@Elfje, Dat lijkt me echt balen, dat is geen droom maar een nachtmerrie. Moet eerlijk bekennen dat ik al heb gedroomd dat de kleine te vroeg kwam... Jij blij dat ze die steunkousjes tegenwoordig in het zwart hebben Vervelend dat je nu al last van je benen hebt. Verder gaat alles bij iedereen best goed toch? Houden zo! Mijn hubbie en ik zijn vanmorgen naar de VK geweest voor de 12 weken echo. Het is toch steeds zo bijzonder. De kleine was weer lekker actief en in 1 week tijd goed gegroeid. De man kon zien dat alle orgaantjes, maag, niertjes, etc. er goed uitzien. Hij heeft ook de uitgerekende datum die wij al wisten bevestigd: Zondag 17 juni, dat is trouwens Vaderdag! De VK moet het nu dus wel aanpassen, maar de kleine heeft geen horloge De nieuwe echo's staan in mijn fotoalbum. Zijn er misschien mensen die goed zijn in het bewerken van foto's? Ik bak er echt niks van. Zou het leuk vinden om het te leren. Wie stuurt mij een pb-tje?
Hoi hoi, Met mij gaat ook alles goed, mits je de stress en drukte van zo'n decembermaand niet meerekend. Ga volgende week op jacht naar positiekleding, want veel wat ik al had is een beetje 'outdated'. Dus weer heerlijk shoppen. Kan ook niet wachten tot ik weer naar de VK mag. dan eindelijk ook het hartje luisteren. Toch nog spannend. Heb bijna de mijlpaal van 12 weken bereikt (nog 2 nachtjes slapen...) en dat geeft me toch een lekker gevoel. Maar goed. @Velobabe: Ik ben ook niet zo'n wonder in het bewerken van foto's. Sta dus ook erg open om wat te leren op dat gebied! @elfje: Wel lekker dat die kousen nu ook in het zwart zijn. Dat valt idd niet zo op. Hopelijk helpen ze goed. Nou, ik ga weer. Even een tukkie den. Groetjes, Toontje
Hallo allemaal! Wat een vrolijke berichten van iedereen, klinkt allemaal goed! We komen nu in onze mooiste tijd van de zwangerschap (althans dat zeggen ze allemaal) waarbij je je opperbest voelt! En inderdaad, mijn misselijkheid is er nog, maar ik hoef niet meer over te geven sinds maandag! Verder dacht ik een heel klein buikje te zien (joepie zou hij dan eindelijk komen). Deze week heb ik het op mijn werk verteld! Jeetje wat gaaf zeg en wat maakt het veel bij iedereen los (ook bij niet zwangeren of mensen die graag een baby willen, maar ik weet heel goed hoe ik moet reageren). Ontzettend veel lieve kaartjes en kadootjes gekregen, zo bijzonder Wat een heerlijke tijd is dit zeg
Wat willen jullie leren qua foto bewerking? Ik kan wel het een en ander... je mag me PMen als je wilt! Verder weinig nieuws hier. Vanmiddag wilde ik m'n bon van Prenetal gaan opmaken, maar ik wist nog niet precies wat ik wilde hebben. Dus wacht ik nog even...
Elfje, Het gaat wel watbeter met mijn borst. Er zit nog wel een bultje, maar het jeuken wordt al beter en de pijn is ook al m inder. Ik hoop dat het morgen weer goed is. Ik denk dat het een melkkanaaltje is. Uit ervaring weet ik dat ik erg veel voeding heb en ik heb toch een beetje aan voeden lopen denken en misschien dat het daardoor kwam. Het is toch gissen. Velobabe, volgens mij gaat het ook best goed met ons bij de juni mamma's. Ik hoef steeds minder bij te lezen en de berichten over de zwangerschappen zijn leuk. Ik heb trouwens op deze site een topic gelezen over volle maan en bevallingen. Mijn uitgerekende datum is 13 juni. Laat ik zelf nu 14 juni uitgerekend hebben door verjaardagen van mijn man en zoon te kruisen (werkte bij onze zoon ook). En 14 juni is het volle maan. Dus ik denk dat er veel kindjes geboren gaan worden op 14 juni. Bij onze eerste kon ik het niet meer opzoeken, maar opeens schoot mij te binnen, dat mijn man van voetbaltraining kwam en een vriend zei: het is volle maan het kan vannacht wel eens gebeuren (het was alleen wel 3 week voor de uitgerekende datum). En hop ja hoor, die nacht braken mijn vliezen (man meteen nuchter, was net 2 uur thuis). Fijn weekend! Knuffels Monique
Hallo meiden, Mijnimeel; wat super dat de uitslag van de vruchtwaterpunctie goed was, gefeliciteerd. Met mij gaat alles goed, ik voel mij wel moe maar dat komt misschien ook door de situatie met mijn schoonvader. Mijn schoonvader gaat heel erg hard achteruit en de verwachting is dat het einde steeds sneller in zicht komt. Hier lees ik gelukkig alleen maar goede berichten en daar ben ik blij om. Groetjes Senna
sterkte senna! hier alles ok! (toch even teken van leven...heb niet zoveel zin in computer de laatste tijd...)
He dames, het is hier rustig. Heb zelf ook weinig tijd en niet zoveel zin om achter de pc te gaan zitten. Ben druk aan het schilderen van de kast. Vanavond een druk programma, moet zo zaaldienst draaien en dan verjaardag van mijn pa, hij is 61 geworden vandaag maar we vieren nog zijn 60ste verjaardag omdat dat vorig jaar niet door ging ivm chemo. En we hebben nog verjaardag van een vriend van ons..... en dan morgen om 9.00 uur weer op om te handballen en daarna vieren we sinterkerstklaas met de vrienden. Druk druk druk...ik ga me nu gauw omkleden want moet over 15 min naar de handbal.... Fijn weekend iedereen en tot maandag denk ik.
He Senna, veel sterkte he! Volgens mij gaat het inderdaad goed met een hoop van ons/juni mamma's! Heb het erg druk met allerlei sociale dingen (wel leuk hoor) dus ik ga nu even lekker relaxen en helemaal niets meer doen 8)
Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten. Laatste tijd erg druk en ook niet zo heel veel te vermelden. Gelukkig gaat het goed met mij en met jullie zo te lezen ook. Ik ben te lang niet geweest om op iedereen persoonlijk te reageren. Dat wordt ff teveel. Toch wil ik Senna even en hart onder de riem steken. Sterkte meid. Liefs, Bibi
Goedemorgen allemaal. Hier gaat het goed, gister konden we bij etos de babydoos ophalen, zaten wel wat leuke dingen in, maar ook een pak opvolgmelk te gebruiken vanaf 6 maanden super zou je denken, maar de verloopdatum is 10-2007 dus dan is onze baby ongeveer 4 maanden dus als de beeb 6 maanden is is de voeding al overdatum echt dom gewoon. Gister een kerstboom gekocht en opgezet erg gezellig weer. Fijne zondag allemaal.
hi ook met mij gaat het goed de misselijkheid neemt gelukkig af al moet ik er om denken wel op tijd te eten. de vermoeidheid is nog steeds aanwezig "baal baal". ook ik ben over op de positiekleding,want mijn eigen broeken zaten ietwat te krap. nog wel steeds last van een moeilijke stoelgang,maar dat heb ik denk ik aan mijn vorige bevalling over gehouden,toen kreeg ik zulke grote aambeien ik dacht dat het nooit meer weg zou gaan. dus ik zie nu al een beetje op tegen de bevalling. 19 dec weer naar de vk 25 januari screening echo in ziekenhuis 14 feb pretecho groetjes karin
hey meiden, Ook weer ff berichtje van mij. Fijn om al die positieve verhalen te lezen. Er werd twee keer gevraagd of ze mijn datum gingen aanpassen en dat hebben ze inderdaad gedaan. maar alleen omdat ik al vanaf het begin aangegeven heb geen duidelijke menstruatie cyclus te hebben. op de verwijskaart stond ook nieuwe termijndatum aanhouden i.v.m onduidelijke cyclus. dus mijn datum is wel aangepast van 14 juni naar 10 juni. ach ja die 4 dagen en daarbij de baby komt toch wanneer hij of zij klaar is. Wat wel heel fijn is is dat wij een screeningsecho krijgen met 20 weken die duurt dan een half uur en dan gaan ze vooral heel veel naar het hartje kijken, ivm hart problemen in onze familie. dat geeft me wel een goed gevoel. Willen jullie allemaal weten wat het wordt? WIj wel dolgraag zelfs. Gisteren en eergisteren ben ik kapot gegaan van de lage rugpijn, zo laag dat het vlak boven mijn stuitje was. ik heb zelfs de doktersdienst gebeld en die zei dat dit heel vaak voorkomt bij zwangeren. soort zwangerschapshernia, ik moet wel zeggen dat ik al bijna 20 jaar rugpatient ben. Mijn zus is jaloers zo gemakkelijk als dat ik door de eerste 12 weken ben heen gefietst, alleen maar moe verder niets en zei was doodziek.
Hoi Angela, Herkenbaar, die lage rugpijn. Afgelopen week heb ik er heel veel last van gehad. Dinsdag wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Ik heb dinsdagavond een paracetamol ingenomen en de electrische deken in m'n bed op de warmste stand gezet. Woensdag ging het als beter en nog een keer (zonder paracetamol) in een warm bedje gekropen. Donderdag zeurde het nog een beetje en vrijdag was het helemaal weg. Gelukkig! Misschien werkt een warme kruik in je rug net zo goed! Ik had zoiets van : baat het niet, dan schaadt het niet. Verder gaat hier alles goed. De moeheid wordt minder en ik krijg een beetje aandrang om alle kasten eens goed op te ruimen en zo. Alsof de beeb morgen al komt! Een buik heb ik nog niet en pas nog gewoon in alle kleren. Nu zal het ook wel schelen dat ik net voor de zwangerschap 13 kilo ben afgevallen en alle kleding dus gewoon te groot was. Heb ik nu wel voordeel van! Het is nu heerlijk rustig in huis, de twee kids lekker in bed en even tijd voor mezelf. groeten, Anja
Die lage rugpijn ken ik ook. Het strekken van je rug als een kat en dan weeer doorzakken kan helpen. Ik heb het meestal wanneer ik 's ochtends wakker word. Dan kan ik gewoon niet meer liggen. Wanneer ik in beweging ben wordt het al beter.
hoi hoi dames kom weer ff neusen, wat fijn dat het toch goed gaat met de juni-mama's! en ja die lage rugpijn ken ik ook ik heb het nu ook al wel een beetje in mijn bekken, dus hoop van harte dat ik geen last van Bi krijg, Ik vertel het wel aan de vk kan zij ff kijken wat het is, want heb er verdomd veel last van ( kan haast niet lopen van de auwie vandaag ook voor mij een drukke dag, mijn tante en oom langs geweest en mij moeder en later op de avond ook nog eens mijn vader...Dus ja sally stond weer de hele dag in de keuken en ook nog eens aan de opruim voordat ze kwamen he... Maar goed heb nu dus wel al een hele babykamer compleet bedje commode en kast... waar allebei mijn nichtjes hebben in gelegen...How sweet! En een badje en luieremmer, matrasje, draagzak, fles verwarmer, allemaal flesjes en speentjes. slaapzakjes, (foto's volgen) Dus ben zo happy dat scheelt ons weer een hele hoop eurotjes... En wat kreeg ik weer van mijn moeder Een kerst stukje en een fles champagne Ja ma bedankt dat hoor je een zwangere vrouw ook echt te geven, ach ja subtiel is ze nooit geweest, en ben er al blij mee dat ik wat uberhaupt wat van der krijg... MijN schoonmoeder gaat ook nog ff het wiegje opzoeken ind e familie waar mijn hubbie2 be in heeft gelegen en allebei mijn zwagers. kindje heeft van heel de familie wat hihi, maar goed wordt dus lekker verwend en ben al blij toe dat het ons wat in de kosten scheelt, des te leuker we dalijk de babykamer kunnen opknappen.. Na de feestdagen is het dan zo ver , dan gaan ook wij verbouwen..dus spannennddddddd zo das ff mijn hele verhaal meiden nog een fijne zondag gewenst hier
Ik heb even twee foto's in mijn album gezet. De echo foto van een paar weken geleden toen ik 12 weken zwanger was...Nog steeds als ik die foto zie voel ik weer het bijzondere moment... En een foto van vandaag van mijn buik. Als ik die zie snap ik waarom ik al weken niet meer in mijn broeken pas haha! Goede week allemaal!
Hallo allemaal, Hier ook weer een berichtje van mij! Ik heb vrijdag de echo gehad voor de nekplooimeting en de 12 weken.....wat was dat spannend....MAAR de beeb maakt het goed, was lekker aan het zwaaien en spartelen wat een schatje hihi, nu is het echt een mensje om te zien! Maat van bil tot kruin 5.2 cm, met beentjes erbij zo'n 7 cm... stoer De nekplooi oogde goed op 1,6 maar we moeten nog even op de resultaten van het bloedonderzoek wachten... en natuurlijk.............MAG DE WERELD NU WETEN: WIJ ZIJN ZWANGER
Fijn Dora dat de echo goed is gegaan! En de nekplooi ziet er netjes uit! Even een paar vraagjes.... Passen jullie nog in je gewone kleding/broeken? Ik had aan het begin (rond de 5 weken) een broek gekocht, expres een maatje groter... nu ben ik alleen best wat afgevallen en is hij dus best ruim. Moet echt een riem dragen, anders zakt ie af! Van een buikje (naast m'n eigen buik) is nog niks te bekennen. Willen jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen? Mij maakt het niet zoveel uit. Ik mag thuis bevallen als ik wil. M'n man wilde eerst het ZH, omdat dat veiliger zou zijn. Maar de VK zei dat er wel 100-en bacterien kunnen rondvliege, dus dat veiliger ook wel meeviel. Ach, ik zie het wel. Er kan nog zoveel gebeuren waardor je in het ZH moet bevallen. flesvoeding of borstvoeding? Ik wil borstvoeding proberen, maar zie er eigenlijk ook wel tegenop. Zowiezo zou ik niet in het openbaar willen voeden... maar wil toch wel proberen de eerste 2 maanden bv te geven denk ik...
Hey Shelde, bedankt Ik heb een klein buikje, die na het eten en in de loop van de dag wat dikker wordt en s 'morgens weer klein is. Darmen en Maag schuiven dus lekker de heleboel op. Ik zie dat ik zwanger ben en familie ook maar een kennis zou kunnen denken dat ik ben aangekomen Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen....misschien idee matig maar ook qua veiligheidsgevoel..wat als er complicaties zijn met de beeb of met mij? dan ben ik meteen op het juiste adres Ik ga zelf voor flesvoeding, dat wist ik al voor ik zwanger zou worden. Ik heb 2 schoonzussen waarvan de 1 borstvoeding gaf en de ander flesvoeding en heb het van dichtbij meegemaakt. Ik weet dat tegenwoordig het niet geven van borstvoeding NOT done is maar voor mij wel de persoonlijke keuze en weet ik het eigenlijk dan ook 100% zeker.