Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Dat is toch iets dat ze doen als je moet bevallen maar niet opgang komt?

2. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Yep, dan brengen ze gel in je baarmoedermond!

3. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik heb het even opgezocht op internet wat strippen is.

Strippen

Inleiding
    Als je bijna 2 weken overtijd bent, of je bent uitgeteld en hebt veel last van voorweeën, dan kan het soms helpen om te strippen

Op gang helpen
    Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling.

Let op: strippen is geen garantie dat je gaat bevallen, het is een poging om je 'op gang te helpen'. Heel vaak veroorzaakt het strippen alleen meer voorweeën en zet de bevalling nog niet door. Maar het is het proberen waard.

Tip: Na het strippen heb je vaak wat bloedverlies, neem voor de zekerheid een maandverband mee als je na de 41e week op controle gaat.

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Moon, sjeesjes Moon, hoe doe je het toch! Wat een verhaal! Nou ja, een troost dus dat het er zelf uit gekomen is, niet via zo'n vreselijk ziekenhuisrelaas! En natuurlijk doe ik met Viona mee, meldt het maar als we weer kunnen gaan duimen!

@ Mijnimeel, nog zo'n sterke tante dus....zwangerschapssuiker...ach, alleen maar voordelen, haha....en ik maar denken dat ik een koele kikker was! Heb dus koelere kikkers gevonden op dit forum....moet ik ff aan "vrienden" melden die steeds vallen over mijn koelheid en directheid ;)

Jeemig net weer zo'n advertentieverkoper aan de telefoon wat een figuur zeg, kwam ik niet vanaf, eikel..... Na 100 keer te herhalen dat wij hier niet aan meewerken wilde hij de directeur zelf spreken, nou sorry, dan ben ik klaar met je! Haha....
    Oh, ik ga lekker naar huis, vanavond weeeer werken, vergadering, bah!

Enne, ik hoop dat ik niet gestript hoef te worden, na dat uitstrijkje hoef ik helemaal geen vingers in mijn baarmoeder, gedver!

5. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Daar moeten we nog maar niet aan denken he? Lijkt me niets, dat strippen!

Moon: ik ken je (nog) niet, maar je verhaal grijpt me erg aan! Sterkte met alles! Erg dapper hoe je ermee omgaat....

Had een heel verhaal ingetypt, die nu spoorloos is. Heb wrs op voorbeeld gedrukt ipv op ok, ofzo. Hebben jullie een idee hoe ik het nog terug kan krijgen?

Vraagje: weten jullie hoeveel echo's je tijdens je zwangerschap krijgt? Die van 10 en 20 weken is me nu bekend, maar ik hoorde laatst dat je bij 30 en 36 weken ook een groeiecho krijgt? Had ik nog nooit van gehoord, jullie?

Ik moet sowieso met 30 weken weer een echo laten maken, aangezien ze bij mijn 20 weken echo niet konden zien of mijn placenta voor de baarmoedermond lag en mijn kleintje had een verwijdt niertje! Ook dat moet verder onderzocht worden.

6. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Geen idee hoe je die terug te voorschijn kan halen, volgens mij niet.

Laatst toen ik ik vroeg aan mijn VK of ik nog meer echo's kreeg was het antwoord nee. Denk alleen bij uitzonderingen, zoals bij jou en als ze tijdens een controle iets afwijkends opmerken of iets dergelijks.

Dat is niet zo fijn dat de kleine een verwijdt niertje had, hoop voor je dat het misschien straks met je echo weg is (ik weet niet of dat kan) en dat de placenta niet voor de opening ligt.

7. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Nou, het ging allemaal wat raar. Toen ze de verwijding zag, heeft ze het nog een keer gecjeckt en zijn we weggegaan met de woorden: niets aan de hand. Twee dagen later stond ze op onze voicemail dat het toch verder onderzocht moest worden. Raar, dat ze dit inspreekt en niet even persoonlijk verteld toch? Maar goed; ik heb de volgende dag natuurlijk gelijk gebeld, omdat ik geen idee had wat het inhield.

Nu blijkt dus dat er urine in het niertje blijft staan (wrs omdat de urinebuis te smal is). In 9 van de 10 gevallen is het bij nader onderzoek (dus bij 30 weken) weggetrokken. Zo niet, dan moet ik in het ziekenhuis bevallen en checkt de gynaecoloog of het kindje goed plast. Plast het goed, dan kunnen we weg. Plast het niet goed, dan moet de kleine geopereerd worden (dan wordt de urinebuis wijder gemaakt, zodat de urine uit het niertje kan lopen). Tenminste, zo heb ik het verhaal begrepen.

Zal het bij 30 weken wel zien. Hoop in ieder geval dat we bij de 9 zitten en niet die ene zijn.

8. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Wat een leuk buikje trouwens Viona. De mijne is iets kleiner zo te zien, hoewel we maar 3 dagen schelen. Ach ja, er zit zoveel verschil in buiken....

9. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ja wel een rara manier om dit soort informatie door te geven. Ik begrijp nu wel wat het inhoud, had ik toch niet zo'n rara gedachte loop. Tja als je dit soort informatie krijgt kan je de kleine dingen snel vergeten, bij mij gaat er heel veel informatie het ene oor in en het andere oor uit. Zwangerschapskwaaltje?!
    Ik hoop niet dat je al te zenuwachtig bent.. Ja ik ga duimen voor je meis dat je niet net die ene bent.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dames, hier weer een update van het lijstje, wil iedereen de ontbrekende gegevens nog even aan mij doorgeven?

Shanna, ik heb je ook op het lijstje gezet, van harte welkom bij ons. Je kunt hier gewoon binnenvallen hoor, logisch dat je niet alle pagina's gaat bijlezen! Tenzij je niks te doen hebt ;)

Wel balen dat je extra onderzoek moet laten verrichten maar hopelijk is het met 30 weken weer "normaal" en hoef je niet te blijven in het ziekenhuis.

Verloren tekst terughalen kan niet. Als je op een verkeerde knop drukt is het weg, soms helpt de back knop nog wel eens maar meestal niet...

Mijnimeel; fijn dat je weer terug bent! Wel balen dat je suiker hebt maar zolang het met een dieet onder controle te houden is, zal het niet zo gevaarlijk zijn toch?!

Liefs
    Manuela

11. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    En o ja dank je voor je complimentje..hihi tja..ze dachten toen ik tussen de vijftien en twintig weken zat al van dat ik aan het einde liep. Hihi..sommige mensen zeggen maar wat denk ik zo.
    Ach ik ben er trots op :D Dat is denk wel het belangrijkste.

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je mag er zeker trots op zijn Viona, is toch een hartstikke mooie buik!

En buiken vergelijken heeft geen zin, want het wil niks zeggen, zolang jij je goed voelt en de baby het goed doet, lekker genieten van je zwangere buik :D

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bibi; bedankt voor het compliment! Ja ik was er helemaal fliefd op want ik ben gek op vlinders, en beertjes die verkleed zijn als vlinders is toch wel uberschattig he :)

Candijtje; mooie foto! :D Logisch dat je er blij mee bent. Dus geen nare ervaring bij babyview in Amersfoort?

6 kilo is errug netjes volgens mij hoor! Ik ben al 15 kilo aangekomen :oops: maar snap niet waar het zit, behalve buik en borsten ben ik nergens echt veel dikker geworden.. heel raar!

14. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Dank je wel en ik geniet er zeker van.

Heb vanmiddag zelf de plintjes voor de babykamer maar gezaagd..hihi..hoop maar dat mijn ventje het goed keurt ;)
    Ben wel benieuwd naar zijn reactie als hij thuis komt straks.

Om zeven uur moet ik weer naar zwangerschapsyoga..vorige week hadden we geen les..dus het is is weet twee weekjes geleden. Heb er wel zin in. Bij ons zitten er mensen die verschillend uitgerekend zijn. Laatst stond er één op springen..dus ben benieuwd of ze al bevallen is.

Ik ga nu denk maar even aan het eten beginnen..lekker een prakje! Hmm..

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Leuk Viona, ik ga dus op maandagavond naar yoga, ook om 19.00 uur en bij ons is het ook een gemixte groep, zodra er eentje doorstroomt naar de bijna-beval groep, dan is er weer een plekje vrij. Bij ons is het iedere week les, en 1 keer per maand partneravond. Hihi de mijne zei moet dat nou, dus ik zei ja, dat dacht ik ook over de bevalling, dus ja het MOET ;)

16. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Bij ons blijft iedereen in dezelfde groep..tot aan het einde..en als iemand bevallen is kan er eentje bij komen.
    En bij ons heb ik tot nu toe een partnesles gehad en volgende weer weer eentje en dat waarschijnlijk de laatste voor mij. Hihi de mijne ook met moet dat nou..ja tuurlijk..hihi..toch gaat hij met mij mee.. :evil: :D

17. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    @ Moon, de manier waarop je schrijft... Ik vind je ook dapper! Ik wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen....

@ mijnimeel, welkom terug! Jee wat lekker dat je 2 weken met vakantie bent geweest. Heb ik waarschijnlijk gemist. Zwangerschapssuiker :(

Ik ben benieuwd naar de foto's van je kinderkamer hoor. Laat weten wanneer ze erop staan he.

Ik moet over 2 uurtjes in het ziekenhuis zijn, dan hebben we een informatieavond.

@ viona, we zijn op de zelfde datum uitgerekend... Zag ik net pas. Is grappig maar het kan natuurlijk eerder of later zijn ;)

18. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Manuela: verander je de kleur in het lijstje even naar geel/wit? We weten namelijk nog niet wat het wordt. Zou grappig zijn als het inderdaad een meisje wordt, dan heb jij het voorspeld....

Ik doe ook aan yoga, iedere maandagavond. Heerlijk he? Even relaxen, alle stress eruit. ben nu 3 x geweest. Onze groep is ook gemengd en er is maar 1 partneravond. Niet dat mijn vriend daar rouwig om is trouwens.... Wat hebben die mannen toch? Is toch hartstikke leuk? Ach, snap het ook wel. Zij voelen niets (behalve af en toe een schop door onze buik heen dan) en moeten het van onze verhalen hebben. Als het maar lieve pappa's worden, toch?

19. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    zooooo :confused: kakelkippetjes gaat alles ok hier?
    volgens mij hebben sommigen onder ons echt niks te doen he op het werk ;)

aller eerst wil ik mijn dinnetje zeggen hoe onwijs goed ze ermee omgaat, kheb je nog niet gesproken dus Simone bij deze nog een dikke knuf!

ten tweede wil ik Shanna2 van harte welkom heten! vin je naam wel erruug mooi :oops: ( als we een meid kregen, had ze van mij die naam gekregen :) )

De meiden die vanaaf Yoga hebben "RELAXE" and enjoy!

enn uuh verder heb ik niet echt gelezen, ik merk dat ik me eten niet echt binnen kan houden :( at lekker mijn turkse pizza, en 5 minuten later lag ik in de armen van mijn allergeliefde brillenvriend die ik in de eerste weken al veels te vaak heb gezien..
    dus zal wat kleiner moeten gaan eten ( hmmm nog meer :-k )

ik voel de kleine ook weer flink trappen, en echt hard en al helemaal als hij zich om gaat draaien, dat voelt niet fijn..

leuk joh dat lullen over mezelf, maar heb niet alles gelezen :oops:
    dussuuuhh niet te veel lullen hoor meiden ;)

groetjes nachtvliinder

20. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    wou bijna zeggen ''FIJN WEEKEND''

maar jah dat neemt niemand mij in dank af denk ik, aangezien het PAS dinsdag is hahahah

o sh*t toch gedaan 8) ;)

Deel Deze Pagina