Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    nee wij laten het een verassing wat het wordt...vinden wel heel bijzonder en we willen het allebei niet weten dat scheelt ;)

en angel eyes..wij gaan naar het kdv want dat is vlakbij....allen gaat manlief dus waarschijnlijk geen dag ouderschapsverlof opnemen en dan zou diekleine 3 dagen erheen moeten...dat vindik wel balen dusmiss. ga ik dan toch 3,5 dag werken..maar financieel moet ik nog even kijken of het dan allemaal wel goed gaat...tja in een boerderij wonen schept nou eenmaal financiele verplichtingen.. :cry: maar ook veel leuks..!
    Voordeel van kdv vind ik dat je zelf geen opvang hoeft te regelen indien iemand ziek mocht zijn. Bij een gastouder moet je dan zelf wat regelen..en dat zou voor ons wel lastig worden...we moeten toch gewoon aan het werk...plus dat het kdv echt om de hoek is...op weg naar mn werk op 10 min. fietsen zal ik maar zeggen.

welkom terug elfje!

PS: ben ook aan het werk hoor.... :confused:
    maar kan het niet laten iedere keer bij te lezen...thuis heb ik geen tijd want dan roepen mn beesten.

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

@ shelde, die regeling die jij noemt over vergoeding geldt ook voor een gastouderbureau. mits je bij een erkend gastouderbureau bent.

je krijgt nu van de belasting 2 3e van het bedrag terug. waarvan hij 1 6e deel bij jouw werkgever vandaan haalt, 1 e deel bij je partner en 1 3e is van de overheid. dus jebetaald maar 1 3e zelf. ideaal toch.

kwam voor ons bij 2 dagen opvang neer op ongeveer 80 euro per maand netto. nou dat vond ik wel meevallen.

inderdaad jantje wat je zegt over ziek zijn is een lastige. al wonen mijn ouders en schoonouders vrij dichtbij. mijn schoonouders zijn gepensioeneerd dus kunnen in geval van nood altijd inspringen.

3. Alleen is weer het nadeel ( hoor ik veel van anderen) dat als je kind maar verhoging heeft je je kind moet ophalen.
    Ik heb 2 jaar op de wachtlijst gestaan voor Gui, hij had dus pas terecht gekund met 2 jaar bij de kdv. Mijn moeder wilde wel oppassen en 1 dag heb ik een gastmoeder genomen. Je hebt zelf een gesprek, jij bent de werkgeven maar het wordt wel door een bureau allemaal geregeld, wordt ook gekeken of het huis geschikt is enzo.
    Maar toen kwam mijn schoonmoeder in de wao te zitten en die wilde ook oppassen.
    Dus ik heb lieve oma's die oppassen. En het kost me nada

4. Even snel een berichtje van mij voor ik ga eten, we hebben net de 20 weken echo gehad alles was helemaal goed, en Celina krijgt een broertje!

5. Angel Eyes

lailae dat is wel heel relaxed indd. ik probeer juist de oma's en opa's te ontlasten en ze alleen bij nood te vragen. mijn zus brengt haar kinderen twee keer per week naar mijn ouders maar ik heb het idee dat ze dan geen opa en oma meer zijn maar mede opvoeders. maarjah dat zal moeten blijken als de kleine er is.

6. Rachel82: Toppie dat alles ok is, en leuk een jongetje!
    Hoe vind ze het?

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Jullie duimen heeft geholpen!
    Er staat een ei opspringen!
    Ben zo blij toch nog een kans!
    Volgens deze gyn kon het nog makkelijk dat het doorgroeide.
    Dus die andere heeft me gewoon voorgelogen.

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Super Moon! :D
    Je weet wat je moet doen... ;)
    Ik hoop echt dat het raak is! Doe jullie best!

9. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    @Rachel: Gefeliciteerd met de mooie echo! En nu een jongetje! Helemaal leuk! :D

10. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    Rachel..ook jij gefeliciteerd....en veel plezier op de wolken..haha
    en eehhh weer een kerel erbij op de lijst..

Moon..ik denk dat ik nu ook maar ga duimen voor je....we wish you luck!

lilae relaxed is dat..mag ik je schoonouders ook even lenen ....

11. Angel Eyes

Moon super meid! en nu gaan we verder duimen dat het eitje en de zaadcellen elkaar vinden ;)

Rachel gefeliciteerd, een jongen! zo wordt het aantal jongens toch nog wat opgeschroeft ;)

ik ga offline. heb straks een afspraak met een gastouderbureau ze komt hier e.e.a. vertellen. dus ff de boel een beetje aan kant maken ;)
    tot later.

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ rachel

Heb er zo over heen gelezen was zo happy dat ik toch nog een kans heb hihi.
    Gefeliciteerd!
    Zo leuk al een meisje en nu nog een jongetje :)

@ shelde

Hihi kom niet meer van bed ;) nee geintje haha

@ kleine jan

Thnx

@ angel

Ja laten we het hopen...

13. Bedankt allemaal! Celina vind het geweldig, ze zei het al vanaf het begin af aan ze had dus gelijk :)

@Moon snap helemaal dat je erover heen leest, maar wat een super nieuws! Ga weer voor je duimen hoor.

14. Ik zal voor jullie duimen

15. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Goed dat was weer heel wat tekst. Even mijn aantekeningen erbij en hier komt ie;

Moon, wat doe je nog achter de computer! In bed, op de bank, aanrecht of waar dan ook! En ik duim voor jullie! Superei kom op!
    Onze zoon Aidan heeft het altijd over de baby in mamma's buik en de frikandel in zijn buik, soms frikandel, tat en ijs! Hartje luisteren vindt hij erg interessant. En hij weet zeker dat het een zusje is (zal wel denken anders moet ik mijn auto's delen).

Rachel, ohhh wat lief een jongetje. Leuk man. En ze zeggen wel vaker dat als je oudste zegt wat het is het meestal klopt. Wij zullen daar helaas nog tot juni op moeten wachten om te zien of Aidan echt een zusje krijgt.

Shelde, ik wens je een goede nachtrust toe en veel plezier morgen bij de echo. Ik vond het erg leuk.

Angela, wil je bij ons nog verrassing neerzetten in de lijst?

Ninetje, je kunt echt niet meer om je buik heen! Ik hoop dat je er geen last van hebt verder.

Remember, een meisje, wat lief. Had je al een meid?

Kleine jantje, een verrassing is ook leuk!

Angela, onze zoon gaat vanaf 4 maanden naar de crèche. Dat bevalt best. Alleen door mijn flexibele werk is het weleens vervelend om hem heen te brengen en vervolgens zelf weer naar huis te gaan.

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Knuffels Monique

16. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Jippie, ik zit in de 20!

17. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Fijn he?! Die 20 weken lijn voorbij! :D

Ik hou jullie op de hoogte morgen. We hebben om 9 uur de echo, dus we hoeven gelukkig niet lang te wachten.
    Ik zal eind van de ochtend/begin middag laten weten hoe het was! :baby:

18. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Ik ben maandagmorgen flauwgevallen :cry: , wie heeft hier nog meer last van gehad? Ben naar de ha geweest, maar was er niet verontrust over. Ik heb namelijk een te lage bloeddruk. Mijn onderdruk is 45. Moest gewoon beetje uitkijken met wat ik deed.

Verder hebben wij onze 20 weken echo op 9 februari.
    :)

19. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hallo allemaal,

We zijn weer helemaal terug met z'n allen.
    Het is ff rustig geweest maar als vanouds is het nu weer lastig (voor mij) om op iedereen te kunnen reageren als je dit even niet bijgehouden hebt. Ik zou dan 9 pagina's moeten doorspitten, sorry maar dat is mij nu echt ff teveel.

Toch wil ik Moon ff veel plezier toewensen met klussen, zal voor je duimen.
    Fijn dat er allemaal goede echo's zijn, ik hoop voor de meiden die hem nog krijgen dat jullie net zo gelukkig terugkomen als wij. Veel succes!

Afgelopen weekend is hubbie met de kinderkamer bezig geweest. De muren en kozijnen hebben een mooie opknapbeurt gekregen.
    Gisterenavond zijn we naar een voorlichtingsbijeenkomst in het ziekenhuis geweest. De presentatie viel wat tegen. Ze vertelden alleen wat algemene dingen wat we allang wisten zoals dat je je het beste voor de 4e maand kunt aanmelden voor kraamzorg enzo. Het stukje bevalling sloeg ze voor het gemak maar over omdat ze daar geen foto's van hadden. Ja, hehe, daar komen we nu juist voor. Gelukkig was er na die presentatie een panel van een vk, gyn, iemand van de kraamafdeling en iemand van de kinderafdeling. Hier mochten we vragen aan stellen en daarna kregen we een rondleiding naar de verloskamer. Gelukkig was het tweede deel interessanter.

's middags had ik mijn gesprek met mijn manager van het werk. Vooralsnog afgesproken dat ik 20 april met verlof ga, (dat is 6 weken van te voren) en dat ik mijn contract van 32 uur behoud. Ik heb met haar afgesproken dat ik na mijn zwangerschapsverlof ouderschapsverlof ga opnemen. Prettig geregeld dus.

20. Jeetje dat is wel erg laag. Ik heb alleen verstand van hoge bloeddruk maar een vriendin van mij had een lage bloeddruk en is vaak flauwgevallen. En je kan daar niets tegen krijgen. Maar je kan wel zorgen met dingen die bloeddruk verhogend zijn bv drop & zout.

Suc6

Deel Deze Pagina