Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

euhm ik eeuuhm sport eigenlijk al heel lang niet meer. maar ik heb besloten om nu niet ineens intensive te gaan sporten maar ik wil wel dagelijks een wandeling gaan maken.

luilak ben ik he haha, maarja ik begin nu al te hijgen als ik alleen de trap oploop. lijk wel een oud wijf"!

als ik dinsdag bij de gyn ben geweest en weet hoever ik ben gaan we het aan mijn ouders vertellen!

ben zooooo benieuwd hihi.

2. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Goedemorgen allemaal,

Allereerst een welkom en mijn felicitaties voor de nieuwkomers hier!

Het enige waar ik last van heb is s'morgens een half uurtje misselijkheid, ietsiepietsie maar gelukkig.

Bij ons zijn er nog maar weinig mensen die het niet weten.......ik vind het allemaal zo'n clichee dat wachten tot 12 weken...wie garandeerd dat daarna wel alles goed gaat! Bij ons blijft het spannend tot week 21 daar ikzelf met 9 hartafwijkingen ben geboren, dus zekerheid heb ik pas laat en dan nog....dus tja.

Wim's ouders gingen de maandag na onze test (op zaterdag) op vakantie maar hadden geen goede koffer dus zeiden ze vrijdagavond toen wij er waren dat ze die nog zouden gaan kopen op die bewuste zaterdag. Toen wij s'morgens dus positief getest hebben hebben we ze gebeld dat wij onze koffer wel "even" kwamen brengen...5 kwartier rijden. Daar hebben we dus de stick ingedaan en de gebruiksaanwijzing vd test....Pa had gelijk de stick in zijn handen en stond maar: maar wat is dit dan? Ma had het veel te druk te kijken naar de koffer en dacht dat het papiertje wat erin slingerden gewoon in de prullebak hoorde....pa stond nog steeds te zwaaien met die stick maar bij ma ging geen lampje branden...nog steeds te druk met de koffer....haha...dus toen hebben we maar tegen pa gezegd dat ie met "dat ding" ff naar ma moest lopen 2 meter verder haha...en dat ze t papiertje erbij moesten pakken...tja toen was het stil....helemaal top...Pa (schoonpapa) is gelijk weg gegaan...komt ie terug met een enkele rode roos voor me....lief he? Wim had altijd gezegd dat hij geen kinderen wilde....tot ie mij leerde kennen (en Max)...toen kwam ie na een poosje....tja heb nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen...maar met jou wil ik een graag een kindje omdat hij dacht dat ie de verantwoording niet aan kon, maar zo'n goede papa als Wim (voor Max) heb ik nog nooit gezien........maar zijn ouders hadden het dus ook nooit meer verwacht...nu belt ma me elke dag...we moeten naar die winkel en naar die en ik ben met pa naar babypark kesteren geweest zegt ze dan...hahaha...

Ik kan niet wachten tot het de 26e is en ik naar de gyn kan...maar denk dat iedereen dat heeft ;)

Liefs,
    Wendy

3. Ja vond het ook wel een super shirt, en mijn ouders vonden het ook er leuk, wij wilde het alvast graag aan mijn ouders vertellen, de ouders van mijn vriend nog niet, daar hebben we ook niet zoveel mee we zien ze bijna nooit.

4. Ohh dat is ook leuk zo'n romper!
    En ja ik geloof er wel in dat het daar boven vandaan komt!

5. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee poohbeer!
    wat een leuk verhaal!
    mijn schoonouders zijn ook op vakantie, en komen de 20e terug.. we hebben meteen afgesproken om dan bij ze te komen eten.

ik heb het boekje: "opa voor beginners" en "super oma" gekocht. (het wordt het eerste kleinkind voor mijn schoonouders).

mijn ouders krijgen het dit weekend te horen, hoe weet ik nog niet helemaal. mijn ouders hebben al 4 kleinkinderen... misschien geef ik ze wel een rijstkorrel.... of een dick bruna boekje over opa en oma......

vanavond heb ik een eet-date met een vriendin van mij, ik heb haar deze week gemaild dat ik een enorme blaasontsteking heb, en aan de antibiotica zit. we drinken namelijk normaal samen een hele fles wijn leeg, bij onze 2 maandelijkse eet afspraken!

liefs elfje

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Mijn schoonouders zijn ook op vakantie en komen volgende week vrijdagnacht terug, dan gaan we het hun ook vertellen.

Ik dacht gisteravond even dat het game-over was, ik had iets lichtrose bij het toiletbezoek.........aaahh ik schrok me rot, maar nu nog niks weer gezien.

Ik sport ook nog gewoon, 2 keer in de week handbal, 1 keer in de week fitness( bodybalance) en af en toe een balletje slaan op de tennisbaan.
    Ik ben ook eerder buiten adem, maar met de handbal heeft niemand dat door, je moet toch vaak door wisselen.

Wat een leuk verhaal trouwens Wendy, altijd leuk als ze eerst in het ongewisse zitten.

gr patje.

7. Angel Eyes

goeiemorgen meiden,

Lekker geslapen?

Leuk verhaal poohbeer. ik kan niet wachten om het aan mijn moeder te vertellen. ze is onofficieel al oma van mijn stiefzus(haar stiefdochter) maar ze heeft altijd gezegd dat ze zich pas echt oma zal voelen als ik ooit een kindje krijg. hihihi als ik dinsdag geweest ben bij het ZH dan gaan we het aan haar vertellen. en aan mijn stiefpa natuurlijk. oeiiii wodt helemaal nerveus. heb al zitten neuzen op die site van simply colors. wel hele leuke dingen trouwens hoor.

ga nog ff goed nadenken wat we gaan doen.

Hebben jullie ook zon koppijn? het lijkt wle alsof er een band heeeeel strak op mijn kop zit. voelt niet lekker. tis geen gewone hoofdpijn maar meer een druk ofzo.

8. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Goedemorgen lieve zwangeren!

Wat grappig de manieren waarop het verteld is zeg!

Hahaha die arme man met die staaf uit die koffer, ik zie t al voor me!

Mijn hubs wil niet langer meer wachten met het gaan vertellen aan de opa's, het wordt dus voor zijn pa de eerste en voor mijn pa de 4de, gister is meid nummer 3 geboren zoals eerder vermeld!

Och zon heerlijk klein poppetje is t, mijn zus is thuis bevallen maar de navelstreng zat om het nekkie geklemd en ze had dus wat men noemt *opstart* problemen, ze is dan ook direct na de geboorte met de ambulance naar t ziekenhuis gebracht en ligt nu in een couveuse. Tenminste, gister aaf toen we weggingen.

Daarmee is voor mij de keuze duidelijk geworden, ik beval in het ziekenhuis, ga vanaf nu elke maand wat geld opzij zetten.

Hebben jullie er al overna gedacht?

Overigens heb ik nog steeds geen *klachten* op die tetters na dus, misschien een beetje moeilijk kakken, owh en ik slaap slecht.

K ben vandaag precies 5 weken!

Hoe is t met jullie vandaag?

9. Angel Eyes

Ik wil ook in het ziekenhuis, mijn zusje heeft bloedwissel gehad bij de geboorte en ik heb een broertje verloren. dus ansgt is bij mij heeeeel groot. maar je zegt geld opzij leggen. wat kost dat dan ziekenhuis bevalling? en dat eigen bijdrage is toch alleen als je geen medische indicatie hebt.?

haha moeilijk kakken, ja ik ken het ik heb een extreem gevoelige spastische darm. het enige wat ik wel de hele dag doe is winden laten en die stinken als pffffffffffff :confused: erg he. mijn vriend vannacht, hey heb jij een scheet gelatenm ik zo heel droog ja hoezo. sjonge sjonge wat een lucht zegt die.

ik ben denk ik 5 dagen geleden voor het laatst geweest. ik ga maar even aan de roosvicee laxoo denk ik.

Owja ik slaap juist heel goed.

10. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Vandaag ben ik zeer aktief, om 7 uur stond mijn 1ste was aan (ik slaap ook slecht en was al voor 6en wakker), heb mijn hubbie naar het werk gebracht, boodschappen gedaan, opgeruimd 2e was erin enz enz. Nu zit ik ff een appel en een banaan te eten hihihhihi. Mijn vriend vind het erg fijn dat ik nu (EINDELIJK) gezond ga leven hihihhihi, eerst was ik daar heel makkelijk in, maar ik zei tegen hem dat ik toen gewoon alleen verantwoordelijk was voor mezelf. Nu ben ik een "broeimachiene" dus ik MOET wel ;)

Sporten hmmmm daar ben ik al enige tijd van sabbatical ;)

Leuk verhaal over het vertellen hihihhihi. Ik heb het al aan mijn beste vriendin verteld, en toen speelde de hormonen op hoor...ik begon spontaan te janken hihhihihhi
    Straks ga ik naar een collega (zij gaat verhuizen) zij werkt bij P&O en gezien ik het toch niet voor haar verborgen kan houden, vertel ik het haar wel, gezien zij mij ook ontzettend gesteund heeft met mijn MK.
    Gister kreeg ik een "ondervraging" van mijn moeder;"Sill, ben je nou al ongi, heb je al getest, volgens mij had je allang ongi moeten zijn, bla bla bla..."
    Het liefst zou ik het willen vertellen, zeker gezien mijn pa vandaag jarig is, maar omdat ze in Mei zoooo verdrietig waren dat het fout ging, wil ik toch wachten tot aan de echo (dat heb ik met mijn hubbie afgesproken). Ook mijn hubbie was gister bij ZIJN moeder en ook die kreeg "the third degree"... of ik nou al zwanger was bla bla bla? En, als jullie mijn schoonouders zouden kennen, stond ik met mijn oren te klapperen, gezien zij dit onderwerp NOOIT willen bespreken. (Het zijn aparte types die denken dat ze eeuwig jong blijven, na ja errug apart zijn ze in elk geval).

Tijdens de rit naar het werk van mijn hubbie kreeg ik inene een hele flinke steek aan de rechterkant en pijn in mijn onderrug...ik schrok er onwijs van, want bij mijn MK had ik ook pijn aan de rechterkant! Maar daarna geen last meer gehad.
    De gevoeligheid in mijn borsten wordt wel minder (tot bijna niet), ondanks ik mijn BH aan of uit heb.
    Ik had voor mijn appeltje en banaantje het gevoel dat k een beetje misselijk werd maar ja kan het me ook verbeelden omdat ik zo graag meer symptomen zou willen hebben (niet dat ik sta te springen om boven de pot te hangen, maar jullie begrijpen het wel)

Ik weet het niet hoor, tot nu toe vind ik het "Zwanger zijn" nog geen R#%$T aan...
    Ik kan gewoon maar niet genieten en ik begin de laatste dagen mezelf al voortebereiden op een MK en op een negatieve echo? Errug vaag....

Maar goed ga nog ff afwassen...tot straks

Liefs Silla

11. Angel Eyes

weet je wat ik het allerliefste zou willen, een waterbevalling, maar dan wel in het ziekenhuis.

12. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi!

Jah klopt, een eigen bijdrage is alleen zonder medische indicatie.

Als de vk er geen reden toe ziet krijg je ook geen medische indicatie toegewezen, maar als jij je verhaal uitlegt dan komt het vast wel goed,lieverd, want dat is erg naar en logisch dat je je angst hebt!

K heb geen idee wat het kost, dacht iets van 250 eigen bijdrage maar zeker weten doe ik t niet.

K vind dat ieder de keuze verdikkeme zelf moet hebben! maar goed wie ben ik?

Stinkende poepies? hahahaha, oke dan ben ik niet de enige! Bah wat een lucht he?

13. Angel Eyes

Hey silla dat is toch hartstikke logisch dat je het ergste verwacht. maar ik vindt er ook nog niet veel aan hoor, ehb allerlei steken in baarmoeder en de pijn in mijn borsten is ietsje minder maar echt niet weg.

Ik moest wel lachen gisteren stond mijn vriend voor me en ik was naakt. kijk ie naar mijn borsten en reageert: WOWWWWW wat een ballen hahahahahaha ik ging stuk van het lachen. dus ik zeg tegen hem bereid je vast voor op nog meer want ze worden groter en groter. hij okeej dannnnn

ik had zoiezo al maat C maar dat is nu al een ruime D geworden. pfff wat gaat dat snel.

en ik schreef net dat ik heel goed slaap, inslapen gaat heel goed maar ik ben inderdaad vroeg wakker. om 7u vanochtend ....

14. Angel Eyes

gelukkig dan maar ik hoop dat ik die medische indicatie krijg.

ja erg he. normaal heb ik met die aandoening aan mijn darmen ook wel windjes maar die stinken gewoon echt niet
    nu zijn het net rotte eieren. ik maak mijn vriend altijd uit voor vieze poepfabriek maar ik geloof dat ik nu erger ben hahahaha :oops:

15. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Arme Silla,

We weten precies wat je bedoeld hoor!
    Het enige dat ik je wil meegeven is probeer een beetje op je lijf en op je kindje te vertrouwen,lieverd! Anders worden het heel moeilijke weken! Knuffie!

Ik zit vandaag ook een beetje *naar* in mei kreeg ik met 5 weken de mk, dus wil dat deze dag zo snel mogelijk voorbij is.

Het meer moeten plassen lijkt hier ook te beginnen maar das niet zo erg als er een mogelijkheid tot plasen is tenmnste!

Over tetters gesproken, ik denk dat mijn hubs dat nog het leukste vind aan de zwangerschap! Die van mij zijn altijd al groot geweest maar niet zo erg vol, nu dus wel al een beetje!

Alleen als ie eraan zit krijgt ie een slag voor zijn hoofd! dat doet zeer! ;)

16. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    @ Ninetje,

Ik kreeg (ook) in Mei (met 5 wkn en 1 dgn) te horen dat ik moest wachten op een MK... een dag na mijn inwendige echo (6 wkn) verloor ik mijn vruchtje. Met dat in mijn achterhoofd voel ik me mss juist zo "depri"...gezien ik nu ook in dezelfde periode zit zeg maar...
    Nu heb ik weer zo'n raar gevoel in mijn maag? Mss komt nu toch een beetje de misselijkheid ofzo.
    Oja en die winden, HAHAAHAHA ook hier hangt regelmatig een "mestlucht" en dit keer van mij. Meestal geef ik mijn mannetje de schuld maarre tis verschrikkelijk. Mijn borsten, tja wisselend eigenlijk, ik merk er qua grootte nog weinig van (maar ik heb vanmezelf al cup E) ze lijken wel ietwat steviger maar niet groter...

Greetz Silla

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    He dames,

Ik had vanmorgen toch nog weer wat rose verlies :( Ik hoop niet dat het doorzet. Bah, ik voel me de hele dag al belabberd.
    Ik moet de hele dag nog werken en met mijn vader mee om een haarstukje uit te zoeken/ laten maken.
    Het liefst ga ik nu plat op de bank en kom er de rest van de dag niet meer vanaf.

Ik wou dat we een sprong in de tijd konden maken met z'n allen, zodat we die onzekerheid niet meer hebben.
    @ ninietje, gefeliciteerd met je nichtje! Kun je er al vast een beetje aan wennen. ;)

18. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    He verdorie meis, laten we idd hopen dat het niet doorzet. Sterkte vandaag...
    Ik zal aan je denken!

Kus

19. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Bedankt meis, ik hoop echt dat goed blijft gaan, dat moet gewoon. Nu ik zwanger ben geeft dat mijn vader zoveel kracht om door te gaan en te vechten!

Nou ja, we zullen het wel zien, als het verder zo blijft vandaag zal het wel goed zitten. Daar moet ik maar vanuit gaan.

Ik ga maar eens een lekker stukkie met onze woef uit.

Tot later........

20. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Roze verlies kan voorkomen.
    Zolang het niet rood is, is er niet zoveel aan de hand.
    Maar ik snap je bezorgdheid! Ik had ook wat roze verlies van de week.

Inderdaad, een sprong in de tijd zou niet vervelend zijn. :rolleyes:

Ik heb vandaag eigenlijk nergens last van, alleen wat 'pijn' in m'n buik.

Enne, ik sport ook niet. Zou ik wel moeten doen, maar ja...

Deel Deze Pagina