Tjonge jonge, ik kan ook niet een paar dagen wegblijven of je moet alweer zo'n 10 pagina's gaan lezen.............. Dat heb ik dus niet gedaan Weinig tijd gehad. De kinderkamer is nu zo goed als af, nog alleen een mooi groot schilderij op de muur, maar die wil ik pas uitzoeken als de kleine er is, want dan kunnen we iets stoers voor een jongen doen of iets liefs/prinsessenachtigs voor een meisje. Ik zal morgen even foto's maken en plaatsen. verder gaat hier alles goed, ben de hele week alleen, want mijn mannetje is weer naar Praag, en mijn ouders gaan vannacht lekker naar de Canarische (w)eilanden. Ach heeft de hond geluk, want nu mag ze bij me op bed liggen. Ik ga zo maar eens even wat aan lichaamsbeweging doen, ff mijn wekelijks zwembad bezoek. Gr allemaal.
@ shanna Welkom hier! En gefeliciteerd beetje laat . @ sally Hihi lekker knuffelen met brillenmans! Hoop dat je hem niet te vaak weer gaat zien daar voor Een dikke knuffel voor allemaal!
Welkom Shanna! Gezellig dat je meeleest en meekletst natuurlijk! Babyview in Amersfoort was prima, hele aardige vrouw, waarvan ik haar naam alweer ben vergeten.... Dik 3 kwartier naar ons frummeltje liggen kijken. Op een gegeven moment werd ik erg naar, sterretjes enzo en zweten, bleek dat de kleine op een slagader lag, ik dus gauw op mn zij gaan liggen en toen ging het een stuk beter. Had dit nog niet eerder gehad maarja lig ook bijna niet meer op mn rug. Word toch echt te zwaar. Misschien ga ik nog wat eerder met verlof maar dat ligt aan het meirooster van mn werk. Het UWV gaat in iedergeval uit van 8mei dus dat hou ik nog maar even aan. Lekker ideetje hoor! Zie dat er al meiden eind april met verlof gaan, ook lekker! Ben echt reuze benieuwd wie er als eerste gaat bevallen, maarja daar moeten we nog even op wachten he
Jeetje Moon, dat je zo kunt reageren. Echt heel knap! Wat ben jij sterk! Ik kan begrijpen dat jullie toch niet kiezen voor een onderzoek. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen... het is gewoon allemaal hardstikke kl*te! Een dikke knuffel voor jou en je man!
Allemaal nieuwe namen voor mij, leuk! Grappig eigenlijk dat we met zovelen zijn die in juni een kleine krijgen. Zag in de bevallingslijst ook dat er in de maand juni de meesten uitgerekend zijn. En daar horen wij lekker bij.... Gek idee he, nog een paar weken en dan zijn we mamma (voor wie dat nog niet was). Ik ben nog geen moeder en ik kan niet wachten om er 1 te worden! Lijkt me zo fantastisch; hoewel ik me ook wel besef dat het niet allemaal reuzegeur en maneschijn zal zijn hoor. Eerst die bevalling maar eens doorkomen.... Zijn jullie daar al veel mee bezig? Ik nog niet. In tijdschriften die ik lees sla ik het onderwerp zelfs (nog) over. Komt allemaal nog wel, denk ik dan. Maar ja, je zal maar veel eerder bevallen dan gepland.... en dan weet je niets.... Ach, ook dan komt het er hoe dan ook wel uit!
hihi Shanna... nog een paar weken Nog hopelijk een heleboel weken! Maar het is wel gek hoor, het is voor ons ook de 1e en vind het zo'n raar idee dat we (lijkt gisteren) nog zaten te kletsen over onze eerste zwangerschapskwaaltjes, en nu al aan het aftellen zijn naar het verlof.. Wat betreft de bevalling, daar ben ik erg nuchter in. We zijn vrouwen en ervoor gemaakt, je lichaam doet het werk wel, daar hoef je geen boeken of tijdschriften voor te lezen... maar soms, nu het wat dichterbij komt heb ik af en toe wel een paniekmomentje, dat ik denk oh my god... hoe moet ik dat in hemelsnaam doorstaan Nou ik heb lekker desperate housewives gekeken en net ook heerlijk gedouched, dus nog even bijlezen hier op het forum en dan het bedje in, want morgen weer vroeg dag! Fijne avond/nacht lieverds!
En natuurlijk het geupdate lijstje weer... Ik heb trouwens Amari van het lijstje gehaald, zij gaf toen aan dat het haar hier te druk was en niet meer mee zou kletsen, ik heb even gekeken en haar account is ook weg, dus ze is niet meer actief hier. Ik neem aan dat niemand hier problemen mee heeft?
Hey leuk, een nieuwe lijst! Ik ga pas 15 mei met verlof, wat duurt dat nog lang hè?! Nemen jullie allemaal 6 weken van tevoren? Moon, een dikke zoen voor jou, zoveel pech verdient echt niemand! Sterkte meid! Verder niet veel te vertellen, ik lees wel mee maar heb vaak geen puf meer om nog te reageren (dat krijg je als je nog fulltime werkt). Oja, nog 2 lessen en dan is mijn zwangerfit cursus alweer afgelopen! 8 lessen in totaal, dus ben al 6 weken bezig. Ga nog wel lekker zwangerschapszwemmen ofzo.
@ Judy, die van mij lag net een paar dagen met haar hoofdje beneden en voetjes omhoog. Gisteravond begon ze opeens met alle kracht te woelen en mijn hele buik van links naar rechts. En vanochtend werd ik wakker en ja hoor, madam lag met haar voetjes naar beneden! Het is haar gelukt! Ik kwam niet meer bij van het lachen, wat een karakter! Haha! Ze heeft duidelijk wat minder ruimte, maar als madam wil draaien dan doet ze dat nog steeds! @ Shanna, welkom bij de juni mama's! Dat van die baby die langs komt onder je hand is inderdaad heel erg apart. Ik ga op bed vaak met mijn hand onder mijn buik liggen en soms kieteld het gewoon in mijn handpalm, echt cool! Het leukste vind ik het als ik twee handen op mijn buik leg, dan voel ik echt elke beweging. @ Viona, half vier op! Wat een terreur! Dan heb je die vrije dagen inderdaad ook wel verdiend! over die jeuk, is het geen schimmelinfectie? Schijnt heel vaak voor te komen tijdens de zwangerschap door de veranderde hormoonhuishouding... @ Candijtje, ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat schattig! Alles zit erop en eraan... Ahhhh, gek he dat dat mensje in je buik zit... Zo dicht bij...
Hey Clau, leuk je weer te zien hier! Ik moet 6 weken van tevoren met verlof aangezien ik nu iedere dag tot 16.00 uur werk ipv tot 17.30 omdat ik het anders niet meer trek. Die anderhalf uur, zit ik dus (officieel) in de ziektewet, maar dan wordt je dus verplicht om 6 weken van tevoren met verlof te gaan. Volgens mij is dat bij Candijtje ook het geval en wellicht wel bij meerdere meiden. Ky; het is dus echt een dametje, met een eigen willetje hihi nu al! En nog maar een paar nachtjes slapen voor je pretecho he?! Echt leuk joh, ben benieuwd naar jou foto's.
Jeetje Moon, wat een verhaal zeg, die bevalling! Heel raar om zo iets ingrijpends te lezen dat zo nuchter geschreven is... Maar ik ben bllij voor je dat het thuis is gebeurd en niet in het ziekenhuis. @ Mijnimeel, leuk dat je weer terug bent van vakantie, maar zwangerschapssuiker, klinkt erg vervelend. Maar zoals je al doet "Always look at the bright side of life". @ Viona, bedankt voor de strippen-uitleg. Ik dacht dat de baby oxytocine afscheidde, waardoor de ontsluitingsweeën werden geactiveerd. Of zit ik nu fout? @ Judy, jij gaat echt nog wel wat vingers in je ... krijgen hoor! Bereid je maar voor! @ Nachtvlinder, ik heb mijn beste brillenvriend laatst ook even gedag gezet. Ik was op het geniale idee gekomen vlak voor het slapen gaan een halve liter sap te drinken (had zo'n dorst!) en dat ging niet echt meer naar beneden. Het kwam steeds zo omhoog dat ik er wel wat uit móest halen! Daarna last van een brandende keel, bleh! Maar de tijd is nu toch echt gekomen dat we kleinere porties moeten consumeren... @ Patje, ik heb je nieuwe buikfoto gezien en jeetje die groeit lekker naar voren joh! Geweldig! @ Shanna, ik ben op het begin erg met de bevalling bezig geweest, maar heb er nooit angst voor gehad. Borstvoeding is een ander verhaal. Ik heb vorige week pas voor het eerst in de informatiebrochure gekeken, autsj! @ Clau, deze hier werkt ook nog fulltime hoor! Maar moet wel zeggen dat ik af en toe zit te lezen zonder ook maar iets op te nemen... Kan het alleen niet laten om te reageren, daar is het veel te gezellig voor! @ Manuela, ja ja die foto's zal ik zeker in mijn album zetten! Vanochtend weer bij de fysio geweest en een drietal oefeningen mee gekregen om te oefenen. Vrijdag gaat ze me even goed losmasseren en ik weet nu al dat dat flink pijnlijk gaat zijn. Gelukkig heb ik daarna de echo als troost, hihi! Had ik trouwens als gezegd dat de echoscopiste de vorige keer zei dat ze waarschijnlijk krulletjes heeft? In ieder geval nu al een dikke bos haar! Oh zo schattig! Ben zoooooooo nieuwsgierig! Nou, ik ben weer helemaal bij en ga mijn mannetje weer even wat aandacht schenken. Moet natuurlijk wel investeren in mijn huwelijk, hahaha! Groetjes!
Voor de mensen die het interessant vinden, de chinese horoscoop van onze babietjes (voor wie niet, gewoon doorscrollen): De Zwijn/Het Varken: Geboren onder het teken van de oprechtheid kan hij onmogelijk toneel spelen en gaat altijd recht op zijn doel af. Hij heeft een oprecht hart en is niet gemeen. Je zou hem moeten vertrouwen, maar je kan hem makkelijk om de tuin leiden. Hij houdt ervan het initiatief alleen te nemen en denkt niet veel aan zijn naasten. Hij is niet echt voor het sociale leven gemaakt en zijn reputatie zal hem worst zijn. Van buiten ziet hij er kalm uit terwijl het binnenin borrelt en hij behoorlijk koppig kan zijn. Hij houdt van geld zonder dat dat blijkt. Ook houdt hij van discussiëren daarin vindt hij ook plezier in opjutten. Hij vergist zich vaak en zijn argumenten zijn vaak zwak. Hij is niet dom, maar trekt zich snel terug omdat hij tolerant is en een gruwelijke hekel heeft aan disputen. Aan het begin van het jaar geboren worden is niet gunstig voor hem. De vrouwelijken zijn vaak lui en achterdochtig en jaloers en weten mensen op te jutten. Om hen te laten slagen moeten ze gecorrigeerd worden in hun denken en kijken met oogkleppen op. Een varken is niet zo slim als een hond in het begrijpen van de menselijke geest. Hij houdt van slapen en eten en wordt snel vet. Dit gaat vaak gepaard met luiheid en onhandigheid. Positief is echter dat een varken zich gedraagt, geen snode plannen smeedt en welvaart kan brengen. Als gevolg daarvan werden varkens beschouwd als een welvaart. Mensen geboren in het Jaar van het Varken zijn eerlijk en open. Ze staan open en hebben een sterk hart, maar hen ontbreekt het aan geduld en zelfstandigheid. Omdat ze er niet van houden om de brei heen te draaien worden ze weleens als onaardig of bot beschouwd. Gelukkig zijn ze tolerant en optimistisch, en leer je hun deugden, voordelen en trouw pas kennen wanneer het je vrienden zijn geworden. Compatibele tekens: Konijn en Geit Minder met: Slang, Varken of Aap
Jeetje in 1 dag 5 pagina's erbij ppfff Ik heb gisteren wel stiekum op het werk meegelezen, maar durf nog niet de tijd te nemen om gelijk te reageren. Iedereen kan zo makkelijk meekijken. Ik heb trouwens een collega die nu ook zo'n 10 weken ongeveer zwanger is. zij krijgt vandaag haar echo. Ben benieuwd. We kletsen er vaak over, en dan geef ik wat tips enzo. Nu zat ik ook te bedenken om haar op deze site te wijzen, maar ik twijfel een beetje. Aan de ene kant vind ik het zooo prettig dat ik alles hier zo lekker anoniem kan vertellen en aan de andere kant zou dat voor haar natuurlijk ook fijn zijn. En als ze er zelf achter komt is het natuurlijk helemaal lullig als ik haar alle tips geef behalve deze. Hhhmm, toch maar laten zien? Ehm, nee, wat is dat ook alweer? @ Candijtje, leuk zo'n extra echo @ Shanna, welkom bij de juni mama's. Wij krijgen 5 april ook een extra echo omdat de kleine ruime opening had bij de niertjes. Zelfde situatie. Hoop dat alles dan goed is. @ Moon, wat kan jij er toch luchtg mee omgaan. Knap hoor, dikke knuff @ Mijnimeel, balen van die suiker, maar wel leuk dat je nu lekker extra echo's krijgt. Heb je trouwens nog een leuke verjaardag gehad? @ Viona, wat vond je ventje van jouw plintjes? Waarschijnlijk ben ik een paar meiden vergeten, maar meer weet ik ff niet meer Ik ga zo lekker met moeders de stad in. Heb er zo zin in. Fijne dag allemaal
@Clau Ik ga 6 weken voor de bevalling met verlof, dit omdat ik al 3 weken halve dagen werk ivm mn bloeddruk en dan mag je niet langer doorwerken omdat ik de rest van mn uren in de ziektewet zit ja. Maar erg vind ik het niet hoor, tword toch mooi weer en na mn verlof neem ik nog 3 weken vakantie op dus pas in oktober ofzo moet ik weer werken. @Judy Ik ben o.a. eentje die de amantcursus gaat doen, hij start de 28e pas, alhoewel, das ook al over 2 weken... Time flys heb ik het idee... @Manuela, prima dat je amari eraf gehaald heb toch als ze haar account ook opgeheven heeft lijkt me dat niet verkeerd. Als ik het lijstje zie zie ik dat er volgens mij veel dames 6 weken van te voren met verlof gaan. Ergens las ik iets over aandacht op het werk dat dat niet echt meer lukt. Nou dat heb ik ook, zeker nu ik halve dagen werk intreseert het me gewoon niet zo meer, draai mn (halve) dienst en ga dan lekker naar huis. Vooral op momenten dat de kleine erg actief is zit ik met mn hoofd niet bij het werk... Ach ben al aan het aftellen tot mei..hihi Fijne dag dames, ik ben lekker vrij... als de zon nou weer gaat schijnen ga ik me ramen maar ff lappen
@ Bibi, da's de cursus Zwanger en Fit ofzo, Fit en gezond Zwanger, nou ja, iets met Fit......zie dat het Candijtje was....... Nou ja, in ieder geval, was het leuk? Of word ik nu echt een zwangere doos dat ik denk dat het ergens in de afgelopen dagen was...... @ Candijtje: Was het een wat gezette blonde dame met een beetje hese stem bij Babyview? Heet Petit, de ander ken ik niet (hee dat rijmt, haha....), leuk dat je er nog eentje krijgt! Ik moet de 20e voor het eerst op cursus, nog ff op zoek naar een joggingbroek ofzo, kan niets vinden, ja, de verkeerde maten of drie meter te lang....zucht....wil ook niet zoveel uitgeven, want ik hou helemaal niet van die broeken.... @ Ky, ja als het vingers zijn om te voelen of ik ontsluiting heb, prima, maar niet om andere reden, euw En jouw dame dus gedraaid, oh als de mijne het maar laat, want de rondjes die ze nu om de lengteas draait zijn soms al zo pijnlijk.......hoe moet dat dan toch voelen als ze helemaal wil draaien! Verspreek ik me net toch hier bij de directiesecretaresse...hopelijk lette ze niet zo goed op..... Ze gaan half mij een weekend naar Athene, drie jaar terug naar Rome geweest, enorm leuk, maar dit jaar kan ik dus niet mee......mag dan al niet meer vliegen en moet zeggen dat ik het ook niet zie zitten hoogzwanger met collega's in Athene te lopen. Dus ik zeg nog, stel je voor dat het kindje eerder komt, moet ik mijn man bellen en zeggen "ze is grieks".....ZE is zei gewoon ZE, stom stom stom stom stom......nou ja, praatte eroverheen dat een lekkere griek altijd leuk is, dir.secr is nogal mannengek, alle mannen behalve haar eigen en ik WIL HET EIGENLIJK NIET WETEN, maar hoop dat dit werkte, gewoon over mannen beginnen, zucht, stomme doos, zeg wel niets meer....
haaiii moeders.... ik leef nog hoor..maar heb het erg druk hier op het werk en thuis zit ik bijna nooit achter de pc. Heb wel bijgelezen toto 295...de laatste moet ik dus nog...hahah jullie zijn ook van die kletskousen....en ik wil het toch blijven volgen... Tot later maar weer ! Oh ja welkom shanna! en beter laat dan nooit..Moon ik leef met je mee en vind het heel naar voor je..wel stoer hoe je erover schrijft hoor petje af...maar zoals al eerder geschreven niet opkroppen he meid...lekker je hart luchten hoor het is niet niks.
Ha ha, leuk verhaal Judy. Daarom wilden wij het dus niet weten.... Wat betreft de concentratie op mijn werk; die is echt beneden nul. Niets interesseert me meer en ik moet me er echt toe zetten om nog een beetje mee te doen. Het lijkt wel alsof niets meer zo belangrijk is, als die kleine in mijn buik en mijn hele leven nu al om hem of haar draait. Ik ga gelukkig ook 6 weken vantevoren met verlof, maar das mijn eigen keuze. Werk nu nog volledig (36 uur), maar kan in de laatste weken ook mijn overuren opnemen, dus werk dan 3 dagen. En ook hierin ben ik erg makkelijk; zolang het gaat, gaat het. Maar als ik ergens last van krijg, houdt het snel op (dan maar de ziektewet in; de baas krijgt dit toch betaald, omdat het zwangerschaps gerelateerd is, dus....) 8) Manuela: thanx voor het bijwerken van de lijst! Bibi: lees dat jouw kleine een ruime opening had bij de niertjes. De mijne heeft volgens mij juist een nauwe opening.... Heb dit trouwens verder nog nergens/niemand over gehoord, hoewel de verloskundige zegt dat het veel voorkomt.... En wat betreft je vriendin: snap je wel. Als je niets zegt, is het raar en als je het wel zegt, gaat ze je vast opzoeken (dus niet langer anoniem).... Er bestaan trouwens zoveel forums. Hou het algemeen? Een forum op internet? Viona: vertel eens hoe je vriend reageerde op de plintjes? Waren ze goed? Ky84: de chinese horoscoop klinkt niet echt positief, vind je wel? Bot, lui, jaloers, koppig, niet sociaal? Hoop toch een beetje op het tegenovergestelde.... Ik ben trouwens ook niet bang voor de bevalling hoor, wil er alleen nog niets over lezen/horen. Lijkt me namelijk toch wel errug pijnlijk, maar weet ook wel dat wij, het sterkwere geslacht wel te verstaan, hiervoor gemaakt zijn! 8) En wat betreft borstvoeding: ook daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Lijkt me errug mooi, maar ook wel pijnlijk.... [/quote]
Ff snel een vraagje vanaf mijn werk.. Ik lees over meiden die al de Prenatal doos mogen ophalen! Ik heb hier nog geen bericht van gehad, begin dus nu te twijfelen of er iets is misgegaan of dat de meiden die al bericht hebben gehad gewoon iets verder zijn dan ik... Judy, pas op hoor, niet meer verspreken Maar ik moest er wel om lachen, Ze is Grieks hihi Het zal je maar gebeuren!
Ach nou ja, als ik me verspreek is het niet anders....geen ramp als iemand het weet en die mensen houden het dan denk ik toch wel voor zich....vinden het veel te leuk om het geheimpje te delen! Ik ga 5 weken vooraf met verlof, maar heb dezelfde concentratieproblemen. Had drie taken voor vandaag gepland en nu, bijna 12 uur is daar nog niets van terecht gekomen. Wel hap snap werk gedaan hoor, maar ook veel niets gedaan, zucht.... Vrijdag gesprek met een eventuele vervanger, helemaal geen zin in, want haar CV staat mij niet aan, maar ja, de baas bepaalt, ik hoop echt dat het niets is haha....