Juni 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by patje, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Remember

Remember Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,140
    0
    0
    hey all ben er weerrrrrrrrrr

Helaas is mijn hele pc leeggehaalt en moet ik weer alles opnieuw doen , boehoehoee

Ik geloof niet dat er iemand echt een vraag had dus ik ga maar ff in het algemeen......

Een meeting lijkt ook mij wel een heel leuk idee, ben wel zo een kwebbel :oops: :)

Over slapende handen... brrrrr ook sinds een x of 3 meegemaakt, echt vervelend zeg........

verder even geen idee meer, ben ondertussen mijn pc weer aan het "opleuken"

oja en ik ben ook wel in voor de msn lijst pb-en maar ;)

2. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

Oct 13, 2006
    154
    0
    0
    @nachtvlinder...haha..wacht maar die buik komt wel hoor :D
    en bij mij kribelt het idd ook wel vaak. manlief heeft het trouwens gisteren voor het eerst gevoeld..hij moet dan echt even goed rondduikelen..dan voelt ie het. (net wat jij omschrijft @ster)
    en dat van die kattenmelk..echt TE GEK!
    @velobabe...tja het lijkt altijd of je zelf de laatste bent..maar er zijn er nog meer die na je komen hoor.
    Wij hebben ook veel van het Draakje van prenatal..ik wil hem ook figuurzagen en op de muur hangen in het groot.
    en @ster...wil je het weten morgen..haha nog een nachtje slapen..dan mogen jullie op de echo..succes.
    haha..@suske heeft het over zwemmen..lijkt me idd wel lekker..maar geen tijd voor.
    Wat mij bij de cursus opviel was dat echt niemand meer sportte ...dat viel mij tegen..ik ben nog ca. 3 a 4 keer in de week op een van mn paarden te vinden hoor..heerlijk zolang het kan en ik een veilig gevoel heb..
    en er was nog een andere die ging zwemmen...de overige 8 deden helemaal niets meer aan sport :(

tja die vergeetachtigheid heb ik ook..en ook gewoon simpele dingen die je vergeet...bijvoorbeeld boodschappen en dan echt een essentieel ingredient voor je recept vergeten ofzo..of geen melk halen...haha..kan er gelukkig wel om lachen..we weten waar het vandaan komt.. ;)

@angel eyes..heerlijk dat werken met kinderen dan! die kunne zo lekker spontaan zijn..lijkt me echt leuk om dat straks in huis te hebben
    ha @mispoes....mooie buik ook....sorry ik heb geen tintelende handen..
    ik heb wel 3 weken kramp in mn buik gehad...die lijkt nu wel wg te blijven..volgens mij is mn buik in de tijd ook mega gegroeid dus dat zal er toch mee te maken hebben gehad.
    @remember..ik hoop dat je pc het weer gauw doet....anders wordt het een avond bijlezen :p
    @Manuele gefeliciteerd...7 foto's wauw...tja wij hebben wel een dvd maar maar 2 foto's
    @viona.....komt er een buikfoto in je album..ik ben benieuwd..
    @bibi...ik heb de bal...vind hem heerlijk zitten..een hint voor iedereen..bij Perry sport 65 cm voor 9,95 en 75 cm kost 11,95...ik heb die van 75 cm want ben 1,75 lang...
    @ninetje..heerlijk dat het goed lijkt te gaan..ga zo door.

PS: worden jullie ook zo verslaafd aan dit topic...er is iets in me dat me dwingt om alles te lezen..alhoewel ik er eigelijk ook niet echt de tijd voor (over) heb...een boek lezen is ook spannend...en manlief wil ook nog aandacht..die zit nu acher de tv :thumup:
    en volgens mij ben ik ook niet de enige die dit onder werktijd bijhoud.. :oops: :oops:

@angel eyes...ben benieuwd naar je buikje van nu en ik zal mn msm pb-en

Manlief kwam net...hij vind dat ik nu wel lang genoeg hier zit..haha..ga lekker chipsen naast hem...hummmm

3. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    wil iedereen die ook zin heeft in een meeting mij een pbtje sturen!
    kan ik ff een lijstje maken en de plaats waar je woont dan kan ik misschien een mooi centraal punt nemen voor ons :)

4. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH

Een meeting had ik nog niet gelezen of er over heen gelezen.

5. Clau

Clau Actief lid

Oct 8, 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Haaa meiden! Wat kletsen jullie toch een boel. :)

Ik ken mezelf met die meetings, van tevoren lijkt het me leuk, maar als het dan zover is (en ik moet alleen rijden enzo) dan laat maar zitten. :oops: Dus hou met mij geen rekening.

Morgen hebben wij ook onze 20-weken echo. Mijn man wil dus weten wat het wordt, maar ik niet, dus zei ik steeds tegen hem "Het is allebei of geen van beiden". Ik vind het namelijk raar als hij het wel weet en ik niet.
    Maar eigenlijk denk ik dat ik morgen van gedachten verander, want ik wil het wel heel graag weten. :p Alleen zullen we voor de buitenwereld volhouden dat we het niet weten (gaan ze ook niet vragen).

6. Suske

Suske Actief lid

Sep 6, 2006
    386
    0
    0
    Verslavend dit? Ik denk dat je het wel kunt zien aan het gekwek hier!

Manuela en Angela, shopalholics! Erg leuk boek trouwens (voor de verlofperiode!).

Manuela, fijn dat je echo goed was!

Mispoes, die buik van jou begint lekker te komen. En slapende handen kan dat komen door beklemming van de zenuwen n je polsen, is een zwangerschapskwaaltje, maar tja dat andere kwaaltje belet mij om je de naam te vertellen!

Trouwens bij kramp kan het helpen om meer melkproducten te drinken, komt door het calciumtekort. Moet zeggen dat ike r eigenlijk nooit last van heb.

Iedereen die de 20 weken weer gepasseerd is gefeliciteerd en op naar de volgende mijlpaal!

Viona, welkom en gefeliciteerd.

Bibi, fanatiek hoor!

Elfje, is het einde al een beetje in zicht van de verbouwing?

Nachtvlinder, nesteldrang? Dat kwam bij onze eerste pas op de dag van de bevalling, toen stond ik lekker de keukenkastjes op te ruimen en te herindelen. Mijn moeder moest er toen al om lachen. Nu is het volgens mij iets eerder op gang gekomen. Ik erger mij dood aan de rommel in huis en zit wel erg veel te denken hoe ik de kamer anders in kan delen (oke en de slaapkamer ook).

Degenen die de echo deze week hebben heel veel plezier!

En de meeting lijkt mij leuk, maar ik moet wel eerlijk zijn dat ik een hekel heb aan autorijden en dit soort dingen altijd een beetje van afstand volg. Ik wil wel graag weten wanneer en waar.

Knuffels Monique

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

jajaja een nieuwe buikfoto

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

en een van manuela en mij ;)

9. We hebben nu een gelijk aantal jongens en meisjes.
    Mooi lijstje hoor.
    Fijn dat alle echo's in orde zijn.

Ik ben nu 20 weken eindelijk, de eerste periode is voorbij gekropen.
    Omdat ik echt bang was ivm eerdere miskramen en ben nu nog wel een beetje band ivm zwangerschapsvergiftiging bij mijn zoon en mijn bloed iedere keer nagekeken moet worden ivm antistoffen.
    Dinsdag mag ik weer naar de gyn. gelukkig ben benieuwd hoe het gaat.

Lijkt mij op zich gezellig een juni dag als het centraal is. IK heb ook geen idee waar iedereen vandaan komt. nietr bij iedereen staat het vermeld.

Ik ga zo lekker kraamafdeling kijken heb ik zin in

10. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Nesteldrang… begint hier nu ook wel. Vandaag een kast netjes gemaakt en gestoft, dvd’s geordend, plantjes neergezet, keuken gepoetst, wasbak geschrobd…
    Eigenlijk net weer te veel van het goede, want m’n bekken wordt weer wat gevoelig.

Plassen… niet zoveel last van. Daarin ben ik zowiezo niet de doorsnee vrouw. Nu moet ik max. 1x per nacht.

Slapende Handen… Heb ik last van in bed verder niet.

Manuela: Fijn zo’n goede echo! :D En mooi babybuikje! :D
    Bibi: De dinershow was in Breda.
    Ninetje: Succes met al het prikken!
    Nachtvlinder: Succes bij de opticien. ;)
    Clau: Succes bij de echo!
    Angel Eyes: Grote buik heb je al! Mooi hoor!

11. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    @ lailae yeeaahhh de 20 weken lekker gevoel he die 20 in je banner :)

@ shelde tja de opticien :( hmmm wordt vervolgd...... en doe je rustig aan, lekker rusten nou hoor!

@ suske we laten heel gauw weten wat een centraal punt is, lijkt mij utrecht of iets in die richting, ik zelf heb ook geen auto dus wordt voor mij zo wie zo ov, of zijn er dames die willen carpoolen die bij elkaar in de buurt wonen ;)
    goed daar komen we wel achter

@ clau het is vrijwillig dus niks moet en alles mag ;) als je komt des te leuker, en als het niet gaat dan gaat het niet... o en veel succes met je echo! we wachten met spannning af!

maar dit wordt vervolgd, en ik zat ook te denken zullen maar niet al te lang wachten aangezien we allemaal kwaaltjes hebben en anders te snel moe zijn als we allemaal op ons eindje lopen 8)

@ angel eyes ja lekker buikkie schat.... saampjes met manuela ook een lekker buikkie ;)

meiden ik ga x-factor kijken

kus sal

12. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Zoooo sjeee ben ff wezen eten enzo en nu weer aan t kijken op de site staan er weer een berg berichtjes. Volgens mij gaan we de schade inhalen van een tijdje terug toen het zo rustig was ;)

Leuke fotos Angeleyes, ennuh ik zal mn msn ook wel ff naar je PB-en gezellie :)

En ook nachtvlinder PB ik ff.... :)

Nouhuh meer nieuws heb ik niet *LoL*

13. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Wel leuk een meeting, ik hoop ook een beetje dat het centraal in Nederland gehouden wordt.
    Ik woon in Oude Wetering, dit ligt vlakbij Leiden.

Angela en Manuela, wat een mooie buikjes hebben jullie, je gaat het al goed zien.

Shelde, is dit jouw eerste kindje (omdat je last hebt van je bekken) wel vervelend, ik hoop dat het niet erger wordt.
    Ik heb ook wel een beetje last van nesteldrang (mijn vriend ook) wij hebben een extra kamer op zolder gemaakt, vandaag is deze behangen met glasvezelbehang en morgen gaan we dit schilderen.
    Wij moeten nog zo veel in huis doen maar gelukkig zijn er veel mensen die willen helpen.

Lailae, succes bij de gyn dinsdag, wat is eigenlijk de oorzaak van zwangerschapsvergiftiging?

Monique, ik snap dat je moeder het wel grappig vond dat jij op de dag van de bevalling de keuken ging soppen, wel een beetje laat ;)

Clau, wat spannend dat jij morgen je 20 weken echo hebt, ik ben benieuwd of dat jullie je nieuwschierigheid kunnen bedwingen of niet.

Ik moet jammergenoeg nog anderhalve week wachten voor de echo, ik ben zo benieuwd of dat alles goed is met onze beeb.
    Wij hebben toch besloten dat we het geslacht niet willen weten (zo veranderlijk als het weer ;) ).
    Aankomende week moet ik wel weer op controle bij de huisarts om te kijken of dat mijn bloeddruk in orde is, ik hoop het zo!

Kus van Senna

14. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    @Senna

Ja, het is m'n eerste kindje.
    Het is alleen wanneer ik te veel heb gedaan dat ik er last van krijg. Duurt soms 1 dag, soms een paar dagen.
    Ik mag niet meer te veel doen van m'n man, want straks krijg ik BI. Hij heeft net zelfs m'n schoenen gepoetst! :confused: :)

15. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Ik ben weer een weekend weg geweest en het is niet bij te houden! :D

Morgen als ik meer tijd heb lees ik al jullie verhalen nog eens rustig door....

Groetjes Chiesa

16. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Same here :)
    Heb veel te vertellen, maar ga morgen eerst even op mijn gemakje alles bijlzen en dan weer bij- en meekletsen :)

17. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Zo'n juni bijeenkomst lijkt mij ook een leuk idee. Op zich is Utrecht wel aardig centraal en ook goed te bereiken met OV.

@ Angel Eyes, is het gelukt met je lamp? leuk hoor.
    @ Kleine Jantje, ik ben ook wel verslaafd hoor, al heb ik jammergenoeg wel wat weining tijd. Ik heb geen mogelijkheid om op mijn werk bij te lezen helaas.

Verder weet ik ff niet meer wie wat geschreven heeft, ben moe en ga nu lekker naar bedje toe.

Gelukkig heb ik er niet zo'n last van dat ik vaak naar de WC moet. Al baart me dat juist een beetje zorgen. Probeer daarom toch extra veel te drinken, maar dat helpt niet :( .

Tot later

18. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

Oct 13, 2006
    154
    0
    0
    angel eyes en mauela..lijkt me heel speciaal zo samen..leuk hoor die foto's

shelde...doe nou rustig aan meisje...we moeten je maar even terug fluiten denk ik!

en clau..hoe was je echo...tja we blijven nieuwschierig he.. :)

chiesa en mijnimeell...denk je heerlijk rustig ontspannen terug te komen ..moet je 20 pagina's doorlezen..meteen weer in de stress... :confused: :(

en eehh..bibi ik wou dat ik niet zoveel naar de wc hoefde..geniet er maar van...maar blijf wel drinken natuurlijk!

19. Hoi zie hieronder de reden van zwangerschapsvergiftiging. Dit is pas in 2005 ontdekt. Toen ik werd opgenomen in het ziekenhuis met 35 weken had ik geen idee wat ik had en hebben ze ook niet duidelijk uitgelegd.

Reden: Zwangerschapsvergiftiging ontstaat in de placenta. Bepaalde cellen van dit weefsel, trofoblast genoemd, zorgen voor een verbinding om bloedtoevoer tussen moeder en kind te transporteren. Bij zwangerschapsvergiftiging of preeclampsie is er sprake van een defect in het gen dat dit proces regelt. Hierdoor ontstaat er een tekort aan toevoer van voedingstoffen naar het kind. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor zowel het kind als de moeder.

Vijf á tien procent van de zwangere vrouwen krijgt te maken met zwangerschapsvergiftiging. Elk jaar komen er meer bij, omdat vrouwen steeds later zwanger worden en de kans op preeclampsie dan groter is. Tot nu toe bestaat de behandeling van deze ziekte vooral uit symptoombestrijding

Share This Page