De VK komt zo weer langs, maar we zijn "begonnen" dat blijkt nu uit alles. Afwachten maar! Update: woensdag 31 mei 11.15 uur De verloskundige is net geweest. De aanloop naar buikweeën duurt te lang: van gisteren 17 uur tot nu is te lang, daardoor raakt Martine uitgeput en dan moet de eigenlijke bevalling nog beginnen! Vanmiddag rond 14 uur komt ze terug om eventuele vooruitgang te bekijken. Is er geen verandering, dan gingen we andere stappen ondernemen (ziekenhuis denk ik) Update: woensdag 31 mei 13.30 uur VK is er nu...we gaan naar jet ziekenhuis....geen enkele vooruitgang maar wel hevige pijnen. Gynaecoloog mag het gan doen. helaas geen thuisbevallinjg...maar goed. Ik vertrek zo naar het zh, dus ben er nu aantal uren niet. Wie weet ben ik de eerstvolgende keer papa!!!!! Dat valt er tegen....ze hebben Martine slaapmiddel gegeven, vannacht blijft ze nachtje in het ziekenhuis en morgen mag/moet ze gewoon naar huis!! Volgens de vk i nhet ziekenhuis was t alleen vermoeidheid en verer waarschijnlijk niks. nachte slapen en morgen weer ALLEEN naar huis, dus zonder kleine!! Dit heeft Martines mannetje getypt en dat mocht ik hier neerzetten.
vandaag een regenhoes gekocht voor over de reiswieg (dreami) heen... ik had voor mijn eerste alleen een regenhoes voor over de maxicosi, maar toen hoefde ik in principe ook niet naar buiten als het regende dus daar had ik er geeneen voor de dreami. Maar nu moet ik straks natuurlijk elke ochtend, tussen de middag en 'smiddags m'n dochter ophalen van de basisschool, dus dan kan je niet zeggen: het regent dus ik ga niet hahaha...dus wel handig....die van de maxi cosi moet ik weer even zien te vinden, want is ook handig omdat als je gaat winkelen, je toch ook vaak even de maxi cosi op de wagen zet ipv de dreami... aardappeltjes staan op en worden straks gebakken en kippetje zit in de oven.... wat gaan jullie eten vandaag?
haha ja suusje dan kan je niet ff zeggen ik ga mooi niet naar buiten..ga maar alleen naar school..arme meid hihi.. Wij eten vanavond biefstukje, sperzibonen en gebakken aardappeltjes..en voor op de sperzibonen een championsausje..ga er zo aan beginnen.. Trouwens sommige mensen zijn wel heel lief hoor..liep ik in de supermarkt komt er een wat ouder vrouwtje naar me toe..zegt ze: kind, je loopt al vast op het einde..ik zeg naja moet nog maar vier weekies..dus het valt nog wel mee.. Zegt ze je ziet er wel gezond, maar wel moe uit..durf je nog wel alleen de straat op en zo boodschappen gaan doen..straks gebeurd er wat..vond het wel heel lief van dat vrouwtje dat ze zo bezorgd was, maar ik ga toch echt niet vier weken binnen zitten hihi..maar wel lief dat mensen bezorgd zijn 8)
Hallo, even een berichtje over Tinus. Ik ben Johan, haar vriend, en heb net gegeten. Martine ligt al vanaf vanmiddag 13.30 uur in het ziekenhuis. De verloskundige van ons zelf, d8 dat we vandaag nog zouden bevallen, want zo kon het niet langer. Maar helaas dacht men er in het ziekenhuis heel anders over! De verloskundige in het ziekenhuis, wijt alle rugweeën en pijn aan pure vermoeidheid. Matine heeft een slaapmiddel gehad en ligt al enkele uren te slapen. Vannacht blijft ze ook nog een nachtje en morgenvroeg mag ze gewoon weer doodleuk naar huis. Men denkt namelijk dat het dan weer uit te houden is......als ik eerlijk moet zijn, heb ik daar ABSOLUUT geen vertrouwen in, maar goed. Ik hoop dus, dat Martine straks wakker is (dan mag ik er nog even naartoe namelijk) en dat er wellicht wat meer ontsluiting is, dan mogen ze het namelijk opwekken. Daarvoor vonden ze het nu nog te vroeg. Mochten jullie meer info willen, dan kun je me even op mijn msn bereiken: jfafhm@hotmail.com of even op onze site kijken. Ik zit maar alleen thuis nu en dat is ook niet alles. Ben met mn gedachten toch bij mn schatje.....snik
Lieve Johan, als jij het niet vertrouwd moet je dat gewoon hardop zeggen daar in het ziekenhuis!!! Jullie eigen gevoel zegt meestal het juiste. Doe Martine de groeten en wens haar heel veel sterkte en natuurlijk voor jou ook heel veel sterkte.
FF een update... om 17 uur begonnen de weeen echt door te zetten, en al meteen om de 5 minuten... Om 17.30 uur waren ze zelfs al om de 4 minuten.... Heb om 19.30 uur mijn verloskundige gebeld, maar moet het nog zo lang mogelijk thuis proberen uit te houden, voordat ik naar het ziekenhuis komt. Mijn verloskundigenpraktijk zit namelijk in het ziekenhuis... en zij zegt een eerst kan wel even duren, dus probeer het maar even vol te houden. Dus... ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat we onze kleine in onze armen hebben....hihihihi
Jeetje het word echt spannend idd. Wat gek ook eigenlijk zo leren we elkaar allemaal kennen en zo zetten we allemaal ons kindje op de wereld. Heel bijzonder!! Tinus wens ik heeeeel veel sterkte en rust genoeg uit meis! Mamaantje ik ben zo benieuwd voor je!! Zou het nu eindelijk gaan gebeuren? Word je toch nog een meimama hihi (ook al pas je helemaal bij de junimama's) Zet um op!!!!
Nou Johan, tis te hopen dat de ontsluiting wat verder gevorderd is! Wat raar dat ze er in het ziekenhuis zo anders over denken?! Als ze wel morgen naar huis mag, zit je ook niet meer lekker thuis, denk ik. Ik hoop voor jullie dat het nu niet al te lang meer duurt voordat jullie kindje op de wereld is. Sterkte en succes en de groeten aan Tinus! Mamaantje, jeetje dus het zet toch wel wat door! Fijn voor je ook hopen dat het gauw vordert en dat je er niet meer te lang mee rond hoeft te lopen!! Sterkte hoor!!!
Ook jij heel veel sterkte mamaantje. Wat onwijs spannend dit allemaal. Dikke knuffel voor jullie allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier is Johan, vriend van Martine/Tinus weer even. Op de eerste plaats iedereen bedankt, ook namens Martine, voor alle steun en warmte. Ik kom net uit het ziekenhuis en je gelooft het niet: sinds 15 uur vanmiddag heeft er NIEMAND naar Tinus omgekeken! Geen verloskundige, geen gynaecoloog, geen verpleging! Ik kwam om 19.30 uur binnen en mn lief zat te huilen....snik....dat gaat bij mij door merg en been. Ik heb direct verpleegster geroepen en gevraagd of de dienstdoende gyn z.s.m. kon komen omdat ik dit te schandalig voor woorden vond. Er liepen zelfs verpleegsters rond, die totaal geen idee hadden waarom Martine er lag!! de gynaecoloog werd gebeld en zou komen. dat was om 19.30 uur. Ik ben net thuis (het is nu 22.23 uur) en ik heb dus NOG NIEMAND gesproken dan alleen die ene verpleegster! De gyn had het druk....!! Niemand weet wat we gaan doen, niemand kan zeggen wat de plannen zijn voor morgen en niemand heeft Tinus onderzocht sinds 15 uur!!! Schandalige gang van zaken! Martine heeft de verpleging wel gebeld met die befanmde rode knop en let op: anderhalf uur laten kwamen ze haar helpen om naar de wc te gaan!!! Toen heeft ze om wat te drinken gevraagd dat kwam "al" binnen 55 minuten! Wat een service he? Om een lang verhaal kort te maken: ze ligt er dus nu nog en geen mens kan ons vertellen hoe of wat! Ik ben naar huis gegan omdat ik in de steol lag te slapen...Tinus wilde dat ik ging. Zonder gyn gesproken te hebben! Maar gelukkig waren de verpleegsters DIE er waren het met ons eens: dit kan zo ECHT niet! Martine zit er helemaal doorheen, de slaapmedicatie heeft NIETS geholpen! NIETS! Ze is continu wakker geweest en heeft alleen maar meer pijn! Morgen ga ik niet weg voor de gyn. gesproken is! Ik ben dus weggaan, maar zit hier nu beetje in mn uppie te sippen....
Martine en Johan, Wat een ongelofelijk verhaal! Dit kan toch niet! Heel veel sterkte gewenst voor jullie allebei. Hopelijk kunnen jullie allebei wat slapen vannacht en wordt er morgen een plan gemaakt over hoe nu verder. Pim
jeetje johan...dat kan toch niet zomaar!! Ik hoop dat jullie gauw wat meer horen hoor....wens je tinus van mij in ieder geval heel veel sterkte? en jij natuurlijk ook!! probeer toch maar ff wat te slapen, dan kun je er morgen weer met frisse moed tegenaan...!!
beste johan...wat belachelijk, zo ga je toch niet met mensen om? zo laten liggen..en dan zonder enig verder onderzoek. ik hoop dat ze morgen met een plan komen... begrijp heel goed, dat je dit verscrikkelijk vindt.. ik wens jullie beide alle succes van de wereld ! gr. sarah
Jemig Johan, dit is echt te erg voor woorden. Kan me voorstellen dat Tinus er helemaal doorheen zit en aan het huilen was. Echt niet normaal. Ik wens jullie allebei heel veel succes en hopelijk weten jullie morgen weer. Probeer iig een beetje te slapen Johan .. Tinus heeft je hard nodig morgen ..
Wat een gelukkie dan Johan dat jij er kwam!! Wat erg dat ze der gewoon laten liggen en niet eens naar der omkijken!!! Ik hoop dat ze vandaag teminste wel iemand kan spreken erover want dit is niet normaal!!! Heel veel succes beide vandaag! En wens er sterkte van ons!