Juni 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suusje, 9 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou ik was gisteren dus heel erg druk geweest vandaar geen reactie meer van mij maar hier komt het dan!

Ik ben naar jonge moeders geweest en volgende week dinsdag kan ik beginnen met de cursussen!

Ook ben ik naar me zorgverzekeraar geweest omdat ik telkens dacht dat ik niet was verzekerd voor de bevalling als ik in het ziekenhuis wilde bevallen. Dit blijkt dus NIET zo te zijn. Ik kan gewoon in het ziekenhuis bevallen alles word vergoed. Maarja nu weet ik niet meer wat ik moet doen :(

Dankje Miekie, kzal zeker veel plezier hebben denk ik! Het duurd idd niet lang meer vandaag mag ik weer gewoon naar de vk dus ben benieuwd of alles keej is!

En Daan! Laat je het ons ff weten hoe het bij de vk was? Ben wel benieuwd of je placenta niet meer in de weg ligt.

Suus, superleuk een die truitjes. En al die cadeautjes hihi Toen ik tante werd kwam ik ook telkens met dingen aan en nu nog steeds. Heb nu echt het idee dat me zus begint te begrijpen hoe het voelt om tante te worden ze word het teminste voor de eerste keer.

Tinus wat fijn voor je dat je ff lekker heb kunnen uitwaaien ;) April leek me ook niet verstandig nee dan is de buuk nog dikker hihi.

En Miranda!!!!!! Wat is het stil aan jou kant!!!!

2. Niet meer actief

Maar is dat niet als je een medische reden hebt. Want dan ben ik ook verzekerd voor een ziekenhuisbevalling. Als ik om een medische redenen naar het ziekenhuis moet.

3. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Dit gaat om een poliklinische bevalling zonder medische redenen.

Dan moet je dus een eigen bijdrage betalen.. En deze word bij mij dus vergoed.

Heb dan ook wel het duurste van het duurste enz :S

4. Niet meer actief

Ja oke..... Mijn vriend wil dat eigenlijk ook maar ik heb zo iets. Laat me maar lekker thuis daar kan ik doen en laten wat ik wil. En daar kan ik als ik dat wil de hele tijd mijn eigen dingen doen. En dat lijkt me gewoon zo fijn. Kan dan lekker tv kijken en dan ook lopen en eten en drinken wat ik nog wil. Dus daarom wil ik eigenlijk thuis bevallen. En ja komt ze niet optijd dan wordt het alsnog ziekenhuis.Maar dat is dan een medische oorzaak. of een stuit natuurlijk ook die niet meer gedraait kan worden. Ah zo doet iedereen het op zijn eigen manier..

5. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik wil natuurlijk ook het liefst thuis bevallen maarja dan wel in me eigen huisje.. En aangezien ik die niet heb is het wel beetje lastig.

Moet er niet aan denken dat ik dik in de weeen zit en iedereen die hier is zich ermee bemoeit enz. Dan word ik knettergek ;)

Maarja ben er nu wel aan gewend aan het idee dat ik gewoon lekker in me eigen kamer kan bevallen. Dus we wachten het allemaal gewoon lekker af ;)

6. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Owww Miranda.. Had je berichtje niet gezien!

Lees het nu pas!

Wat rot dat je het niet voelde.. Ik weet dat je dan idd rare dingen in je hoofd kan halen en al snel bij de vk kan zitten omdat je het zeker wilt weten!

Maar gelukkig begon die van jou alweer op tijd te trappen hihi

Ik noem het ook wel is dat de kleine nu al zo ondeugend is :p

7. Niet meer actief

Ben nu ook maar eens aa het informeren wat ik moet gaan betalen. Om eventueel een poliklinische bevalling te gaan doen.

8. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi ppa!

Ja, wie weet....Zit je toevallig ook op zwangerschapsyoga in de buurt?? ;)

Ik ben echt zo benieuwd morgen! We willen niet weten wat het wordt, maar ik moet zeggen dat ik de verleiding om het morgen toch te vragen wel heel groot vind hoor, haha :)
    Maar ik denk dat ik er dan achteraf spijt van heb dus we doen het maar niet. Ben benieuwd hoe het er nu uitziet, hoe groot enzo :D

9. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hallo allemaal,

Ik wil in ieder geval thuis bevallen, indien mogelijk natuurlijk.
    Het lijkt me gewoon veel fijner, lekker in mijn eigen bed en daarna onder mijn eigen douche enz.
    Ook wil ik thuis bevallen zodat onze hond dan ook wat meekrijgt van de bevalling ivm de acceptatie enz.

Voelt iedereen zich nog een beetje goed? ;)

PS : Nog 10 weken werken! :)

10. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Keejbie ik kan me in jouw situatie goed voorstellen dat je kiest voor een bevalling in het ziekenhuis.

Ik hoop dat je voor je zelf een keuze kunt maken waarbij je de rust kunt vinden die zo hard nodig is bij de bevalling.

Ik zelf wil graag thuis bevallen, maar dat hangt af van de suikertest die ik van de week moet gaan doen. Anders valt die droom in duigen. Maar ik heb zelf het idee dat ik geen zwangerschapssuiker heb maar de vk wel! Ik vertrouw voorlopig maar op mijn eigen gevoel.

Schopt de beeb bij jullie ook de hele dag door en zo HARD!!! Het is wel fijn om de kleine te voelen maar de laatste dagen is het echt heel extreem.

Jullie schrijven wel veel hoor, ik kan het gewoon niet bijhouden met lezen en schrijven, dus vandaar af en toe een berichtje van mij!

groetjes,
    Tamara

11. Niet meer actief

ja dat is ook wel weer zo. Ga toch nog ff informeren en dan neem ik alsnog wel een beslissing.

12. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Hai Daan,

Woon zelf in Bussum ,dus ga daar op yoga. Zit elke dag naast het werken nog zo'n 2,5 uur in de auto, maar ja ik heb een hele leuke baan dus dan heb je dat ervoor over.

Verder is het trappen bij mij al heel lang bezig maar gaat inderdaad wel steeds harder.

Na de hele voorgeschiedenis moet ik in het AMC bevallen. Maakt me niets uit waar als het maar gezond is, ben wel echt de weken aan het aftellen dat het tenminste gezond ter wereld kan komen. Is nu nog 4 weken.
    Volgende week weer een echo, aan de ene kant wel grapppig ons kindje heeft al een heel fotoboek voordat hij er is.

13. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Mijn meisje is idd ook erg beweegelijk.
    Ik voel haar de hele dag schoppen en idd soms erg hard.
    Roep ook rgelmatig tegen haar dat het tijd is om te gaan slapen haha.

Veel liefs Vera

14. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ken het gevoel hihi :D

Maar hij/zij luistert nog niet echt, maar aan de andere kant is het een goed teken zegt mijn mannetje want dat betekent dat ik relaxed ben.

En dat terwijl ik gewoon aan het werk ben! ;)

15. Niet meer actief

Ik wil ook dolgraag thuis bevallen..lekker in je eigen omgeving..alleen mn ventje vind het maar eng allemaal..en ziet liever dat ik in het ziekenhuis beval..
    Net wat Vera al zegt ook ivm acceptatie honden..zo maken ze wel alles mee..behalve bevalling natuurlijk he..hoef dat gehijg van hun niet naast met te hebben haha..

Ik lees dat de meeste van jullie naar Yoga gaan of zwangerschapsgym..ik doe dus helemaal niks :oops:

Hier ook behoorlijk wat getrappel..dat kleine mannetje ligt maar niet stil..lijkt behoorlijk op zn vader haha ben ik mooi klaar mee..

16. Niet meer actief

Ja zwangerschapsgym doe ik ook meer om wat dames bij mij uit de omgeving te leren kennen. Want ik vind het ook fijn als ik een aantal mensen ken die hetzelfde hebben als ik. Want woon net in valkenswaard en ken dus helemaal niemand. En dan is het best wel eens vevelend. Want vriendinnen die hetzelfde hebben meegemaakt of mee gaan maken heb ik niet. En dat mis je dan wel.

17. Niet meer actief

Daar heb je wel gelijk in Tinus..zo leer je wel nieuwe meiden kennen..ik woon sinds november in Almere dus ken hier ook niemand..maar door verhuizing e.d. ben ik helemaal vergeten om zwangerschapsgym te regelen.. :oops:
    Denk dat ik anders maar op zwangerschapszwemmen ga..hoef je je niet voor aan te melden :)

Probeer een website voor de kleine te maken..pfff wat is dat lastig zeg haha..zo crea ben ik nou ook weer niet..

18. Niet meer actief

Ja gelukkig is mijn vriend wel handig in dta soort dingen.
    Ik heb gister mijn eerste les gehad en er zaten vrouwen bij die zich vorige week pas hebben aangemeld. Ik heb dat namelijk geregeld via de thuiszorg die hier zit. En dat kost me helemaal niks.

Zwemmen lijkt me ook erg leuk. Alleen hier in de omgeving weet ik niet waar dat mogelijk is.

19. Niet meer actief

Mijn vriend maakt eigenlijk altijd websites voor iedereen maar wil het nu een keer zelf doen..voor onze honden heeft hij hem ook al gemaakt.. :( nu wil ik het doen :)

Ik moest me voor de 20e week aanmelden..ben nu dus te laat..heb wel al gebeld..als er iemand uitvalt wordt ik gebeld..dus ff afwachten..ga in ieder geval maar zwemmen.. :p

Wel lekker dat het je niks kost via de thuiszorg..wij moeten wel betalen..maar is niet zo heel duur..

20. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ga met mijn mannetje op de cursus samen bevallen! De yoga en gym waren al volgeboekt

Maar ik vind het ook wel een prettig idee om samen met hem te gaan, ik ben niet z'on held in van die nieuwe situaties!

Als het goed is starten we volgende maand ik ben erg benieuwd!

Deel Deze Pagina