Toevallig weet ik wel waarom de maatbeker erg handig is tijdens de kraamperiode... Je onderkantje is na het bevallen nogal beurs en in het ergste geval ingescheurt of geknipt. Het plassen brandt dan nogal heftig en als je tegelijkertijd water erlangs laat lopen ( vanuit de maarbeker) helpt dat aanzienlijk. Vandaar dus Nou moet ik toegeven dat ik gewoon een flinke badspons heb gekocht en die tegen mijn doos aanhield terwijl ik moetst plassen en tegelijk uitknijpen... Meiden ik ga jullie allen fijne dagen wensen!
Hoi dames, Fijn dat er hier ook veel meiden zijn die meedoen aan MvM, ikzelf moet nog 2 weekjes geloof ik. Vanavond hebben wij weer een echo, en ik vind het weer zoooo spannend! Heb nog steeds niet echt een buikje namelijk, en daar word ik toch onzeker van..... Ik zal vanavond nog wat laten weten. Heb nu ook al weer 3 dagen niet hoeven overgeven (al maakt me dat ook weer onzeker) Zou het dan eindelijk over zijn? Die misselijkheid? Nouja.....ik kan alleen maar wachten tot straks. Dan weten we meer. Neem eens een kijkje op www.babymulder.beebiesite.nl Laat dan een berichtje achter, dat zou ik leuk vinden. Tot straks! Silvia
Bij mij zat er vanaf het begin al een streep alleen van schaamstreek tot halverwege. Misschien omdat ik eerder zwanger ben geweest? 1x van mijn zoon en 1x buitenbaarmoederlijk en 2 miskramen Ligt er denk ik aan hoeveel pigment je hebt
volgens mij krijgt niet iedereen die streep. ik had hem de eerste zwangerschap wel, nu nog niet. Mijn dochtertje had de streep ook.. heeft volgens mij deels met hormonen en pigment te maken?..?
Oke, moet je er blij mee zijn als je hem wel krijgt? Of juist niet? Ik heb het ook nog niet. Had er eigenlijk ook niet er over gehoord..
Ik heb de lijn bij onze eerste niet gehad en hij is nu ook in geen velden of wegen te bekennen. Vond het bij de eerste wel jammer, want mijn buik zat wel vol met straie, had dus liever de lijn gehad. Ben benieuwd hoe erg de straie dit keer wordt. Vorige zit er natuurlijk nog. Ben soms gewoon bang dat mijn vel open scheurt. Gelukkig worden ze in de loop van de tijd wel lichter, maar ja de rek is er wel wat meer uit!
Wij kiezen wel voor een 20 weken echo, omdat het kindje dan van top tot teen wordt nagekeken. En als er afwijkingen zijn, kun je dat misschien beter maar zo vroeg mogelijk weten. Daarnaast zijn er misschien afwijkingen waar bij de bevalling rekening moet worden gehouden.
Hallo meiden, Ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest (waar ik woon heb je geen verloskundigen dus doet de huisarts de controles en de bevalling). Alles was goed, ik heb het hartje weer gehoord. Mijn bloeddruk is iets aan de hoge kant dus daar moeten we een beetje op letten. Ik ben tot nu toe anderhalve kilo aangekomen. Mijn vriend heeft het geluid van het hartje opgenomen en dit hebben wij aan mijn schoonvader laten horen. Dit vond hij heel erg mooi, had een grote glimlach op zijn gezicht. Mijn dag is helemaal goed! Groetjes Senna
Ik had die streep ook bij de eerste zwangerschap, maar niet met dit aantal weken al, pas met een week of 24 kreeg ik hem heel licht. Vandaag bij de gemeente geweest voor de erkenning omdat we niet zijn getrouwd, en straks samen het gezag willen, en voor de bepaling van de achternaam maar die stond al vast omdat onze eerste dochter de naam van mijn vriend heeft, dat kun je bij een tweede niet veranderen in mijn achternaam, maar dat willen we ook niet, nu nog naar de griffie van de rechtbank duurt ook maar 5 minuuten gelukkig en dan is alles klaar, maar dat laatste kan pas na de geboorte.
Dag dames, ALles was Prima in Orde bij de echo! JOEPIE! Ben zo blij! Was weer heel mooi om te zien! Ga nu lekker naar bedje toe om te dromen over ons wondertje! Trusten allemaal! Silvia
@ mispoes fijn he nog even die bevestiging ik heb gistr het hartje gehoord, en liep gelijk weer met een big smile het gebouw uit wordt daar zo intens happy van.... heb net een broodje gegeten, en waarschijnlijk niet goed gevallen want ik moest weer ineens sprinten naar mijn brillenvriend haha ach ja ... ik heb alleen weer zo'n last van mijn buik, zal wel de bekende bandenpijn zijn maar groeien doet ie nu ff niet meer maar dat komt wel
hey meiden. ik ben ook een juni mama heb me alleen hier nog niet aangemeld oeps hihi ik ben uitgereken voor de 19de juni Lekker spannend allemaal
hey meiden even een vraagje he heeft iemand al van jullie de kleine gevoeld? ik voelde net een plopje maar weet niet of dit wat was? was heel raar en niet zoals anderen zeggen dat je het haast niet merkt , maar was echt een plop, ik merkte duidelijk het verschil...kan dit al zo vroeg? als het wel de kleine was , is het wel jammer dat het maar zo kort was vond het wel een magisch gevoel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel apart in ieder geval.... zou het?
Weet iemand wanneer je nu 4 maanden zwanger bent? Sommige mensen hebben het nml nog steeds over maanden.
Oja, gisteren naar de VK geweest. Heb voor het eerst het hartje gehoord. Wat is dat een mooi geluid zeg! En het is gelijk weer een bevestiging. De controles waren goed. Ook heb ik een verwijzing aangevraagd voor de 20 weken echo. Het kindje wordt dan helemaal nagekeken. Als dan blijkt dat er een afwijking is (bijv. niertjes die niet goed werken o.i.d.) dan kan je je daar op voorbereiden en kan er evt. een bevalling in het ziekenhuis gepland worden om de levenskansen van het kindje te vergroten.
@ lailae als je 4 maanden ben , ben je 16 weken zwanger.... maar waar ik me hoofd wel eens over breek is dus als je 20 weken ben ben je 5 maanden maar dan ben je ook al op de helft..dat wil dan zeggen dan je 10 maanden zwanger ben? of tel je de eerste maand niet mee.. dus eigenlijk je bent 10 maanden zwanger waarvan de 1e maand eigenlijk het werd gemaakt.... @ bloem fijn dat je het hartje heb gehoord! dat is me pas een mooi geluid he! gewoon magisch....