Balen ninetje, hoop dat het snel weer goed is met je bloedsuiker. Angel eyes gefeliciteerd met de goede uitslag! En hoe is het met Jantje afgelopen? Worden veel eerste baby's echt vaak overtijd geboren? Dan denk ik dat ik ook 6 weken van te voren met verlof ga ipv 4 (dan is het voor mij gunstiger toch?). En als ik het zo lees dan is het toch gunstiger om ouderschapsverlof op te nemen (ook al weet je dat je je contract verminderen wil van 32 naar 24 uur)? Handige dingen om te weten allemaal!
@moon Tjee dan zou je die mensen toch wat willen doen......... Hoe oud of jong je ook bent, als zoiets van je word afgenomen dan doet het pijn ongeacht de leeftijd. Ik hoop dat je morgen een mooie echo heb.Velobabe Ook ik lig dagelijks rond dat uur om me heen te kijken Ik hoop dat je slijm een goed voorteken is , ik blijf hopen , duimen wensen en geloven. @ninetje Tjee das belan zo'n hoge waarde , ik hoop dat het een eenmalige hoogtepunt was en het allemaal mee zal valen, wel stoer dat jezelf prikt. En je buik is aardig zijn plek aan het opeisen he, mooi hoor. @nachtvliinder Ook ik heb migraine, en nu ik steeds hoofdpijn hield was ik naar de ha geweest en die zei dat ik spanningshoofdpijn heb, kan met fysio/haptonomie verholpen worden. @velobabe Ook ik lig dagelijks rond dat uur om me heen te kijken Ik zei ook al tegen mij man, "zal je net zien dat de beeb dan komt, en gevoed wil worden om die tijden". Wie weet! @all Over lekkende borsten kan ik gelukkig nog niet meepraten Ik hoop dat het bij deze zwangerschap ook net zo zal lopen als de vorige, toen lekte ik ook niet... alleen tijdens het voed helaas Vandaag de 20 wkn echo gehad...... oo oo oo wat zit die wolk toch weer lekker...... Alles was helemaal goed , zover ze dat natuurlijk kunnen zien. En na een min of 5 dacht ik het geslacht te zien... aan het einde bleek ik het goed gezien te hebben..... we krijgen een meid! Me hubbie is helemaal trots, hij zei namelijk al vanaf de positest dat we een meid zouden krijgen. Helaas was me zoon heel erg teleur gesteld, hij heeft echt een uur gehuild..... dat deed me hart wel breken hoor. Nou heeft ie het ook wel zwaar hoor met me dochter,ze is een echt emeid, met een zeeeeer pittig karakter, die ook nog eens der mannetje staat, maar we proberen hem uit te leggen dat een broertje ook niet perse wel lief hoeft te zijn . zo een heel verhaal......... en dan zal je zien dat ik echt nog wel wat meiden ben vergeten antwoord te geven, solly
@Ninetje Jouw buik is echt al lekker aanwezig 8) @Remember Wij krijgen vast hele actieve baby's Moet bekennen dat ik een beetje jaloers op je ben dat je de 20 weken echo al gehad hebt. Een meid. Super!
Ik had dit ook al uitgezocht, maar weet je hoe het zit? Als je 4 weken van tevoren verlof hebt, hou je dus rekening met 12 weken achteraf. Wordt je kindje dan te laat geboren krijg je toch nog die 12 weken achteraf. Dus hoe dan ook, als je kindje te laat komt krijg je meer verlof. Oooh meiden, ik ben zó jaloers op jullie buiken! Bij mij zie je echt nog haast niets.
Nah! En dan moet je de buik eens zien als ik em *inbuik-band* Moet wel eerlijk zeggen dat t niet altijd lekker zit zon band hoor, En de groote van de buik was dus voor de vk het punt om te prikken, Remember...Ik moet nog steeds bellen voor t apparaatje, had ik vandaag moeten doen, dus zo stoer ben ik niet T prikken is dan nog alleen in de vingers en naar ik heb vernomen valt dat nog mee...Hoop dat ik niet hoef te gaan spuiten...dat zie ik niet echt zitten!
@ Remember: Gefeliciteerd met jullie mooie echo! En een meisje, leuk hoor! Je zoontje zal er vast wel aan wennen. Misschien is het wel een hele tomboy!
Wat gaaaaf remember een meisje! oh oh wij zijn er nog steeds niet uit of we het wel willen weten Heb nog wat bedenk dagen gelukkig! Enne zijn er echt al meiden met lekkende borsten Hoop dat dit mij voorlopig nog bespaard blijft! Wanneer krijg je dit eigenlijk gewoonlijk?
hallo allemaal, Nou die wolk zit echt lekker inderdaad Ik zie dat er 8 pagina's zijn bijgeschreven ga niet op alle bercihtjes reaggeren. even algemeen Ik ga 6 weken van te voren met verlof. ik zag dat iemand vroeg hoe het nou zit als je te laat bevalt, dan heb je mazzel want dan blijf je het aantal weken verlof houden na je bevalling, dus de tijd die je te lat bevalt heb je extra als voorverlof. beval je te vroeg, dan houdt je in totaal recht op 16 weken, dus had je pas twee weken verlof en beval je dan al, dan heb je nog 14 weken. mooi he MaToRo dat schoopen van je kleintje, ik voel de kleine steeds vaker, vandag zelfs heel vaak! echt een lekkere geruststelling vind ik dat hoor. Over het slapen.. Ik slaap als een blok, maar sochtends rond een uur of 7 wordt ik wakker omdat ik dan heeeeel nodig moet plassen. verder geen problemen. wat wel scheelt is dat ik altijd al een zijslaper ben geweest en nu dus qua lighouding nog nergens last van heb. kleine jantje hoe is je echo gegaa? remember gefeliciteerd met jullie meisje! hihi leuk idee he dat je dochter in je groeit. wij noemen ons kleintje nu al bij de naam die we hebben gekozen echt zoo grappig. okej, er is weer een nieuw lijstje. bedankt trouwens voor de tip over de spelfout verrassing ipv verassing...... het lijstje iets aangepast omdat ZW pagina een beperking heeft qua formaat. in de lengte overschreed hij de maximum dus heb er twee naast elkaar gezet. voor nieuwe wijzigingen jullie weten me te vinden owja ik geloof dat iedereen nu wel weet wat we krijgen in dit topic ik heb nog nooit zoveel mail gehad hahaha
Wat gezellig druk was het vandaag hier. Daarom niet een antwoord op alle verhalen. - melk, ik merkte toevallig gisteren dat er op mijn tepel wittige korreltjes zaten volgens mij melk. Ik herken dit van mijn zwangerschap van Gui. - ik ga 6 weken zeker weten met verlof. Ik hou nu al veel vocht vast ( zal straks wat worden!) en heb nu al niet echt meer zin meer om naar mijn werk te gaan. En bij mijn vorige verlof was ik 6 weken van te voren, 1e week had mijn vriend zijn kruisbanden gescheurd met voetballen en heb ik hem een beetjes verzorgd. Ik zou alles wassen en de laatste dingen in mijn verlof doen maar ik lag al met 35 weken in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging en met 36 weken hebben ze me ingeleid omdat het echt niet goed met mij ging. Dus Gui is 4 weken te vroeg geboren, alles ging gelukkig goed. Maar had er zeker niet aan moeten denken dat ik toen nog geen verlof had. Bye tot de volgende x
Eindelijk...vanaf hier ook GOED NIEUWS.... alles lijkt eraan en erop te zitten en het ziet er okey uit..goedgekeurd dus...een heerlijk gevoel... Ik..haha ...WE.. moeten alleen met 28 weken nog een keer op de echo...ze denkt dat mn placenta een klein beetje voor de "uitgang" ligt ...ik weet nog niet wat het dan precies inhoud..maar ben bang dat het dan miss. wel een keizersnee moet worden...ik denk er nog maar niet aan want ik heb een hekel aan ziekenhuizen en ben als de dood voor prikken ale: .....ik zal straks maar een op internet speuren...en zowiezo volgende week woensdag met mn VK erover praten..zei moet me uiteindelijk echt vertellen wat het inhoud...miss.. laat ze het ook nog wel in het midden...ze kon het echt niet duidelijk genoeg zien. Ninetje ...wat een buik...wauw..hier kan ik echt niet tegenop hoor... tja weer geen foto van mij..misschien kan ik iemand op mn werk vragen een foto te maken... Ik vraag me idd ook af wat gunstig is..ouderschapsverlof opnemen of gewoon meteen minder gaan werken? De baas van mn man raad manlief echt af om ouderschapsverlof op te nemen...hij zegt dat ie gerust al zijn atv dagen mag opnemen maar dat het hem geld kost (want onbetaald ouderschapsverlof) als hij ouderschapsverlof opneemt..en aangezien zijn baas hem net loonsverhoging heeft gegeven zegt zn baas dat ie dat dan dus weer kwijt is...maar ja wel vrije tijd met de beeb...ik weet het nog niet hoor... Remember..top dat je echo goed was...gefeliciteerd hoor. welk sneu voor je zoon..hij wilde blijkbaar echt heel graag een broetje.. De meiden overheersen angel eyes zie ik... Je mag mij aanpassen (als je wilt tenminste)..ze gaan toch uit van 8 juni ipv 10 juni..omdat ik net gestopt was met de pil houden ze de datum van de echo aan...wat een gezeur..nou heeft iedereen de verkeerde datum van mij gehoord...
Oh ja de beeb was nogal aan het bewegen, iedere keer draaien..hadden we de teentjes van het ene voetje geteld..zochten we het andere. Ging echt van ja welke hebben we nou gehad? Andere voetje niet te vinden...bleek die zn beentjes over elkaar te hebben en zo ging het ook met de armpjes...dat vond ik minder want die zaten precies onder mn navel..en dan krijg je schaduw op het echo-apparaat dus dan moet ze keihard duwen ..in je navel...brrrr.... eerst had ie zn handjes bij zn hoofdje maar toen we ze wilde zien bleek na veel zoeken dat ie ze langs zijn lijfje had geplaatst...ik had op een gegeven moment echt zoiets van..ik geloof het wel het zal vast ook een tweede armpje hebben hoor..alles okey dus dat zal ook wel goed zitten...maar zij maar zoeken en drukken.... Moest ik nog even kwijt.... en eehhh..wat zijn jullie stil..lekker aan het uitslapen soms..
goeiemorgen, kleine jantje wat fijn dat je echo goed is gegaa. maar je placenta misschien voor de uitgang? okej, ja dan kan het indd een KS worden, maar meestal wordt de placenta in de loop van de zwangerschap nog naar boven getrokken. ik hoop dat het bij jou nog corrigeert. Bij mij vonden ze een bloedstolsel op mijn placenta, was niks ernstigs zei de gyn, hij vroeg of ik bloedverlies had gehad. dus moct ik dat nog krijgen dan komt het daarvan. Ik kon het direct weer vergeten. je datum pas ik vanavond anders wel even aan. ik ben net wakker. de kleine schopte me wakker hahaha. zo tegen mijn blaas aan schoppen.
Goedesmorgens, Allang wakker maar aan het werk. Toch ff tussendoor kijken. Kleine Jantje: gelukkig is alles ok! Wat ik gelezen heb over de voorliggende placenta is dat het nog omhoog kan gaan tijdens de zwangerschap. En dat je daar evt bloedingen van hebben en als het er eht voor zit in het einde van de zwangerschap dat het dan wel keizersnede wordt want dan kan je kindje er niet door. Maar dit kan allemaal nog veranderen. Maak je hier niet al te druk over, tenminste probeer het. En je baby heeft ook niets tussen de beentjes kunnen verklappen
Ook ik heb lekker uitgeslapen. Klein Jantje, fijn dat je echo goed was! Weten jullie wat het gaat worden? Dat geschuif met datums heb je wel eens ja. Niet dat de baby zich daaraan houdt. Wij weten morgen rond deze tijd meer. Nog 1 nachtje slapen... Echt zenuwachtig ben ik nog niet, heb er wel zin in. De zenuwen zullen morgen wel komen.
hihi zo leuk al die afspraken deze week voor iedereen met de 20 weken echo. spannend he shelde. je zegt dat morgen de zenuwen komen, nou ik denk dat je vanavond al wat last zal hebben. ik had het de avond ervoor echt enorm haha janken etcwat ik wilde vragen he. ik wilde eerst ons kleintje bij een kdv plaatsen, maar ben nu aan het orienteren voor een gastouderbureau. wat zijn jullie ervaringen/gedachtes daarbij?
hee meiden! ben ff weg geweest, ivm verbouwing..... heb een nieuw computerplekje! ik heb geprobeerd alles te lezen, maar dat valt niet mee! @mijnimeel: wat vervelend meis, een hernia... sterkte, doe het rustig aan he! @ninetje: wat rot van je glucosegehalte... ik hoop dat het mee gaat vallen! (mooie buik btw) @angeleyes: wat een super lijstje meis! ik ben wel errug benieuwd naar jullie babe's geslacht! @all: ik zag weer een hoop goede 20 weken echo's, heerlijk! meiden, vanaf nu kan ik weer alles bijhouden! liefs elfje ps: ik zal 1 dezer dagen ook weer een nieuwe foto plaatsen!
@ Angel Eyes: Ik heb geen ervaringen met KDV of gastouder. Ik denk dat je moet kijken wat je zelf het prettigste vindt. Op het KDV heeft je kleintje meer contact met andere leeftijdsgenootjes. Maar bij een gastouder is er misschien meer aandacht (hoeft niet). Kijk ook even naar de kosten. Het KDV wordt nu voor een groter deel vergoed geloof ik (was pas iets over op het nieuws). @ Klein Jantje: Over dat ouderschapsverlof... Als je meedoet met de levenloop krijg je de dagen dat je ouderschapsverlof opneemt toch centjes! Niet wat je normaal verdient, maar 30 euro per dag. Is toch mooi meegenomen toch!