Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dag moedertjes, daar ben ik ook weer. Sjeetje mikkie wat een gezelligheid hier! Ik red het niet om alle tien gemiste pagina's terug te lezen, dus ik heb het bij drie gehouden.

Allereerst wil ik Moon van harte feliciteren!

Anja, jij ook gefeliciteerd! Drie zonen jeetje, dat zal een drukke bende worden. Maar wel ontzettend leuk en ook lekker handig met speelgoed en kleren. Jullie hadden op een meisje gehoopt, betekent dit dat er nog kans is op een 4e kind? De baby is in ieder geval gezond en over twee weken weer hebben jullie lekker weer een echo!

Shelde, ik zie het verschil wel hoor, je buik is zeker wel gegroeid! Hij is mooi rond!

Nachtvlinder, wat een nare schoonmoeder heb je. Ik moet zeggen dat mijn schoonmoeder ook best een harde tante kan zijn en het allemaal ook wel beter weet, maar die zit gelukkig aan de andere kant van de wereld. Echt niet dat zij aan MIJN babby komt als ik dat niet wil. Ik snap niet waarom je schoonmoeder je niet met de baby in de trein wil laten, daar is toch niet mis mee? Mijn moeder nam ons vroeger overal mee naartoe in de trein, toen we nog geen auto hadden. Ik zou gewoon hard blijven, anders gaan ze over je heen lopen. Ach, uiteindelijk vliegt het ook wel over hoop ik... Mijn schoonouders komen waarschijnlijk in juni een paar weken naar Nederland om de baby te kunnen zien, ik maak me er nu al druk over...

Demi, ik noem mijn baby nog steeds hij en hem, terwijl het een zij is. Geen idee waarom, misschien toch om de mensen te misleiden. En dat terwijl ik gewoon eerlijk zeg dat het waarschijnlijk een meisje is als ze er naar vragen.

Verder wil ik nog even kwijt dat het echt verschrikkelijk koud is buiten! Ongeloofllijk! Vorig jaar fieste ik bijna alles maar dit jaar doe ik het meeste met de auto. Alleen vandaag kwam ik op het geniale idee om de fiets te pakken en dat heb ik geweten zeg! Eenmaal op mijn werk kon ik bijna niet meer praten omdat mijn wangen en lippen helemaal stijf van de kou waren. Morgen toch maar weer met de auto!

De baby is lekker actief steeds! Ze begint ook steeds meer karakter te tonen lijkt het. Als ik bijvoorbeeld 's ochtends wakker word en rechtop ga zitten laat ze me (gelukkig) weten dat ze er ook is. Dan begin ik mijn dag met een gerust gevoel. Ook onder de douche wordt ze nu opeens actief. En als ik aan het werk ben dan laat ze me af en toe ook flink weten dat ze er is. Wel grappig, want soms kieteld het (vooral als ze aan de zijkant schopt) en dan moet ik lachen. De klanten in de zaak kijken me dan wel eens aan alsof ik hun nog iets moet vertellen... Ik vind het echt gezellig met de baby! Jammer dat mijn man niet kan meemaken wat ik mee maak, ook al was het maar voor een dagje, het is zo bijzonder!

Goed dat was het dan voor vandaag, ga zo nog even wat huishoudelijke arbeid verrichten, want morgen is het zondag en hoewel ik moet werken verwacht ik ervoor en erna nog bezoek.

Groetjes!

2. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Leuk hè Ky......ik stond afgelopen week met een collega te praten, krijg ik echt twee keer behoorlijk hard schoppen naar beneden......ik schok er een beetje van en mijn collega zag dat ook.......maar ja, wist niet wat er was, dus die stond mij heel raar aan te kijken!
    Ik mag niet meer voorovergebogen zitten, niet meer op mijn hurken, wordt allemaal duidelijk gemaakt met flinke bewegingen!
    Maar ja, het is toch wel iets bijzonders dat bewegen in je buik! Als ik op mijn rug lig, grappen we wel eens dat ik zwanger ben van een alien. Dat zag je dan vroeger in die slechte SF films, een bewegende buik en dan kwam er zo'n monster uit!

Nou, dat mijn monstertje er maar gewoon op de normale manier uit komt!

Morgen uitslag van het uitstrijkje, begin toch wel een klein beetje zenuwachtig te worden....maar ja, hopelijk niets aan de hand!

Ben verder net iets te druk geweest om bij te blijven lezen, dus even: iedereen sterkte met ziekte, krampjes (moon, hihi, echt zwanger!), nieuwe echo's, vreemde berichten (bibi, het komt vast goed, anders zouden ze je geen vier weken laten wachten, toch?), schoonmoeders (nachtvlinder, we kunnen samen wel een boek gaan schrijven ;)) en natuurlijk de groeiende buiken!

x

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ judy
    Ja echt zwanger!
    Ook heerlijk gehumeurd...

Hihi dus je buikje gaat goed in de weg zitten.
    Duim voor je dat de uitslag goed is.

4. marianne 28

29 sep 2006
    49
    0
    0
    informatiebaliemedewerkster
    almelo
    Zoals jullie weten had ik vorige week de twintig weken echo. Ten eerste wil ik zeggen dat alles goed en gezond is. En dat is natuurlijk het allerbelangrijkste! Nu wilden we ook graag het geslacht weten en het wordt een jongen! Harstikke gaaf natuurlijk ook straks voor zijn grote broer. Ik was ook heel blij toen ik het hoorde. Maar toen kwam de klap en ik weet niet, maar hoop wel dat er vrouwen zijn die hetzelfde gevoel hebben gehad. Ik had het niet verwacht maar achteraf voel ik toch dat ik graag een meisje erbij had willen hebben. Dit wordt ons tweede kind en hoogst waarschijnlijk ook de laatste dus in een keer werd het me duidelijk dat ik nooit een meisje zou krijgen en dat vond ik wel even slikken en ik heb er ook wel even om gehuild. Het is gewoon zo'n dubbel gevoel. Ik hoop dat jullie het snappen. En erover mee willen praten want ik vind het vanmezelf wel erg dat ik me zo voel want ik moet juist blij zijn dat alles goed is en gezond maar mijn gevoel zegt me dus ook wat anders. Erg dubbel dus! :(

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ach Marianne,

Altijd die onzin dat je maar blij moet zijn dat het gezond is.......denk dat heel veel mensen voorkeuren hebben als ze zwanger zijn, zeker als het een tweede of derde is! Helemaal niet raar dat je dan even teleurgesteld bent, ondanks dat je heus wel van je zoontje gaat houden, net als wanneer het een meisje zou zijn....toch?

Klaag maar lekker hier op het forum, veel mensen in de buitenwereld snappen het niet als je een voorkeur zou hebben.....

6. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    @Marianne, joh meid, ik kan het mij goed voorstellen hoor. Het zou leuk geweest zijn als je zowel een jongen als een meid had gehad. Zelf lijkt een dochter mij ook erg leuk, later praten over vriendjes en gezellig winkelen samen. Denk gewoon dat je dat soort dingen met een jongen minder snel zal doen. En aan de andere kant vind ik jongetjes ook weer heel leuk, dus zal met zelf met beide hartstikke blij zijn, maar heb wel ee lichte voorkeur. Ik zou mij niet schuldig voelen hoor als ik jou was. Precies wat Judy zegt, uiteraard ga je ook van je zoon houden!

7. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Zo even weer alles opgeschreven. Ik hoop alleen dat ik nu nog weet wat mijn stopwoorden betekenen!

Lailae, je vroeg waarom rustig. Ik weet ook niet meer hoor of ik dat al gemeld had, dus het zij je vergeven! Ik heb een aantal keren harde buiken gehad, ben erg moe (net zoals in de 1e 3 maanden soms), veel groeipijn gehad en slaap gewoon slecht (rare dromen, terwijl ik een dromenvanger heb en die helpt altijd. misschien moet ie even luchten ofzo?)

Linnepin, je wilt nog zo graag natuurlijk, maar ja ik denk dat het uiteindelijk wel bevalt dat je het rustiger aan moet doen. Natuurlijk is er geen reet aan zonder de kinderen. Maar gelukkig kun je toch nog wel lekker langs gaan!

Moon, meid die darmen toch! Buikgriep heb ik altijd weinig last van, maar dat gefrut om die darmen op een andere plek te krijgen.

Anja, gefeliciteerd met jullie zoon. Leuk joh. Het lijkt mij altijd geweldig een gezin met een stuk of drie jongens! Allemaal mannen om je heen om je te beschermen enzo! Natuurlijk was een meisje leuk geweest. Maar je mag toch altijd wat te wensen hebben?

Shelde, kleuters zou idd erg leuk zijn! Trouwens mooie buik en een leuk shirt! Toevallig heb ik dezelfde aan vandaag. Ik dacht he die is bekend!

Nachtvlinder. ik blijf je een hart onder de riem steken. Dus hier is ie weer;
    meid laat je niet kisten! Denk er maar aan dat jullie straks lekker met je kleintje in de trein zitten en zij te sjacherijnen in de auto!

Judy, succes morgen met de uitslag, spannend. Dat van de foute houdingen waar de beeb het niet mee eens is ken ik, meteen trappen he die boef! Gisteren zat ik op een krukje van ongeveer 10 centimeter hoog, denken jullie dat ik overeind kon komen? Niet dus moest me aan de kast omhoog trekken.

Marianne, gefeliciteerd met jullie zoon! Zelf heb ik geen voorkeur en von dhet ook altijd een beetje raar als iemand dat wel had, maar uit bronnen heb ik ervaren dat het zo gauw je kindje geboren is de voorkeur eigenlijk verdwenen is. En ach ja dan kun je toch best een voorkeur hebben van te voren toch?

Dikke knuffel Monique met een snotneus

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Marianne, ik snap het wel hoor dat je graag een meisje had willen hebben. Ik hoop ook van beide wat te krijgen (op termijn) ;)
    En wie weet, komt er ooit nog een 3e...

Suske, leuk dat je dat shirt ook hebt! Het is mijn enige positie shirt voor de winter, hij zit lekker! Maar de meeste truien kan ik ook nog goed aan.

Tot waar zit jullie baarmoeder ongeveer? Ik ben 2 weken geleden bij de VK geweest en toen was het tot net boven de navel.
    nu zit ik op de bank te internetten, voel ik heel hoog een trapje. Even gevoeld of het wel echt was, maar ik voelde hem nog ook (normaal alleen liggend aan de buitenkant).
    Het was wel zo'n 10 cm boven m'n navel, op maag hoogte zeg maar. Zo te merken groeit het goed daarbinnen!

Nou, ik ga de kraamafdeling kijken .:D

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ suske

Buikgriepje is al over was 1dag.
    Me buik is al wel opgezet.
    Me moeder schrok dat ie al weer zo bol was.
    Heel gek hihi.
    Dus ben erg benieuwd naar de echo

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou meiden, ik reageer even alleen op de laatste pagina als jullie het niet erg vinden want jeetje jullie hebben zo gekletst! En ik heb een aardig druk weekend gehad, dus nu niet veel puf meer.

Ster: hoe was het kraambezoek? Altijd heerlijk he met zo'n kleintje knuffelen

Angel Eyes: Ben blij dat het weer wat beter gaat met je mop! Enne ik moet ook erg veel moeite doen me niet te verspreken binnen de familie en vriendenkring! Michel heeft vandaag voor het bezoek de lamp en alle kleertjes weggehaald en verstopt die het geslacht zouden verraden ;)

Klein jantje; heerlijk he dat getrappel.. ik vind ook nog erg wonderbaarlijk om mee te (mogen) maken!

Shelde: ik ben blij dat je weer beter bent! En je krijgt een mooie buik zeg! Ik voelde trouwens ook toenstraks op de bank een hoge schop, ben erg benieuwd hoever mijn bm is gegroeid.

Cindy: ik ben ook erg benieuwd naar het behang dat jullie hebben gekozen! Ik ben helemaal gek van vlinders dus jammer dat alle muren bij ons al zijn gestucd ;) Ik zag overigens een prachtige mobile van Fischer Price, met beertjes die zijn verkleed als vlinders (toppunt van schattig!) en een mogelijkheid om lichtpatronen, met vlinders te projecteren op het plafond! Die wil ik echt graag hebben, misschien ook iets voor jullie?

Ky; heerlijk he, die onderonsjes met je baby... dat is inderdaad iets wat mannen nooit kunnen meemaken en dat is wel erg jammer, al is het ook weer speciaal dat wij vrouwen het wel kunnen ;)

Judy; ik duim mee voor de uitslag morgen. Mag ik vragen waarom je een uitstrijkje moest/hebt laten maken?

Moon; lekker he, nu kun je ongegeneerd humeurig zijn, je hormonen krijgen toch wel de schuld hihi!

Marianne; ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar dat is echt nergens voor nodig. Ik vind het heel erg logisch dat mensen een voorkeur hebben (helemaal als het niet je eerste kindje is). Het hebben van een voorkeur is in mijn ogen normaal... het is dan ook even slikken als het anders is, maar je zult vast ook met heel je hart van dit kindje houden! Gewoon lekker van je af schrijven hoor, gelukkig respecteren we hier elkaars mening en kun je je ei kwijt... bovendien is er geen goed of fout, want het is je gevoel! Je hebt gewoon even tijd nodig om te wennen. Dus schroom niet als je even baalt en gooi het maar lekker in de groep!

Suske; wat balen dat je zo vervelend droomt, misschien moet je je dromenvanger zuiveren met kristallen. Het kan zijn dat ie "vol" zit, helemaal omdat zwangere vrouwen meer/vreemder schijnen te dromen. Je eet niet alleen voor twee maar droomt ook voor twee zeg maar ;) Hopelijk heb je snel weer wat meer rust.

Nachtvlinder; maak je niet druk hoor, zolang jij en je man/vriend op 1 lijn zitten kan zij hoog en laag springen, maar jullie wil is wet. Hopelijk ziet ze dat zelf ook snel in en kunnen jullie een leuker contact met elkaar opbouwen want dit is niet leuk.

Bibi; hoe gaat het nu met je?

Hier gaat alles prima, we hebben vandaag de "familie" wieg gekregen, een prachtig ouderwets bedje wat tussen twee standaarden in hangt, waardoor het ook echt heen en weer kan wiegen. Bovendien staat het op wieltjes dus kan je het overal naartoe rollen ;) Ik zal er morgen even een foto van maken.
    Morgen zijn we allebei een dagje vrij en gaan we naar het gemeentehuis om de frummel te erkennen!

Nou ik heb een beetje hoofdpijn dus ik ga denk ik op tijd naar bed!

Liefs en een dikke knuffel voor iedereen!

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ manuela

Oh wat wijs!
    Ben benieuwd hoe het er uit ziet.

12. Niet meer actief

@ Marianne:
    Zelfs ik had een voorkeur; een jongen.
    Mijn man wilde zo ontzettend graag een zoon omdat hij een fantastische band met zijn vader heeft en samen met zijn vader een huis heeft gebouwd toen hij jong was. Hij heeft heel erg veel gedaan met en geleerd van zijn vader. Ik heb ook altijd graag een zoontje gewild.
    Ons gevoel zei ook heel sterk dat het een jongetje zou zijn en beide oma's waren ervan overtuigd dat het een jongetje zou zijn.
    Dus toen de VK bij de echo vermeldde dat het een meisje is waren we allebei stil! Pas buiten keken we elkaar aan en zeiden "dus, een meisje...".
    Nu drie weken later ben ik er al helemaal aan gewend. Nu opeens lijkt me een dochter ook wel heel speciaal. En het is (voor zover ze kunnen zien) gezond. Ik zal er hoe dan ook ontzettend van houden en er helemaal gek op zijn! Misschien dat we na deze zelfs wel kijken of er nog een tweede komt...
    Toch blijf ik soms heel stiekempjes nog wel een beetje hopen dat ze op de pretecho over een aantal weekjes opeens toch nog constateren dat het een jongetje is...

13. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    :confused: :confused:
    sjow hallo waar zijn we mee bezig?, een paar weken terug hoorde ik mensen klagen, dat er te weinig gereageerd werd op personen, maar nu kan ik geneens reageren op iedereen ,want we zijn gewoon met onwijssssssssssssssss veel mensen :)

dus hou het ff in het kort( ok dan wat ik onthouden heb, en wat ik nu zo terug kan lezen ;) )

@ ky84 ( een leeftijsgenootje ;) ) tja die schoonmoeders pfff :rolleyes: ik heb me er bij neergelegd...dat mens is op der hoofd gevallen, toen ze bij ons is weg gegaan naar huis, want ikkan haar reactie anders ook niet plaatsen :( Ennuuuh jeetje heb ff je album gezien, meid wat heb jij al een lekkere buik ;)

@ judy77 Dat wordt dan wel een 7 delig serie die we gaan schrijven, want ik geloof nooit dat wij in een boek uitgeschreven zijn... :)

@ marianne tuurlijk hebben we meestal een voorkeur, en als je hoort dat het het tegen overgestelde is kan je best wel telerugesteld zijn, dat wi niet zeggen dat je minder van je kindje houd, was laatst een topic over, en ik zag dingen voorbij komen als het kindje maar gezond is..Dat staat buiten kijf! maar op de een of ander manier verlang je toch net iets meer naar een jongen/of meid. dus voel je niet schuldig..

Ik wilde heel graag een jongentje , ( en die heb ik nu ook) maar als het een meid zou zijn zou ik ook ff telerugesteld zijn hoor, je kijkt er dan zo n aar uit! en je zit al helemaal het filmpje af te spelen voor''later'' zeg maar ...begrijp je me nog? :rolleyes: Anyway geniet ervan meid, en voel je vooral niet schuldig ;)

@ suske meid bedankt voor die riem onder mijn hart ;) voel me nu wel redelijk hoor, maar doet je goed dat mensen die je niet kent in principe zo kunnen steuen, doet mij heel goed ;)
    (((dikke knuf)))

@ shelde uuh de laatste keer dat ik bij de vk was zei ze dat hij 2 vingers onder mijn navel zat... hmmm wat groeit die van mij langzaam dan :( vandaar dat ik ook nog niet echt een buikje heb ( sjeeesus ky84 ben echt jaloers op je ;) ) zal zo wel ff foto plaatsen

@ manuela, geweldig die familie wieg :) ik heb de familie kast, commode en ledikantje, heeft toch wel iets speciaals er oevr, zal er ook een foto in doen :)

nou is me toch weer een verhaal geworden

ow en moon wel foto he :)

hier gaat voor de rest redelijk, gaat morgen ff behangen, en dan wil ik mijn ledikantje hebben en die gaat ik ook ff verfen dan ben ik zo goed als klaar! kheb zo onwijs lat van mijn rug, als ik me draai hooor je me gewoon kraken :( hahah kan me bed ook haast niet uit ( slaap nu ff op de matras op de grond dus nog lastiger) hahah ik zeg tegen me vriend, lijk wel moddervet :(

en ik weet niet of ik het al had gezegd :oops: hih maar hebben vrijdag de beeb erkend ( volgens mij had ik het al gezegd hahaha ) :oops: :oops:

zo was weer een heel verhaal , gaat me bedje opzoeken ;)

kus nachtvliinder

14. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    @Marianne,
    Ik begrijp je gevoel heel goed. Wij hadden hetzelfde, nu ik zwanger ben van onze 3e zoon. Aan de ene kant is het wel leuk, zo'n mannengezin. Aan de andere kant hadden we erg gehoopt op een dochter; leuke jurkjes en haarspeldjes en zo.
    Deze zwangerschap voelt ook totaal anders als de andere twee, dus ergens koesteren we nog een klein beetje hoop dat de echoscopist het niet goed heeft gezien. Over anderhalve week nog een echo, dus we vragen misschien nog wel een keer of er gekeken kan worden naar het geslacht.

@Ky,
    Er zal bij ons geen 4e meer komen. Mijn mannetje is 40 en ik ben 2 dagen voor mijn 38e uitgerekend. Na mijn 40e wil ik geen moeder meer worden. Misschien is het voor mijn man wel goed dat er geen dochter komt, hij zou een overbezorgde vader zijn, die zijn dochter niet goed los kan laten (denkt hij zelf)
    Het voelt voor ons allemaal wel erg dubbel aan.

Hier gaat het verder erg goed. Heb wel weer last van mijn borsten en het lijkt wel of ze al weer groeien. Het mag nu wel stoppen, ben van DD naar F gegaan.
    Mijn buik groeit nu gestaag mee. Mijn baarmoeder zit al bijna bij mijn ribbenboog, maar omdat dit de 3e zwangerschap is (eigenlijk de 4e, 1x miskraam) is dit niet vreemd.
    Ik voel de beeb nu ook elke dag wel bewegen.
    Zaterdag het laatste restje behang van de muren van de babykamer gehaald. Over twee weken wordt ie opnieuw behangen. Er moet nog een vensterbank in en de gordijnen moeten nog worden uitgezocht.
    We hebben uiteindelijk nog wel even tijd.

Verder wens ik iedereen veel succes met alle bezigheden en beslommeringen (schoonmoeders en zo)
    Kan er gelukkig niet over meepraten, mijn schoonmoeder is het tegenovergestelde.

groeten,

Anja

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ nachtvliinder

Tuurlijk foto hihi.

Balen dat je zo'n last van je rug hebt.
    Als het kraakt zit er waarschijnlijk een wervel niet goed.

Zit lekker in me trainingsbroek hihi.
    Vandaag lekker alles opruimennnn.

16. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    nieuwe foto's staan erin ook van de beebkamer :)

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik had je al over msn gezegd.
    Ben er helemaal verliefd op!
    Zo wijs!

Hihi heb me eerst buik foto in me album

18. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Zo Moon, gaat snel met je buik zeg!
    En Nachtvlinder, mooi kamertje en je buik is al echt wel bol hoor!

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    :) vind het niet erg ;)

20. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    hihih ok ik geef toe ik stel me aan , maar heb ook meer het gevoel dat er een kwab vet hangt, dan een beebbuik :oops:

hahah en ja ben zelf ook best trots wat we hebben gedaan hoor, het overtreft onze stoutste dromen :oops:

Deel Deze Pagina