Juni 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by patje, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Moon: Ik vind het echt zo klote voor je! Ik hoop dat morgen alles weg is. Sterkte meis! Ik denk aan je!
    Dora: Lekker op vakantie. Lekker hoor!
    Lique: Wij hebben de Easy Walker Sky. Het was een aanbieding voor de helft van de prijs en hij rijdt echt heerlijk. We hebben met een aantal wagen gereden en deze was erg stabiel en heel degelijk. En hij past in de auto (we hebben een gastank in de kofferbak), ook erg belangrijk!
    Judy: Ik heb ook lekker in de zon gezeten! M'n moeder had bij m'n broertje erg last van een masker. En ik heb ook de Pooh wikkeldoek! Leuk issie he?! Die van FF was groen
    Viona: Mooie box!En mooi buikje!
    Candijtje: Leuk, je pretecho! Ben benieuwd naar de foto's!
    Manuela: Lekker he in de tuin bezig zijn met dit weer!
    Lailae: Alvast veel plezier bij de pretecho!

Ik ben dit weekend druk geweest. Zaterdag workshops gegeven en zondag zelf geknutselt.
    Vandaag lekker buiten met de konijnen bezig geweest en in huis. Ik heb natuurlijk weer te veel gedaan.
    De kelder helemaal leeggehaald, schoongemaakt en weer ingericht, koelkast hetzelfde, konijnenhokken gesopt...
    Dus nu lekker op de bank. Hopelijk gaat het morgen weer beter. ;)

Van de week moet ik echt de plintjes afmaken, want ik wil alles nu zo'n beetje klaar hebben, want ik begin me te ergeren aan de spullen die overal staan en liggen.
    Kunnen ze in de commode enz.

2. Viona

Viona Fanatiek lid

Jan 12, 2007
    1,122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Ligue..En o ja bij de Quinny Speedy Topline kan je heel makkelijk met een kliksyteem de wielen eraf halen als het anders niet in je auto past ;) Nu ik er net over las dacht o ja zal het even zeggen.

3. marion68

marion68 Lid

Nov 1, 2006
    68
    0
    0
    noord brabant
    moon succes morgen, ik hoop voor je dat er op de echo niets meer te zien is, als het dan toch zo is dan liever zonder ingrepen, toch.
    senna, gefeliciteerd.
    dora, fijne vakantie
    ik heb vandaag op mijn werk gelijk geregeld dat ik zittend werk doe, maakt het werk wel wat saaier maar ik hoop dat het een goede invloed heeft op mijn bloeddruk.
    ik heb zaterdag mijn kraampakket ontvangen met een luiertas erbij, is opzich wel mooi maar donkerpaars, morgen ga ik de doos bij prenatal ophalen ik be benieuwd.
    als iemand nog zoekt naar een hele aparte naam, vrienden van ons hebben vandaag een zoon gekregen, de naam is krulle. wij houden best van namen die je niet vaak hoort maar deze hadden we zelf niet kunnen verzinnen.
    wij zijn ook al uit de namen, binnenkort actie ondernemen voor de kaartjes.
    ik moet nog werken tot en met 8 mei, als ik dat haal met mijn bloeddruk.

4. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ik moet zeggen, het was eigenlijk best leuk.

Eerst een voorstelrondje en daarna wat ademhalingsoefeningen gedaan. Het verschil gevoeld tussen ademhalen vanuit je buik en vanuit je borst.
    Verder nog wat spieroefeningen. Viel mij dus erg mee en heb best wel zin in volgende week.

Nu ga ik lekker naar mijn bedje toe, welterusten!

5. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    @ viona, wat een leuke kleur box! Staat wel erg vrolijk in je woonkamer denk ik.

@ Bibi, het was heerlijk in de tuin werken in het zonnetje... ik moet wel zeggen dat het vele bukken me een gevoelige buik heeft gegeven, maar ja eigen schuld dikke bult ;) Vanavond dus rustig aan gedaan.
    Er komen gelukkig nog zat zonnige dagen en dan zit jij ook echt niet meer op kantoor hihi ;)

@ Ster, ik vind mn buik ook erg groot hoor maar misschien lijkt ie op de foto nog groter? Ik hoor zoveel verschillende meningen... De een zegt jeetje wat is ie groot en de ander zegt nou dat valt je reuze mee...
    Ik weet namelijk niet hoe ik die foto bij mn album moest plaatsen haha.

Mijn laatste werkdag is 23 april, dus 24 april gaat t echt beginnen! Heb er zo'n zin in :D

Ik ga nog effe tv kijken, alvast weltrusten .

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hey meiden, even snel voor het naar bed gaan, ik had vanavond weer yoga en met het nakletsen met een van de meiden blijkt ze ook hier van het forum te zijn! Erg gezellig, jullie krijgen dus de groetjes van Jet75. Haar pc heeft steeds virussen dus daardoor is ze al een tijdje niet meer geweest, maar alles is goed met haar.

Chiesa; een foto in je album doe je als volgt; je gaat naar het linkermenu en klikt op fotoalbum, onder de categorieen staat dan persoonlijke albums (oid) >> jouw persoonlijk album, dan klik je dus op jouw persoonlijk album en vind je bovenin een knop met upload plaatje, daar volg je dan de stappen en tadaaa

Bah, morgen weer werken :( Echt geeeen zin in...

Slaap lekker allemaal en tot snel weer!

Liefs
    Manuela

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ohja, en ik ben helemaal blij! Ik heb de door mij geliefde Fisher Price Nature Bearres mobile via MP voor een prikje kunnen kopen :D :D :D :D :D

Dit is hem...

8. Niet meer actief

@ Viona, hoe zijn de pintjes geworden? Wat een werk he! Ik ben jaloers op je vrije dagen... Geniet ervan! Die box is gaaf hoor, en dat kleed zo schattig! Ben zelf nog op zoek naar een bruine, omdat de rest van de kamer vrij bruinig is. Ik heb die box ook gewoon lekker in elkaar gezet. En nu ligt de kinderwagen in de box, omdat ik er anders geen ruimte voor had. Ook ik ben al uit mijn eerste positiekleding gegroeid, maar om nu nog te gaan shoppen, no thanx. Ik was wel wat vaker.

@ Dora, ik ken het dat je je werk niet meer ziet zitten. Ik heb echt een ontzettend leuke baan, maar kan nu echt niks hebben. Laatst had ik een lang weekend gehad en daarna ging ik met lood in mijn benen weer aan het werk... Ik ben dus ook al aan het aftellen... Nog 8 weken... Ennuh: fijne vakantie!

@ Chiesa, groene vingers dus.

@ Viona, ik ben ook al uit mijn eerste positiekleding gegroeid, maar om nu nog te gaan shoppen, no thanx. Ik was wel wat vaker. En die bax is inderdaad erg leuk zeg!

Ik kwam gister thuis van werk en het begon zo naar te zeuren! Vanaf het midden van mijn onderrug naar boven. Niets hielp, ik heb in alle posities gelegen en gezet en gehangen, verschrikkelijk. Daarna kwam de buik erbij, krampen, oh, afschuwelijk! 's Nachts werd ik gewoon wakker van de pijn en had ik er opeens ook koorts bij en hoofdpijn. Vanochtens toen ik wakker werd was er opeens niets meer aan de hand. Mijn collega zegt voorweeën, kan dat zo zijn? Maar waar dan die koorts vandaan kwam...

@ Lique80: Ik heb een Quinny Freestyler (4 wielen, mijn man wilde geen driewieler) van een vriendin overgekocht. Wel handig dat je de (hand)stang kunt inklappen en alles zit erop en eraan. Beugels voor de maxicosi, een (harde) kinderwagenbak en een buggy. Helaas geen zwenkwieltjes, die zijn wel erg fijn. En inderdaad wat Chiesa al zei, mijn man is een stuk langer, dus het is handig als de stang makkelijk verzetbaar is. Verder heb ik nog niet echt veel ervaring met de kinderwagens en ik vermoed dat de meeste wagens tegenwoordig goed zijn. Dus misschien gewoon de leukste uitzoeken?

@ Senna, GEFELICITEERD ! Wat leuk zeg, ik wist helemaal niet dat dat op de planning stond. Waarom hebben jullie eigenlijk voor een geregistreerd partnerschap gekozen en niet voor een huwelijk als ik vragen mag?

@ Judy, coole banner! Fijn dat alles goed is. Als ik het goed heb zit de mijne ook al met de kont omhoog. Vind het eigenlijk wel prettig zo, geen harde trappen meer naar beneden... Hihi. Doe je inderdaad wel voorzichtig in de zon? Ik ben in januari in Suriname geweest en sindsdien is mijn linkerborst bespikkeld moet piepklein pigmentvlekjes. Dus nu heb ik een bruine en een witte borst, hihi. Daarna ook aan de zelfbruinende crème gegaan, totdat ik oranje vingers kreeg. Nu maar gewoon lekker bleek. Ach.

@ Candijtje, ik ben benieuwd naar je pretecho! Ik heb vrijdag de herkansing...

@ Manuela, leuk idee die verlofdatum! En wat grappig om zo iemand van het forum tegen te komen! En wow wat een gaaf mobile!

@ Ster, toch het ledikantje, leuk hoor! Welke kleur ga je de kamer doen?

@ Suske, fijn he? Als je de naam al weet! Wij zijn er al een aantal weken uit, maar laatst kreeg ik opeens een mailtje van een vroegere vriendin van mijn zus en zij vertelde in dat mailtje dat haar dochter precies díe naam draagt. Op zich geen probleem, maar ik mag haar niet zo. Dus dat was wel even balen! Vandaag ook een meisje op mijn werk aan de telefoon gehad met die naam, maar zij klonk wel aardig. Toch gek he hoe iemand in je omgeving een naam zo bijzonder of juist het tegenovergestelde kan maken...

@ Shelde, lentekriebels + nesteldrang = schoonmaakwoede?

Het huisje is het helaas niet geworden. Ik was enorm teleurgesteld. We zijn niet uitgenodig voor een bezichtiging omdat er ook andere geïnteresseerden waren die langer stonden ingeschreven. En ik baal ervan want alle makelaars liegen ons gewoon voor en wij maar betalen... Straks is het potje op en dan staan we op straat. Lekker hoor. Op het ene moment heb je alles goed voor elkaar en het andere moment sta je met je rug tegen de muur...

9. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Wow hij is wel heel gaaf hoor!

Kan mij voorstellen dat je die graag wou hebben, ik nu ook, hihi.

Wat balen zeg! Ik hoop dat er snel een heel leuk huisje voor jullie beschikbaar komt ;)

Ik ga weer naar mijn werk.
    Fijne dag allemaal!.

10. lique80

lique80 VIP lid

Sep 18, 2006
    7,763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties, ik ga van het weekend nog maar eens een keertje kijken. En dan die week maar bestellen met schoonmoeders.

Verder is 2 mei mijn laatste werkdag, heerlijk vooruitzicht. Las gisteren in een Chineese horoscoop voor dit jaar dat mei en juni de warmste maanden gaan worden. Dat belooft wat....

11. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    Goedemorgen...

grrrr ik word gek van de jeuk, ik zou mijn tepels (ahum) er wel af kunnen krabben!

Ons kamertje begint te vorderen..wij hebben Turquoise muren gekozen, heel zoet.

Gisteravond voor het eerst mijn buik zien bobbelen en hobbelen, bijna eng gewoon! :) had er nooit op gelet, maar de kleine was zo druk dus ik loeren en opeens zo'n kronkel haha, ik was even helemaal onthutst ;)

12. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hahah ik ken het! arrrgghhh gek wordt ik ervan!

13. Viona

Viona Fanatiek lid

Jan 12, 2007
    1,122
    0
    0
    Hoogvliet
    Nou ik heb liever jeuk aan mijn tepels dan waar ik af en toe jeuk heb..
    Heb laatste weken last van veel afscheiding en dat gaat jeuken, meestal als ik in bed lig en dat jeuk zo erg dat ik me af en toe helemaal open krap. En dat zo zeer daarna.. Kan er ook niet af blijven..want dan word ik ook gek. Wuh..het is wel om te janken!

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Jeemig, actievelingen!

Ehm, ff bijlezen...

@ Lailae, inderdaad ook helemaal mijn bedoeling van die wikkeldeken. In de tuin als ze net geboren is! Wij hebben onze carport in de achtertuin ingericht met eettafel enzo, dus als het ook maar lekker buitenzitweer is, eten we daar, kan die kleine er ook bij zitten! En deze doeken kunnen natuurlijk ook in de cosi! Komende week nog eens kijken of de groene nog binnengekomen is....vast niet...

En ook ik hoop dat je geen zw vergiftiging hebt, misschien staat het antwoord al verderop, zo ver ben ik nog niet, maar in ieder geval succes bij de Gyn

@ Dora, doe mij ook zulke ouders! Hoewel, is ook wel ver weg natuurlijk.....

@ Manuela, had je al gepbd, ik ga 27 april voor het laatst mijn bureautje verlaten....kan niet wachten!

@ Bibi, ach, ik zit nu ook gewoon weer voor het computerscherm, totaal geen zin als ik naar buiten kijk, maar goed....nog zeven weken......of nog beter....nog 27 en een halve dag werken....
    Deed jij nou ook de Amant cursus?

@ Senna, gefeliciteerd! Wel een behoorlijk geladen situatie met een overleden vader! Kan me voorstellen dat je moeder een traantje moet laten!

@ Suske, ook hier minder schoppen, kleintje krijgt toch wat minder ruimte! Daarentegen vannacht wel wakker gehouden doordat ze rondjes aan het draaien was, gelukkig om de lengte-as, anders werd het behoorlijk pijnlijk....haha....

@ Marion: Ruilen? Ik kreeg een limegroene luiertas, past voor geen meter bij mijn andere spullen, haha.... en Krulle? Hoe kom je daar nou op (hopelijk beledig ik nu geen junimama's) Dat wordt afgekort naar Krul....hmmm.... Afgelopen weekend ook een naam gehoord, Jappe, ook jongetje. Die vond ik even raar, maar Krulle is dan wel helemaal vreemd...of is het een dialect naam?

@ Ky, jammer van je huisje.......
    Ik kijk zeker uit met de zon, maar toch, het is zo heerlijk buiten! Heb ook niet meer van die schoppen recht naar beneden en ook niet recht naar boven, alles lekker naar de zijkant.....prima zo! Hoewel, schoppen.....duidelijk minder ruimte, dus meer gedraai dan geschop!

Ik heb ook geeeeeen in meer om te werken. Komt mijn-nog-heel-even-leidinggevende naar me toe dat ik nog dit en dat en zus en zo moet doen en "heb je dat nog niet af?" enz enz....zucht, ik wil vrij!

@ Lique, nou kom maar op, ik hou wel van warmte, kunnen we ook lekker snel met de kleine naar buiten, zonder mega veel dekentjes, mutsjes en ander ongein! Vind die kleine mormels die met megaluier en luierpakje in de box liggen altijd zo schattig! Haha...en de bevalling zal toch wel wat warmte opleveren, dus dan maakt een iets hogere temperatuur niet uit......hoop ik.....

@ Viona, herkenbaar die jeuk......maar goed, zal ook wel weer een keertje overgaan....

Zo en nu weer aan het werk.....bleeeeeeehhhh......

15. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

Mar 13, 2007
    520
    0
    0
    :) Hallo allemaal,

Bij deze wil ik me even voorstellen! Heb via een vriendin deze site ontdekt en nu dacht ik: laat ik ook eens wat schrijven.
    Ik ben 31 jaar en zwanger van mijn eerste. Afgelopen vrijdag was ik 27 weken zwanger, dus uitgerekend op 8 juni!
    Mijn zwangerschap is tot nu toe erg goed gegaan :D . Ik heb weinig klachten gehad. In het begin af en toe wat misselijk en moe, maar das alles. Het tweede trimester ging zelfs super: had het gevoel dat ik alle energie van de wereld had. Nergens last van. Nu beginnen toch langzaam aan de klachtjes wat te komen. Brandend maagzuur, misselijk, af en toe wat buikpijn en slechter slapen (slaap lichter en de kleine is soms druk in de weer) :rolleyes: .
    Probeerde net al jullie verhalen te lezen, maar das wel errug veel. Dus alvast sorry als ik niet helemaal op de hoogte ben van jullie verhalen. Zal, als ik veel tijd heb, alle 296 pagina's ;) proberen te lezen.

Las net wel het stukje over de bewegende buik, haha. Das grappig he? Toen ik dat voor het eerst zag, was ik ook erg verbaasd. Sinds twee dagen is er bij mij echter weer wat veranderd, wat ik ook best eng vond. Toen ik mijn handen op mijn buik had liggen, voelde ik de kleine langskomen! Zo onder mijn handen door! :confused:
    Iemand die dit herkend? :(:

Hoop snel van jullie te horen!

Shan

16. Viona

Viona Fanatiek lid

Jan 12, 2007
    1,122
    0
    0
    Hoogvliet
    Oh ik ben weer lekker bezig met dubbel posten

17. Viona

Viona Fanatiek lid

Jan 12, 2007
    1,122
    0
    0
    Hoogvliet
    Nog eentje..de laatste laat ik wel staan hoor ;)

18. Viona

Viona Fanatiek lid

Jan 12, 2007
    1,122
    0
    0
    Hoogvliet
    Goede morgen meiden!

Ja nu ik mijn box heb staan in de woonkamer ben ik er echt supertrots op..krijg meer het idee dat het dichterbij komt..het wordt meer werkelijkheid..
    Mijn hele huis is wit met groen en roze :D ..dus deze past er goed bij ;)
    Nu nog de babykamer, dan kan ik overal in huis waar ik langs kom smelten..
    Ze is zo vaak zo aanwezig in mijn buik..dan is weer stompen aan het geven..dan is ze weer de vogeltjesdans aan het doen..dan inene lijkt het op een alien..Haha ik vind het zo fantastisch, heb ook nog geen ene pijnlijke schop gehad..hihi..ze is lief voor me O:) Ze luisterd naar papa die elke ochtend tegen der zegt 'Wel lief zijn voor mama hè?!"
    Gelukkig word ik ook nooit wakker van der bewegen, slaap erg vast.

Ja het is heerlijk die dagen vrij, maar staat wel tegen over dat ik ook in het weekend werk en morgen ochtend er wel om half vier op moet. Normaal zou ik nu drie ochtenden krijgen, maar ben nu donderdag vrij omdat ik naar de begravenis van mijn oma ga. Nee geen getreur, ik heb der al geen jaren gezien, is toen der tijd misgelopen.
    Maar ben wel lekker een dage extra vrij.
    Ik neem ook steeds een weekend extra vrij..want anders heb ik maar één weekend per vier weken vrij..en dat is echt niet leuk.
    Dus van mijn vrije dagen geniet ik echt :D :D

Poeh ik ben ook aan het aftellen dat ik op zwangerschapsverlof mag..echt hierrrr met die vrije dagen!

Ja mijn bedoeling is ook met die wikkeldoek om der lekker 'savonds bij me te hebben als we even op het balkon, of bij oma in de tuin of gewoon even naar buiten gaan. Hihi heerlijk die gedachten..dan denk ik was ze er nou maar :D ..Hihi.. nee hoor laat maar lekker veilig nog even zitten.

Hihi wel heerlijk dat onze kleine straks met lekker weer wordt geboren, hihi ik heb echt stapels rompertjes liggen :D
    Geen jasjes en dergelijke dingen.. :D :D

Ja die jeuk moet wel een keertje over gaan..toch..

Oja de plinten zijn nu nog steeds niet af..maar misschien ga ik straks even kijken of ik ze al voor mijn vriend kan gaan zagen..kan hij ze vanavond zetten :p
    Maar hij heeft wel eindelijk, we wonen bijna een jaar hier, de afzuigkap opgehangen. Hihi daar is hij ook een uur mee wezen klooien.

Hihi maar ja, ik ga weer even verder lanterefanteren..

19. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Daar ben ik weer!
    Heb inmiddels een foto van ons frummeltje in 3d toegevoegd in mn album. Het kleintje ligt heerlijk tegen de placenta aan aan de rechterkant (voor de kijkers links...)
    Het was ontzettend beweeglijk en zat vaak met de handjes in het mondje te sabbelen, zo schattig, zelfs de lipjes zie je bewegen op de DVD. Zo mooi!
    Gisteravond kwamen mn ouders nog langs om te komen kijken naar de DVD mn moeder kon het niet laten, en ze waren helemaal ontroerd, zo lief!
    Vanmiddag komen mn schoonouders hun kleinkind bewonderen. Leuk hoor al die aandacht.

Gistermiddag ook weer naar de verloskundige geweest. Bloeddruk was prima weer, moet wel halve dagen blijven werken tot mn verlof ivm mn bloeddruk. ( die op 8 mei dus begint) En ik moet naar het ziekenhuis voor een extra echo, t`kindje lijkt voor te lopen op de groei. Wanneer de vk mn buik ziet zou ze denken dat ik langer zwanger ben dan de 26 weken die ik nu ben.

Volgende week donderdag mogen we nog een keertje naar binnengluren dus. Maak me er verder ook geen zorgen over hoor, bij de pretecho meten ze ook de voetjes en het dijbeentje op en daar kwam wel uit dat ik 26 weken ver was. we zien het wel. Weten we meteen het ziekenhuis te vinden ook ;)
    En ach ik ben zo`n 6 kilo tot nu toe aangekomen en das aardig netjes zoals ik rondom me hoor.

Meiden, tis weer heerlijk weer vandaag! Lekker genieten dus!

20. Viona

Viona Fanatiek lid

Jan 12, 2007
    1,122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hihi dat zal je wel vaker gaan voelen..is het gewoon lekker rustig aan het bewegen..en niet zo wild als altijd.
    Misschien is het nu in de groeispurt..want dan voel je ze juist niet tot weinig..en dat duurt enkele dagen.
    En de kleine gaat nu ook reageren op de pirikelen van buiten af..zoals jouw lekkere warme hand..
    En als je het allemaal niet zo zeker weten vraag je het je VK :-k

Share This Page