Clau@ Oeps een foutje dan voor mij. Ja spannend he... kan ook niet wachten. Wij zijn ook even ver zo te zien. Ik ben ook vandaag 12 weken zwanger. Ben morgen ook lekker de hele dag vrij. Dus na de echo gaan we gezellig baby shoppen
Hallo allemaal, Hier niets bijzonders. Behalve dat ik net als de rest MEGA last heb van mijn darmen. Ik ga nu maar eens een VK zoeken en me aanmelden Je zul denken: lekker op tijd! Maar door de hele MMM heb ik inmiddels al 4 echo's gehad! De VK was er een beetje bij ingeschoten ook omdat we een vlokkentest hadden en we op deze uitslag wilde wachten (want at kan betekenen dat het nog moet worden afgebroken). Maar de uitslag duurt helaas nog even! Daarbij denken we dat het helaal goed gaat komen
Alle dame smet de 12 in de banner, gefeliciteerd de eerste mijlpaal! OP naar de volgende, het voelen van de baby. Ik moet nog een dagje wachten, morgen zit de twaalf erin. Het is misschien een rare vraag, maar herkent iemand dit? Ik voel altijd mijn bloed stromen door een van de aders op mijn buik, van boven naar beneden, soms lijkt het alsof ik voel hoe het naar de placenta wordt gepompt. Als ik heel rustig lig, dan voelik het helemaal doorstromen tot daar. Ik vind dat soms een beetje eng, ik heb het idee, dat niet veel mensen dat voelen, omdat ike r nooit iemand over hoor. Wat zijn jullie bloeddrukken? Waren die allemaal goed? Mijn was de vorige keer 120/60. Ik ben altijd laag, dus dat was wel goed. Ik las dat het in de zwangerschap zelfs kan zakken tot onderdruk 50! Knuffels Monique
hee suske, dat bloed voelen stromen heb ik niet... mijn bloeddruk was ook heel netjes (122/77)... ik dacht meteen mmmmmm dropjes! hahaha (met mate hoor) ik loop 2 keer in de week hard (10km) en dat gaat goed.... maar als ik de trap op ren, of een berg op moet fietsen ben ik super snel buiten adem! liefs elfje
Hoi lady's, Tja, ook ik heb last van kortademigheid als ik snel de trap op ren of snel moet fietsen. Het hoort erbij, zullen we maar zeggen. Vandaag weer aan het werk. Heb absoluut geen zin. Ben erg moe en de drukte van al die klassen, kan ik niet echt hebben vandaag. Gelukkig ben ik al om half 3 klaar. Voor de rest gaat alles goed. Met bepaalde kleding kan ik mijn buikje al goed zien. Dus het wordt steeds beter opletten wat ik aan doe naar school. De leerlingen weten nog van niks en dat wil ik graag zo houden. Nou, ik ga er weer van tussen. kan moeilijk de hele tijd achter de computer zitten, terwijl de kids aan het werk zijn. Groetjes, Toontje
Ik had een 120/65 geloof ik? Ik voel geen bloed stromen maar ben wel snel buiten adem (ging juist beter na het stoppen met roken ) en nu ben ik alweer net een hijgende hert Ps. mijn baas vond het heel leuk en geen punt, dus een zorg minder voor nu. We hebben besloten wel te zien hoe we mijn functie gaan invullen nadien over 3 dagen idpv 5. Grappig te horen dat ik iets schrijf over de darmen en dat we dan opeens allemaal zoiets hebben van "ja hier nog 1" heerlijk toch dat je dat kan delen verder; Iemand overigens al geinformeerd voor een creche in de buurt? en bovenal; Ik lees wel af en toe dat jullie aan het baby-shoppen zijn, het lijkt me zo heerlijk! maar ik durf nog niet Ik voel me al bang als ik alleen maar de prenatal of de gardo inkijk... bang dat ik iets wil kopen en straks de kous op de kop krijg, dat het mis gaat, naja je weet wel...wellicht voel ik me beter na volgende week vrijdag als ik de 12 weken echo heb gehad? herkent iemand dit gedrag?
hoi hoi, Heb niet alles terug gelezen...veeeelste veel Wou even laten weten dat het hier wel goed gaat. Af en toe braken, omdat ik nog steeds niet kan eten. Maandag 12:20uur onze eerste echo \/ ben zo benieuwd! groetjes aan iedereen!
Na de 1e echo was het voor ons ook een stuk beter te bevatten hoor. Daarvoor hebben we ook eigenlijk niet veel gekocht. En tegen de commode liepen we eigenlijk aan. Nu ik bijna bij de 12 ben voel het gewoon safe en dus mogen we shoppen... Verder alles oke hier. Ga me maar eens op de sinterklaaskadootjes storten en surprises en gedichten enzo... Altijd weer een klus maar word 5 dec. wel erg gezellig met de hele fam! Fijne dag dames!
Gefeliciteerd dames met de 12 in de banner! Ik nog een weekje...joepie! Verder voel ik me conditioneel prima, fiets een lang stuk heen en terug naar mijn werk en sport ook gewoon nog (en weer). Toen ik heel erg misselijk was heb ik niet gesport. Wandelen, fietsen en zwemmen schijnen prima te zijn om je lekker fit te blijven voelen tijdens je zwangerschap! Tja en shoppen.. dat durf ik echt nog niet aan! Wel gehoord dat we de kinderwagen kado krijgen en verder zie ik het wel. Hebben mensen zich al aangemeld voor kinderopvang? En zijn er ook nog mensen die gaan verhuizen? Ikke wel namelijk, wordt nog druk
ik begin me eindelijk wat beter te voelen, behalve tijdens het avondeten. Ik heb inmiddels heel de kinderkamer en toebehoren geregeld, ik kan alles overnemen van mijn halfzus, dat scheelt behoorlijk in de kosten, en zij heeft een goede smaak. Over 2 weken mag ik voor het eerst naar de verloskundige. mijn bloeddruk weet ik niet. ik merk wel dat bij het sporten en dan vooral bij het tennissen dat ik het zwaarder begin te krijgen. bij het dansen heb ik eigenlijk nergens last van. Vandaag eindelijk bericht over mijn trouwjurk, hij wordt gelukkig voor de kerst afgeleverd (zou eerst 2 weken voor mijn huwelijk zijn). 1e passessie in januari en dan nog een keer 1 week voor de bruiloft. voorlopig heb ik nog geen buik, en blijft het dus afwachten hoe mijn buik tegen die tijd is gegroied. @ Dora, ik heb van alle kindercentra in de buurt inmiddels informatie thuis liggen. deze gaan we deze week doornemen en ons dan inschrijven. Op de verschillende centra zijn nu nog plekken vrij.
Dat van de creche moet ik idd ook nog achteraan! Sommige hebben hier wachttijden. Ben benieuwd. Verhuizen hoeft niet ons huis is 170m2 groot
wij gaan niet verhuizen, maar wel verbouwen! en niet zo'n beetje! we krijgen een extra slaapkamer, een nieuwe badkamer, een nieuwe keuken en onze huiskamer wordt 2x zo breed..... als het af is hebben we echt een super mooi huis, maar ik zie er enorm tegen op om zo lang in de rommel te zitten.... ik denk dat ik veel bij mijn ouders zal zitten.... vanavond tekenen we het contract met de aannemer, en hij start de 2e week van januari. hij denkt in 2 maanden klaar te zijn, wij gooien daar nog een maand bovenop...... eind maart dus.pffffffffffffffff leifs elfje
Middag all! Chaya hoe is het ondertussen? Ik ben vandaag voor de 2de keer naar de vk geweest, alles was goed bloeddruk was 120/80, perfect dus, terwijl ik me scheel eet aan salmiak ballen en lollies... De uk was eigenwijs, net als thuis heeft t niet langer dan 2 sec het hartje laten horen en kroop weer weg. Ze heeft wel 10 minuten gezocht maar niks meer hoor... K ga vanaaf zelf wel weer ffkes luisteren in alle rust. Meiden met een aankomende echo....veel plezier!
@ Ster: Wij gaan ook nog verhuizen. In maart, dus dan ben ik 6 maanden. Hoop dat ik me dan goed voel, en lekker kan helpen. Ben wel heel blij dat we gaan verhuizen. Nu hebben we een bovenwoning met een klein balkon, straks een eensgezinswoning met tuin en zolder en drie slaapkamers. Dus helemaal goed. Daarbij gaan we ook verhuizen naar het dorpje waar ik vandaan kom. Dus dan woon ik lekker in de buurt van mijn moeder. Dat lijkt me ook wel lekker zo op het einde van mijn zwangerschap. Als het dan even te veel wordt, bel ik gewoon mijn moeder op of ze even op die kleine meid kunnen passen. Kan ik gewoon even rustig aan doen met mijn dikke buik. x Linda
Wij gaan misschien ook nog verhuizen, willen een eigen zaak beginnen, maar dat is nog afhankelijk van de gemeente.. nog erg spannend dus. Ik heb een vraagje, zijn er dames die al positiekleding dragen? Ik ben zwanger van de tweede, en afgelopen zondag voor de gein alvast een positiebroek gepast...en eigenlijk kan ik hem wel aanhouden... Als ik mijn gewone broek open doe plopt als het ware m'n buik tevoorschijn Niet dat het heel erg knelt, maar toch... Kwou eigenlijk niet zo veel aankomen deze keer, de vorige keer bijna 20 kilo en kheb er veel moeite voor moeten doen om die weer kwijt te raken. Nu heb ik wel eens gehoord dat je bij de tweede sneller dik wordt, omdat de spieren enzo wat soepeler zijn?
Dora, gewoon eens een stap over die drempel doen. Ik heb om mijzelf een hart onder de riem te steken met een week of 6/7 twee rompertjes gekocht. Het heeft tot nu toe geholpen! Voor de rest hoef ik niet echt te shoppen. Wij hebben alles al van de eerste en hebben toen alles nieuw gekocht en dat is nog goed. Alleen moeten we kijken naar een fietskar, zodat beide hummeltjes meekunnen met mamma. Kleertjes hoef ik ook niet naar te kijken. Aan het eind koop ik een paar leuke setjes. Het is nu toch allemaal winterkleding en in juni kan het ontzettend warm zijn! (hittegolven ed) Volgens mij zitten er een aantal meiden hier in het onderwijs. Ik ben zelf juf in het basisonderwijs. Vorig jaar afgestudeerd en val nu overal in.
Ik kan dus niet alle sin 1 keer onthouden dus meestal komt het bij mij in 2 keer. Het ging ook nog over verhuizen. Wij wachten op een nieuwbouwplan hier in het dorp. Dat zal waarschijnlijk in het voorjaar gaan beginnen. Als er wat leuks bij zit willen wij daar graag heen. Maar het duurt zo lang voordat daar plannen over bekent zijn. Mijn man zit in de gemeenteraad en houdt dus zijn oren goed open, maar het is muisstil rond dit onderwerp. Pietje, er zijn al heel wat dames die positiekleding dragen hoor. Ik zelf al een paar week, het gaat idd erg snel bij een tweede, maar dat geldt misschien wel niet voor iedereen. Je klachten kunnen ook heviger zijn.
Okay, gelukkig zijn er dus al meer dames die dat hebben. Ik krijg graag een buik hoor, daar gaat het niet om, maar ik vond het zo ontzettend snel gaan!
ik heb afgelopen zaterdag twee broeken gekocht maar 't is wat lastig nu....de gewone broeken zit niet meer lekker, kunnen niet goed dicht, maar de positiebroeken zitten net te ruim (terwijl ik gewoon de goede maat heb verder....gelukkig kan ik bij één een riem gebruiken...wel lachen want die gaat dus onder je buik door) van mijn schoonzusje (die verloskundige in opleiding) kreeg ik allemaal kortingsbonnen voor h&m mama, helaas heeft de h&m in enschede (waar ik woon) geen mama afdeling zag ik op hun site....