Juni 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suusje, 9 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vind het ook wel een eng idee dat we straks de verantwoordelijkheid hebben voor z'on klein hummeltje!

Het mag van mij al wel een stukje sneller gaan want ik merk dat het werken steeds zwaarder wordt en ik moet nog 5,5 week.

En om me heen zijn er veel mensen nu uitgerekend, en ik wil dat dan ook! Nog even geduld en dan is het eindelijk zo ver ons eigen kleine hummeltje!

2. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Zoooo ik heb me prenetaldoosje hihi

Erg leuk maar zal nog niet zeggen wat er inzit :p

Had vandaag weer een afspraak met me hulpverlener ennuh we hebben vandaag een brief geschreven naar de woonwinkel over het feit dat me ma van plan is om weg te gaan en ik dan op straat komt te staan. Dus ben benieuwd of ze een huisje voor me gaan regelen. FF afwachten dus!

Ook had ze goed nieuws voor mij. Ik had namelijk geen fiets en ze heeft een fiets voor mij en krijg deze als goed is volgende week ;)

En ff een vraagje he. Ik wil graag een oorthermometer juist om het feit dat ik het niet prettig vind om "er" iets in te steken hehe! maar dit lijkt me dus ook niet prettig voor de kleine.

Die oorthermometer kun je toch ook gebruiken voor de baby? Of mag dat pas vanaf een aantal maanden?!

3. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik weet niet of dat bij een baby ook zo kan of dat het echt in het kontje moet. Ik begreep van m'n collega juist wel, maar misschien verschilt dat ook nog per kraamverzorgster.
    Je moet er iig wel 2 hebben, 1 voor jou en 1 voor de beeb.

Ik kreeg ook vandaag de uitnodiging van Prenatal!
    Ik ga hem vrijdagochtend denk ik halen, net voor we op vakantie gaan :D

4. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    hmmm ff het forum doorspitten dan maar ;)

5. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik vroeg me trouwens af of jullie nog belangrijke tips hebt waaraan ik zeker moet denken met me babyuitzet.

Heb nu namelijk de standaard dingen al in huis zoals het op het lijstje staat van het forum. Maar heb toch het gevoel dat ik belangrijke dingen vergeet.

Iemand nog tips waar ik zeker aan moet denken en niet moet vergeten?!

Zijn navelbandjes trouwens nodig?! Zit dit niet in je kraampakket en zonee waar ken ik deze dan halen?

6. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Navelbandjes zitten niet in je kraampakket. Dat vroeg ik me laatst ook af, maar blijkbaar laten ze het navelwondje tegenwoordig aan de lucht drogen.
    Anders misschien een vraag voor de verloskundige? Want ik weet het niet 100% zeker.

7. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ohh en wij hebben de bon van de prenatal doos nu ook. Morgen ophalen. :)

8. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hoi
    de doos is idd errug leuk
    enneh de oorthermo schijnt niet zo nauwkeurig te meten als een bipsmeter...kan een beetje afwijken van de daadwerkelijke temp en dat terwijl wij best een goede hebben van philips, maar bij een baby zeker als het pasgeboren is, willen ze het graag nauwkeurig kunnen meten...vandaar (zeiden ze de vorige keer tegen mij namelijk) en idd met oorthermometer verschilde wel een beetje (was je wat kouder mee dan met een normale)

9. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Navelbandjes zijn tegenwoordig niet meer nodig, ze laten het wondje idd drogen aan de lucht.
    Vraag anders voor de zekerheid even na bij je vk.
    En anders kun je ze nog bij de Hema krijgen.

Heb je wel genoeg hydrofiele luiers? Op je uitzetlijst staat 12 stuks. ik heb op aanraden van veel mensen uit mijn omgeving nu 24 stuks. Je gebruikt ze nl erg veel. Als handdoek, op je aankleedkussen, spuugdoek voor in bedje, kinderwagen enz. Met 12 kun je er haast niet tegen wassen blijkt. Dus beter te veel dan te weinig.

Kom net terug van de pufcursus, was weer erg gezellig en leerzaam! Mijn zus haalt morgen voor mij de doos vd Prenatal op! Ben benieuwd.

Suus, heb je veel kadootjes gekregen??
    Zeker ook voor de kleine of niet?

10. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hoi
    heb t nog niet gevierd...dit weekend, dus ben benieuwd!!!
    ik had zelf overigens wel genoeg aan 12 hydrofielluiers....als spuugdoek gebruikte ik gewoon spuugdoekjes en verder gebruikte ik de luiers alleen als handdoekje voor na het badderen...op mijn aankleedkussen heb ik een afwasbare hoes heb er meerdere dus dan kan ik wisselen en om rond te wandelen hadden we de moltondoekjes of een badcapeje..,...dus 12 was meer dan voldoende in ons geval.....

11. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm ik heb al veel spuugdoekjes en zal deze ook zeker gaan gebruiken. De hydrofiele luiers ken ik krijgen van me zus maar wil ze natuurlijk liever nieuw hebben dus die koop ik nog ff!

Dus je viert het net als ik lekker in het weekend suusje! Heb je nog niets gekregen van je mannetje?

Gisteren had ik enorm last van een harde buik. Niet normaal. Dacht fftjes "als het maar niet nu gaat beginnen'. Zo extreem waren ze. Voelde de kleine ook heel ver beneden met het hoofdje. Heel vreemd allemaal en ook echt een nieuw gevoel. Probeerde me buik een beetje te masseren en toen ging het naar een tijdje weer weg.

Geen idee wat het was het zal me benieuwen ;)

12. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Weet iemand ook toevallig waar we de zinkzalf voor nodig hebben?!

En waar ken ik deze kopen?

13. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Zinkzalf is tegen luieruitslag.
    Ik heb zelf een pot Sudocreme. En een tube baby zinkzalf van Natusan, en een tube voor in de verzorgingstas. (veel he? maar ja 9 maanden beurs :p )

Kun je gewoon bij de etos enzo kopen.

14. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm dat dacht ik al.. Maar ik weet van me zus der ervaringen dat sudocreme ook goed is voor de luieruitslag.

Dus zal ik nu voor de zekerheid toch ook maar zinkzalf kopen of kan ik het ook gewoon doen met me sudocremepje?!

15. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik denk dat Sudocreme alleen al genoeg is. Volgens mij is dat eigenlijk gewoon zinkzalf.

16. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Zo, daar waren we weer!

Vanmorgen bij de vk geweest en gelukkig was alles goed. Kindje ligt met hoofdje beneden, nog niet ingedaald. Was dit x maar 0,4 kg gegroeid in 2 weken!! Bloeddruk was nu ook weer beter.
    Dus kunnen we weer met een gerust gevoel verder!

De vk raadde mij wel aan om een po te regelen. Dit ivm bloedverlies wat ze daarin evt kunnen opvangen. Zo weten ze dan precies hoeveel bloed je bent verloren, mocht het zo gaan natuurlijk.
    Als het goed is kun je ze gratis lenen vd thuiszorg.

17. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    He Miekie!!

Wat fijn dat ze het dit keer wel konden voelen dan!! Of heb je een echo moeten laten maken?!

En de kleine ligt dus al in de goede richting hihi

Fijn ook dat alles in orde was!

Dat dacht ik al wel dat de po ook daarvoor bedoeld was. Hoorde al zoiets van me zus. Ik ga um dan ook zeker halen bij de thuiszorg.

Ik mag de 26ste pas weer naar de vk :( Maar moet daarna om de 2 weken. Mag ook wel tijd worden aangezien als alles goed gaat ik nog 8 weken te gaan heb zaterdag!

18. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Dan halen we een po. :)
    Fijn dat je bloeddruk ook beter is Miekie.

Ik ben erg boos overigens. Ik heb er een topic over gemaakt "Boos....." het staat bij Lounge.

19. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ja gaat snel he keejbie!!
    Ik moet dan de 27e weer heen.

Nee heb geen echo gehad, was niet nodig.
    Dus over 2 weken zien we het wel weer.
    Kleine lag nu weer goed idd, maar kan nog alle kanten opgaan natuurlijk.

Ik kreeg nu ook weer een uitdraai mee van mijn gegevens.
    Als commentaar van vandaag stond erbij; flinke uitzetting! Dit dus door al het vele vruchtwater. Op gym ben ik ook degene met de dikste pens, terwijl ik niet eens het verste ben. Grappig!! Zal strax weer even een foto maken!

20. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Owww dus je gaat weer de dag naar mij Miekie hihi!

Het gaat echt snel! Heb juist het idee dat de laatste weken voorbij VLIEGEN! en ik wil nog zoveel doen :(

Heb ook echt het gevoel dat ik de kleine straks ZO ga missen in me buik he! Dat buikie is wel ff lastig het zit soms behoorlijk in de weg (bij mij al laat staan bij jou!) maar zit toch echt elke dag te wachten op een teken van leven als de kleine schopt en we hebben de laatste tijd zoveel contact samen met "spelletjes" doen met je buik en de kleine reageert er dan op.

Hehe als ik er aan denk dat ik straks niet meer zwanger ben word ik zelfs een beetje verdrietig :( Niet normaal gewoon!

Deel Deze Pagina