Oh ik heb net even op de site gekeken van Prenatal en daar staat dat je normaal gezien pas de uitnodiging met de 7e maand krijgt, ik wacht het dus nog even geduldig af
Ik heb ook nog geen uitnodiging gerhad voor de blije doos van Prenatal, maar het blad Wij jonge ouders hoort daar toch ook bij? Die krijg ik wel iedere keer dus ik ga er vanuit dat de aanvraag oke is gegaan. Gewoon nog ff geduld hebben Manuela Alhoewel ik ook wel zin heb om die doos te halen, hihi... Voorjaarskriebels of nesteldrang? Net nouja een dik uur geleden want ik doe het op mn dooie akkertje natuurlijk, de ramen gelapt, vensterbank gesopt planten eraf.. Tsja toen ik zo bezig was zag ik de vitrage en dacht goh die kunnen dus ook wel een wasbeurtje gebruiken... Haha, die er dus afgehaald en de wasmachine draait nu op vrolijke toeren... Mag Wim me straks helpen alstie uit zn werk komt met weer ophangen, das een vervelend klusje, haha... Dussuh is dit de befaamde nesteldrang of gewoon lekker de voorjaarskriebels in mn bolletje! Ach tis weer gebeurt en voelt goed, haha Zo ik ga even een boterhammetje eten en verder lezen op de site, straks heerlijk de zon in met een boek, aangezien we een tuin op het zuiden hebben is het al snel goed vertoeven daar!
Inderdaad, als je dat blad krijgt, krijg je ook de uitnodiging voor de Blije Doos... Ik heb dat ding al aangevraagd toen ik nog dacht 27 mei uitgerekend te zijn, dus ik zou dan nu bijna 30 weken zwanger zijn, daarom natuurlijk nu al de uitnodiging... In de zon met een boek? Hier geen zon meer hoor! Bah, beetje grijs zelfs! Vanavond verjaardag, dat worden weer ooohs en aaahs, want de "andere kant" van mijn tante die jarig is heeft mij nog niet gezien sinds we 1 dag getrouwd zijn, dat was 17 juni vorig jaar....haha....zullen wel kijken, oh een buik! En dan naar mijn moeder Ooooh wordt je oma.......oooohhhh.... haha, grappig. Ik ben de eerste aan mijn moeders kant van de neefjes en nichtjes die zwanger is, dus tja, het eerste achterkleinkind voor mijn oma, dus die zal het ook wel te horen krijgen vanavond, haha... Is het al bijna vijf uur?
Hallo allemaal, Hier nog wel een heerlijk zonnetje; komt zo ook vast wel weer bij jou Judy. En trouwens: het is nog lang geen 5 uur.... De doos van de prenatal valt wat tegen hoor meiden.... Het lijkt heel wat, maar toch....Hoewel het altijd leuk is kadootjes te krijgen natuurlijk. Candijtje: ik denk dat het beide is. Zowel voorjaarskriebels als nesteldrang. Maakt ook niet uit natuurlijk, gewoon aan toegeven! Maar pas op he, niet te gek doen, want je lichaam kan niet alles meer aan! Even een deelmomentje: Hoe ervaren jullie jullie zwangerschap? Mijn zwangerschap ervaar is als geweldig. Zat gisteren te denken: over dik 12 weken is het zover en ben ik mamma. Zal het zwanger zijn denk ik wel errug missen. Als ik nu terugkijk, is het allemaal zo snel voorbij gegaan.... Het is eigenlijk zo bijzonder.... Maar door je werk en alles eromheen gaat de tijd zo snel.... Nu ik het op mijn werk wat rustiger heb, besef ik eigenlijk pas dat ik echt optimaal moet gaan genieten van deze laatste weken. Voor je het weet is het voorbij! Ik heb tot nu toe wel genoten hoor, maar me ook wel zorgen lopen maken (over niets, blijkt dan achteraf), waardoor het nooit echt ontspannen is geweest. Nu ik de grens van 27 weken (bijna 28) over ben en weet dat mijn kleine levensvatbaar is, kan ik meer ontspannen. Hoewel ik me soms nog steeds wel druk loop te maken, omdat er nog zoveel mis kan gaan, ben ik me er wel van bewust dat je de (meeste) dingen toch niet zelf in de hand hebt. En ook na de geboorte zullen de zorgen blijven.... Ik heb me nu in ieder geval voorgenomen volop te gaan genieten van deze laatste weken 'zwanger zijn'! En datzelfde hoop ik voor jullie! Lekker met de handjes op de buik, lekker voelen, lekker dromen, lekker ontspannen, mmmm.....
Ik dacht dat een schimmelinfectie in je vagina zou zijn. Maar ik heb jeuk aan de buitenkant en nooit binnenin. En ik heb het niet elke dag. Ik ga het wel volgende week aan mijn VK vragen. Het is in ieder geval f*cking irritant. En ja vanmorgen om half vier opgestaan, dat ging nog wel. Maar op mijn werk kreeg ik weer last van mijn rug..bah. En ben net klaar, heb pijn mijn voeten en ben moe.. Ik ga nu lekker even relaxen op de bank.. dus hier een beetje lanterefanten..
Ja ik weet het ook niet precies, maar ik denk dat het dan te lang gaat duren om volledige ontsluiting te krijgen. Maar dat zou ik ook weer moeten opzoeken..hihi..
Ja hij stond ervan te kijken ..hij vondt het wel leuk dat ik het had gedaan. Had hij niet verwacht. En nog goed ook allemaal Hij heeft 'savonds ze gelijk vast gezet. Dus de plinten zijn KLAAR! Hèhè eindelijk Nu nog de meubeltjes volgende week
Hey meiden, Jullie zullen wel denken kon dat niet in één bericht..hihi..ik had geen zin om steeds naar beneden te scrollen Hihi beetje lui 8) Ik ben ook nog steeds full-time aan het werk, soms denk ik lukt het me nog wel, het is af en toe best zwaar allemaal. Nu helemaal ik vaak last van mijn rug en benen hebt. Die ochtend-diensten vallen me ook erg zwaar..maar ik moet het nog even zes weken volhouden. Al heb ik niet alle zes weken ochtend-diensten..gelukkig maar.. Ja ik ga ook zes weken van te voren in mijn zwangerschapsverlof..ik ben het nu al helemaal zat en dus ga dan ook niet langer werken dan nodig is. Gister bij zwangerschapsyoga een theorie-les gehad, kregen informatie over hoe een bevalling zou kunnen verlopen. Iedereen weet wel hoe het ongeveer zou gaan verlopen. Zegt er eentje over die nageboorte..'Is wel mooi om naar te kijken"..bah moet er nu niet aan denken..maar misschien denk ik tegen die tijd er wel anders over. Hihi helemaal die zak bekijken waar je kleine beeb negen maanden in heeft gezeten. Is wel iets heel aparts..maar om er nou uitgebreid naar te zitten kijken..ik weet het niet.. De kleine is nog steeds flink aan het bewegen..maar ik weet niet hoe ze nu ligt..ik weet dat je het kan voelen..maar dat lukt niet zo bij mij. Nog even wachten en dan mag ik weer is naar de VK..is nu alweer vier weken geleden en volgende week is het weer zo ver.. Ik ben zo benieuwd! **Shanna..Ik probeer ook zo veel mogelijk ervan te genieten, want het is zo voorbij. Ik zal het ook erg gaan missen. Maar straks hebben we een kleine in onze handen en hebben we geen tijd om de zwangerschap te gaan missen Ik vindt het ook geweldig om zwanger te zijn, behalve dan die kwaaltjes, maar ik zeg in ieder geval niet nooit meer. Ik loop al weken/ maanden aan mijn buik te voelen..hihi..kan er niet vanaf blijven. Na de bevalling zit ik nog steeds aan mijn buik te voelen, zal wel een heel raar gevoel zijn. Ik vind het ook zo gezellig altijd met zijn tweetjes, die kleine die steeds maar de vogeltjesdans aan het doen is. Hihi..ik vind het in ieder geval heerlijk om zwanger te zijn
ik weet wie de grootste kletskous is hiero! ik hou me mondje dichtt he viona O hihihi tja de nesteldrang is hier oo niet meer te stoppen hoor huis is bling bling nu, en al mijn kastjes heb ik ff uitgehold. pffoeii heej dat een mens zoveel rommel kan bewaren @ judy pfoeei moeilijk hoor! hihihi gelukkig heb ik het aan iedereen verteld die het wilde weten, anders had ik me moeten opsluiten, vertel het zelfs aan wildvreemden ( of dat die het willen weten ) ennuuhh wel gezellie vanaaf sta je beetje in het middelpunt hihi Maar de naam verklap ik echter niet en dat lukt me aardig want ik wil dat niemand onze naam inpikt 8) ik bedoel je weet het maar nooit! en des te leuker is de verassing als hij er uit komt... @ky en shanna ik wil wel bv geven, ongeacht de pijntjes en kwaaltjes, heb het er wel voor over, haha ben de eerste 15 weken ook zwak en misselijk geweest, maar weet dat het voor die kleine dondersteentje is, en ach ja het moet maar eerst lukken he die bv, en zo niet ga ik alsnog over op de fles en tja tepelkloven, en stuwingen.. who care's als mijn kleintje maar goed eet, ik doe alles voor die kleine ( wedden over een paar maanden kom ik hier op terug ) Me and my big mouth @ shanna, hoe ik mijn zw ervaar... als iets geweldigs! ik kan het niet met pen en papier beschrijven, hoe ik geniet als ik de kleine voel trappen, en als hij met mijn hand gaat kroelen heerlijk gewoon.Ik zei gister nog tegen mijn vriendin, normaliter ben ik heel erg ongeduldig als ik iets krijg haha maar nu vind ik de tijd veels te snel voorbij gaan.. en als de beeb er is ben je waarschijnlijk nog blijer, maar ga de onderonsjes heel erg missen dat weet ik nu al! nee moet er nog even niet aan denken.. gek he nou was weer heel verhaal heb spaghetti gemaakt voor eenheel weeshuis dus voor degene die niet weten wat ze willen eten, kom maar langs
@ nachtvlinder, oh, ik moet morgen alleen eten, beetje opsturen? Lekker hoor! @ Shanna, ik geniet volop! Afgelopen week had ik een vergadering met nog een zwangere dame, 30 weken. Het eerste dat ze zegt toen ik binnenkwam (niet eens hallo): "Oh, jij ook zwanger, nou ik had eergister een vergadering, vier zwangere dames allemaal rond dezelfde tijd uitgerekend, ik was de dikste en ben het echt he-le-maal zat! Kan echt niet meer, ben zooooo moe, snap niet dat mensen een tweede of derde willen. Jij bent zo te zien (fijn dan) verder dan ik, dus jij zal het wel helemaal zat zijn....." Dus ik voorzichtig antwoorden dat ze helemaal niet dik is, dat ik 28 weken zwanger ben en dus een dikkere buik heb dan zij en dat ik heel erg geniet, ondanks de vermoeidheid en dat ik het nog lang niet zat bent. Zij alleen "Nou ik niet hoor, ga lekker snel met verlof en hoop dat het kind er eerder uit komt, niets voor mij!" Waarom raak je dan zwanger, miepje! Haha.... Nog steeds geen zon hier....Leusden is gehuld in grijze wolken....misschien straks in Amersfoort beter weer (8 km verderop, ach je weet maar nooit!) Enne.....nog anderhalf uur, dan is het 5 uur, joepie!
Oh, ehm, Viona kletskous? Nee toch Maar Nachtvlinder, jij kan er ook wel wat van hoor! Ik kan trouwens wel redelijk voor me houden wat het wordt, nu was het even een onbewaakt moment, stom...maar ja, heb haar de hele dag nog niet gezien verder, dus ik denk dat ze het niet begreep, anders had ze de hele dag met zo'n lachje bij mijn bureau gestaan, haha... Mijn ouders weten wel dat het een meisje wordt en twee collega's, maar de naam, nee, die zeggen we tegen niemand, vooral ook als verrassing....er moet iets verrassend zijn, toch?
Ik ben ook geen kletskous hoor O Bah ik moet vanavond alleen eten..vind ik helemaal niet leuk..want dan weet ik het wel weer..heb ik natuurlijk geen zin om eten voor mezelf klaar te maken.. Moet nog vanalles doen en daar heb ik totaal geen zin in..de was, de droger leeghalen, de vaatmachine leeghalen, de rest van de vaat doen...wuhhh...Nee geen nesteldrang qua dat..
Candijtje: Heerlijk he, je huis lekker schoonmaken. Ik denk dat het een beetje van allebei is! Judy: Fijne verjaardag vanavond! Shanna: Ik vind zwanger zijn aan de ene kant bijzonder, aan de andere kant alweer erg gewoon. Viona: Ik denk wel dat het een schimmelinfectie is. Zit ook meestal niet aan de binnenkant, maar van buiten. Even op letten hoor! En de nageboorte, nou, dat hoeft van mij ook niet! Op beebiesite had iemand een foto van de placenta erop gezet, ik vond het nou niet echt smakelijk! Hier zijn de plintjes klaar! Ben zo blij dat dat gedaan is! Morgen is m'n man vrij en gaan we de gordijnrails 'monteren' en de gekleurde banen verven. En ik denk dat we ook maar gelijk om vloerbedekking gaan! Vandaag het kraampakket gekregen. Nou, ik krijg echt zin in de bevalling met al die spullen! En al helemaal in de tijd erna, met die kraamverbanden en prachtige netonderbroeken. Ik heb de Prenataldoos opgehaald. Ik moet zeggen, hij is niet zo bijzonder... Maar alles is meegenomen! Heb nu 2 opbergdozen voor billendoekjes. Ik had gehoopt dat er zo'n minidoosje bij zat, maar helaas. Ik ga maar eens eten. Ik eet ook alleen en heb geen zin om te koken. Het worden frietjes.
Ja ik heb net gekeken wat je eraan kan doen en dat is eigelijk heel weinig. In ieder geval niet wassen met zeep. Ik ga dat maar proberen en smeer het meestal met verzorgende zalf in (purol).
Je kan bij de drogist Vaginale Spray halen. Het is een homeopatische spray en ik geloof dat ze het bij de Etos hadden. Na een paar dagen ben je er dan vanaf.
Hallo allen, Viona: voor een schimmelinfectie krijg je meestal een zalfje van de huisarts. Misschien ook wel van de verloskundige. Volgens mij gaat het niet vanzelf weg.... Shelde/Sandra: ik heb vandaag ook mijn kraampakket gekregen. Wat er in zit, vind ik niet echt aantrekkelijk. Wat vind jij? Lijkt me een bloederige bende worden Er zit wel een leuk boek in! Oh ja, (geldt ook voor Viona): gezond eten meiden! Je eet niet alleen! Er zit iemand in je buik die je gezelschap houdt en die gezond wil eten! Onze babykamer is bijna klaar. Bruine muur, bruine gordijnen en de meubels zijn wit. Daarnaast een rood hemeltje, een rood badje en een lieve nijntje op de muur. Het is echt prachtig. Moet er iedere keer even naar binnen lopen, hihi. Zal binnenkort een foto plaatsen! Tot gauw.