Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hello Ladies,

Ik heb weer eens te weinig tijd om op iedereen persoonlijk te reageren. hopelijk nemen jullie het mij niet kwalijk O:)

Ik lees zo al die verhalen over de VK en merk dat er veel deze week hun afspraak hebben/hadden. Gelukkig gaat alles goed met iedereen.
    Ik mag volgende week donderdag (8 maart) weer. Ben best benieuwd hoeveel kilo ik nu dan aangekomen ben. Vorige keer 4 kilo in 4 weken :oops: .
    Maar toen had ik ook zwaardere kleren en laarsen aan dan anders.
    Volgens mijn eigen weegschaal ben ik nu in totaal zo'n 8 kilo aangekomen.

Over een uurtje komt mijn schoonmoeder even op de koffie en neemt dan weer iets lekkers mee. Zo schiet het natuurlijk niet op met die kilootjes in bedwang houden, haha. Maar wel lief natuurlijk. Ze is nieuwsgierig naar het kamertje en de kinderwagen. Had ze nog niet gezien.

Ik ga mij nu dus maar ff douchen en aankleden, want zit nu nog in mijn pyama :oops: . ff heerlijk uitgeslapen.

Nou meiden, hopelijk weer tot snel. Veel succes met de kamertjes enzo.

Liefs,
    Bibi

2. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    @Ky..haha..die beeb zit er echt in hoor...er is al wel 10 kilo bij dus het zit vast wel goed. Miss omdat ik overal wat dikker wordt dat het minder opvalt dat idee heb ik wel. En idd mn buik is deze week weer erg vooruit aan het groeien lijkt wel :)

@Cindy...nu na bijna 26 zit ik op de +12 kilo :( dus het valt wel mee hoor die 6,5 van jou (was wel 15 kilo afgevallen voor de zwschap.)
    Bij mijn vlos wordt ik niet gewogen, ze vraagt wel af en toe mn gewicht..maar dat wist ik gisteren dus even niet ;)

@Patje ik heb normaal oook 75 D en nu 80E...ze groeien toch echt..haha wat zijn die mannen blij :p
    Als ik ga lopen voel ik nu ook gewicht aan de voorkant ja...en het lijkt wel of ik van wandelen spierpijn in mn billen krijg :cry:

gisteren bij de vlos, beeb 1 cm boven mn navel dus dat was okey, hoofje op rechts en beetjes op links..tja dat wist ik al want hij (okey HET) schopt altijd links ;) bloeddruk 122/68
    Ik denk alleen dat ik spataderen begin te krijgen. Ze adviseerde met het wel in de gaten te houden en anders steunkousen te dragen. Tjee ik dacht dat die dingen alleen voor omas waren...heb ook geen flauw idee waar ik die moet halen..bij de thuiszorgwinkel..? daar kunnen ze miss wel beter adviseren..iemand een goede raad?

3.  
  4. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee kleine jantje:

ik heb al sinds eind december steunkousjes! gelukkig gewoon zwarte! je kunt een verwijsbrief halen bij je huisarts, en die verwijst je dan naar iemand die ze aan kan meten!
    succes!
    liefs elfje

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,
    hier ook weer eens een berichtje van mij. Ik ben denk ik al 10 kilo aangekomen en zie het alleen maar erger worden. Kwam al aan van water en brood en nu ik vrijwel alles eet is het helemaal drama. Nouja na de zomer maar flink aan de bak!

Lilae: Ik dacht met 26 weken 6 maanden, zo staat het in mijn zwangerschapsdagboek. 13 weken is iedere keer 3 maanden volgens mij.

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ lailae

http://kleinukkepukkie.beebiesite.nl

@velobabe

Fijn dat alles goed was!

@ judy

Wat vervelend dat je zo slecht slaapt.
    Hoop dat de dokter je er iets voor kan geven.
    Sterkte!

( ja hoop dat ze om vliegen)

7. Moon:

leuk hoor, lekker vrolijk.
    Ik klik op je www knop en dan kom je op een andere site terecht en daar staan geen foto's van je kamertje

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Nee klopt.. Thnx

9. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hey meiden

Zo ik ben net wakker, gelukkig kon ik uitslapen want normaal gesproken ben ik altijd rond tien uur wakker. Maar ja ook niet zo gek na vier ochtenddiensten (van vijf tot één), ik was al na de eerste ochtenddienst verrot, maar ik heb het overleefd!
    Van het weekend lekker vrij genomen, ben ik echt aan toe.

Poeh moet echt nog veel was doen..bah..heb daar de laatste tijd echt een hekel aan. Maar op de één of andere manier geeft strijken een rustig gevoel..ik ben echt raar..

Gister naar zwangerschapsyoga geweest en dit keer hebben we info gekregen over borstvoeding geven, normaal gesproken krijg je dat niet, maar een stagiare loopt mee en die geeft ook voorlichting over borstvoeding. Dus dat is lekker meegenomen :D
    Ik wil het in ieder geval wel :baby:

Ja mijn buik groeit flink hard (bij yoga zeidenze dat ook al), weet ook niet hoe het kan, maar waarschijnlijk heeft de kleine flink de ruimte nodig. Ze schopt ook aan alle kanten, nou ja beweegd, want weet niet waar ze nu precies ligt. Eerst lag ze rechts met hoofdje naar beneden, maar op een gegeven moment voelde ik ook links onder beweging te voelen en toen ook inene links boven. Een hele draai denk gemaakt. Maar voel nu links en recht bewegingen. Ze maakt gebruik van alle ruimte die ze heeft :whistle:

Laatst vroeg een collega 'Heb je nooit het gevoel dat je voorover valt met die buik?", haha ik moest echt lachen, echt zo'n jongen die er nog niets over weet. Nou ik heb daar in ieder geval geen last van, heb juist als ik recht staat dat ik die buik niet eens voel. Voel me geen hangbuikzwijntje in ieder geval ;)

En bij mijn VK word ik bij ieder bezoek gewogen, laatst was ik 3kg aangekomen en toen zei ze wel als je volgende keer weer 4kg aangekomen bent wil ik je laten prikken voor suiker. Waarschijnlijk ook omdat in principe niet meer eet dan voorheen, maar juist minder. Ze vroeg wel naar mijn eetgedrag.

Ja we zitten nu in onze zesde maand, staat ook bij mij in mijn zwangerschapsdagboek.

Vanavond ga ik lekker zwemmen met vrienden! Hoop dat mn vriend ook mee gaat, hij heeft om de of andere reden hekel aan zwemmen.
    Moet nog even kijken welke bikini nog het beste staat. Zwangere vriendin gaat ook mee, ben benieuwd wat zei aan heeft in het zwembad.

Nou ik ga even ontbijten, beetje laat maar maakt niet uit. Heb nog geen honger of trek, heb daar de laatste echt enorm last van. Ik wil gewoon trek hebben :evil:

Doeg doeg..

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Zo, ik ben ook lekker thuis! Heb van de HA een antibioticakuur meegekregen, gelijk de eerste pil in mijn mond gestopt, zo snel mogelijk lucht aub. Mag nu ook (dat wist ik niet, vanwege zwangerschap overgestapt op een andere) vaker mijn inhalator gebruiken, dus ook die staat nu netjes naast mijn bedje.....
    Nu met kan thee, pak sap, broodjes, boeken, laptop en inhalator in bed gaan liggen, heerlijk. Het lijkt erop dat ik wel iets meer lucht heb dan vanmorgen, dus hopelijk kan ik zo nog een paar uurtjes pitten, ben uitgeput!

Steunkousen, moeten die aangemeten worden? Ik dacht dat je die gewoon kon kopen bij de betere pantywinkel! Let eigenlijk nooit zo op spataders, doet dat zeer? Hopelijk wordt het niet erger bij je Kleine Jantje!

Dus jullie ook veel beweging in de buik! Ik heb af en toe het gevoel dat die kleine dame al op ballet zit en pirouetjes oefent, haha. Maar lekker toch, weten we toch dat het goed gaat!

Moon, leuk oranje! Wij doen ook 1 muur orangje, eentje rood en de rest wit.... Maar ach, aan je trouwjurk te zien ben jij ook al zo'n kleurfreak!

Haha Viona, voorover vallen.... Nou moet zeggen, een kennis die vorig jaar mei is bevallen, vrij kleine dame, maar de buik bij 38 weken leek wel zes keer haar omvang, daar dacht ik echt dat die om zou vallen! Dus wie weet krijgt die knul nog gelijk! Hhaha....

Nou ik ga even slapen, dus werkse of gewoon fijne dag!
    x
    Juud

11. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hi ladies,

Nou dat valt allemaal 100% die kilo's bij jullie zeg! Gelukkig maar. Wel bijzonder om te zien, dat ik wel veel mooiere en grotere buiken zie dan ik heb (bij mij zit er nog zo'n knik halverwege :( (begrijpen jullie wat ik bedoel?) en hierdoor is het nog niet echt zo een zwangerbuikje). Had mezelf vandaag voorgenomen om gezond te doen en niet te snoepen, resultaat..............had om 10.30 uur al lekker paaseitjes achter mijn kiezen :) :) Ik geef het toe, ben mega zwak ..... hahaha, maar lekker.

Candijtje, goed dat je bloeddruk gezakt is. Relaxed blijven!

Lailea, jaa dat vraag ik mij ook al steeds af. Volgens mij is het bij 26 weken idd 6 maanden (2 keer 13 weken en 13 weken = 3 maanden).

Bloem, ja volgens mij een harde buik hoor. Ik had vanmorgen toen ik net wakker werd precies het zelfde. Heel harde buik en ook krampen erbij. Was wel gelukkig zo weer over. Bij de VK ging het goed gisteren, baarmoeder zit nu net boven navel (schaambot en hoogte baarmoeder is nu 19 cm) en weer het hartje gehoord. Fijn.

Clau, nee bij onze VK wegen ze je niet (ben ik ook blij mee :) ). Hou het zelf wel in de gaten, maar ja schommelt ook wel een beetje want ik ga er elke dag op. Zou gewoon 1 keer per week moeten, maar dan is het schrikeffect zo groot :oops:

Velobabe, haha Velobink, grappig en wat klinkt dat lief. Volgens mij is met je bloeddruk de ondergrens vooral belangrijk en bij jou is die rond 75 en dat is volgens mij prima! En idd als de VK zegt dat het OK is, dan moet je er ook vanuit kunnen gaan dat dat ook zo is, toch?
    En zie opmerking bij Bloem, VK was OK. Volgende week de nieuwe echo en dat is het spannends van allemaal, hopelijk is het nog steeds 0,5 cm en niet nóg minder geworden....

Kleine Jantje, ja je kunt ook zwarte bestellen. Maar ik dacht ook altijd aan oma's hoor en toch niet aan vlotte zwangere meiden :p Ach als het helpt en je ziet het verder niet, dan zou ik er toch maar aan toe geven hoor. Beter dan spataderen, toch?

Viona, veel plezier met zwemmen! Ik zou ook graag willen, maar ben allergisch voor chloor dus kan nooit zwemmen in een zwembad. Echt jammer, zeker omdat ik ook graag had willen babyzwemmen straks. Maar ja dat moet mannetje dan maar doen, hahaha tussen alle mama's ben benieuwd hoe hij dat zou vinden :) :)

Nou, dat was het wel weer!

Groetjes Cindy

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Haha ja heerlijk!
    Moet toch beetje kleur in je leven hebben hoor ;)

Fijn dat je al weer iets meer lucht hebt.
    Is niet fijn als je je erg benauwd voelt.

13. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Velobabe: fijn dat het bij de VK goed was!
    Lailae: Heeerlijk dat marktplaats! ;)
    Judy: Beterschap! Ik hoop dat je ff een dutje kan doen! En natuurlijk groeit de baby na week 28 ook flink. Maar tussen 24-28 was een groeispurt.
    KleinJantje: He getsie spataderen. Ik zit altijd met 1 been onder me... is ook niet echt goed...
    Viona: lekker hoor zo uitslapen!Veel zwemplezier!
    Cindy: Gewoon lekker een paaseitje nemen hoor. ;) Ik heb net ook de frietpan aangezet omdat ik er zin in had. :oops:

Ik ben vandaag niet verder gegaan met schilderen, ik heb geen zin. haha. Morgen weer een dag!

Ik voel de kleine niet zo duidelijk de laatste 3 dagen. Dit weekend was ze superdruk en nu erg rustig. Ik voel haar wel, maar erg diep.
    Ik hoop dat ze voor vrijdag iets naar de oppervlakte komt voor de echo. De vorige keer lag ze namelijk ook helemaal tegen m'n rug aan (en lukte de 3d niet).
    En ik mocht vanmorgen lekker op m'n buik slapen! :D Heerlijk om zo een paar uurtjes te kunnen slapen! ;)

14. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Spijkervrouwtje: bedankt voor de link. Het lijkt er inderdaad op dat ik nu een paar keer een harde buik heb gehad. Zal morgen de VK eens vragen hoevaak je deze mag hebben.

15. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Goedeavond allemaal,

Het was even weer bijlezen. Ben elke keer weer bang voor een grote hoeveelheid bijlezen.

Linda16, gefeliciteerd en welkom!
    Moon, ik denk zelf aan een stuk of 3/4 als het allemaal lukt natuurlijk.
    Ky, om 7 uur ligt ons mannetje echt al plat. Moe dan is het eerder 7 uur. Troouwens mooie foto's
    Shelde, leuk kamertje hoor
    Patje, bandenpijn is echt niet leuk, ken het en bij een verkeerde beweging hupsa daar is het weer. Straks is het lekker weer over (weet ik uit ervaring)
    Viona, je groeit enorm op je buik meid, maar dikki dik? Die is toch nog veel dikker?
    Clau, gewicht wordt bij ons ook nooit gewogen bij vlos. Gelukkig niet zeg. Ik hou het zelf ook niet bij, ben er veel te bang voor. Vorige keer was ongeveer een dikke 5 weken geleden en toen met een kleine aanpassing kwam ik op een kilootje of 6/8 dus dat zal inmiddel zeker wel 10 zijn.
    Lailea, je kunt er niks aan doen meid die kilo's gaan straks toch grotendeels weer weg. Ik was bij de eerste na twee weken al 15 kilo weer kwijt. Een vriendin van mij is ook nog maar 2/3 kilo aangekomen en is 28 weken zwanger. Daar kan ik zo van balen. Maar ja ik kan er toch niks aan doen.
    Kleine Jantje. ik heb al een paar jaar steunkousen. Gewoon aangemeten door de apotheker. Die meten op erschillende punten je benen en die dingen zitten dan lekekr strak om je benen. Zit best lekker hoor. Ik heb ze voor een chronische beenvliesonsteking aan beide benen en kan hiermee sporten. Op zich gaat het heel goed hoor, maar als ik lang aan de sleep moet dan trek ik ze toch wel eens gewoon aan. Gewoon voor mijn gevoel.

Goed verder alles wer goed hier. Maandag evenlekker de wc geinspecteerd. Nooit geef ik over en nu weet ik dus hoe dat voelt. Je kunt gewoon niet stoppen en je gaat maar door. Wat ellendig zeg! Maar na een goede nachtrust ging het dinsdag al weer een stuk beter. Onze kleine vent was toen helaas ziek, 40,5 koorts. Dan jank ik dus gewoon mee he. Maar die was er vandaag ook weer bij en ik voel mij gewoon fitter dan de afgelopen paar weken. Ik heb ook mijn eten wat aangepast, want ik kan dus nog maar weinig eten anders heb ik er de hele nacht last van. Vandaag een schattige tweeling gezien, een weekje oud. Oh zo lief en straks hebben wij daar ook weer een van. Zo lief klein babietje. Kan haast niet wachten.

Het is weer een lang verhaal geworden. Sorry. Ik ga nu eens even de site van Moon bekijken.

Knuffels Monique

16. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ook bedankt voor de tip! Ik vroeg me dit ook af en merk ook af en toe harde buiken op! Toch grappig om te lezen dat we allemaal in dezelfde fase zitten met klachtjes enzo!

Oja hebben jullie ook al krampen? Ik schoot vannacht omhoog in bed (vriendlief schrok zich dood) toen de kramp in mijn been schoot en had dit vandaag overdag ook zelfs.

17. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Trouwens, iedereen in onze omgeving isop dieet. Dat vind ik dus enorm frusterends. Ik weet nog niet wat ik erger vind. het feit dat ik dikker wordt en de rest afvalt of dat er gewoon nergens meer iets lekekrs in huis is bij een ander. Heb het over ouders en schoonouders en overige schoonfamilie en een aantal bevriende stelletjes.

18. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Leuke site Simone. Erg oranje. Maar ik moet zeggen ik houd er wel van. Ik heb alweer wat oranje kleertjes gekocht. Kan allebei de kanten op he.

Knuffels Monique

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ monique

Wie weet komt het dan uit he al die jongens die ik voorspelt heb ;)
    Wat zielig dat je kleintje zo ziek was.

20. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    elfje dank voor de tip, wist ik niet hoor.
    suske goed om te horen dat er meer mensen die dingen hebben.
    die aders doen niet zeer maar ik heb wel sinds het weekend wat moeie benen zal ik maar zeggen ..wat onrustig maar geen spierpijn.
    he gisteren bij de drogist wel wat voor mn benen gehaald..tja als je die dingen moet laten aanmeten..ik ben hier bij de thuiszorgwinkel geweest en daar komt iedere dinsdag een bedrijf dat ze aanmeet maar je moet wel een afspraak maken. Je verzekering vergoed ze waarschijnlijk..anders kosten ze iets van 40-50 euro zei ze :(
    Ik zie alleen die dingen niet in de zomer zitten natuurlijk.. :evil:

en viona hoe was het zwemmen. had je vriendin ook nog iets passends aan..haha

shelde de frietpan om 3 uur in de middag [-X

Suske..balen zeg..dan maar zelf je lekkernijen meenemen als je op visite gaat ;)

Verder alles wel okey hier.zat vanochtend in de auto op weg naar mn werk en voelde me daar een por in mn buik..wauw..joepie..daar wordt je zo blij van. :whistle:
    Ik las vanochtend ook dat de beeb zijn beentjes niet meer gestrekt kan doen in je buik, daarom voel je die schoppen ook, dan rekt ie zich gewoon even lekker uit. Ik heb ook niet meer dat gevoel van die vis in een gorte kom water in mn buik. heb wel echt het idee alsof het idd wat kleiner begint te worden daarbinnen voor de beeb.
    Ik zie de zon hier =D>

Deel Deze Pagina