ohja en de vraag of ik thuis of in het ziekenhuis gaat bevalllen.... helaas krijg ik geen keus, omdat ik zwanger ben van een tweeling mag ik niet thuis bevallen ach mijn ervaring zeg dat het voor mij ook beter is om daar te bevallen... ik heb mijn andere twee ook in het ziekenhuis gekregen en wou ze graag thuis krijgen, maar soms heb je het niet in de hand he?
@Bibi78 Die box die heb je vast @Nachtvliinder Ben blij voor je dat alles goed is @All Ik hoop dat ik thuis mag bevallen... Ben nu bezig met het kiezen van de kraamzorg. Heb van de VK 4 folders gekregen. Hoe kiezen jullie de kraamzorg? Kan kiezen uit Kraamzorg de Eilanden, Kraamzorg Rotterdam, Kraamzorg de Waarden en Gouwe zorg... Ik denk dat ik ga voor Kraamzorg de Eilanden, de bekendste naam voor mij...
Velobabe Hoe kiezen jullie de kraamzorg? Kan kiezen uit Kraamzorg de Eilanden, Kraamzorg Rotterdam, Kraamzorg de Waarden en Gouwe zorg... Ik denk dat ik ga voor Kraamzorg de Eilanden, de bekendste naam voor mij...[/quote]
@ popje ja dat heb ik dus ook als ik wil quoten maar je moet blijknaar ook iets met da naam doen hahaha @ all ja hier is de gerustheid weer normaal nu ik ook het hartje heb gehoord, dus nu maar weer ff anderhalf week wachten voor de echo.. Ik denk dat ik maar in het ziekenhuis gaat bevallen zag net ergens anders op het forum de nageboorte en hoeveel bloed daarbij kwam kijken, en aangezien we dalijk een witte slaap bank hebben wil ik die natuurlijk niet verpestten met zo mooie enorme bloedvlek ( noem mij maar naief) en vind het zelf ook wel prettig daar ( ikku schijthaas hoor ) en meiden wat zijn jullie toch schatten hoor! jullie steken bij iedereen het hart onder de riem... moest het ff kwijt dikke kus en tot snel
@Popje, Bij wie ben jij verzekerd? Ik bij OZ en dan moet je het zelf regelen. @Nachtvliinder Hoe zit dat eigenlijk met die nageboorte? Mijn hubbie zei dit weekend nog dat je daar nooit wat over hoort...
heb het even opgezocht voor je velobabe.. ik wil je wel waarschuwen zo op de vroege ochtend hahaha en dan begrijp je me wel denk ik over mijn witte bank http://www.youtube.com/watch?v=UK3XeFGOpao
@Nachtvlinder, dat was schrikken joh maar fijn dat alles in orde was! Oei, dat filmpje is wel erg bloederig hoor, hihi... @Bibi, Oh thx, als ik de volgende x nog wat nodig heb ga ik maar een daar kijken, vond de keuze ook erg beperkt bij de miss etam. Ben nogal een koukleum en lekkere dikke truien hadden ze niet... Ik kon ook kiezen uit verschillende kraamzorgbureaus waar mee mijn verzekering een contract heeft. Was voor mij allemaal onbekend dus de verzekering heeft er voor mij een gekozen. Vind het wel prima. 2 weken geleden hebben ze al gebeld en ze sturen het informatiepakket op, daar zit ik alleen nog op te wachten Ik wil graag thuis bevallen, nix geen stress met weeen in de auto maar lekker in mn eigen bedje en de rommel, ach daar is de kraamverzorgster voor Fijne dag meiden!
Ik ben met mijn vorige zwangerschap in het ziekenhuis bevallen, dat moest, en was wel prima, maar dit keer wil ik proberen thuis te bevallen als het mag. Die troep wat je altijd hoort, vind ik echt meevallen, en als je bevallen bent, ga je meestal douchen en de kraamhulp verschoont alles dus je kan meteen weer lekker in een fris bed.
hee ladies, ik wil ook graag thuis bevallen, in mijn vertrouwde omgeving zijn.... dan kan je nog tot heel lang in bad of onder de douche als je zou willen! enne puffend in een auto met 5 cm ontsluiting lijkt mij ook niets! mijn verloskundige zei mij: als je alsnog op het moment van bevallen besluit dat je naar het ziekenhuis wilt, dan kan dat nog altijd! maar iedere bevalling start thuis.... (als het goed is) en je mag pas op een bepaald moment naar het ziekenhuis..... ik denk dus: als ik dan toch al bezig ben, kan je net zo goed thuis blijven! liefs elfje
Hallo iedereen, Ik moet jammer genoeg in het ziekenhuis bevallen, omdat Thijs is geboren met een ks. Ook waren er daarbij nog eens ernstige complicaties. Ik mag zelfs kiezen of ik een vaginale bevalling wil of een ks. Voorlopig ga ik voor de vaginale bevalling, maar als er zich iets voordoet tijdens de zwangerschap (bijv de placenta op de verkeerde plek) dan wordt het sowieso een ks. Helaas dus geen keuze voor een thuisbevalling. Ik wil wel weer proberen bv te geven, bij Coen stopte dat na 8 weken ineens toen ik wilde afbouwen ivm werk. Bij Thijs moest ik na 5 weken, toen kreeg ik een baarmoeder infectie en lag in het ziekenhuis aan een infuus met zware antibioticum die overging in de bv. Mocht het wel afkolven en weggooien, zodat hij daarna weer aan de borst kon, maar dat zag ik niet zo zitten. Momenteel ben ik erg prikkelbaar en dat zal wel aan de hormonen liggen. Kan niet zoveel hebben van de kids en zie overal tegenop. Loop te mopperen op alle rommel en al het werk elke keer weer in huis. Baal er even echt goed van! groeten, Anja
Hallo allemaal. Vorige week mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht bij miss etam, een laag model. Nu hoorde ik van mijn schoonzus dat deze later in de zwangerschap gaat afzakken (balen!). Nou ja, tot nu toe zit ie wel lekker. Ik zag mezelf nu nog niet lopen met een grote flap elastiek over de buik. Ik merk dat ik in de loop van de dag een buikje krijg. Als je niet weet dat ik zwanger ben dan zie je het ook niet. De moeheid is er nog steeds, lig nog bijna elke avond te slapen op de bank. Gister mijn tamleider gesproken over nachtdiensten werken. In januari moest ik weer 4 nachten werken. Zij kijkt in de CAO na vanaf wanneer je geen nachtdienst meer hoeft te draaien als je zwanger bent (volgens mij 12 weken). Dus w.s. hoef ik geen nachtdienst meer te werken . Ik heb overigens geen hekel aan de nachtdienst, maar lijkt me momenteel niet zo gezond voor het kindje, en als het niet hoeft...
@Nachtvliinder Moest dat nou...ach, het hoort er allemaal bij. Als ik dit aan mijn hubbie laat zien dan ziet 'ie het gelijk niet meer zitten. @Candijtje Als een winkel vindt met leuke truien dan hoor ik het graag! @Elfje, dat zei de VK ook tegen mij. Je begint sowieso thuis dus als alles goed gaat kun je volgens mij beter lekker thuisblijven...
hahah sorry , Ik heb je gewaarschuwd ja ik zei het gister ook tegen mijn vriend en die trok gelijk wit weg Dus dat wordt wat.... en toen ik het gister ook zag schoot me gelijk de angst om het hart, brr moet er ff nog niet aan denken de bevalling Nu nog niet NOg maar eerst genieten van onze zwangerschap
hahaha het valt allemaal wel mee hoor,ik weet zeker als je je kleintje op je borst hebt liggen dan zit je echt in een soort roes, geloof me dat je van de nageboorte niet veelmee krijg ( tenminste ik niet' ik was te veel met de baby aan het pruttelen...... maar ook hier geld weer dat het voor iedereen weer anders is
We hebben gelukkig nog ''even'' te gaan Heb een mail gestuurd naar Kraamzorg de Eilanden, maar daar kunnen ze niet garanderen dat je heel je kraamtijd dezelfde kraamverzorgster hebt. Dit lijkt mij juist fijn. Wat vinden jullie?
ikzelf heb met kraamzorg de eilanden geen goede ervaringen ik heb met mijn jongsate dochter ook bij hun gezeten en heb in drie dagen tijd 3 verschillende kraamverzorgsters gehad, leuk is anders ja
hallo allemaal ik ben 7 juni uitgerekend iedereen verder gefeliciteerd en een goede zwangerschap veel liefs sofaan