Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hi ladies,

Kom ook weer even buurten. Lees altijd mee met jullie verhalen hoor, maar weet zelf nooit zo heel veel te vertellen.

Mag vanmiddag weer naar VK en volgende week dus die echo om te kijken hoe het met de baarmoedermond gaat, spanned! Hoop dat het stabiel is gebleven.

@Shelde, suc6 met schilderen!

@All, ben een beetje benieuwd hoe het met jullie gewicht en buik gaat. Hoeveel zijn jullie gemiddeld aangekomen tot nu? Het ging bij mij redelijk langzaam, maar sinds week 21 gaat zowel de weegschaal als mijn buik de lucht in :) Buik vind ik niet zo erg maar weegschaal gaat wel snel opeens. Komt ook omdat ik halve dagen werk nu en merk dat ik thuis meer eet en ook meer tussendoor snoep.... :(
    Ik ben nu met bijna 24 weken (morgen) 6,5 kilo aangekomen. Ben benieuwd of dat veel, weinig of normaal is. Zal het ook eens vragen aan VK.

Groetjes Cindy

2. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hi ladies,

Kom ook weer even buurten. Lees altijd mee met jullie verhalen hoor, maar weet zelf nooit zo heel veel te vertellen.

Mag vanmiddag weer naar VK en volgende week dus die echo om te kijken hoe het met de baarmoedermond gaat, spanned! Hoop dat het stabiel is gebleven.

@Shelde, suc6 met schilderen!

@All, ben een beetje benieuwd hoe het met jullie gewicht en buik gaat. Hoeveel zijn jullie gemiddeld aangekomen tot nu? Het ging bij mij redelijk langzaam, maar sinds week 21 gaat zowel de weegschaal als mijn buik de lucht in :) Buik vind ik niet zo erg maar weegschaal gaat wel snel opeens. Komt ook omdat ik halve dagen werk nu en merk dat ik thuis meer eet en ook meer tussendoor snoep.... :(
    Ik ben nu met bijna 24 weken (morgen) 6,5 kilo aangekomen. Ben benieuwd of dat veel, weinig of normaal is. Zal het ook eens vragen aan VK.

Groetjes Cindy

3. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    sorry drukte te snel nog een keer op OK en nu staat het er 2 keer op :x

4. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Shelde..i.p.v. plinten te verven ga ik van het weekend plinten kopen en zetten. Heb er zin in..weer een stukje vooruit :D

**Patje..Bah bandenpijn..had ik in het begin ook last van..toen zei mijn VK dat ik dat wel heel de zwangerschap zou houden..maar heb er gelukkig al heel lang geen last meer van. Zal wel weer komen denk ik..

**Ky84..Poeh best vervelend he van die opmerkingen 'Oh dat duurt niet lang meer he?"...ik heb er ook enorm last van..heb ook net zo'n flinke buik..maar ja ze zullen het wel goed bedoelen..
    Een collega van me had aan het einde zo'n buikkie als dat ik toen ik ongeveer twaalf weken was..en dan krijg je zo'n opmerking van 'Ik deed tot aan het einde nog alles"..tja bij mij lukt het gewoon niet. Ik kan wel gewoon door mijn hurken maar dan kan ik niet ook eens met mijn handen naar voren en dan naar beneden.. Krijg dan geen lucht, rood hoofd en de voor rest van de dag hoofdpijn..
    Dan moet ik me echt gaan inhouden..

**Judy..Jammer dat je man is gezakt voor zijn rijbewijs..hoop dat het volgende wel lukt! Bij lukte het pas bij de zesde keer :oops:

**Linnepin..Hoeven we je toch niet te gaan missen ;)

Heb op MP twee roze rompertjes van Winnie de Pooh besteld..echt superlief zijn ze :D Heb ze vandaag binnengekregen. :D

De kleine is echt heel de dag aan het bewegen..gaat inene mn buik heen en weer..hihi.
    Laatst lag ik te slapen en zat mijn vriend aan mn buik..zat ze steeds tegen zijn hand te bewegen..ene kant en dan de andere kant..zo schattig toen hij het vertelde :D :D
    En ik maar doorslapen :oops:

5. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Poeh ik ben nu 26wkn en ben ongeveer 4,5kg aangekomen.
    Bij mij is het ook het meeste aangekomen in de laatste 6wkn.

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik sluit me bij Viona aan. Woog 68 toen we begonnen met stoppen met oefenen..... Woog 70 bij eerste VK bezoek en ben nu 73,5/74. Die eerste twee kilo zijn wel van het stoppen met 12 jaar pil, de andere 3.5/4 kind.

Woog voor het weekend bijna 75, maar ja, wordt een weekend ziek en er is weer 1,5 kilo af....

Lees ook vrouwen die in 26 weken al 20 kilo zijn aangekomen, dus meid, het valt nog mee. En denk maar zo, het is voor een goed doel. Bij veel vrouwen is het er ook allemaal zo weer af! We moeten wel een beetje genieten van de zwangerschap!

7. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik heb mijn buikfoto's weer bijgewerkt :D :D

Dikkie dik..hihi :)

8. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Hier even weer en berichtje van mij. Heb de afgelopen dagen wel meegelezen, maar niet gereageerd, sorry..sorry :oops:.

Linda16: welkom hier! en natuurlijk alsnog gefeliciteerd. Gaat alles goed met je?

Moon: heb even op je babysite gespiekt. Wat gaaf zeg die orange muur, vindt het erg mooi.

Juddy77: balen zeg dat je hubbie weer gezakt is. Gelukkig dat hij zo snel alweer mag. Zal voor hem (en jou) duimen!

Linnepin: succes met verhuizen en tot snel!

Ster: Ik draag zelf ook ondergoed van noppies. Heb wel het idee dat het groot uitvalt. Het zit heerlijk!

Shelde: 1 kilo in 4 weken :confused:. Das nix!

Candijtje: gelukkig dat je bldr gezakt is. Ik las op je site dat jij ook in de zorg werkt. Mag ik vragen wat je precies doet? ik werk namelijk ook in de zorg (ben effe nieuwsgierig).

Cindy: hoe was het bij de VK?

Velobabe: jij moest gisteren naar de VK he? Hoe was het bij jou?

Ik moet deze week veel werken. Ik merk dat mijn plek in mijn bil nu weer opspeelt. Fysio van het werk zei dat deze klachten veel op zwangerschapsischias leken.
    Ook denk ik dat ik nu een paar keer een harde buik heb gehad. Weet het niet zeker, maar vrijdagavond en vandaag op het werk kreeg ik ineens een soort kramp in mijn buik en mijn buik was toen helemaal hard. Het duurde maar een paar tellen (ongeveer halve minuut), maar was wel pijnlijk. Wie weet of dit harde buiken zijn?
    Donderdag naar de VK, zal bovenstaande maar even melden aan haar.

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ viona

Wow hij is echt gegroeid in een weekje!
    Heel mooi!

@ bloem

Dank je!
    M'n man was wel geschrokken toen alles hing :)
    Hij vondt het erg oranje.
    Hij had liever wit :-s
    Lekker saai voor een baby ;)

10. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hey meiden! Hier ook weer eens een teken van leven. Ook ik mocht gisteren weer naar de vk. Was erg bang dat mijn bloeddruk weer gestegen was, maar hij was gezakt! :eek: Dus we zijn op de goede weg.

Moon, gaaf dat oranje kamertje! Wij hebben ook oranje behang, en 1 muur in oranje, groen en blauwe strepen met een fijn wit streepje ertussen (lijkt een beetje Bert & Ernie kleuren). :D

Wordt bij jullie bij de vk ook het gewicht in de gaten gehouden trouwens? Hier niet (gelukkig), maar ik hou het dus zelf ook niet bij. :oops:

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Vandaag 2 zwangerschapsbh's gekocht! Ik dacht dat ik wel een cup gegroeid was, dit viel tegen zeg ;) Gewoonlijk heb ik 75b en die had ik nu ook (terwijl ik echt het idee heb dat ze gegroeid zijn).

Verder koop ik ondergoed elders bij Hema ofzo (is toch wat goedkoper).

Oja Noppies is een hele mooie winkel zeg! Wat een supergave kleren! Maar daar wel prijzig! Gelukkig had ik al een voorraad bij de H&M ingeslagen. Dan nog 1/ of 2 leuke dingen van Noppies kopen dacht ik zo :p :p

Kilo's : ik weeg nu 70 kilo (was gewoonlijk 65 kilo). Mijn buikje groeit een beetje, maar ook niet zo erg hard eigenlijk.

Daaag fijne avond verder!

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ky: nog 3 maanden... je hebt wel een flinke buik, leuk hoor!
    Patje: Dat waren goedkope BH's! Ik vind het een ramp! Ik heb een gewone beugel BH aan en 1 meegroei bh (meer topje)
    Candijtje: Fijn dat je bloeddruk naar beneden is. Nog even halve dagen werken is helemaal niet erg lijkt me. ;)
    CindY: Ik ben vanaf de 1e keer bij de VK 5,5 kg aangekomen. Vind ik toch netjes, aangezien ik eet wat ik wil. Ik zal van de week weer een buikfoto laten maken.
    Viona: Oh plinten kopen is veel beter! Wil ik ook! En leuk he, op MP snuffelen. ;) Je buikje gaat aardig omhoog trouwens!
    Bloem: Ik vond het ook weinig. Heb 3 dagen buikgriep gehad en was toen 2 kg afgevallen. :) Maar de VK zei dat tussen week 24 en 28 het gewicht v/d baby verdubbelt en je nu ook sneller aan zal komen. Enne, dat klinkt idd als een harde buik hoor! Probeer het een beetje rustig aan te doen!
    Moon: Ik zal je kamertje zo eens bekijken.

Nou, ik heb de deurpost geverft en 1 plintje. Toen begon ik m'n bekken te voelen en ben zo verstandig geweest om te stoppen. ;)
    Maar ik baal zo van die kamer! De mensen hiervoor hebben het zo belabberd geverfd! De hele plinten zitten onder de latex enzo. bahbah. Maar ik heb ook geen zin om alles eraf te krabben. Ik verf er gewoon overheen, het is wel goed. Je ziet de plintjes gelukkig toch niet echt, er staat straks een bedje en commode voor. En bij het raam hangt de verwarming eroverheen. Morgen even kijken hoe het dekt. Moet er zowiezo nog een keer overheen...

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ clau

Dat klinkt ook gaaf van jou!
    Fijn trouwens dat je bloeddruk weer gezakt is.

@ ster

Ja noppies is heel prijzig.
    Ik had 2 broeken voor 130 euro :oops:

14. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Leuk Moon, het kamertje! En de 'dromenvanger' van de Hema. Die vind ik ook zo leuk! :D
    Alvast voor het EK. :)

15. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Candijtje: Fijn dat je bloeddruk gezakt is. Lekker rustig aan blivjen doen hoor.
    CindY: Ik ben tot nu toe 4,8 kilo aangekomen. Vindt het zelf nog wel meevallen. Maar moet ook zeggen dat ik niet veel meer eet als anders. Al heb ik wel wat behoefte om meer te snoepen maar ik probeer me in te houden.

Bloem: Dat is inderdaad een harde buik. Ikheb het ook sinds ongeveer de 20e week. Soms als ik sochtends wakker wordt of als ik juist lekker rustig op de bank lig. Maar je niet direct zorgen maken hoor, het hoort er nl bij.

Shelde, je baby zal denk ik geen commentaar gaan geven over de plinten hoor.

Ster; duur he die noppies kleding. Ik heb wat basic kleding van noppies op MP gekocht, scheelt toch weer een hoop.

Nou ga ff tv kijken tot later meiden

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ shelde

Hihi ja ik vond het zo lief moest hem hebben.
    Heb verder al heel wat knuffels (boerderij dieren)
    Ja een oranje boerderij haha.

17. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    @Bloem. ik werk met verstandelijk gehandicapte mensen op een woongroep, aantal met moeilijk verstaanbaar gedrag.

@Cindy, ik ben tot nu toe zo rond de 4 en halve kilo aangekomen. Vind het zelf wel netjes dacht ik zo...

En inderdaad ik blijf gewoon lekker rustig aan doen de komende 2 weken, daarna zien we wel weer. Bevalt wel zo halve dagen werken hoor.

Zie weer een aantal mooie dikke buikies voorbij komen, zal morgen van de mijnes een nieuwe maken, die begint ook al mooie vorm te krijgen.

Groetjes maar weer!

18. Hoi hoi,

Ik lees wel mee maar nig niet gereageerd:
    Ik probeer op de laatste berichten te reageren:

Candijtje: mooi dat je bloeddruk omlaag is!

Cindy: valt volgens mij wel mee je kilo's. Het is bij echt een ramp 15 kilo . Maar ik heb normaal al moeilijkheden met mijn gewicht en nu geef ik wel vaak toe aan lekkere trek ook nu ik halve dagen werk meer

Viona: mooie buik hoor.

Bloem: klinkt wel als harde buik, dat betekend meestal dat je rustiger aan moet doen

Moon: waar staat de foto dan op je site ik ben nieuwsgierig :))

Shelde: ik was al vaak op MP te vinden, maar nu helemaal. Al leuke setjes gekocht 1 hele leuke van mexx met bolero, zo schattig. En ik heb vandaag een standaard gekocht voor mijn shantala badje zo'n sierlijke, helemaal verliefd

WIj zijn ook bezig in het kamertje. Behang is er eindelijk af. Wij hebben echt shit muren. Nu moeten we van alles gaan vullen en repareren en verven en dan pas behangen. Maar ik kan echt niet veel. Dat is wel frustrerend. Maar ja, we hebben nig ff. Maar ik hoop dat dit wel opschiet want ik wil mijn grenen meubeltjes toch wit gaan maken. En dan kan hij helpen.
    Weet iemand hoeveel maanden je zwanger bent met 24 weken, 5 of 6?
    Ik tel in weken maar ze vragen wel eens hoeveel maanden, geen idee. Dom he.

Dat was het weer weltrusten strakkies

19. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Bloem
    Lief dat je vraagt hoe het bij de VK gegaan is...
    Hier het verslag van ons 5e bezoek aan de VK op maandag 26 februari.

Alles gaat goed :D
    Wij hadden geen ''echte'' vragen. Heb alleen gevraagd of ik gewoon door mag blijven fietsen en dat is ok! Velobink dacht dat de echoscopist had opgeschreven of ons Biebke een jongetje of een meisje is, dus dat hij het aan de VK kon vragen als hij te nieuwsgierig wordt, maar die weet het ook niet want de echoscopist heeft het niet opgeschreven!

Volgens de VK was mijn bloeddruk zoals altijd perfect, 140/75.
    Ik maakte me zorgen want ik had nog nooit hoger dan 125/75 gehad,
    maar het is echt ok. Ben nu al een overbezorgde mama geloof ik...
    En Velobink maar zeggen: de VK heeft gezegd dat het perfect gaat.
    Maak je niet druk ;)

Ons Biebke was weer lekker actief bezig. Lekker aan het schoppen tegen de doptone, maar het hartje was snel gevonden, 150-160 bpm.

Vanavond gaan we naar de infoavond voor juni mama's en papa's bij de VK. Wie weet wat we daar allemaal nog te weten komen :idea:
    Dinsdag 20 maart hebben we om 16.30 de 6e afspraak bij de VK.

@Lailae
    Vervelend dat jullie muren niet strak zijn.
    Wij hebben een nieuwbouw huis, maar toen we met behangen bezig waren bleek onze muur ook niet waterpas. Dus vouwen in het behang in de hoek...Oplossing: een paar leuke plankjes in de hoek om knuffels op te zetten.

@Cindy
    Hoe gaat het nu verder met jou?

@Shelde
    Succes met de plintjes ;)

@Clau
    Houden zo die bloeddruk!
    Bij ons wordt bij elk bezoek gewogen.
    Waar het precies goed voor is weet ik niet, want volgens de VK zegt het niks over de kleine. Ik weeg sowieso 1 keer per week thuis.

@Moon
    Hip!

20. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    En na week 28? Als het daarna weer langzamer gaat zijn we er toch bijna vanaf ;)

Vannacht vijfde nacht zonder lucht. Lang nodig om in slaap te komen, na een half uurtje weer wakker, mijn hele keel zit dicht....ga zo toch maar even naar de huisarts, want nog een nacht zo slecht slapen trek ik niet! Kan bijna niks zonder helemaal buiten adem te raken, zelfs mijn astmainhalator werkt niet, nou dat zegt heel wat!

Dus ik ga nu even wat mensen voor me aan het werk zetten ;) en op naar de dokter. Vanmiddag neem ik ziekteverlof op, ga ik met de laptop in bed wel even alles teruglezen en reageren.

Maar dan ff snel 2 reacties: Groeit lekker Viona!

Enne Moon......nog twee nachtjes slapen! (hopelijk gaan jouw nachten iets sneller dan de mijne!)

Deel Deze Pagina