Juni 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by patje, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik zat volgens de 40 weken berekening op 5 juni en volgens de eerste echo een week eerder. Omdat mijn cyclus altijd juist korter was heeft de VK 3 juni gekozen als uitgerekende datum. Wel raar, want mijn ovulatie was (dacht ik) een week later als die van Judy en we zijn op dezelfde dag uitgerekend (wedstrijdje doen? hihi). Ik prik me er niet zo op vast. Als mensen er naar vragen zeg ik eind mei/begin juni. Maar op het begin telde elke week heel zwaar.

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

Apr 28, 2006
    2,084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Meiden

W een vies wweer vandaag :( Ik hoopd at het nog even droog wordt want wil graag nog even met mijn honden gaan wandelen want vanmiddag hebben we een verjaardag en zit ik dus ook al de hele dag binnen.
    Gisteren lekekr wezen high-teaen bij pink lemon in Den Bosch, echt leuk, met 3 collega's. Daarna nog wat lekker gewinkeld. Ik moest van hun steeds mee bij de kinderkleren gaan kijken in de hoop dat ik dan duidelijk voor het roze of blauwe rek bleef staan :) Maar ik vertel het ze toch niet. ;)

Angel Eyes, wat een lief koppie, echt een schatje!

Judy Beterschap!

Ky, ik herken het ook hoor, Lijkt soms net of mijn emoties niet in de hand heb en wordt ook steeds banger dat er iets met mij en de kleine gebeurd....

3. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    nou ik ben ook zwaar verliefd :)
    dit is mijnkleine knul, voor 24 weken nog best goede foto's gekregen, is nu al echogeniek hahaha misschien gaan we nog een keer als hij wat meer spek op zijn bekkie heeft

en buiten kom ik niet vandaag moet nog het bedje gaan verfen 8)
    maar goed ik hoop voor jou dat het wel ophoudt met regenen :)

4. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Nachtvlinder: Fijn dat de echo zo mooi was! Mooie foto ook! En verfse! ;)
    Anja: Mooie foto's!
    Manuela: Ik heb ook de buikband besteld... ben benieuwd!
    Angela: Super mooie foto's meis! Gaat het weer wat beter met je?
    Candijtje: WOW wat gaaaaf! Gratis babykaartjes! Nou, je kunt vast wel iets leuks vinden daar!
    Ky: De walvispositie. :) Ik heb vaak de hele nacht buikpijn na het vrijen. En altijd een harde buik. Ook niet echt fijn.
    Judy: Beterschap! En wat een coole olifant!

Zo, ik ben weer bijgelezen. Hier gaat alles goed. We worden lekker verwend... Vrijdag een rompertje van m'n schoonzus gehad en gisteren een shirtje van m'n broertje.
    Als dank heeft de kleine m#n broertje even laten voelen dat hij in m'n buik zit.
    Kleertjes heeft de kleine voor de zomer genoeg. Ik had verteld dat ik op MP veel gekocht had he?!Ik had 3 broekjes en 8 shirts voor 30 euro incl. verzenden.
    Het meeste was van mexx, vind ik zulke leuke dingetjes hebben! En het is allemaal zo goed als nieuw! Ik ben er echt helemaal blij mee! :D
    Gisteren en vandaag ook de andere kleertjes uitgezocht die ik al had (al voor de zwangerschap gekocht :oops: ). En alvast een paar dingen in de kast gelegd.

Enne... vanavodn om 7 uur op National Geographic is "In the Womb". Een erg mooie docu over de ontwikkeling van een baby in de baarmoeder.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hahha lekker ding, berichtje was voor Kim bedoeld maar je was er zelf al achter gekomen ;)

Neemt niet weg dat ik ook op jou ontzettend trots ben hoor mop! Dat emmy maar uit mag groeien tot een heerlijke, gezonde baby! Ik tel de dagen met je mee af

Kussss

6. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Tenx voor de tip!

Ik had woensdag de buikband besteld en heb 'm gisteren al binnengekregen echt super leuk!

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    thx! Gaat al ietsjes beter, alleen de benauwdheid, zelfs inhaleren helpt niet meer.....zucht.... Nou ja, wel goed gepland in het weekend, word vreselijk verwend door manlief!

Die olifant is gaaf he! Was liefde op het eerste gezicht, op het tweede gezicht wel prijzig, maar ja, liefde kent geen maximaal bedrag, haha..... Dit wordt dan ook echt het speciale cadeautje van papa en mama...

@ Moon, ff checken hoor: Wanneer mag je nou terugkomen voor de echo? Kan ik vast weer beginnen met duimen!

Las vanmorgen in de krant dat bij ons om de hoek (Amersfoort) een man dood gevonden is in zijn restaurant, het restaurant heet Sober en is net een week open....hoe toepasselijk.... ZE weten nog niet of het moord of zelfmoord is, maar wel dat het niet helemaal natuurlijk is gegaan.....gedver! Zo dichtbij.....en dan moet je het in de krant lezen? We zijn er gisteren nog langs gereden, maar niets opgevallen. Meestal toch allemaal afzettingen enzo. Mijn man zei alleen, oh het is mooi geworden (verbouwing)....gossie.... :confused:

8. Suske

Suske Actief lid

Sep 6, 2006
    386
    0
    0
    Even weer bij gelezen. vergeet gewoon om op het forum te zijn.

Manuela, idd de ware heb ik vroeg gevonden. Toch wel fijn om te lezen dat er veel meer zijn die al wat langer getrouwd zijn. Misschien is het voor ons ook al zo gewend. Ik weet niet beter meer. Dat voetbad ga ik proberen, ben benieuwd.

Kleine Jantje, Je bent echt niet de enige die moe is. Begint nu al weer lekekr rond de middag moe te worden en zit were uitgebreid te gapen. 's Avonds weer steeds vroeger naar bed. Was tussen de 3 en 6 maand ook wel moe, maar dit is toch echt weer erger. Nog maar een dikke 3 maand!

Bibi, goed dat jullie al zo snel namen hadden, die hebben wij nog niet vor een jongen, van ee n meisje hadden we nog. Om dat ik niet zoveel hoef te doen voor deze baby, stort ik mij soms echt op de kaartjes, dan ben ik er tenminste nog mee bezig. Moet nog wel bij de drukker langs en heb eigenlijk alleen nog maar gekeken op internet. DUs iegenlijk zit er niet zoveel schot in. Komt nog wel.

Moon, ik had hetzelfde bij onze echo met 6 weken. Dat was nog te klein om te meten en het was ook nog geen kindje alleen nog maar een vruchtzakje. Maar de vorm was toen goed en ze kon geen stolsels vinden en dus was alles helemaal goed. Ik hoop dat je bij de tweede echo al een ukje zit zwemmen. Echoscopisten kunnen volgens mij echt goed zien of alles goed is.

Nachtvlinder en Angela, leuke foto's van jullie ukjes. En Anja wij hebben ook geen pretecho hoor. Bij de eerste niet gedaan en nu vind ik het niet eerlijk om het nu dan wel te doen. En ik vind het ook erg prijzig. Ben ook niet iemand die vaak een dvd van de echo zal kijken.

Judy, Wat een leuke olifant zeg. Waar heb je hem gevonden?

Oja de buikband heb ik net snel besteld ik hoop dat ie er nog is.

Verder gaat het wel goed. Gaat allemaal in de weg zitten, vermoeidheid slaat weer toe en het maagzuur begint op te spelen. Maar voor de rest gaat ie goed. Heb wel zoiets van en ik wil graag nog meer kinderen? Daar probeer ik dan maar snel niet meer aan te denken en hoop dat ik alles weer snel vergeet straks en gewoon weer voor de volle bak ga.

Knuffels voor iedereen en ik ga vanavond weer lekker genieten van Peking express, vind ik erg leuk.

Monique

9. Linda16

Linda16 Lid

Feb 21, 2007
    18
    0
    0
    parttime huisvrouw en scholier
    Woudsend
    Ik kom ook ff melden dat wij ons babytje de 11e juni verwachten! :D

Groet, Linda16

10. Viona

Viona Fanatiek lid

Jan 12, 2007
    1,122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Linda16.. Welkom bij de juni mama's! En gefeliciteerd!

11. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ suske

Das fijn om te horen.
    Ja hoop het ook, kan niet wachten hihi.
    Hoeveel kids wil je dan?
    Ik weet niet of ik meer als 1 wil.
    Zoals ik nu er voor sta zeg ik no way!
    Al dat gedokter om zwanger te raken en dan me suikerziekte.
    Erg zwaar allemaal.... maar voor een goed doel :)

@ judy

Vrijdag gelukkig al weer ;) :)
    Amersfoort om de hoek?
    Voor mij ook :D

@ linda16

Welkom!

@ sally

Wat een scheetje!

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Linda16; van harte gefeliciteerd en welkom bij ons clubje :D

Zo ik ben vandaag druk bezig met de administratie geweest... wat een zooi zeg! Maar ja, het is nu wel erg lekker om alles weer opgeruimd te zien, nou ja, bijna dan. Ik ben de laatste hand aan het leggen aan een map voor onze hypotheekpapieren want dat past niet in de dunne map die we hadden gekregen ;)

Ik heb ook een map aangemaakt voor de baby, daar heb ik alle papieren van de vk, zwangerschapskaart, echo's etc. ingedaan. Lekker handig alles bij elkaar.

Zo lekker eten en dan op visite!

Fijne zondagavond allemaal!

Kus
    Manuela

13. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Veel plezier vanavond Manuela.

@ Linda, welkom bij de juni mama's en gefeliciteerd met je zwangerschap

14. Viona

Viona Fanatiek lid

Jan 12, 2007
    1,122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik heb ook gekeken! Was echt mooi om naar te kijken :) :)
    Af en toe was het zelfs ontroerend :oops:

Wilde het al veel eerder zien..had ook al wat op internet gezocht..maar eindelijk is er van gekomen :) :)

Nog bedankt voor de tip ;)

15. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

Oct 13, 2006
    154
    0
    0
    moon..afwachten maar weer..geduld blijft wel erg belangrijk zo zie je maar weer.

mooie echo fotos trouwens.

Linda welkom en gezellig dat je er bent.

wat een weer vandaag..niets gedaan. Het meisje dat mn paardjes gaat doen/al doet was er vandaag en heeft alles geregeld..heerlijk al moet ik het zeggen. Ik heb me eigelijk helemaal niet met ze bezig gehouden en ben nu dus moe van het niks doen.
    Ga zo nog maar even wat oefeningen doen van de mnesendieck..is miss wel goed voor mn lijfje om het een beetje soepel te houden en dan wordt ik miss weer wat fitter...hahah half 10...gaan toch straks lekker slapen.....hmmmmm....

de beeb wordt steeds actiever de hele dag door, ik moet zeggen dat ik het bijzonder gezellig vindt zon mensje in mn buik....
    en ja ik dacht ook al over een tweede van ..oohh dan alles nog een keer..maar het gaat eigelijk zo snel vind ik..we zijn echt al aan het aftellen hoor..allemaal nog lekker genieten he van die buik..ik zal weer eens een foto maken van die buik... :rolleyes:

welterusten alvast voor straks.. ;)

16. Niet meer actief

Dag lieve moedertjes,

@ Spijkervrouwtje, wat sluw van die collega's van je! Haha, hoezo nieuwsgierig? Gelukkig ben je er niet in getuind...

@ Nachtvlinder, jeetje wat een fantastische foto zeg. Ik kan niet wachten tot de 6e! Ik zit dan op 27 weken en hoop dat het kindje genoeg spek heeft. De echoscopiste zei op het begin dat een zo'n echo het mooist is met 28-30 weken. We gaan het zien. Wel bijzonder hoor.

@ Shelde, ik heb jammer genoeg de docu gemist, weet je toevallig ook wanneer er een herhaling komt?

@ Judy, doe je rustig aan meid? Laat je maar lekker verwennen door je man.

@ Monique, ik wilde ook graag meerdere kindjes als het mogelijk zou zijn, maar momenteel kan ik alleen nog maar zeggen "ik kijk wel hoe het met deze gaat". Het lijkt me ontzettend vermoeiend om zwanger te zijn terwijl je al een kind hebt. Een goede vriendin van me heeft een dreumes, ik ben echt gek op die kleine van haar, maar 's avonds moet ik zo'n kind echt niet om me heen hebben. Niet door de dreumes, maar doordat ik gewoon zo moe ben 's avonds. Misschien is het ook wel anders als het je eigen kind is...

@ Linda16, welkom bij de juni mama's.

@ Manuela, ik heb afgelopen week ook alle mappen uit de kast ingetrokken voor een herindeling. Verloskundige, kraamzorg, maar ook omdat ik pas getrouwd ben. Heerlijk om zo bezig te gaan, maar eenmaal op de helf had ik het ook wel gehad (er nligt nog steeds een map met een stapel papieren erop :oops: )

Welterusten,

-Ky-

17. Niet meer actief

Hoi dames, ik zag een interessante topic:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

Het gaat over poepen tijdens de bevalling. Mijn man vroeg er laatst naar en ik zei dat het de normaalste zaak van de wereld is, maar toch is het wel fijn om na te lezen dat het ook echt de normaalste zaak van de wereld is!

Ik ben daar eigenlijk ook best zenuwachtig over... Jullie niet?

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Klein jantje; zeker gezellig he, je bent nu echt met zijn tweetjes! Enne lekker rustig aan doen hoor hihi al is het idd goed om de spiertjes soepel te houden door wat beweging.

Ky; hihi ik had er op een gegeven moment ook geen zin meer in, maar ja, dan ben ik al zo ver dat het koste wat kost ook af moet ;) Had ik ook weer een mooie smoes dat vriendje moest koken :)

Ik heb de docu van In the Womb op mijn pc staan, aangezien je hebt gemist (weet niet of en wanneer er een herhaling komt) kan ik het eventueel wel voor je op cd branden, dan kan je hem op de pc kijken. Pb maar als je dat wilt.

En dat poepen tijdens de bevalling... tja het hoort er nou eenmaal bij.. is vrij logisch dus ik probeer me er niet druk over te maken. In het boek veilig bevallen van Beatrijs Smulders staat er ook een heel stuk over. Dat je door angst hiervoor juist je weeen zwakker kunt maken en dat vk's alleen maar blij zijn met poep, dat betekent dat de baby er bijna is ;)

19. nachtvliinder

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    schiedam
    @ linda welkom bij de juni mama's :)

@ all ik wil even terugkomen op de juni meeting... wilde ik even een datum prikken... jullie moeten op tijd laten weten voor een dsagje vrij, nou dames is een maand genoeg? wat dachten jullie van eind maart 31 mrt om precies te zijn? is dat genoeg tijd? laat het even weten hoe en wat en of jullie kunnen, en aanmeldingen zijn nog steeds welkom!

dus 31 mrt 2007 in utrecht....

kus nachtvliinder

20. nachtvliinder

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    schiedam
    dit is wat ik heb op de juni meeting lijst! als je mee wilt of ik ben je vergeten pb me even zet ik je erbij!

- Nachtvliinder
    - Popje
    - Angel eyes
    - Manuela
    - remember
    - Candijtje
    - Bibi
    - Mispoes
    - Velobabe
    - lailae
    - radna

31 maart 2007 te utrecht!