Jij ook al een verplicht middagje niks doen, ik zit nog te wachten op die klojo's voor onze vloer. Zijn jullie al uit de namen? Wij hebben nu 1 meisjes naam die mijn man erg mooi vind, en 1 jongens naam die ik heel mooi vind. Dus die gaan het worden waarschijnlijk, alleen nu moeten we de doopnamen nog verzinnen. Weet iemand of daar nog regeltjes voor zijn? Als het een meisje wordt willen we het naar onze moeders vernoemen en bij een jongetje naar onze vaders.
Moon, gefeliciteerd meid! Ben zo blij voor je! Angel Eyes, ik ken het gevoel. Had vorige week een dag dat ik de kleine niet voelde. Ik weet dat je het niet elke dag moet voelen, maar als je normaal meerdere keren je kindje voelt, maak je je toch zorgen. Misschien ligt ie gewoon wat dieper of schopt hij tegen je rugkant aan.
Angel eyes, ik zie te laat dat jij je beep ook weing voelt, is de vk al geweest? Geen zorgen maken meiske... Wat de namen betreft, de meisjes naam hadden we al voor de zwangerschap, ze krijgt een roepnaam en drie vermoemingen. 2 naar onze moeders die helaas zijn gaan hemelen en 1 naar een goede dierbare vriendin van ons, die binnenkort gaat hemelen... Patje, voor zover ik weet zijn er geen regeltjes voor de evt doopnamen, alleen moet je er wel op letten dat als je de initialen achter elkaar zet er geen raar woord uitkomt... Zoals: Karel Ulrich Theodoor...
Wij gaan niet vernoemen en onze ouders weten dat ook. De voornaam hadden we voor een meisje al een tijdje (ook voor de zwangerschap). Ik wil wel een tweede naam. Daar zijn we nog niet over uit... Echte regels zijn er niet zolang het maar geen rare namen zijn.
Hoi meiden, Bedankt voor alle lieve reacties, doet mij erg goed. En ja laten we ook van het positieve uitgaan! Papa zegt al "als het net zo veel energie heeft als zijn/haar vader, blijft het lekker zitten waar het zit" en dat hoop ik ook Ben wel erg voorzichtig hoor, bij alles denk ik erg na (gaat zitten/staan/bukken/krampjes etc.) Hoop dat dit de schrik is en dat dit er snel weer af is. Ga wel vragen of ik al eerder terecht mag dan over 4 weken, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. @Moon: fantastisch meid, onwijs gefeliciteerd! Van harte! Geniet er lekker van! Leuk om te horen dat iedereen met de kamertjes bezig is. Ook wij De meubels hadden we al tussen kerst en oud & nieuw besteld en nu ook de gordijnen (lime) en behang (vlinders met lime, aqua en paars). Ik zou het erg fijn vinden als het al af is maar aan de andere kant wil ik ook even afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen..... Ik hoop dat iedereen weer veilig door de sneeuw naar huis komt, dus doe allemaal voorzichtig! Liefs Cindy
Nou ik hoor jullie allemaal over de beeb minder voelen maar ik voel hem nog gewoon zo goed als niet, eerlijk... ik weet dat alles goed zit door de echo en de angelsound maar het voelen doe ik echt eigenlijk niet, heel licht als ik me focus maar dat is verwaarloosbaar heb ik weer! @ Moon van harte meis heb je een pb-tje gestuurd! xxx
Cind, kan me indenken dat je eerder wilt, het is ook allemaal niet niks. Maar kan het niet zo zijn dat als ze zeggen kom over 4 weken maar terug dat ze er zelf wel goede hoop in hebben? Misschien dat je daar een beetje in kan berusten? Knuf!
Dank jullie! Ik lees de rest straks allemaal hihi en dan reageer ik er op. Was erg druk.. moest ook ziekenhuis bellen vanwege me suikerziekte. Die gaan me dan weer strak onder controle houden. Mag toch al eerder een echo met 2weken.. 23 feb!
@Ninetje, ja dat zou kunnen maar dan wil ik zo graag dat ze dat ook zo uitspreken. Gelukkig zijn jullie allemaal positievelingen. Fijn! Even over het voelen. Ik voel het gelukkig wel maar ook met vlagen. Soms 5 keer achter elkaar en soms hele werkdag niet. Ik voel het het vaakst als ik in bed lig voordat ik ga slapen. En ja, het is per persoon wisselend hoor. Ken mensen die het pas met 22/23 weken voor het eerst voelde, dus voor de meiden die het nog niet voelen, komt vanzelf! Ook leuk dat mijn vriend en mijn moeder het ook allebei al hebben kunnen voelen, dat is volgens mij best wel snel. Maar ja, sommige van jullie kunnen je buik zelfs zien bewegen, nou dat heb ik nog niet gezien hoor! Ieder mens, ieder buikje en ieder kindje is weer anders! De verloskundige heeft ook gezegd dat ze pas vanaf 28 weken verwachten dat je het écht elke dag en dan minimaal 5 keer moet voelen, zo niet dan bellen. Tot die tijd moeten we ons dus niet gek laten maken. Liefs Cindy
@Cindy75 Ik heb je een pb gestuurd. @Moon85 GEFELICITEERD @Patje Houden zo. @Nachtvliinder Laat je zwangerschap niet verpesten door gezeur @Bloem79 Laat je weten hoe de beurs was, wij twijfelen nog of we zullen gaan.
Met m'n buikje gaat het weer goed. Af en toe nog een beetje last van, maar ik kan tenminste weer eten. Zoals jullie misschien weten zit ik in de WW en moet dus elke week solliciteren. Vorige week een brief naar een school in ons dorp gestuurd en die belden net of ik op gesprek wilde komen. Het was een open sollicitatie en je mag meestal blij zijn dat je een brief met 'nee bedankt' krijgt. Ze vroegen of ik donderdag kon komen, maar dan zit ik op de 9 maandenbeurs (ik heb al kaartjes en was de enige dag dat m'n moeder en ik konden). Dus ze zou terugbellen voor een andere afspraak. Nu heb ik in de brief niks over zwangerschap gezet (wilde vanaf deze week het wel vermelden). Mocht het iets voor na de zomer zijn, ben ik er blij mee, maar als het eerder is, gaat het waarschijnlijk niet lukken. Ik vind het wel spannend hoor! Ik heb nog nooit een sollicitatie gesprek gehad!
Hallo allemaal, Heb weer heel wat berichtjes gemist zie ik. Sorry, maar het is ff teveel om op iedereen persoonlijk te reageren. Zag wel dat een hoop meiden niet kunnen op 24 februari, dus toch maar een andere datum prikken? Wie heeft er een ander voorstel? Ben gisterenavond naar de VK geweest en vergeleken met 4 weken geleden ben ik maar liefst 4,5 kilo aangekomen . Was er al bang voor. Toch maar iets minder snoepen #-o Verder leek alles in orde, bloeddruk, het hartje van de kleine etc. totdat ik weer naar huis wou.... Toen vroeg de VK of ik de andere VK al had gesproken over de extra 20-weken echo in het ziekenhuis? ale: Schrok me echt rot, alles was toch helemaal goed? Nu schijnt het dat er een één of ander nierafstand is geconstateerd. Volgens de VK nog binnen het maximum, maar toch willen ze het zekere voor het onzekere nemen. Hopelijk, als ik over een week of 3 de echo krijg is de kleine voldoende gegroeid waardoor de afstand kleiner is geworden of misschien zelfs wel weg is. Als ik dit vergelijk met wat ik van anderen lees, stelt het eigenlijk niets voor, maar toch schrok ik even. Ze geven niet zomaar een extra echo als er niets aan de hand is toch? Nu probeer ik toch maar van het positieve uit te gaan waarbij alles goed gaat. [-o< . De kleine heeft er immers niets aan als ik mij druk ga maken (zeg ik wijs ) We krijgen in ieder geval een extra echo waarbij de kleine weer ff extra gecheckt wordt. Gelukkig gaan we een weekend vol afleiding tegemoet... Morgen lekker voor 4 dagen naar MILAAN, jippie! Ik heb er zo'n zin in! Ik ga nu lekker mijn tas inpakken, want mijn verhaal is alweer lang genoeg geworden. Meiden niet TEveel kletsen he? Anders moet ik weer zoveel bijlezen volgende week. Liefs, Bibi PS Bloem, ik ga ook woensdag naar de 9-maanden beurs. Misschien komen we elkaar nog wel tegen zonder dat we het weten haha
@ bibi, veel plezier in Milaan! En niet teveel zorgen maken meis! Lekker genieten in Milaan! Heerlijk, wil ik ook wel. Hoe is het weer daar nu?
Dankjewel Patje. Volgens mij is het weer zoals het de afgelopen dagen in Nederland was. Een graad of 10 met een kleine kans op een bui. Zondag zou wel een mooie dag worden met wat zon. Ben benieuwd hoe de voorspellingen uitkomen. Enne.. wat fijn dat het beter gaat met je pa!
hoi hoi, Moon.... YOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, het doet me ceht goed bij jou weer zo een moie banner te zien! Bibi...... kan me voorstellen dat je geschokken ben, maar blijf lekker genieten, en we gaan er gewoon van uit dat het niet eens meer te zien is op de volgende echo...... fijne dagen in milaan. schelde.... gelukkig kan je buikje weer wat hebben...... en dan een sollisitatie , spannend hoor, hoop dat het wat voor je is ( na de zomer ) nachvlinder...... tjee rot dat je je zo voelt, hoop dat je je snel weer beter voelt... *knuf* Cindy...... positiviteit is het beste "medicijn".... Angel eyes........ je ben idd gelukkig niet de enige.... je beeb zal alles vast dubbel en dwars inhalen later All...... wij hebben ookal de namen, de namen voor een meid hadden we al voor we wisten dat ze een meid is. Voor alle zekerheid ook een jongens naam uitgekozen.... je weet maar nooit hahahaha verder hier alles goed, helaas iets meet last van mijn BI , maar dat neem ik voor lief.... fijne avond
Dank je Remember! Ben er heel trots op hihi. Net digi test gedaan en stond zo Zwanger. Haha moest toch nog een xtje
Moon: fijn dat je zo snel al mag voor de echo Shelde: suc6, je moet jezelf verkopen. Ik heb een hekel aan sollicitaties omdat ik zo onzeker als de pest ben. Bibi: wat raar dat ze daar niets van gezegd hebben met de echo. Zeker positief blijven. Veel plezier! Wij hebben voor een meisje een naam en voor een jongen ook. Hier ook nog 1 die enorme last heeft van haar bi, helaas
**Moon..Gefeliciteerd meis, hihi ik moest ook meerdere testen doen om het echt te geloven.. **Shelbe..Heel veel succes bij je sollicitatie! Ik vind sillicitaties ook nooit leuk, vooral ook door dat ik nieuwe dingen nooit echt leuk vind..maar het valt dan altijd mee.. **Bibi..Geniet maar in Milaan..positief blijven denken..dat is altijd beter voor je lichaam en de kleine.. Wij zijn ook bezig met de babykamer. Muren zijn al geverft. Gordijnen moeten we nog uitzoeken. Nu even wachten tot de meubeltjes binnen komen, begin maart, dan kunnen we verder kijken hoe we voor de rest gaan aankleden. Voor de rest zijn we ook alle kleine dingetjes in huis aan het afmaken. Namen vind ik echt heel erg moeilijk, wij hoeven alleen voor een meisje te zoeken, maar we zijn er echt nog niet uit. Sinds deze week voel ik der ook bewegen, wil iedere keer ook mijn vriend laten voelen, maar dan licht ze gelijk weer stil. Eigenwijsje..als of ze weet wanneer mama der hand of papa zijn hand erop legt. Met de pretecho was ze ook al zo eigenwijs..heel de tijd der gezichtje verstoppen achter de handjes. Qua kwalen valt het de laatste tijd wel mee, minder last van maagzuur, alleen wat vaker last van mijn rug..Maar dat hoord erbij zeggen ze Toen ik vanmorgen de sneeuw zag, dacht ik gelijk aan volgend jaar, dan ziet onze kleine meid voor het eerst sneeuw.. Allemaal zo spannend, al die eerste keren.. Nou ik vanavond lekker genieten van het bewegen van de kleine meid, mog een fijne avond meiden! Groetjes Viona