Leuk al die berichten van goede echos en meiden die weten wat het word, van harte gefeliciteerd natuurlijk, ben ff de namen vergeten hoor.... Nog ff dan zijn wij ook aan de beurt, de dagen gaan me te langzaam hoor en dan nog moeten wachten tot morgenavond 21.00 uur is ook wel een verzoeking, hmm t`scheelt dat ik vandaag en morgen moet werken natuurlijk en morgen beginnen ze met het plaatsen van de kozijnen boven. In iedergeval wat afleiding! Frummel voel ik goed schoppen enzo, en natuurlijk als ik wil gaan slapen issie actief, maar dat schijnt vaker voor te komen heb ik gelezen... Alleen mn man heeft niet het geduld nog om het te voelen volgens mij hij trekt te snel zijn hand weg, de plopjes zijn ook niet altijd te voelen aan de buitenkant, dan nog maar even geduld voor h em Meiden ik ga ff bij lezen en dan lekker onder de douche, begin pas om 14.00 uur met werken, wel tot 2200 uut vanavond, maar dat hoort bij het vak ;0 LoL
@Angel Eyes Mijnn hubbie had dat ook en dat is na een tijdje weer overgegaan. Hij moest goed op zijn houding letten @Bloem79 Super, gefeliciteerd met jullie mannetje @Bibi78, Nachtvliinder Je buik staat strakker doordat de kleine snel groeit. En bij mij ligt de baby overdwars, misschien bij jullie ook @Ster Hebben jullie al stiekum gespiekt @... Ik heb goed nieuws Mijn bloeddruk was nog steeds goed, 120/70. De verloskundige heeft voor het eerst mijn baarmoeder opgemeten en die is nu z'n 19 centimeter, maar het beste nieuws is dat ons kleine Biebke weer lekker actief was. De verloskundige had moeite om de kleine bij te houden en naar het hartje te luisteren (160 bpm). Ze zei ook dat de kleine al goed gegroeid is. De vijfde afspraak met de verloskundige hebben we op maandag 26 februari, maar eerst hebben a.s. vrijdag de 20 weken echo. Groetjes, Velobabe
Hey meiden, Ik ben net wakker, veel te vroeg voor mijn doen. Vandaag lekker vrij, heb net vier ochtenden gehad van 0500 tot 1300 uur, dus was aardig moe. Toen ik wakker werd lag die kleine voor mijn gevoel helemaal onderin, dat deed zeer, kon me niet makkelijk omdraaien of opstaan (om te plassen) want dan deed het enorm zeer. Heb geprobeerd om een beetje omhoog te duwen, dat hielp wel een beetje, maar lopen deed toen nog steeds zeer. Maar straks is het weer over.. Gister bij zwangerschapsyoga geweest, was echt lekker ontspannend! Eerst gaat iedereen zich voorstellen(naam, hoeveelste kindje, hoeveel weken en wanneer uitgerekend), ik was zeker de jongste, maar het niet minst verste. Daarna gingen we echt beginnen. Beetje alle gewrichten los maken, buikademhalingsoefening(wat zo lekker relax is dat je dan makkelijk in slaap kan vallen), goede staanhouding en zithouding(als je schuin zit op een kant dan is dat slecht voor je bekken) en dat was het zo wel een beetje(denk ik..of ik moet het vergeten zijn ). Volgende week met partner, nou ik ben benieuwd hoe hij het zou vinden.. Ik heb van de week het tijdschrift 'Kindje op komst" gekocht, er staat veel interresante dingen in(over echo's, over de bevalling..). Echt een aanrader! Ik moet ook erkenning op het gemeentehuis doen, was het al lang weer vergeten.. Groetjes Viona
Hoi meiden Hier weer eens een berichtje van mij. Het is al weer ff geleden dat ik hier iets geschreven heb, maar ik zat ff niet zo lekker in mn vel (had niks met de zwangerschap te maken hoor!) Hier alles goed, mn buik groeit behoorlijk nu! Haha Vorige week de 20 weken echo gehad, en alles was gelukkig goed. De kleine is ook aardig aan het bewegen, dat is echt zo mooi en fijn he! Ik zal proberen om hier toch echt wat vaker te komen hoor!
Hihi, m'n konijn heet Frummel. @Viona: Die heb ik ook gekocht, inderdaad veel info! @Velobabe: nog een paar daagjes!
Goeie morgen dames, Nou mijn rug en stuitje zijn hetzelfde. heb wel redlijk lekker geslapen. Heb net ff die 100 pagina's terug gelezen @Joann en bloem gefeliciteerd een jongen. @ nachtvlinder wat leuk een hig tea! Laten we dan ook een masseur komen voor onze pijntjes @Viona, wat voor geluidjes maak je in je slaap? en dat gevoel van je beeb laag hebben heb ik ook. mijn VK zei zoiezo dat ik heel laag zit met mijn baarmoder en dat voel je indd. @Ster niet je enveloppe weg gooien hoor. want als je het nu over een maand ineens toch wilt weten kan het niet meer. leg hem op een plek verzegel hem met kaarsvet en kom er niet aan (ik had hem allaaaaaang open gemaakt trouwens hihihi @manuela, lieverd dank je wel voor je kussie op mijn AUW. je geeft me nu gewoon een kussie op me bil Ik heb trouwens de kleertjes die we hebben gekocht echt al 1000 keer bekeken.... hihii en heb zelfs een pop gepakt en dat ene mooie pakje aangedaan. Jeroen lag helemaal dubbel @ Lailae, spannend meis. ik hoop op een goeie uitslag voor je. @Velobabe, lekker he als je bloeddruk goed blijkt te zijn, bij mij ging hij eerst vrij laag 100-55 en nu de laatste keer 110-65 dus dat was hartstikke goed! @Babs welkom terug. hoop dat het nu weer beter gaat met je.... @Candijtje ik voel de kleine sinds 2 dagen niet heel vaak meer, maar wel nog net zo stevig als die zich aankondigt. klopt het dat als je beebje iets minder beweegt dat je dan een groeispurt doormaakt? Owja ennuh ik ben weer ff bezig geweest met de lijst. graag wijzigingen per PB doorgeven
haha...dat van het konijn..lekker lachen en angel eyes...zo ver ben ik nog niet gegaan ...ik heb ook geen pop hier trouwens...wel een gezellig idee..kan je echt oefenen Wel leuk zo'n lijst hoor..bij de echo zei die vrouw ook dat ongeveer 50% het niet wil weten wat het wordt.....ik dacht dat iedereen het zowat wilde weten tegenwoordig maar die lijst toont toch maar weer aan dat dat niet zo is... Ik heb echt helemaal geen zin vandaag......gisteren ook veel te hard gewerkt..en dan ben ik nu een beetje uitgeblust... Heb ik nu echt niets te melden.. denk het niet... voel de beeb wel de hele dag door als ik zit...vind het wel een grappig gevoel...en niemand die weet dat jij het voelt..dat vind ik het meest leuke eigelijk. Wel jammer dat het hubbie het nog maar 1 keertje heeft mogen voelen....iedere avond doet is zijn best maar hij heeft ook niet veel geduld.....tja het komt wel. Vrijdag komt mn vriendin, die heeft ook al 2 kids..gezelli kletsen..daar heb ik nu al zin in..! Have fun voor vandaag....
Nou, op uitnodiging van Angel Eyes ga ik maar eens een poging wagen. Probeer nog een beetje uit de identiteitscrisis te komen, omdat er bij mij nogal lang discussie is geweest of ik nou 27-5 of 3-6 uitgerekend ben..... Ik hou nu maar 3-6 aan, want ik hou wel van de maand juni! Dus, ff voorstellen dan maar! Judith, 29 jaar, zwanger van nummero uno, getrouwd......en ik oefen niet met een pop, pak gewoon één van mijn poezen, die leent zich voor alles! Zelfs voor het oefenen of het zelfgemaakte wiegje van mijn man niet te hoog was voor mij als ik onze kleine er straks in moet leggen........ Nou ja, als er nog dingen zijn die jullie moeten weten om mij deelgenoot van dit topic te laten zijn, dan hoor ik het wel. Vooralsnog ga ik mij, tussen het harde werken door maar even bezig houden met 222 pagina's bijlezen!
Hi allemaal, Leuk om al jullie verhalen te lezen zeg...! Ik hoor ook bij de juni 2007 mammies. Heb al een hele geschiedenis van echo's achter de rug, omdat het in het begin niet goed ging.... Krijg zaterdag mijn 6e echo en wel een pretecho! Ook met 30 weken krijg ik nog een echo omdat mijn placenta niet helemaal ligt zoals t hoort. Oh wat erg zeg, al die echo's...NOT. Heb inmiddels al een plakboek vol met echo foto's! Ons fotomodelletje... Afgelopen vrijdag 20 weken echo gehad. We willen ZO GRAAG weten wat t wordt...Kon de echoscopiste het helaas niet goed zijn! Zucht... hahaha. Nu maar poging 2 bij de pretecho en anders nog een poging 3 bij de 30 weken echo...! Worden jullie ook zo moe van al die mensen om je heen die je zeggen dat je juist een grote buik hebt voor het aantal weken dat je bent of juist een kleine buik en hoeveel kilo's zij zijn aangekomen... En "Bij jou komt het nog allemaal wel, let maar op!" (ben nu nog maar 2 kilo aangekomen). Laat me gewoon lekker zwanger zijn...! Wat kan mij het bommen hoeveel ik nog aankom... Nou, ik spreek jullie later wel weer! Groetjes van Lin & Uk
Nachtvlinder, ik heb altijd voor in moet plassen een harde buik. Voel het helemaal van de zijkant opkomen, inderdaad een beetje trekkend, alsof er iets van de zijkant af bevriest....maar dit doet geen pijn.... Ik probeer bij het vermoeden van een ongunstige ligging de kleine een beetje te porren dat ze anders gaat liggen, vaak lukt dat wel, maar wel pas als de harde buik weer weg is natuurlijk, anders doet het echt zeer!
Tja hoe moet ik het uitleggen...iets van "hu hu" heel erg irritant.. Ja als bij mij ook zo is met laagliggende baarmoeder..pffff..(zal ook even aan mij VK vragen volgende week). Soms loop ik zelfs krom, omdat als ik overeind ga lopen het zeer gaat doen. **Judy77.. Welkom! **Angel Eyes en Judy77.. Haha ik heb nog geen kleertjes gepast op een pop of dier, maar ik heb wel mijn winnie de pooh in de maxi-cosi gezet Groetjes Viona
Haha, ja Linda, dat is inderdaad veelvoorkomend. De een roept, goh, bescheiden buikje hoor (hoewel de VK zegt dat mijn buik drie weken voor loopt op de groei van het kind....) de ander roept elke dag, jeetje is ie nou alweer groter, die buik! De een zegt dan weer, zeker nog niets aangekomen, alleen in je buik, de volgende vindt weer dat je gezicht wel dikker is blablablablabla.... Nou ja, ze moeten toch iets zeggen denk ik dan maar!
JA, heb ik ook, ga je naar de WC, twee seconde later denk je alweer dat je moet! OP de echo zie je ons kind ook met het hoofdje naar beneden en de benen steeds strekkend tegen de bovenkant, ofwel, ze duwt steeds dat hoofd tegen mijn blaas.....fijn dan! Wat een idee! Hahha, zie je het al voor je, onze poes met babykleertjes, neh.....gossie. Maar oefenen hoe de maxi werkt.....hmmmmm.......hahahah..... [/quote]
Hello all, Tjonge wat een geworstel weer door al die pagina's als je wat daagjes niet heb "meegedaan" iig voor de dames met een mooie echo, gefeliciteerdt, zie dat er weer wat heel wat meer mannelijke beebs op komst zijn, zo heeft me meid weer wat om naar uit te kijken... OVER 30 JAAR! hahahahaha Ook las ik dat er weer wat nieuwe juni mama's zich hebben aangemeld, gesellie hoor. @ angel eyes... balen zeg van je rug......... ik mag in mijn handen knijpen dat ik al de hele zwangerschap geen last heb van mijn spit *knock on wood* Hoop dat de scherpe kantjes van de pijn snel wegzakken. @ linda1978 Ik hoop dat je bij de volgende echo wel te horen krijgt wat je krijgt, wij waren ook heel nieuwsgierig, gelukkig was het heel duidelijk voor de echoscopiste en hoefde we niet terug voor een geslachtsbepaling @Judy77.... Heeeeel veel suc7 met al die pagina's, wel leuk dat je die moeite neemt, zal veel leuke dingen tegen komen.... @all Ook ik heb wel eens last van harde buiken, is niet echt fijn, maar je kan best even de beeb een zetje geven hoor om te laten weten dat je niet echt fijn vind, ze laten het ons ook wteen als ze niet lekker liggen toch. En dan iets waar ik echt kriegel van word....... Als de beeb naar beneden trapt................. :x het lijkt soms wel of ze er alvast een voetje uit wil steken, vreselijk gevoel is dat, me blaas vind der ook niet echt lief volgens mij en nog weer wat leuks, gisteren avond zag ik voor het eerst me buik bewegen is toch weer een heel speciaal gezicht. ook las ik dat ik niet de enige be met een ongeduldig mannetje..... S'avond legt hij vaak even zijn hand op mijn buik, op mijn aanvraag, en ik had zo iets van nou je moet het nu echt wel voelen hoor van buiten, zeg ik van de week, "zoooooo voelde je dat? , zegt ie heel droog "ooo was dat de beeb?, ik dacht al die tijd dat het je hartslag was...... " Wat een aap he die kerel! Maar nu is ie wel sneller met mijn hand op zijn buikleggen omdat ie nu weet wat ie voelt zo weer een heel verhal, met waarschijnlijk heeel wat gaten of vergeten antwoorden, maar meer zit er niet in nu......
Welkom Judith en Linda! @Remember: Over 30 jaar pas? En het naar beneden trappen... Had er van de week ook last van, alsof ie op m'n blaas zat te boksen. Morgen een dagje werken bij de kleuters. Hoop dat het leuk wordt! Als we maar buiten kunnen spelen, dan vind ik het goed. Vannacht was m'n buik toch zwaar! Of zo leek het iig. En je baby is inderdaad rustiger met bewegen als hij een groeistuip heeft. Zowiezo rond de 30 weken hebben veel er last van.
Wat is het heerlijk om hier al die herkenbare dingen te lezen Ik word ook echt elke keer wakker met een harde buik :s en ik heb het gevoel dat m'n kereltje vannacht helemaal omgedraaid is: m'n hele buik was keihard en ook een beetje pijnlijk en ineens voel ik sinds vandaag op een heel andere plaats het getrappel. Ben benieuwd! Vrijdag ga ik weer naar de VK -dit wordt pas de 2e keer na de termijnecho en we hebben dus ook pas 1 keer eerder het hartje gehoord, ze heeft zelfs nog niet 1 keer mijn buik gevoeld... Best gek eigenlijk he?
Sandra, ook al vannacht? Ik had ook zo'n last! Sliep de laatste week eindelijk weer eens lekker, begon het vannacht weer....we moeten er toch wat voor over hebben.... Over 30 jaar, nou ja, goed plan, houden we niet allemaal onze dochters 30 jaar binnen dan?
@ Viona, Thnx voor de tip van het tijdschrift, denk dat ik die ook maar ga halen. Vind alles wel interressant over zwangerschap en bevallig. @Judy77, wat een super mooie buik heb jij zeg! @Nachtvlinder, High tea lijkt me een super leuk idee! Heb het nog nooit meegemaakt. @Remember, bij ons ging het precies hetzelfde! Ik zei ook "ja, dat was hem, voelde je dat?" Zegt ie ook, "ik dacht dat dat je hartslag was...." Nu voelt ie "hem" idd ook beter. Nu weet ie hoe het voelt zeg maar. Ben gisteren wezen shoppen met schoonmoeders, en ben met heeeeel veel terug gekomen...! Dit keer niks voor de kleine, maar gewoon lekker voor mezelf! Was wel helemaal kapot toen ik thuis kwam, en ben ook meteen op de bank in slaap gevallen. hahah Voor de dames die weer een goede echo gehad hebben: Proficiat! Wij moeten nog even geduld hebben.......tot 14 feb.
dank je wel! Ben er ook wel blij mee hoor! Dat shoppen, oh echt, ik wil wat dat betreft wel wat langer zwanger zijn, want ik heb volgens mij veels te veel kleren, haha.... En als ik die buik straks weer kwijt ben.......... ......ach, kan ik gewoon weer opnieuw beginnen met shoppen!