Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    haha klein jantje ja is het te merken :(: ;)

ja idd die kleine moest wel lachen want toen ik eenmaal ff tot rust gekomen was, bleef die kleine trappen hihihi

maar gelukkig komt schone vader toch ff snel langs :) dus updateje komt vanaaf wel!

en moon kiwi's idd goed voor je stoelgang, maar ook die activia van die reclame alleen weet ik niet of je die mag...
    enn pruimen deden het bij mij ook heel goed

Hmmm heb pizza gehaald in de super, maar wilde toch lievr pannekoeken nu :( lekker he die dementie hahaha ach ja pizza ook lekker :)

2. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Zooo even heerlijk in bad gelegen :p

En ga zo denk ook maar even pannenkoekenmix halen :D
    Ik had toch al niets in gedachten om te gaan eten voor de rest...dusss dat word PANNENKOEKEN eten!

En o ja ik had net gelezen (in bad :p ) iets over bloedneuzen:
    Wat kan ik doen tegen bloedneuzen?
    Je neusslijmvlies is extra doorbloed tijdens de zwangerschap en daarom kwetsbaarder dan anders. Hou je neusslijmvlies soepel door er druppeltje olie in te smeren. Op die manier voorkom je uitdroging en vermijd je die vreselijke bloedneuzen.

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik ga vanavond even alles lezen...

Ben vandaag op gesprek geweest... helaas was er geen vacature, maar meer voor vervangerspool. En gelijk aan het werk gezet. Vanmiddag groep 8 gedraait. Was wel ff druk, maar het ging.
    Wel veel last van harde buiken gehad en nu nog, zit nu lekker op de bank. Als ik loop lijkt het of ik een continue harde buik heb of zo. Niet echt fijn! :(

Heb trouwens een nieuwe buikfoto... Hij groeit niet schrikbarend... ;)

4. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Ik heb hier ook heel veel moeite mee gehad. Ik heb lactulose bij de apotheek gehaald, dit mag je tijdens je zwangerschap gebruiken (nam het zelf om de dag). Andere (natuurlijke) producten hielpen niet bij mij.
    Gelukkig heb ik er nu geen last meer van, gebruik er ook niets meer voor (of tegen).

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik heb wel iets van de dokter gehad.
    Maar dat is niks.
    Niet echt prettig spul haha.

@ sally

Hmz wij hebben een bad maar hebben hem denk ik 2/3 x zelf gebruikt en onze neefjes 1x... is echt niks hahaha ;)

6. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Zo heerlijk waren de pannenkoeken!Ik heb er van genoten!
    En mijn ventje heeft ook lekker zitten smullen! :D :D

We zaten ook zo van, strakkies gaat die kleine er ook van smullen, jaja duurt nog wel even..maar toch :baby:

7. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Bedankt voor de tip. Stond er ook bij wat voor olie?

@ Nachtvlinder, jij bent druk bezig. Doe je wel een beetje rustig? Relax!
    @ Suske, ik hoor wel vaker dat je meer droomt als je zwanger bent, ik heb daar nog niets van gemerkt, maar jij dus wel zo te lezen.
    @ Kleine Jantje, gelukkig ben je niet echt gevallen en gaat het allemaal nog goed met je. Snap wel dat je mannetje bezorgd is hoor.
    @ Lailae, balen zeg, dat de echo is verplaatst. Maargoed, de tijd vliegt om, dus het is vast snel 15 maart.
    @ Viona, laat je nog even weten hoe het gesprek met de kraamzorg is gegaan? welke heb je trouwens?
    @ Judy, jij hebt dus echt je pannekoeken al binnen. Ik denk dat ik woensdag nog maar eens een poging ga wagen om ze te gaan bakken. jammie
    @ Patje, last van pijn in het schaambot heb ik gelukkig (nog) niet. Sterkte ermee.
    @ Shelde, jammer dat er geen echte vacature was.
    @ Moon, veel fruit en vezels eten. en idd roosvicee laxo.

8. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Moon, een paar druppels citroen in een glas lauw water of twee voor je ontbijt 's morgens. Dat kan ik al heen voor ik een hap genomen heb. En ja het is echt waar die vezels he. Dus veel groenten en fruit. Ik moet wel 4 keer als ik een slikdag (verjaardag ofzo) heb gehad. Van de huisarts moest ik gewoon veel veel en veel water drinken. Leuk asl je al zoveel naar de wc moet om te plassen!

De baby in mijn buik krijgt nu geen waterpokken is alleen risico als je rond (5 dagen ervoor en erna) de bevallingdatum zit. De baby kan dan ook waterpokken krijgen als jij het hebt en die hefet dan nog geen afweer ertegen.

Leuke groep gehad vandaag, maar wel weer moe. Terwijl ik toch probeer rustig aan te doen. Beteje meer zitten. Normaal dribbel ik de hela dag door het lokaal en nu zit ik wat meer bij de kinderen op een krukje, die ik het hele lokaal rondsleep. Maar ik ben denk ik zelf een beetje ruk als ik voor deklas sta en heb nu gewoon geen rem. Gelukkig heb ik deze week een stagiaire! Dat vind ik altijd leuk en hij vindt het ook leuk bij mij zei hij. Aardig van hem!

Vanavond weer Grey's anatomy. En eigenlij wil ik ook graag Men in trees zien, maar vorige week heb ik die ook niet gered. Dus ik ben benieuwd. Daar was de eerste gaap alweer.

Knuffels Monique

9. Niet meer actief

Wat een pannenkoeken allemaal! Heerlijk! Mijn man heeft vanmiddag indiaas eten gehaalf, dus ik zit nu lekker met mijn bord achter de pc. Nu kan het nog... Hihihi!
    Ik weet nog dat we in januari in de auto in Paramaribo zaten en ik opeens zin in poffertjes kreeg. Mijn man dacht dat ik een grapje maakte, maar ik moest en zou mijn portie poffertjes krijgen! We hebben heel Paramaribo rondgebeld, maar uiteindelijk zat ik met mijn poffertjes op schoot in de auto! Hahaha!

Judy, je gaat vast en zeker nog héél veel leuke kleertjes tegen komen! Alles is nu ahhh, poepig en schattig. Ik heb vorige week veel te veel geld uitegegeven aan kleertjes, misschien moet ik ook maar wat weg geven. Nee, toch maar niet!

@ Patje, last van je schaambeen kan bandenpijn zijn. Ik had er rond de 20ste week opeens ontzettend veel last van -> ik zat op de kop op de bank en niets hielp! Een warme kruik en rustig gaan liggen hielp na een uurtje wel. Misschien dat je buik nu opeens een enorme groeisput maakt en dat je banden moeite hebben om mee te rekken (dat was de verklaring van mijn VK). Maar het blijft een heel naar gevoel. Sterkte er mee. Verder snap ik precies wat je bedoelt met je werk. Ik heb echt de leukste baan van de wereld, maar ik ben de afgelopen week 4 dagen vrij geweest en het kostte me echt moeite om naar mijn werk toe te gaan. Ook lijken de dagen opeens veel langer. Ik zie zo uit naar mijn zwangerschapsverlof! Nog 9 weken...

@ Moon, wat bedoel je precies met slecht naar de wc gaan? Als je verstopping bedoelt: veel vezels eten, heel vaak kleine beetjes eten en zoals Judy al zei roosvicee laxo drinken. Laxo is een soort limonade en kun je gewoon bij de Apotheek kopen. Koffie drinken helpt ook (maximaal 3 kopjes per dag), en vezelrijk fruit zoals mangos. Veel vezels dus. En zoals Suske zei veel water drinken.

@ Nachtvlinder, gooit het er maar lekker uit! Volgens mij weten we allemaal precies hoe je je voelt, dus het mag hoor!

@ Viona, thanx voor die bloedneuzentip! Wordt vast weer lachen vanaf als ik mijn man vraag olie in mijn neus te druppelen... Haha!

@ Shelde, hoe bedoel je niet schrikbarend?! Wow zeg, dat gaat lekker hard! Daar kun je niet meer omheen! Fijn he? Dat je zo overduidelijk zwanger bent?

10. Patje: je schaambeen kunnen ook bekkenklachten zijn. Ik had daar ook last en van mijn liezen . Ik had zelf niet bedacht dat het bekkenklachten totdat ik bij de fysio kwam voor mijn onderrug dus bekken en toen vroeg ze ook al die dingen en toen dacht ik verrek ja!
    Maar ik hoop het niet voor je. Ga wel naar de huisarts of direct fysio evt. Die kunnen je verder helpen

Ik heb ook weer vreselijke last gehad van verstopping. Ik heb gewoon weer huilend op het toilet gezeten. Sorry vies praatje: Het was veel te hard en groot dat het er niet uitkwam1 dag met pijn gelopen en maar blijven proberen en ik ben eindelijk vanmiddag bevallen :D
    Maar weer mijn drankje dringen en geen witte broodjes meer eten in het weekend.

Voor straks weltrusten

11. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Probeer al de hele avond om nieuwe foto's van het kamertje, de kinderwagen en mijn buik in mijn album te zetten en het wil maar niet lukken :x . Wordt er boos en verdrietig om. Waarom lukt het mij nou niet en anderen allemaal wel? Boehoe :cry:

12. Niet meer actief

@ lailae: Ik weet precies wat je bedoeld, en een pijn daarna! Alsof ik van echter verkracht was ofzo. Het brandde en bloedde. Soms moet ik daarna nog een keer en dan is het juist het tegenovergestelde. Dat zijn niet echt dingen die je snel deelt met anderen. Gelukkig gaat het de laatste week weer makkelijker. Dus jij ook weer aan de vezels?

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ bibi, gewoon je foto's verkleinen in www.fotoverkleinen.nl, opslaan op je pc en dan in je album.
    Heel simpel, veel succes.

Ik ga morgen gelijk de HA even bellen over mijn klachten, ben wel benieuwd wat ie gaat zeggen.

14. Ja weer aan de vezels en voor mij geen witte broodjes meer in het weekend. Veel fruit en groente.

Suc6 Patje bij de HA

15. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    shelde..wat heb jij toch altijd mooie foto's van jezelf..echt ik vind je stralen ;) !

lialae...wat een grapjas ben jij..heerlijk hoor zo'n verhaal...en zoals wel vaker geschreven..alles mag en kan hier..gooi het er maar uit. En wel je drankje drinken nu weer he! en die broodjes daar heb ik ook snel last van..ik eet ze dus echt bewust bijna niet (maar ze zijn zooo lekker).

ohh..bibi hopelijk lukte het nog wel..oh niet zo te zien....
    nou kop op ...er zit links in het menu een knopje foto verkleinen...dan gaat het wel (hoop ik)...anders nog lekker even klagen bij ons hoor!

ik heb wel foto's van de wieg gemaakt..heb ik mn telefoonsnoertje niet hier...dus helaas jullie moeten nog even wachten :cry:

Ik heb echt een mega zere rug..wat ik gedaan heb weet ik niet...gisteravond begonnen.....nog een massage van hubbie gehad en wel heerlijk geslapen...Ga denk ik vandaag het kussen van mn vriendin maar ophalen...toch maar slapen met kussen denk ik..hopelijk helpt dat...
    en ik wilde nog wel paardrijden vanavond. :(
    Ik zit echt voor geen meter hier op mn werk..doet echt zeurderig pijn en lopen doe ik maar heel langzaam..ik durf lijkt wel niet. Bukken wil ik al helemaal niet.

Gisteravond ook weer in mn boek week na week gelezen..het klopt...we zijn weer mega moe aan het worden...gelukkig dat het weer bevestigd wodrt in zo'n boek.
    Verder straks mijn steunkousen aan laten meten..ben benieuwd hoe dat werkt.

16. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee meiden!
    hier weer eens een berichtje van mij!

ben net weer bij de VK geweest, en ik groei nu echt hard.... ben inmiddels al 9 kilo aangekomen! (ik vind dat echt super veel!)
    over 3 weken krijg ik de antistoffen spuit, vanwege mijn negatieve bloedgroep...

de verbouwing begint voorzichtig vorm te krijgen, maar er zit nog steeds maar half een dak op de babykamer..... mijn nesteldrang moet dus nog eventjes wachten.....
    half april wordt de keuken geleverd, en dan moeten we al een heel eind zijn!

ik heb steeds zo'n kramp vlak onder mijn ribben, hebben jullie dat ook? mn meisje zat volgens de VK ook al 5 cm boven mn navel....

ik vind de tijd echt super snel gaan.... ik moet af en toe echt even zuchten, en er aan denken te genieten van de tijd.... misschien kom er meer toe wanneer ik verlof krijg... (25 april)

ik las over iedereen positieve verhalen, en heb weer een paar mooie buikfoto's gespot!

liefs elfje

17. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Goede morgen meiden!

Gister avond veel te laat naar bed gegaan, half twee, ben moeeee! En moet strakkies weer werken, geen zin in.

Straks ook nog heel even langs de Kruidvat, hebben aanbieding van make-up, drie voor vijf euro, is goedkoop!

Van die olie voor bloedneuzen.. Er stond niet bij wat voor olie, denk dat niet veel uit maakt..je neus kan veel hebben, maar dacht zelf aan slaolie of olijfolie of iets dergelijks..

Ja gister heb ik intakegesprek gehad van de kraamzorg (De Eilanden), het stelde niet veel voor. Had al een tijd geleden een mapje van hun gekregen en dat legde ze uit.
    *Welke dingen je in huis moet hebben (zeker twee kruiken, twee molton onderzijltjes en twee digitale thermometers)
    *Beoordelingsformulieren en waar bewaren (onder aankleedkussen dus)
    *Waar wil bevallen (ik wil in ziekenhuis)
    *Tas klaar hebben staan
    *Zeiltje op je bed (drie weken voor de uitgerekende datum)
    *Bed op klossen (drie weken van te voren, bed moet ongeveer 65cm hoog zijn en waar je ze kunt huren)
    *Proefpakketje kunstvoeding in huis nemen, voor als borstvoeding niet snel genoeg op gang komt (ik wil borstvoeding geven)
    *Beetje voorlichting borstvoeding
    *Formulier ondertekenen waarop staat: wat je eisen zijn, of jij zelf wel okay bent en gegevens enzo

Voor de rest weet ik het even niet meer..
    O ja ik wil geen tweede persoon, stagière. Want dan weet ik het wel, krijg ik zo iemand die even oud is, nehhh liever niet.

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja verstopping :(
    Kleine beetjes telkens eten gaat hier niet op kwa diabetes.
    Maar ga straks laxo halen hopen dat dat helpt!

19. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Judy
    Alweer helemaal opgeknapt?
    Ik voel me stukken beter, morgen ben ik precies 1 week ziek geweest.
    Heb gelukkig geen medicijnen hoeven gebruiken.

@Moon
    Rossvicee lacto! Ik mix meestal elke dag of om de dag een halve liter, vooral uit voorzorg en heb nergens last van ;)

@Shelde
    Voor je het weet mis je je buik :idea:

@Bibi78
    Het gaat je lukken, niet opgeven! :idea:

@Kleine Jantje
    Denk aan je rug en relax.
    Niet forceren...

@Viona
    Ik heb ook voor Kraamzorg de Eilanden gekozen.
    Dat Intakegesprek is dus niet echt interessant :(

Velobink heeft afgelopen zondag weer een muur in de babykamer behangen met een heel mooi blauw behangetje. Wij vinden blauw zowel voor een jongenskamer als voor een meisjeskamer een mooie kleur ;)

Vanmorgen heeft de Babydump me om 09.00 wakker gebeld dat ze de kamer wilden komen brengen, maar ze moeten nog even wachten want we hebben nog 1 muur die nog gedaan moet worden. We weten nu in ieder geval wel dat de kamer binnen is :)

20. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Nee het intakegesprek was niet echt interresant, heel veel dingen wist ik al, maar weet nu wel wanneer mijn ventje moet bellen. (Dat is wanneer ik bevallen ben en weet wanneer ik naar huis mag en og een keer wanneer ik thuis ben...Is wel handig ;) )

Ik wou dat Burgerhout bij mij is een keertje belden, ze zouden eind februari begin maart bellen voor wanneer het afgeleverd zou kunnen worden, maar ze hebben nog niets van zich laten horen. Als zij donderdag nog niets hebben laten horen ga ik zelf maar even bellen.
    Kan niet wachten tot het binnen is..krijg meer het idee dat het een babykamer is :p Nou weet je het wel..maar toch..

Deel Deze Pagina