Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    oja heb ook best wel last van harde buiken, niet dat ze pijnlijk zijn hoor, maar me buik wordt gewoon keihard! hahah net een ballon.. gister was mijn vriendin bij me, en ik legde haar hand op mijn buik, en de beeb maar schoppen maar zij voelde niks :( komt wel zegt ze..

ik heb haar ook gevraagd of zij bij mijn bevalling wilde zijn, dus alleen mijn vriend en mijn beste vriendin, ik wil geen familie alleen die 2 is dat raar? nee hoor want mijn eigen moeder vind het maar raar dat ik zwanger ben dusssss lang verhaal hahah Maar mijn vriendin was vereerd dat ze er bij mocht hahah...

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey meiden,

Nou hier een berichtje van een liggende meid! ik lees meer als dat ik schrijf want dan moet ik een onmogelijke houding aannemen.

ik dacht in de eerste instantie ook dat paracetamol niet zou helpen. maar op een of andere manier werkt het toch ietsje. vrijdag kon ik niet zonder hulp omhoog komen. en vandaag kan dat wel. niet zonder pijn hoor maargoed ben allang blij, want mijn mannetje is naar zijn werk.
    Mijn moeder was er gisteren en komt vandaag ook om een en ander in huis te doen. Je voelt je dan echt zielig want ik ben niet het type van stilzitten... maarjah kan nu even niet anders.

Ik vind het onwijs leuk om zulke lieve reacties te krijgen van jullie.

3. Ik was onwijs zenuwachtig om vandaag op mijn werk te vertellen over mijn bekken. Bijna niet geslapen maar het viel mee. Verteld dat advies was meer te rusten en de 2 hele dagen naar halve te zetten dmv ziekmelden. Ze zeiden zelf hier een stretcher neerzettenl. En daar was ik bang voor om om de 2 uur op mijn werk te gaan liggen. Ben benieuwd wat de arbo gaat doen. Vanmiddag weer naar de fysio.

Leuk alle verhalen ff niet meegeschreven. Dus weet het niet allemaalmeer. Diegene die vanavond de 20 weken heeft suc6 en plezier.
    Moon: is het misschien toch zover? Ik hoop het voor je

4. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    dora..veel plezier vanavond..

en lialae..zo zie je maar weer ..soms valt het allemaal best wel mee.
    Gelukkig dat ze zo reageerden...

ik ben echt helemaal uitgeblust..ben echt kapot en heb het bloed-heet...en mn buik is ook nog mega dik ](*,)

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Jeetje, even een uurtje in vergadering en jullie zijn weer druk druk druk behoorlijk wat tekst verder!

@ iedereen, dank! Het gaat wel goed nu hoor, alleen dat wachten......

@ velobabe, helaas, niet geslaagd.....eikel van een examinator en hij moest in een wijk waar ik zelfs met zwetende handjes doorheen rij door de slechte parkeerders en smalle wegjes.....en dan heb ik al 10 jaar mijn rijbewijs :confused: achterlijke vent had zeker geld te weinig op de begroting.... Dus nu mag ie 25 of 26 februari weer.....

Fijn dat de 20/echo goed was, en inderdaad knap dat je het niet wilt weten! Ik heb nu vier echo's gehad (dankzij het ziekenhuis gister) waarvan een termijn, een pret, een 20 weken en gister dus. De laatste drie door drie verschillende dames en alle drie hetzelfde vermoeden.....maar dat was dan eigenlijk ook het tweede wat ik wilde weten. 1. is het gezond 2. wat is het!?!?!? IK hou niet van verrassingen, alleen als mijn man een cadeautje heeft ofzo ;)

@ Angela: fijn even iets van je te lezen! Blij dat de paracetamol helpt! Misschien toch "alleen" een flinke kneuzing? Ik hoop dat het minder lang duurt dan in eerste instantie gedacht is, je moet wel mee blijven beppen hier!

@ kleine jantje..............aankomen? :rolleyes: daar denken we maar niet aan! Ik zit nu op de 5 en een halve kilo, maar die zijn dan wel allemaal van de laatste twee weken geloof ik, aaaaahhhhh.......

@ nachtvlinder, haha.....Niagra waterfalls...nou, ik moet ook vaak, maar voel me dan net een plassende olifant! Niet alleen wat buik betreft, maar zeker wat......... :oops: .....volume.......haha....

@ moon......nog drie dagen nagels bijten, jeetje, heb echt bewondering voor je geduld..... Ja, nou je kan niet anders dan wachten, maar toch, ook knap dat je hier nog steeds zo meekletst! Ik begin vast met duimen.... Drie dagen is scheepsrecht, mag dat ook?

Zo, weer bij ppfff...nu op naar huis, vond het wel weer leuk hier op het werk voor vandaag. Mijn oma maakt haar befaamde andijvieschotel! Ik hoop extra extra veel, haha....... Ladies, fijne avond! Of het nou met klussen (ja nou, ik bedoel de kinderkamer hè) of echo's of gewoon onderuitgezakt op de bank....

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ sally & radna

Kreeg maar 1broodje er mee naar binnen ;)

@ judy

Eetsmakkelijk.. ga ik van de week ook maar weer is maken mmmm.

Nou die 3 moeten eigenlijk 6 zijn.
    Hij klopt niet helemaal :rolleyes:
    Nou me geduld is bijna op :)
    Moest eerst 6weken wachten en toen nog is 2weken.
    En nu kreeg ik pas op dag 20 een eisprong dus onder hand ben ik al weer aantal weken verder.
    Dan duurd alles te lang :oops:

Maar misschien krijg ik me mannetje zo ver woensdag ochtend weer een test te doen :) die zei vanmorgen: vandaag toch niet he!

( Ja moet toch wel zien hoe het met jullie gaat ;) en heb er totaal geen moeite mee.. vind wel heel jammer dat ze het beide niet gehaald hadden maar waarschijnlijk hadden ze iets gemankeerd en dat wil je toch ook niet)

@ lailae

Sterkte meis!

@ Angel eyes

Fijn dat je ma je helpt.
    Nogmaals sterkte en lijkt me ook moeilijk om stil te moeten zitten.

Knuffff

7. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Dag Dames,

Ik heb ff een vraagje..........Heeft er iemand van jullie ervaring met een waterbevalling? In zo'n bad bedoel ik dan?
    Mij lijkt dat namelijk wel wat!

Groeten Silvia

8. kleine jantje: ik ben mij vanmorgen rot geschrokken op de weegschaal......14 kilo aangekomen.
    Ik normaal ook wel aanleg en altijd aan het lijnen. En nu eet ik gewoon. Ben op vakantie geweest, sinterklaas en kerst ( kom ik normaal ook wel 5 kilo aan) en waarschijnlijk ook veel vocht. Ik heb daar ook ousen voor maar zit toch overal en ik plas tegenwoordig 's nachts niet meer?!
    En dit weekend de verjaardag van mijn zoon en lekker taart gegeten. Dus ik ga maar weer goed opletten en als ik trek heb fruit nemen.
    Dat wordt ben ik bang weer 30 kilo aankomen ben ik bang toen was het ook veel vocht maar ook vet want het ging er niet direct af ook niet met brostvoeding geven.

Moon: ik kon met testen niet wachten en heb het ook zonder mijn vriend gedaan. Ik voelde het aan mijn buik, opgezet en aan mijn borsten.
    Het kost wel veel maar ik heb via internet ook goedkope testen gekocht maar daar was ik waarschijnlijk te vroeg mee want later deed de kruidvat huismerk het goed.

9. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Judy is nu alles weer goed met je? Geen bloedverlies meer gehad? Dat lijkt me echt schrikken zeg!

Velobabe geweldig dat je echo goed was, heerlijk :p

Lailae gelukkig werd er goed gereageerd op je werk! 14 kilo aangekomen? Dat is best veel toch? Volgens mij ben ik een paar kilo aangekomen (maar was dan ook eerst flink afgevallen natuurlijk).

Mijn schoonmoeder was erg op dreef; had een commode voor ons gekocht :( Tja dit willen we toch liever zelf regelen en uitzoeken. Ze was erg gestresst of we alles wel goed regelen........ Het is niet zomaar wat he voor aanstaande opa's en oma's !

10. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16

11. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hahaha ster, wat erg dat ze een commode voor jullie hebben gekocht!
    wij krijgen t kamertje ook wel van mijn ouders, maar mogen m gelukkig wel zelf uitzoeken!

Ja wat een stress he voor die opas en omas, denk soms weleens dat ze er drukker mee zijn dan ik, ze gaan ook oppassen en hebben al meer in huis dan ik!

mooi toch bloem, dat je nog maar zo weinig bent aabgekomen, ik iets van 4 kilo, valt dus nog wel mee, maar ja volgens mij gaat t zo vanag week 20 wat harder, dus maar niet meer aan me mc kroket verslaving toegeven ;)

liefs radna

12. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    meiden ff een snelle update van mij!

Alles gaat goed hier, voel haar al veel schoppen, erg erg heerlijk!

Ik heb alleen wel vaak *harde* buiken, hebben jullie dat ook?
    Misschien komt het omdat het mijn 3de zwangerschap is en mijn 2 kindje...

Ster, het is zeker niet niks he...as opas en omas!
    Ik hoop dat de comode naar jullie smaak is!

13. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Nog even over de commode. Het was een kastje op de goede hoogte, niet een echte commode dus. En ik had eigenlijk zelf iets anders in gedachten.......een soort tijdelijke oplossing (opklap plank ofzo) omdat wij in sept. gaan verhuizen. En ik zou dat kastje dan ook nog willen verven trouwens........

14. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    meid...das toch wel ff lastig denk ik...

gewoon verven idd, of zouden ze daar moeite mee hebben?

15. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    @ ster ik heb ook van die oma die wil al alles gaan regelen voor ons, heb wel ff mijnmond open getrokken en gezegd dat we dat het liefst zelf wilde doen.. uiteindelijk mochte we dan de kinderwagen uitzoeken, en hebben die kado gekregen ;)

@ ninetje ja ik heb ook veel harde buiken, doen geen pijn, het is dan net een opgeblazen ballon, voel dan heel goed mijn baarmoeder zitten.sommige zijn pijnlijk moet ik ze al een beetje ''wegpuffen'' hihih dan gaat het wel weer en ff rustig aan doen ;)

de laatste keer dat ik bij de vk was , ben ik maar 900 gram aangekomen, hmmm ben benieuwd hoeveel dat er nu zijn hahahaha zal wel dikke 5 kilo zijn ;)
    1 maart dan weet ik het hahah

16. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Lieve kleine Jantje en Lailea, je kunt er toch niks aan doen. En als het vocht is dan is dat na 1 1/2 week na de bevalling toch wel weer weg. Ik heb voor het laatst gekeken bij een week of 18/19 en toen was het nog 5/6 kilo. Dus het zal nu ook wel wat meer zijn, richting de 8-10. Ik kan er echt niet mee zitten en ga nu ook niet meer op de weegschaal staan. Dat doe ik wel na de eerste twee week. Aan het eind kan je toch haast niks meer eten dus .. Ik hoop dat jullie er een beetje vrede mee kunnen hebben. Ik be nook altijd bezig met lijnen en met eten en als ik het kan moet het jullie zeker lukken meiden!

Moon, als ik er al zenuwachtig van wordt hoe moet dat dan met jou?

Angela, fijn dat je wat verlichting hebt. Neem de tijd meid.

Mooi, dat er weer een goede echo was en ben benieuwd naar de echo van vanavond.

Groep 5/6 was erg leuk vandaag. OP zich een rustige groep en een leeftijd waarop ze nog luisteren! (meestal dan) Morgen weer en dan heb ik eerst weer niks, goh alweer vakantie!

Oh ja harde buiken. Die heb ik nu een paar keer gehad, maar ik vind ze vreselijk. Ik had er geen ervaring mee, maar ben gewoon een beetje bang als ik er een heb en ga dit ook overleggen met de vlos vrijdag.

Nesteldrang? Ik bem gewoon sjachie als het zootje is en alles moet dan opgeruimd.

Waterbevalling heb ik ook geen ervaring mee. Bij de eerste waren mijn vliezen eerst gebroken en dan mag je niet meer in bad ivm infectiegevaar.

Knuffels Monique

17. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Oke , hoe vervelend ook...ben blij dat ik niet de enige ben met deze harde buiken...

Het voelt bij mij niet pijnlijk maar gewoon erg aanwezig, net of je baarmoeder eruit wil komen ofzo...

18. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Viel best mee hoor. Ben er 's middags om 15.00 uur heen gegaan. Eerst een drankje in een cafe'tje, daarna naar Rembrandsplein gelopen. Pizza gegeten en vervolgens 2,5 uur zitten kletsen in Three Sisters. Daarna nog maar een uurtje ofzo in de kroeg gestaan en daarna om 23.00 uur weer naar huis. We hebben er geen nachtwerk van gemaakt. Het was nu al zo lang geleden dat ik ff weg geweest was, ik had zo iets van "nu kan het nog ff".

@ Kleine Jantje, 10 kilo is idd wel veel. Ik moet woensdag weer naar de VK ben erg benieuwd of dat voor mij ook gaat gelden. Moet bekennen dat ik wel veel gesnoept heb de laatste tijd.
    Enne, mijn mannetje heeft de kleine ook afgelopen vrijdag pas voor het eerst gevoeld. nog heel ff geduld, komt echt vanzelf ;)

@Linnepin, mooie buikfoto's hoor

@ Dora, hoe is je echo gegaan?

Misschien wordt je ipv juni toch al op 16 februari verrast ;)

@ Moon, als ik jou zo hoor zal ik raar staan te kijken als die test binnnkort niet positief is hoor

@ Nachtvlinder, kan mij voorstellen dat je vriendin vereerd was. Ik wil alleen mij eigen mannetje hoor. En de VK natuurlijk.

@ Angela, wat fijn om te lezen dat het weer iets beter met je gaat en dat je moeder je lekker kan komen helpen

@ Lailae, Ik hoop dat het idd voor een groot gedeelte vocht is, dat scheelt dan toch. Veel drinken en plassen.

@ Judy, heeft de andijvieschotel je goed gesmaakt? Balen dat je mannetje gezakt is.

@ Mispoes, ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat een heel hoop heisa met zich meebrengt omdat het niet in je eigen bad mag. Je moet dan een speciaal groot bad laten komen in je eigen huis. En niet alle VK's doen het.

@ Ster, kan mij voorstellen dat je het liever zelf uitzoekt. Maar wat bedoelen die opa's en oma's het toch weer goed allemaal he. Ze zijn echt zo bezorgd.

@ Radna, mc kroket, hhmmm lekker, krijg er gelijk trek in,haha

@ Bloem, 1,5 kilo, da's niet gek, zou fijn zijn als je dit tempo kan behouden

@ Suske, fijn dat het een leuke groep was vandaag. jammer dat je niet langer mag dan alleen nog morgen?

@ Ninetje, misschien iets rustiger aan doen om wat minder last te hebben van harde buiken?

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ suske

Haha ben zelf ook best zenuwachtig.

@ bibi

Heb vanavond beetje dipje, bang dat ie negatief zal zijn.
    Terwijl me gevoel zegt dat ik zwanger ben.

20. Niet meer actief

Hey moedertjes,

Effe snel een berichtje van mij. Ik heb afgelopen weekend late diensten gehad en vandaag weer gewoon een vroege, dus ben he-le-maal kapot! Duik zo lekker op mijn voedingskussen in bed (echtgenotje is weer aan het werk vanavond).

Wat verschrikkelijk om te lezen van die bloedingen, gebroken stuitjes en al het andere leed. Ik word er bang van! Succes meiden!

Wat leuk om te lezen dat iedereen al met de babykamer bezig is, ik ben zo jaloers! Wij zijn nog steeds heel erg druk op zoek naar een nieuwe woning. Tot die tijd moeten we het in ons twee-kamer-appartement doen. Dus de baby zal eerst gezellig bij ons op de kamer komen. Maar het is wel jammer dat ik niet lekker een plekje kan maken voor de baby...

Maar goed, ik ga nu lekker onder de wol. Morgen lees ik wel wat er verder allemaal gaande is in juni-mama-wereld.

Groetjes!

Deel Deze Pagina