Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    hey.Elfje!
    volgens mij zitten wij met hetzelfde...ik heb wel een dak boven mn babykamer...maar de muren zijn nog open...haha...van het weekend gaat het gips er als het goed is tegenaan....en dan kunnen we wat...
    Tja manlief is timmerman dus het komst vast wel goed.

Meubeltjes van vrienden van ons..die staan daar echt te trappelen om weg te mogen (staan maar een beetje in de weg) dus zodra we zeil in de kamer hebben liggen gaan we het snel halen.

Ik vind dat die tijd ook zo hard gaat en bedenk me ook steeds vaker dat ik wel lekker moet genieten van die buik. Voor je het weet is ie weg :confused:
    we zijn echt aan het aftellen....

wat een weer vandaag he..daar wodren we niet vrolijk van toch....het waait zo onwijs hier. Nou ja toch een mooie dag iedereen

2. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik heb wat tips gekregen van de HA, en als het erger wordt dan moet ik maar aan de bel trekken.
    Ik zal zo even die tips gaan opschrijven, anders vergeet ik ze ook nog.
    Eéntje vergeet ik niet, en dat is niet teveel trap lopen, maar dat is nogal lastig als je in een huis woont met 4 trappen.............
    Als ik van de kamer naar de keuken wil moet ik al een trap(je) op.

@ kleintje jan, ik vind ook dat de tijd zo snel gaat. Nog goed 12 weken en dan ben je je buik idd al weer kwijt.

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Kleine Jantje Nee hè gaan we weer moe worden? Ik begin me net lekker te voelen!

@ Velobabe....oooohhhh ik heb vannacht zo heerlijk geslapen! En dan nog lekker op mijn rug en rechter zij ook, in plaats van alleen in de stabiele zijligging vanwege de benauwdheid...... Fijn dat jij ook weer beter bent, een goede week ziek, ja, bij mij zou het morgen twee weken zijn....

Gisteren heeft een vriend van mijn man een dochter gekregen, Noortje. Da's mooi, want die naam hadden wij totaal niet op ons lijstje staan. Nu is iedereen waar we op moesten wachten bevallen, dus we hebben gisteren gelijk onze naam vastgelegd.....ons meisje heeft een naam! Joepie!

Inderdaad de tijd gaat snel, nog 12-13 weken en dan hebben we een heel ander leven! Geen dikke buiken meer, maar een klein mensje in huis....gek idee eigenlijk toch! Laten we dan voorlopig nog maar even genieten van het getrappel enzo. Hopelijk worden de heup, rug en andere klachten van sommige van jullie niet erger!

Ik ga vanmiddag ook ff naar de drukker, we hadden een idee voor het geboortekaartje, maar wisten niet of ze dat konden maken. Nou zeg, die man heeft helemaal wilde ideeën en dat terwijl we al een vriendenprijsje hadden afgesproken....vanmiddag dus even de definitieve kleuren uitzoeken, dan gaat hij een proefje draaien denk ik....

Leuk leuk leuk!

4. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo juni mama`s,

Ook ik heb hier al een poosje niks geschreven maar ik lees elke dag trouw met jullie mee.

Elfje, lekker dat de verbouwing een beetje vordert, het lijkt mij toch pittig om nu zo lang in de troep te zitten.

Patje, dat is inderdaad latstig dat je zo min mogelijk trap mag lopen, dus als je wat te drinken wil dan gaat je partner dit halen? ;)

Kleine jantje, zijn jullie "alleen" de babykamer aan het verbouwen of moeten jullie nog meer doen aan het huis?

Viona, wat heb jij dat intakegesprek al vroeg gehad!
    Viel het na je korte nacht mee op je werk?

Hier gaat alles goed, wel was mijn bloeddruk bij de vorige controle weer aan de hoge kant ook zat er een spoortje eiwit in mijn urine.
    Ik blijf om de week op controle dus ik kan lekker vaak naar het hartje luisteren ;) .
    Verder zijn wij hard aan het klussen, het is veel werk en het wordt erg mooi.
    Het probleem is alleen nu dan mijn vriend door zijn rug is gegaan en hij kan niet eens zijn eigen sokken aantrekken (hij is wel gaan werken).
    Dus het klussen ligt nu een beetje stil want het verven is klaar en ik ben niet zo handig dat ik laminaat kan leggen 8) .

Kus van Senna

5. Senna: hopen dat het geen zwangerschapsvergiftiging is! Hoe hoog was je bloeddruk nu?

Patje: Probeer het toch maar minder trappen lopen. Is heel moeilijk want als je erop let heb je door hoe vaak je even de trap opgaat. Probeer manlief vaker voor iets te laten lopen.

Ik vind het nu wel geweldig je voelt nu heel vaak de kleine bewegen. Als je wakker wordt begint het al.
    Ik denk dat het nu wel tijd voor gebroortekaartjes bekijken wordt. Van de week maar bellen om boeken te bekijken.
    We hadden ook een idee: mijn zoon een mooie tekening laten maken en dat laten drukken. Maar dat moet wel spontaan gaan.

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik zal opdracht gaan geven aan mijn mannetje :)
    Hij is alleen volgende week de hele week weer in praag, dus dan moet ik zelf maar eens even creatief gaan worden........de pc naar de keuken ipv boven, want als ik vanuit de kamer naar de pc wil dan moet ik eerst de trap op naar de keuken en dan de trap op naar boven.
    Het wordt tijd voor een laptop ;)

7. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    senna...nee niet alleen de babykamer ..we hebben een oude boerderij gekocht 1,5 jaar terug. Er is inmiddels al 60 m3 beton gestort.
    Ik weet hoe ik staalmatten moet tillen en aan elkaar vlechten, vloerverwarming leggen, en weet ik wat nog meer.
    ik weet niet hoeveel afgevoerd en hout heb ik ook wel genoeg in huis...
    mn pa doet het elektra en schoonpa is dol op schilderen (maar zo verz ijn we nog lang niet).
    ik zal een indruk van ons stopje in mn album zetten...en ook een van mn groende badkamer...hahah wel met bad!

We wonen nu in het oude voorhuis...50m2 ongeveer dus erg klein. het is net of je continue in zon vakantiehuisje zit. Achter in de boederij zijn we nieuw aan het bouwen..echt heel groot..

en zonder trappen!

8. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Kleine Jantje, dat klinkt echt super tof (en erg veel werk).
    Ik ben benieuwd naar je foto`s.

Lailae, mijn onderdruk was nu 88, dat is niet dramatisch aangezien deze ook wel eens 97 is geweest.
    Ik moet bij elk bezoek een potje met urine meenemen en dan testen ze de eiwitten, ik wordt dus goed in de gaten gehouden.
    Ik heb op het internet al een beetje naar geboortekaartjes zitten kijken maar ik heb nog niet iets naar mijn zin gezien.
    Ook ik vind het bewegen helemaal super!

De tijd gaat zo ontzettend snel en wij moeten nog zo veel doen maar als ik het hier zo lees dan zijn wij niet de enige ;) .

Groetjes Senna

9. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Lailea: balen zeg dat de pretecho niet doorging. Jammer dat je dan ook pas volgende week kan komen. Duurt nog zo lang!

Viona: Hebben jullie de babykamer ook al helemaal af, of kijken ze hier niet naar als ze komen van de kraamzorg?

Senna: Wat was de reden dat ze je urine gecontroleerd hebben? Had dit te maken met je bloeddruk en dat ze daarom uit voorzorg je urine hebben gecontroleerd?

Ik had vanmorgen veel last van mijn bil (ischias), ik baal er echt van! Ik kan ook moeilijk dan het werk laten liggen (werk in de zorg op verpleegafdeling). Morgen moet ik weer werken, maar heb met collega overlegd dat ik vanaf half 9 even uit de zorg ga, zodat zij mijn taken over kan nemen en ik haar taken overneem (is lichamelijk iets lichter).
    Moet toch meer aan mijzelf denken.....

Verder is alles oké hierzo! :D.

Wat fijn om te lezen dat sommigen van jullie volgende maand al met verlof gaan!! Mijn laatste dag is 6 mei, dus nog.....9 weken!!

10. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    nou meiden, de bank ik af! jeuuheeuuu
    heel gedoe idg en mijn schoonvader is hem in elkaar komen zetten..

het is een slaap hoek bank. nou toch 3 uur verder voordat we het in de gaten kregen hoe dat schuif ding werkte...kom ik tot mijn stomme verbazing achter dat het de verkeerde bank is :evil: :x ik janken tuurlijk had me er zo op verheugd..

ik vandaag gebeld naar neckerm*n, met de mededeling dat het mijn fout was :confused: ik had al speciaal gebeld voor de bestelling omdat ik bang was dat ik het verkeerde zou bestellen, en aan de hand van plaatjes en nde mevrouw aan de telefoon, heb ik het goed gedaan, alleen heeft mevrouw ''muts'' :p het verkeerde artikel nummer in gevoerd :evil:
    bleghhn en als ik een nieuwe wilde moest ik weer 6 weken wachten...

jaa daaaaaagggg was kwaad zeg en ze wilde geen compromi sluiten met ons, omdat ik anders geen slaap plek heb....

dus nu maar ons hele inboedel weer verschoven en nu staat de bank dan toch mooi..
    bah bah wel balen hoor!

de bank!

11. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Wow wat een mooie bank hihi!

Meiden, voor die gene die in het ziekehuis gaan bevallen:

Gaan jullie of zijn jullie naar een informatieavond geweest?

Ik ga morgen het ziekehuis bellen om te vragen of we volgende week of de week daarop nog kunnen komen?

Lijkt me erg fijn om te weten waar ik ga bevallen, hoe het beleid daar in het ziekehuis is en andere evt vragen te stellen...

groeten

12. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    @ chiesa is dat jou w buikkie Ahumm ik bedoel buik :eek: :confused:

wow geef mij die ook maar ;)

ik zal vanaaf ff buik foto maken hihih eindelijk!
    maar nu eerst douchen...

Oja @ moon ff late reactie hihi kom maar op met dat bad! ( helaas is mijn badkamer weer piepklein)

13. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Haha ja is mijn buik (je) best groot ineens hoor pff hihi.

Ik wist niet hoe die in mn album moest vandaar maar op die manier haha.

Ik heb toch zin om op jou bank te lounchen zeg hihi... en die gekleurde kussen echt super man! :D

14. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    haha je komt maar hoor! ;)
    we zijn hier ook heel erg blij met de bank!
    willen er niet meer af 8)
    en het aller lekkerste is het is ook no slaabbankie ook dus je mag ook blijven slapen als jij er ook niet mer af wilt hihihih :p

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ sally

Ik vind het een hele mooie bank!
    Ruilen voor het bad hahaha

Had die laxo gedronken ging zo wat over me nek man.. blehhh

@ kleine jantje

Jeetje heb je dan nooit het idee was het maar is af?
    Ik zou daar echt niet tegen kunnen.

16. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Bloem, mijn urine wordt gecontroleerd op eiwitten, volgens mij kunnen ze dan eventuele zwangerschapsvergiftiging opsporen.
    Dit is idd ivm mijn te hoge bloeddruk.
    Ik ga ook pas 7 mei met verlof, dus we gaan gelijk :) , ik heb er nu al zin in.

Nachtvlinder, wow wat een mooie bank, hou je nu deze bank?
    Is het wel stof die een beetje afneembaar is? ;)

Jeetje Chiesa wat heb je al een mooie grote buik, super hoor!

Moon, gaat het goed met je?

Veel liefs van Senna

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi Senna,

Ja alles goed!
    Geniet met volop :)
    Met jou ook alles goed?
    Wat naar van Marjo he... :(

Liefs Simone

18. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Zooo ben net een half uurtje thuis..was echt moe joh..werken ging niet lekker erdoor..vooral last van mijn benen gehad..die vermoeidheid voel je dan goed.

Nee de kraamzorg kijk niet naar je babykamer..je krijgt alleen maar informatie..

Zooo ga strakkies heerlijk slapen en dan morgen weer werken om één uur.

Alvast welterusten meiden!

19. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Tja meiden, ik weet het.Het is eigenlijk heel simpel.
    Met ingescande foto's lukt het ook prima. Maar foto's die wij vanaf de camera op de PC zetten schijnen niet geschikt te zijn. Ik heb verschillende manieren al geprobeerd. www.fotoverkleinen.nl , www.tinypic.com en ook via "foto verklienen"op deze site. Allemaal geven ze de foutmelding dat de foto's niet geschikt en/of beschadigd zijn. :x
    (Toch bedankt voor de tip Patje)

Dan weten we in ieder geval dat het niet aan ons ligt en dat we ons dus niet aanstellen haha.

@ Elfje, ik vind de tijd ook echt omvliegen. De afgelopen 3 maanden vooral. Ik geniet zo van de zwangerschap, vind het echt geweldig wat er allemaal in mijn buik gebeurd. Zo bijzonder om mee te maken. Echt een gek idee dat dat over drie maanden allemaal heel anders zal zijn.
    @ Viona, bedankt voor je info.

Haha, we hebben toch ook niet gezegd dat het lekker was ;)
    Al moet ik toegeven dat ik het zelf ook niet echt heel vies vind.

@ Velobabe, ik geloof dat ik toch wel opgeef :oops: Heb nu zoveel geprobeerd, het lukt gewoon niet. Maarre, jouw album is ook nog leeg ;)

Joepie! leuke naam zeg, haha.

@ Senna, aahh wat zielig voor je mannetje. Sterkte, ook voor jou met je hoge bloeddruk.
    @ Lailae, leuk idee idd, die tekening van je zoonje. origineel hoor.
    @ Kleine Jantje, groene badkamer, dat die kleur nog bestaat joh.

Zo is het meid! Denk aan jezelf en de kleine.

@ Nachtvlinder, wow mooie bank hoor. Lekker fleurig met die gekleurde kussens.
    @ Chiesa, ik ben ook bij zo'n avond geweest in het ziekenhuis. Het eerste deel was niet zo interessant, vertelde alleen maar wat ik al wist. De rondleiding daarentegen was wel weer interessant.

Nou, ik hoop maar dat ik niemand ben vergeten..
    Kom net terug van aquarobic, denk dat het een van de laatste keren is geweest. Komende twee weken kan ik niet en daarna zit ik al op de 30 weken. Ben benieuwd of ik het dan nog vol zou kunnen houden. Buikje groeit natuurlijk ook gewoon door. Nou meiden, ik ga nu lekker mijn bedje opzoeken. Slaap lekker allemaal.

20. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    bibi..wat een actieve antwoorden ! lief van je.

Die bank vind ik ook mooi...tja voor ons nog even geen bank.
    Idd wel nog veel werk maar met een timmerman in huis zie ik het nog wel zitten. De oplettende lezer weet dat we paarden hebben en we zijn dus dolblij met deze plek waar de paarden nu bij huis staan. Heerlijk en daar heb je veel voor over hoor. Anders was er trouwens denk ik ook echt nooit een kleine gekomen eerlijk gezegd. :cry:

Gisteravond werd ik zomaar even heel licht in mijn hoofd...zaten aan tafel rond 10 uur en ik voelde me helemaal wegglijden..OOPS...mn ma en pa waren en ook en hubbie zat ook aan tafel..maar ik heb niets gezegd. het trok ook snel weer weg...hummm het is wel weer een teken voor mezelf dat ik blijkbaar toch iets teveel gedaan had denk ik. Ik had net 2 glazen limo op dus tekort suiker kan het haast niet geweest zijn.

Ja ja...nieuwe foto's in mn album....en ga nou niet zeggen dat die wieg niet mooi is want ik heb er zelf ook nog in gelegen.. Hij is trouwens nog niet helemaal af..maar wel bijna en ik vond hem af genoeg om een foto te plaatsen.

Wij hier 30 april verlof...of ik moet het nog zien zitten dan nog 2 wk door te gaan :rolleyes: :(
    en vanavond...eindelijk ....PANNEKOEKEN !

Deel Deze Pagina