Hey Mispoes, wat top... al werkt mijn banner vandaag weer niet, ik krijg hem niet op de 18 weken en 1 dag... Nou dan ben ik gelukkig niet de enige, laten wij dan maar hopen op een groeispurt Ik ben heel slank normaal (52 kilo) en nu weeg ik al 60 maar die 8 lijken wel alleen in mijn wangen te gaan zitten hahaha.. wel gaaf dat we op dezelfde dag zijn uitgerekend... ben benieuwd! wil je weten wat het wordt?
Ik heb morgen een gesprek met mijn manager. Op dit moment denk ik er sterk over om helemaal te stoppen met werken, maar dat ga ik nu nog niet aangeven. Ik heb nu een contract van 32 uur en houd dit zowieso in stand tot na de bevalling. Natuurlijk ga ik er vanuit dat alles goed gaat, maar als dit niet zo is zou ik nergens meer recht op hebben als ik mijn contract al heb opgezegd. Daarom lijkt het mij dus ook verstandiger om eerst ouderschapsverlof op te nemen en daarna evt. pas je contract aan te passen. Ziektegeld e.d. wordt dan volgens mij toch betaald adhv je contracturen.
Thanx voor jullie antwoorden op mijn vraag van ouderschapsverlof. Enne velobabe, ik moest ook erg lachen toen je dat schreef met die hoofdletters! Toppie haha. Het heeft gewerkt Alleen nog geen antwoord geloof ik hoe het moet hihhi. Succes Groetjes
Ik heb ook nog niet zo'n buikje hoor. Hoewel, hij zit er wel, maar valt niet op. Ik ben behoorlijk zwaar en draag vaak wijde kleren, dus dan zie je het niet zo goed. Mijn man heeft al een paar keer geprobeerd buikfoto's te maken, maar die gooi ik uit frustratie meteen weer van de camera. Die stomme rotmaag blijft gewoon meer in zicht dan mijn buik! Angela, super dat je dat lijstje bijhoudt! Ik wil er ook wel op, ik ben uitgerekend op 12-06 en heb mijn 20 weken echo op 29-01. Mijn man wil wel weten wat het wordt, ik zeg steeds van niet maar begin nu toch te twijfelen.
@ shelde Nee nog lang niet Nog 9 dagen dan zwangerschapstest is die negatief dan moet ik weer opwekkers gaan slikken. En dan duurd het nog wel 1 a 2 weken :-s Dus voorlopig ben ik nog wel even aan het wachten.
Poeh zeg, zo heb je bijna niets bij te lezen en zo zijn het gewoon bijna 4 paginas voordat ik weer up to date ben Gezellig hoor! Sinds gister voel ik eigenlijk de beeb echt, de plopjes die ik nu voel zijn toch echt die van de beeb. Heel apart en nog wel wat onwerkelijk hoor! Vanavond weer op controle geweest en alles was weer prima, mooi bloeddruk en twas allemaal goed gegroeid. En dat wisten we zelf ook wel want mn baarmoeder is nu echt goed te voelen, m.n. sochtends issie echt een balonnetje tot 1 vinger ongeveer onder mn navel. Ook het hartje weer gehoord, de kleine vond er niet veel aan want die schopte steeds tegen de doptone maar uiteindelijk wel gelukt. Heerlijk zo`n geruststelling Nu over 4 weken weer aan de beurt, 19 februari. Maar nu eerst aftellen tot 1 februari, volgende week donderdag voor de 20 weken echo! Owja over werk, ik werk nu 36 uur maar als de beeb er is ga ik 20 uur werken, hèèrlijk. ennuh ouderschapsverlof heeft toch ook iets te maken met Levensloop ivm teruggave van de belasting o.i.d. ( heb wel de klok horen luiden.....) Dat zoekik ngo wel ff verder uit Gaan jullie trouwens 4 of 6 weken van te voren met verlof? Ik denk dat ik voor 6 weken ga aangezien ik een best lichamelijk zware job heb, en er vanuit gaande dat de 1e beeb "vaak"later komt heb je die dagen erna er ook nog bij... Ben beneiwud wat jullie doen... Ik ga weer ff verder bijlezen... Fijne avond ladies!
Zo even kijken of het gaat lukken om op iedereen te antwoorden * de nieuwe juni mama's; van harte welkom! * iedereen die me advies heeft gegeven, erg bedankt.. ik heb vanochtend even met haar gesproken en ze bleef erg positief naar mij toe. Ze is erg open en eerlijk over haar gevoel maar gaf aan dat het bij haar nu misgaat niets afdoet aan het feit dat ik wel zwanger ben en ervan moet genieten. Ze bleef me ook op ervaringen/advies vragen dus er is eigenlijk niks veranderd, maar misschien komt dat nog als de miskraam echt doorzet. * klein jantje; balen dat je zo verkouden bent.. ik heb zelf ook al dagen keelpijn en nu begint het slijm los te komen dus dat scheelt wel, lekker thee met honing drinken! En misschien is die verkoudheid en dat belabberde gevoel wel een teken dat je het toch wat rustiger aan moet doen hoor... * shelde; mooie foto hoor! Je straalt echt En dat zwart op zwart vind ik juist mooi. * bloem; ik werk nu jaja.. 38,75 uur en wil terug naar +/- 20. Ik heb er ook iedere dag zo'n 2 uur reistijd bij dus dat vind ik meer dan genoeg, mijn mannetje gaat 4x9 werken en dus hebben we dan nog maar voor 1,5 dag opvang nodig. Wat betreft ouderschapsverlof, daar heb ik me nog niet in verdiept maar binnenkort een afspraak met mijn manager en iemand van P&O dus dat komt helemaal goed. * suske; wat fijn zeg dat je echo goed was! Wel jammer dat je het geslacht nog niet weet, maar verrast worden is ook erg fijn. * angel eyes; wat gaaf dat je moeder die foto's wil maken! Zullen we dikke buiken duo foto's maken? En super dat je echo goed was mop! Lekker genieten nu Overigens houden wij ook het geslacht geheim. Er lezen ook een aantal bekenden van mij hier dus voor je het weet, weet iedereen het toch en dat is niet de bedoeling... * nachtvliinder; wat lief dat je die ooievaar hebt gekregen, kun je die tijdens je verlof schilderen en als de kleine er is, in de tuin zetten Enne.. mooie buik ook al hoor! * lailae; ook een prachtige buik... het begint al echt wat te worden hier hoor! Hopelijk is je hoofdpijn nu weggezakt. * gerianne; heerlijk he, ik heb ook weer zin in het bezoekje aan de vk! * mijnimeel; nee wat balen voor je! Een hernia zeg, das niet niks... Ik hoop dat je snel opknapt hoor.. * ninetje; wat blijft jou mooie buik? * Dora; maak je geen zorgen hoor, de een heeft al snel een dikke buik en de ander niet... misschien krijg jij volgende week ineens een groeispurt en ga je ons allemaal voorbij * bibi; succes morgen met je gesprek! Laat je even weten hoe het was? * clau; dat had ik ook hoor, dat mijn maagstreek groter was dan mijn onderbuik, kijk maar in mijn album... maar geen foto;s weggooien hoor.. je kunt het niet meer overdoen. Althans niet meer met dit kindje dus gewoon lekker op je pc zetten en dan zie je ook steeds de veranderingen! Mijn buik begint nu ook echt bol te worden en de taille verdwijnt. Zal ook snel een nieuwe foto maken. * moon; balen meid, dat gewacht... lijkt me echt verschrikkelijk! Ik hoop voor een + ofwel | | voor jou! * candijtje; ik heb gekozen voor 4 weken van tevoren.. ik zie wel hoe het loopt en of ik het vol houd. Mijn baan is niet zo heel zwaar aangezien ik secretaresse ben en ik ben erg makkelijk, als ik rust nodig heb oid dan wachten ze maar Zo ik geloof dat ik weer bij ben! Veel liefs voor iedereen!
Zo vers van de pers, mijn buikfoto inclusief flitslampje edit; hij is een beetje donker.. kijken of ik een betere heb.
Mooie foto's Shelde en Manuela. Ik vind het idd niet erg om het niet te weten, als alles maar goed is. Over het werken weet ik niets sorry! En ik plan mijn verlof van de meivakantie tm de herfstvakantie. Ik ben invalkracht dus ik ben dan gewoon niet beschikbaar. Verder weet ik niet meer wat er allemaal verteld is, want het waren opeens weer een heleboel blz. Knuffels Monique
Mooi buikje Manuela! Vanaf nu ga je het echt zien he?! Ik wil straks 3 dagen gaan werken. Maar dan moet er eerst werk zijn. En van mij hoeft de kleine niet na de 40 weken te komen hoor. Liever eerder denk ik.
@ manuela Mooi buikie! Ja dat zou mooi/leuk zijn. Wie weet, ik ga nergens van uit dan valt het altijd mee.
Hoi allemaal, Bij allebei de kinders heb ik ouderschapsverlof opgenomen. Ik werkte toen op P&O bij een stichting voor basisonderwijs en had bij een fulltime aanstelling recht op 419 uur. Dit verlof werd bij ons voor 75% doorbetaald, mits je na het verlof minimaal nog een jaar bleef werken. Na de gevoorte van de oudste ben ik van 5 naar 3 dagen gegaan en daarvan 1 dag ouderschapsverlof. Mijn man nam ook verlof (bij hem werd het niet betaald) gedurende 2 dagen in de week. Daardoor hoefde Coen maar 1 dag per week naar oma. Na afloop van mijn verlof (dat anderhalf jaar duurde) ging ik met zwangerschapsverlof van de 2e. Fred ging toen weer fulltime werken. Na de bevalling van Thijs ben ik 2 dagen gaan werken en was mijn man op die twee dagen thuis en hadden we ook geen opvang nodig. Dit verlof liep op 1 juni 2006 af. Omdat ik nog zoveel vrije dagen had, geopereerd moest worden en we ook nog verhuisden, ben ik op 1maart gestopt. Mijn man is toen weer fulltime gaan werken. Ik moet zeggen dat ons het op deze manier goed is bevallen. Je hebt dus recht op 459 uur ouderschapsverlof. Kijk je cao er goed op na of er een doorbetalingsregeling is of niet. Vraag het in ieder geval bijtijds aan, tenminste 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum. groeten, Anja
Ik zit helemaal niet op te letten Shame on me Juni mama to be. Ik moet vaker me hier gaan melden sorry meiden ik zal vaker even gaan opletten xxx jet
Sorry, maar mijn verlof bij Coen duurde 8 maanden ipv anderhalf jaar. Na die 8 maanden ging hij 1 dag naar oma. Anja
Heeeeeey allemaal! Ik ga later alles terug lezen. want wil ff wat zeggen.... Ik ben verliefd En wel op ons kindje. De echo was perfect! hartje zag er goed uit, mooi 4 kamers geen lekkend hartklepje, geen hazelipje, geen open ruggetje, geen waterhoofd en keurig op schema qua groei.. Ik heb de hele dag een grijns op mijn gezicht hihihi. Overigens weten we wat het wordt, ik ga het hier niet neerzetten. Je mag het wel weten stuur me dan even een PBtje dan weet ik zeker dat er geen bekende meegluurt YES! mijn dag kan niet meer stuk! haha sorry voor het wat uitbundige stukje maar echt onvoorstelbaar dit gevoel. ennuh alle wijzigingen voor het lijstje doe ik morgenavond, moet morgen de hele dag werken pffffff.
Van harte Angel eyes met de goede echo. Ben stiekem wel niwusgierig hoor wat voor mooi kindje jullie krijgen. Mooi dat alles helemaal goed was. Voor mij iets meer dan twee weken aftellen dus. liefs Jet