Juni 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suusje, 9 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hai
    ja wil het wel graag weten hoor...vind ik leuk,...we wisten het bij onze 1e ook via een pretecho...en vonden we super...we zijn nogal nieuwsgierig haha
    hey maar wat erg van het kindje van je zus... je hoort weleens dat het de doktoren lukt om zo'n heel vroeg geboren kindje te redden, maar denk dat dat erg moeilijk is....wat was eigenlijk de oorzaak van haar vroege bevalling? ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat je graag alles nagekeken wilt hebben...dat heb ik zelf eigenlijk ook, ....groetjes suus
     
  2. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hallo Juni mama's,

    Hier nog een juni mama, ik ben op 01 juni uitgerekend, maar als ik mag kiezen hoop ik op 03 juni te bevallen want dan zijn mijn opa (85) & oma (80) 59 jaar getrouwd en dat zou wel een te gek kado zijn.

    Ik heb tot aan 16 weken niet echt kunnen genieten van mijn zwangerschap, ik was erg misselijk iedere dag de hele dag, was ook 4 1/2 kilo afgevallen van al het spugen.

    Momenteel voel ik me erg goed op wat bekkenpijn na en kan ik genieten van de zwangerschap.

    We zijn druk bezig met de babykamer en hopen over +/- 3 weken te kunnen gaan inrichten, geweldig.

    Wij hebben 12 januari onze 2e echo gehad, in een woord SUPER !
    Ik voel het nog niet echt schoppen, maar wel veel borrels in mijn buik.
    De vrouw die de echo deed zei dat het niet zo lang meer zou duren voordat ik mijn kindje zou gaan voelen, want het is echt super beweegelijk.

    Veel liefs Vera
     
  3. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou mijn zus had in de beginfase van der zwangerschap bloedingen. Ze heeft dag en nacht in het ziekenhuis gezeten omdat ze elke keer bloede. Maar het was telkens verschillend. De ene keer was het maar heeeeeel weinig en de andere keer kwam er juist propjes bloed uit.

    Na vele onderzoeken bleek het een blaasonsteking te zijn zeiden ze. Daar heeft ze ook wat tegen gehad en ze moest veel drinken. Dat kwam allemaal goed zei de gynocoloog.

    Maar een maand voor de bevalling begon het toch wel heer erg te bloeden. Ze kon niet eens meer van de wc afkomen omdat het maar bleef stromen.Is ze weer opnieuw naar het ziekenhuis gegaan, maar die konden maar niets vinden en bleven erbij dat de blaasonsteking de oorzaak ervan was.

    Zelfs op mijn verjaardag moest ze naar het ziekenhuis wat ik natuurlijk NOOIT meer vergeet.

    Ze is zo een maandje aan het sukkelen geweest, weer na het ziekenhuis weer echo's maken. Niets aan de hand..

    Tot de weeen begonnen en ze thuis zat en dacht dit kan nog helemaal niet..Ze heeft meteen de verloskundige gebeld. En die zei dat ze direct naar het ziekenhuis moest rijden.

    Ze stapte dus in de auto maar ze had al persweeen (terwijl het kindje in een stuipligging of iets lag). Voor het ziekenhuis bleek ze dus al het halve kindje eruit geperst hebben wat tussen haar benen lag. Er kwamen al snel artsen naar buiten maar die zeiden dat ze op de stoel moest blijven zitten, terwijl haar kindje dus onder de kont lag.

    Ik vind dit dus een absolute medische fout. Ze hadden haar eruit moeten halen METEEN. Maar dit hebben ze dus later gedaan, waardoor het kindje dus ook geen lucht kreeg en dus ook is overleden.

    Inpriciepe kunnen doktoren tegenwoordig al een babytje van 25 a 26 weken in leven houden. Het is natuurlijk ALTIJD riskant.. Maar het zou wel kunnen lukken!

    Ook mijn zus blijft erbij als ze haar eruit hadden gehaald had haar babytje het overleeft. Der is ook een grote proffesor en alles aan te pas gekomen, maarja doktoren maken altijd het recht uit he in het ziekenhuis dus veel kon ze er niet tegen beginnen aangezien de longetjes ook nog niet volgroeid waren..

    Dus ja ik pas echt wel goed op. En ben ook heeeeel bang geweest dat er maar niets met mijn babytje mag gebeuren.

    Ik ben op dit moment trotse tante van 2 kindjes; de derde is helaas overleden, en ik heb geweten hoeveel pijn dat kan doen.

    Ik heb namelijk samen met me zus in het ziekenhuis op het kamertje een uur lang aan 1 lopen huilen en nu nog weet ik wat ik mis. Maar tis nu eenmaal zo gelopen en ik mag hopen voor NIEMAND dat dit ooit weer gebeurd!
     
  4. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Welkom Vera!

    dat zou idd een heel mooi cadeautje zijn ;)

    Blijf er lekker op hopen en wie weet :)
     
  5. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Hai KeeJBie

    wat een verhaal zeg! En wat heb je er dan ook eigenlijk omdat het zo dicht bij je staat allemaal zoveel van meegemaakt.... Echt niet leuk! Maaaaar we gaan er gewoon vanuit dat alles goed gaat bij ons allemaal , en lekker genieten van je zwangerschap hoor! en af en toe hier bij kleppen..

    Hai Vera,
    Jij bent volgens mij 1 van de weinige die hoopt dat dr kindje later komt dan gepland hahahaha...maar zou wel een leuke stunt zijn toch? wij zijn ook met het kamertje bezig nu...voor de helft af...dit weekend verder en hoop dat ik dan volgende week lekker kan inrichten...zin in! Ik denk wat betreft het verloop van onze zwangerschappen we het ongeveer hetzelfde hebben...die 1e 16 weken waren echt erg..pfff, net als de vorige keer overigens. Is het je 1e of had je ook al een kindje? of misschien wel meerdere..?..

    groetjes aan alle juni mamsjes
     
  6. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    ja idd stond er ook superdichtbij. En ik voel gewoon alsog me neefje en nichtje gewoon me eigen kindjes zijn.

    Ze willen altijd bij mij zijn, waar ik ook ben achtervolgen ze me. Als me neefje hoort dat tante keejb gaat oppassen wordie helemaal door het dolle heen trekt hij zijn jasje al aan.

    Dus met dat me andere neefje is overleden, ben ik gewoon ook een stukje van mezelf kwijt geraakt! En heef thet heel lang geduurd voordat ik dit allemaal ook kon verwerken.

    Maar daarna heeft me zus een prachtig meisje gebaard waar ik natuurlijk ook weer supertrots op ben. Dus leer je er gewoon mee leven.

    Ik vind het allemaal geweldig dat jullie allemaal al zo druk bezig zijn met de babykamer! Ik kan ook niet meer wachten om er aan te beginnen maar helaas. Ik hoop stiekem nog dat ik een huisje krijg voordat ik moet bevallen.

    Dus dat houd me ook tegen omdat ik niet graag hier me babykamertje wil maken en als ik het hier doe heb ik ook het gevoel dat ik hier moet blijven en daarbij komt dat ik echt ouderwetste kleurtjes wil.

    Word het een jongetje?! word het zeker BLAUW en word het een meisje word de kamer Rose!

    Hebben jullie geen problemen nu om de kleuren voor het kamertje uit te zoeken zonder dat je weet wat het word?!
     
  7. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse

    Hai Suusje,

    Het is mijn eerste kindje, en wat betreft het later komen het zijn maar 2 daagjes dat moet na die eerste 16 weken toch wel lukken! :)
    Ik heb inderdaad ook zin om de babykamer in te richten maar eerst schilderen dit weekend.
    Ben je al veel aangekomen? Of ben je de eerste 16 weken ook afgevallen net als ik door al die narigheid?
    Ben nu pas +/- 3 kilo aangekomen, maar heb al een aardige buik, bijnaam op kantoor is Tanker (haha)

    Veel liefs Vera
     
  8. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Keejbie,

    Wat een verhaal zeg! Probeer wel te genieten van je eigen zwangerschap, het is zo speciaal!

    Welkom Vera

    Ik hoop dat het lukt 3 juni zou inderdaad een hele mooie datum zijn!

    Wij zijn ook druk bezig om de kinderkamer in orde te maken.

    Zijn jullie veel aangekomen want ik lees dat Vera 3 kilo is aangekomen ik zit net aan de halve kilo! Maar heb toch een aardig buikje.

    Groetjes,
    Tamara
     
  9. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik ben ook alleen maar afgevallen Vera!

    ook pas sinds nu kom ik een beetje aan en ben nu 2 kilo aangekomen ;)
     
  10. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Idd een heel verhaal!

    Geniet er zeker van, maar ben toch wel een beetje angstig nu ik richting me 25ste week ga.

    Op mijn dossier staat ook vermeld hoe het is verlopen met me zus. Dus ze weten er in ieder geval vanaf ze zeggen dat het niet erfelijk is maar dat ze alles wel beter in de gaten moeten houden dus ben benieuwd!

    ;)
     
  11. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal,

    KeeJBie, ik hoop dat je je niet al te veel zorgen maakt, al is dat natuurlijk heel goed voor te stellen!
    Hopen dat bij iedereen alles goed blijft gaan!

    Enneh nog even een antwoord op een vraag, als we het geslacht weten, blijft dat ons geheimpje, zolang dat lukt...Zijn errug benieuwd.

    En over de kleur vd babykamer, we hebben witte meubeltjes en kleden het aan met aquablauw.
    Ik vind dit een mooie frisse kleur en ik vind t voor zowel jongen als meisje kunnen. Maar dat is mijn mening. Dus daar zijn we op het moment druk mee bezig!! Het wordt in ieder geval erg mooi!!

    Nou succes verder dames! ;)

    Groet Annemieke.
     
  12. BiancaB

    BiancaB Lid

    16 sep 2005
    23
    0
    0
    Huismoeder
    santpoort noord
    Hallo Juni Mammas,

    Ik ben ook in juni uitgerekend op 21 juni.
    Ik weet trouwens al een aantal weken dat het een jongetje is dat was al heel duidelijk met 16 weken al te zien tijdens een pretecho en in het ziekenhuis was het ook heel duidelijk te zien, dus nu geen rose maar blauwe spulletjes en kleertjes.

    Iemand vroeg of er meerdere dames waren met een bepaalde bloedgroep en ook ik heb een 0 resus negatieve bloedgroep maar dan krijg je alleen met de eerste zwangerschap eenmalig een prikje in je been en de volgende zwangerschappen hoeft dat niet meer.

    gr. Bianca
     
  13. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hoi hoi....wat leuk dat je het al weet zeg!
    ik moet nog even 2 weken wachten en dan hoop ik t ook te weten...dat ene prikje valt dan op zich wel mee eigenlijk, ben zelf niet bang voor prikjes dus ik heb makkelijk praten... wij ztiiten ongeveer gelijk zie ik al ...ik ben de 23ste uitgerekend...bijna over de helft dus joepie!!

    groetjes suus
     
  14. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik vroeg dat idd.. Ik heb het ook maar ik hoorde van de VK dat ik een prik in me achterste kreeg :S:S hehe
     
  15. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    He Mieke,

    Wij hebben beuken, met licht beige meubels voor de babykamer en kleden het ook verder aan met Aqua blauw & Lime groen.

    O ja wat ik ook nog even met jullie wilde delen, de kleine is zijn traptechniek aan het verbeteren.
    Sinds gisteren voel ik het bijna de hele dag en gisterenavond toen ik rustig op de bank lag en mijn man zijn hand op mijn buik legde kreeg hij ook een klein schopje mee van ons kleine wondertje, ECHT SUPER !!!
     
  16. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Super joh! Die van mij begint ook steeds beter te schoppen hehe echt geweldig gewoon.

    En hoe ervaarde je man dat?!
     
  17. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Keejbie,

    Mijn man vind het geweldig.

    Hij vind mijn buik mooi en hij vond het natuurlijk helemaal geweldig om het nu ook te kunnen voelen.

    Mijn man is best emotioneel en dat was ook van zijn gezicht af te lezen, net als toen hij de eerste keer het hartje hoorde kloppen. ;)

    Veel liefs Vera
     
  18. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Echt super vera! Ik heb mijn mannetje het nog niet kunnen laten voelen omdat ik het eigenlijk nog heel erg alleen aan de binnenkant voel. Vind het opzich wel jammer maar het komt wel.

    En had niet verwacht van hem dat het hem ook heel veel zou doen. Toen we de eerste echo maakte, heeft hij een uur lang niets gezegd. Ik dacht eerst vreemd wat isser toch met hem. Maar hij bleek het gewoon niet te kunnen bevatten dat we samen zo'n kleintje hebben kunne maken.

    En het hartje was helemaal geweldig dat word alles echie. Ik heb het zelfs opgenomen op me telefoon dus ken er de hele dag naar luisteren hihi ;)

    Gaat hij ook elke keer mee naar de verloskundige?!
     
  19. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Keejbie,

    Mooi toch al die emotionele mannen.
    Ik hoop dat je het je man snel kan laten voelen als het trapt, dat zal hij ook wel helemaal het einde vinden. :)

    Mijn man gaat idd altijd mee naar de verloskundige, hij is zelfs beledigd als hij niet mee zou mogen.
    Laatst vroeg ik aan mijn schoonzus of ze meewilde (nadat de moeders mee waren geweest), toen zei hij eh ik mag dan toch ook wel gewoon mee he?
    Moet zeggen dat er ook erg goed voor mij gezorgd word thuis en al de hormoonswings vangt hij ook goed op. :(

    Veel liefs Vera
     
  20. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Leuk om het kindje te voelen, maar soms ook niet echt lekker.
    Mijn man leeft ook erg mee en is het weekend teruggekomen na een week weg geweest te zijn en kon nu zelfs met zijn hand op mijn buik voelen dat het kindje aan het koppeltje duikelen was.
    Je ziet sinds een week ook echt dat ik zwanger ben.

    Wij zijn nog niet bezig met de babykamer, maar willen wel weten wat het wordt, 7 feb is het zover, dan mogen we weer naar het ziekenhuis voor een uitgebreide echo. Is voor ons een erg belangrijke echo, want vorige keer is het met 22 weken misgegaan dus dat is al bijna zover.
     

Deel Deze Pagina