@ mispoes: jaa zalig het zien bewegen doe ik nog niet maar ga er zeker op letten. @lailae: nee gewoon normale echo. wij hebben niet zo'n 20weken echo. elke maand gewoon op controle en elke keer wordt alles gecontroleerd wat er opdat moment in orde moet zijn met de beeb. ja nu begin ik het echt te ervaren als zwanger zijn, heb anders totaal geen last of gevoel gehad, terwijl nu je het voelt bewegen dringt het toch goed door hoor . ja men vriend heeft het goed gehoord hij zei eerst: zit een stil ja. ik zei: maar ik ik lig hier al half te slapen ik doe niks. en hij zei dan hey die kleine is mij aan stampen ja spijtig genoeg kunnen wij da zelf ni nee maar ja wij voelen het wel goed in ons buikje he. ik heb het vandaag ook al 3 x zachtjes gevoeld. maar ik voel het beter als ik op men bed lig op men zij. oooh tis toch zalig zo'n gevoel. ondanks ik lees dat sommige onder jullie zwaar te verduren krijgen denk ik toch dat iedereen het eens is als over die ZACHTE stampjes gaat. grtt
Judith..dit kan je niet menen..inbakeren van een poes....haha.. oh een ook gefeliciteerd dan maar het tante... we zijn echt mega aan het kletsen..heerlijk ..we gaan zo door! en ik ga vanavond eens met een blote buik in de stoel zitten denk ik..als jullie hem zien moet het bij mij toch ook zichtbaar worden...haha blijf gewoon net zolang zitten tot ik wat zie.. Ik voel hem trouwens ook echt de hele dag door trappelen en spartelen van binnen..heerlijk hoor, het leid alleen wel een beetje af. ik ga nopg maar even werken ..dat verwachten ze hier toch ook wel.... Tot later..!
Hey Lieve allemaal, Weer even geleden voor mij; ik zit zelf een beetje in een zeurfase heb ik het idee. Ik ben wel blij want van heel klein buikje opeens dit weekend naar goed zichtbaar buikje gegaan, een spurtje dus en daar ben ik wel blij mee. verder voelt mijn buik heel strak, vooral onder bij de beugels van mijn bh? iemand een idee? vooral na het eten en na het avond eten doet het gewoon wat pijn, bij een warme douche gaat het beter gelukkig voor het slapen. Helaas voel ik de kleine nog niet, ik heb 2 keer het gevoel gehad in bed dat er een vinger van binnen langs mijn buikwand ging, wellicht dat dat het was? of is dat hoop? Mijn kleren, positie maat S zit niet meer lekker omdat ik wel 8,5 kilo ben aangekomen en nu moet ik weer zoeken naar wat past en nog enigzins leuk staat voor mijn werk, tja kan niet de hele week 2 broeken aan Nou en ik voel me ook niet echt mooi, mijn haar zit niet, ik heb een bolle toet gekregen en iedereen kan het nergens anders meer met me over hebben dan over de baby, dat was eerst heel fijn maar ik ben echt klaar met alle tips, adviezen, "ooh meid dat komt nog" of "ooh wat ben je al dik"etc etc. ik heb gewoon een beetje een bleh...momentje... ik ben er gewoon nog niet helemaal bij met mijn gevoel, leef gewoon door alsof het er niet is soms en dan ben ik jaloers op andermans trotse verhalen sorry moest het even kwijt, morgen gaat het vast weer beter x
@ dora ... meid wat minder dat je in en blehh fase zit, maar kan je ook goed begrijpen hoor, ook ik heb eenbolle toet ( had ik al, maar nu meer) en ook mijn haartjes zitten voor een meter.. Maar ze zeggen dat dat ook hoort bij de zw nou die mogen ze van mij best houden en het scheelt dat ik wienig familie heb en vrienden die met hun ''goedbedoelde adviezen'' mij willen vervelen, maaar kan me best indenken dat he vervelend is.. wij wonen in een enekamer woning en heel de tijd hoor ik meid gewoon doorblijven zoeken en blijven reageren... nou heb me wafel open getrokken en gezegd, ik maak me niet druk concentreer me nu liever even op ons knulletje en de rest komt wanneer het komen wil..dus tip van mij zeg er wat van.. en ik denk wel dat je je kleine heb gevoeld hoor, want zo voelde het bij mij ook idg een hele lichte streek in mijn buik dus die is al flink aan het trappen die vanjou! meid en je mag hier altijd je ei kwijt hoor! en wat betreft die high tea mij lijkt de goedkoopste ook het beste en nu alleen nog maar een datum prikken dan maar. en we houden het maar gewoon in utrecht, lijkt me wel het beste Oja ik las over het inbakeren van een poes hahah geinig, ik doe mijn poes altijd even een rompertje aan, alleen die vind het niet leuk die valt gelijk op der zij hahah @ PrutskeKim je heb helemaal gelijk ondanks alle kwaaltjes en pijntjes die ik ervaar, ben ik helemaal happy als die kleine me even een trapje geeft ik denk dat ik die straks het meest gaat missen nou dikke kus allemaal
hoi hoi, hier is het erg rustig vandaag. Weinig klassen nog in het gebouw, dus ik kan even uitgebreid achter de computer zitten. Heb echt last van mijn onderrug (zijkant meer) en dan vooral links. Twijfel een beetje of het mijn bekken zijn. Maar goed, even rustig aan doen. De baby voel ik nu wel elke dag, maar niet de hele dag door. Voornamelijk toch meer 's avonds als ik op de bank lig. Overdag heb ik het gewoon te druk met werk, huishouden en Rory. Volgende week woensdag heb ik eindelijk de 20wk-echo. Kan haast niet wachten. Heb hubbie overgehaald om toch te weten wat het geslacht is. Ben nu druk bezig om namen te verzinnen. @Kliene Jantje; is je 'missie' nog gelukt? Nou, ik ga weer. Kom straks misschien nog wel even langs. Groetjes, Toontje
Hoi dames, Ff vraagje.. wie heeft met Digi test van CBlue wels negatief getest? En toen het staafje eruit was een licht streepje er op gehad?
***Moon - geen idee, sorry! ***Nachtvlinder; dank je wel! beurt me weer enigzins op ik heb gewoon nog even geen roze wolk gevoel ben ik bang. Weet je wat zo raar is... ik wilde zo graag "ook een buik" en nu heb ik hem en voel ik me opeens niet zo mooi? ben ik nou gek of gek haha. Wellicht als ik maandag hoor bij de 20w echo wat het is dat ik dan meer een mama gevoel ontwikkel? ik heb gewoon "dat" gevoel nog niet, en daar schaam ik me dan ergens voor..ben de hele dag druk met werk en met van alles en nog wat en dan denk ik ooh moet ik er niet mee bezig zijn? heel raar... denk dat ik vanavond maar 1 van mijn 5 katten van de bank trek om ze in te bakeren? haha hoe moet dat? wellicht dat ik zo nog wat mama gevoelens naar boven haal haha arme poezels van me...schatjes x
Whaha, ben dus niet de enige mafkees hier! Gelukkig.... Dus kleine jantje, vanavond toch maar eens een oefening bakeren? hahaha.... Ach Dora, hebben we niet allemaal onze zeurperiodes en is daar het forum eigenlijk ook niet een beetje voor bedoeld? Hier kan je lekker zeuren zonder gezeik! Kom maar op! Het is nu even wat minder wat uiterlijkheden betreft, maar jeetje wat zal daar een mooi mensen uit komen! Toch? Laten we wel wezen: hoe lelijker jij nu even wordt, hoe meer schoonheid het kindje aan het vergaren is! En daarna komt alles weer goed..... (sorry hoor, maar ook ik zoek excuses voor het dik worden enzo... ) Voel de kleine nu de hele dag door behoorlijk goed. Word ook echt wel even gestraft als ik te dicht op mijn bureau zit, of te lang voorover gebogen ofzo, gelijk een paar schoppen en ik weet weer hoe laat het is! Oh, en al die mensen die steeds over de zwangerschap beginnen en goed bedoelde adviezen geven? IK praat er gewoon steeds overheen met een ander onderwerp, werkt uitstekend!
Dora: ik herken het hoor. Kom snel aan , hou vochtvast pijn in bekken en puisten en mijn haar zit echt niet meer. De kapper zei al je hebt nu nog een dikkere bos ( normaal laat ik het ook al uitdunnen). Maar ik wed dat op de dag dat je je 20 weken echo hebt je op een roze wolk zit Moon: nee heb ik niet gehad, . Ik hoop het wel voor je ik zal googlen als ik jou was. Ik heb met deze zwangerschap wel gehad dat ik via internet testen heb gekocht en die gaven 6x ( hahaha gewoon blijven proberen) negatief aan maar ik wist zeker dat ik zwanger was en bij de kruidvat huismerk gaf hij het wel aan. Lag waarschijnlijk aan hoeveelheid hcg. Maar ik persoonlijk vind de kruidvat huismerk het fijnste geeft het het snelste aan ook bij de andere zwangerschappen. Suc6
ster: gefeliciteerd met je neefje! jantje: 150 is niet heel hoog hoor. Ze zeggen boven de 160=meisje... lailae: fijne verjaardag morgen! en feestste met de kids. judith: arme poes! dora: zeur maar lekker hoor. Iedereen heeft wel zo'n periode. Matoro: Rustig aan doen met je rug hoor! Moon: Ik had 2 dikke strepen en zwanger op het schermpje. Dus kan jeniet helpen. Kon je niet wachten? judy: Ja ik wordt ook geschopt als ik te veel voorover zit! Vind de kleine niet fijn. Vandaag een dagje kleuters gedaan. Was wel leuk. Een meisje vroeg of ik kinders had (heerlijk plat daar). Dus ik zei: die zit nog in m'n buik. Haar moeder had ook een baby in d'r buik. En wilde weten of die van mij ook schopt. hihi, was wel grappig! Had trouwens de VK gevraagd over buikslapen. En zolang de kleine niet protesteerd, mag je gewoon op je buik blijven slapen. Morgen de 3D echo, ben zo benieuwd. Hij moet nu wel meewerken hoor!
@Shelde, Veel plezier morgen bij de 3D echo Wij hebben morgen de 20 weken echo Nog 1 nachtje slapen...
Veel succes bij de echo's dames! Arme arme poes. zelf ben ik geen haar beter ben ik bang. Ik laat onze Suske (ja zo het dus de poes) altijd in de handen van ons mannetje (2jaar). Hij knuffelt ermee, hij probeert het monster op te tillen en duwt het van de stoel en rent er achter aan en pakt zijn staart. en Suske vindt het ook nog allemaal best ook. Maar hem in de maxi cosi of inbakeren. Dat gaat hem toch te ver. Hij gaat liever uitzichzelf in de maxi cosi liggen! Alles wat naar baby ruikt is in trek. Ook als de baby inmiddels 2 is. Laatst lag hij voor het eerst op het voeteneind te slapen bij onze zoon. Best lief en je krijgt er zo'n toekomstbeeld bij, maar ik vond het toch nog wat te vroeg en heb hem er weer mooi uit getrapt. Ik vraag mij trouwens wel af, was het een echt schaap? Verder zit mijn haar ook echt s**t. ik heb er maar gewoon knipjes in gedaan. En Dora zeuren? Valt toch mee. Of alles in 1 keer zeggen of elke keer een beetje, het komt toch op hetzelfde neer. Wie is er trouwens nog meer zo moe? Ben echt gewoon bekaf aan het eind van de middag en tussen de middag en 's morgens alleen 'savonds niet! Ga straks weer lekker zwemmen! Knuffels Monique
@ shelde Niet echt haha. Ik heb hem vergeleken met me andere en die had mega dikke streep maar deze is ook goed te zien. Dus wacht het nog maar af.
Ben helemaal verrast! Vandaag is mijn nichtje bevallen! Een dochter. Gister was ik dus tante geworden van mijn neefje Jacco en vandaag bericht dat mijn nichtje van een dochter bevallen is, Jara! Super leuk nieuws. Met beide gaat het heel goed en waren de bevallingen goed verlopen. Mijn schoonzus had zelfs nog longontsteking, maar heeft hier geen last van gehad tijdens de bevalling. Jullie raden het al ik ga lekker op kraamvisite dit weekend Moon :wat voor streep heb jij? Dames die nog echo's hebben: heel veel succes en lekker genieten, het is zoooo leuk
Ik heb dat gehad, maar ik weet niet zeker of je ook 2 streepjes krijgt bij de digi test, maar ik was wel zwanger. En later nog een keer geprobeerd toen weer hetzelfde, toen heb ik kruidvat eigen merk gehaald, en die gaf een heel licht tweede streepje.
Moon; normaal gesproken is een streep een streep. Geen idee hoe dat nij de digitale werkt. Bij mij waren ze ook niet duidelijk