Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Hmm, zo te lezen hebben een heleboel dames hun kraampakket al gekregen? Ik heb er niets over gehoord, moet je daar zelf om vragen - ook al heb je het bij de verzekering opgegeven aan het begin?

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hallo iedereen,

Ook ik mag me me rekenen tot de juni-mama's. 18 juni om precies te zijn. Ik ben 30 jaar jong en bijna 8 jaar getrouwd. Het ging bij ons een beetje moeizaam maar heel onverwacht, ik had net een baan, werd ik toch zwanger. Nog leuker is dat mijn broer en zijn vrouw ook de 1e verwachten. Die moet komen op 19 juni. :) Dat is pas timing he?
    :)

Mensen, ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Tell me everything!

Groetjes!

3. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Welkom Marlieke, gezellig en klets gezellig mee :)

Haha, die verhalen over de placentas, moet er wel om lachen hoor, weet zelf niet of ik hem wil zien hoor. Ik sneed vorige week met een bilkje in mn vinger, bloedde echt mega en ik was alleen thuis, ging bijna van mn stokkie. Terwijl ik normaal gesproken best tegen bloed kan. Ben toch maar ff gaan zitten en rustig aan gedaan.

Dat blad Wij Jonge ouders heb ik volgens mij al wel een keer of 3, 4 keer gekregen, volgens mij een maandblad. Ik ben nog geen 7 mnd ver dus nog even geduld voor de uitnodiging voor de doos. Zal volgende week wel komen ofzo. Net als mn kraampakket die heb ik ook nog niet maar die wor dook pas in de 7e maand bezorgd las ik op de site van het zilveren kruis. Trouwens komt die doos/pakket gewoon met de tpg mee ofzo?

Vervelend Manuela dat ze zo lullig doen op t`werk en het niet rechtstreeks tegen je zeggen is wel hee lflauw.

Lailea veel plezier met de pretecho, tis echt heel gaaf en bijzonder om je kindje te zien!

Ohja, heb gister toch een beetje teveel gepoetst geloof ik... was het savonds helemaal zat en lag om 2100 al in bed :O

Meiden een fijne dag!

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @ Bloem: voorlopig hoef ik niet te spuiten :) Ik volg nu een dieet waarmee het als het goed is onder controle kan worden gehouden. Mocht dit niet lukken (dat weet ik over 3 weken) dan moet ik alsnog gaan spuiten. Hoop het niet :(

Wat ik mij eigenlijk afvroeg:
    Zijn jullie er eigenlijk al uit qua namen?
    Wij hebben al wel een naam voor een meisje, maar die voor een jongen twijfelen nog tussen 2!

En jullie?

5. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Wij zijn er als het goed is uit, wij weten dat het een meisje wordt dus we hebben alleen een meisjesnaam. We zijn ook pas gaan kijken voor de naam toen we wisten wat het werdt. Ik vond wel dat een meisjesnaam moeilijker uitzoeken is dan een jongensnaam..hihi..maar hoor wel vaker dat het anders om is ;)

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Gedver, nou lekker begin van de ochtend, plaatjes van placenta's.... Heb d'r 1 in dat boek "grootste wonder" ofzo staan, hoef er ook echt niet naar te kijken na de bevalling, gooi maar weg!

Welkom Marlieke, kijk uit wat je zegt bij Tell me everything, je bent in het grootste kletskousentopic terecht gekomen, haha...

Vanmorgen voor het eerst met manlief in de auto gereden.......met hem achter het stuur! Mèèèèn wat spannend als je zelf al 10 jaar achter het stuur zit! Maar goed, hij deed het best leuk voor het eerst in onze sportieve benzineauto na lessen in een degelijke diesel, haha...

Moet vandaag heeeeeel hard werken, dus niet veel op het forum, zal vanavond de schade misschien wel inhalen, ben alleen thuis (nachtvlinder, nog geen spagetti in de mailbox gezien......laat nu mijn moeder maar koken....)

Mijn buik is trouwens echt hard aan het gaan deze week! Staat helemaal straks! Zo ineens, die kleine wil ruimte denk ik.....

Wij zijn al uit de naam, hebben zelfs nu al een proefdruk aangevraagd van het kaartje met de goede naam erop. Toch raar om te zien, op ..... is onze dochter .... geboren.....de datum maar even gegokt, maar wel apart hoor, echt een naam......wauw!

7. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    uuhh lieve schat ik heb ook nog geen mailadres van je gezien :rolleyes: of ben ik dan gek :) ( zal vast wel )

marlieke welkom! ze blijven komen die juni mama's super gezellie!

@ lailea heel veel plezier bij je pretecho, geniet ervan het is zo voorbij helaas!

@ hester ik heb ook nog geen kraampakket hor, dat kom nog wel ;) ga er nog niet echt om treuren hihii

en judy als je wil haha heb nog bergen spaghetti staan, mannetje heeft gister echt ik zweer het je bijna een heel pak spaghetti opgegeten :-&
    maar heb nog steeds in overvloed hihi, ik denk dat ik voor mezelf maar patatje gaat halen vanaaf, want de spaghetti komt miijn neus uit :^o
    nee kheb gewoon trek in patat hahahah ok met een salade erbij ;)

wij zijn er al uit met de namen! alleen nog het geboortekaartje...
    maar ik wil wel geboortekaartjes zien van jullie hoor meiden! :)
    wie is crea en gaat ze zelf maken?
    wilde het eerst zelf doen, maar heb er nu geen zin meer in :p

nou dat was het weer ff hoor ennnuuh die 1000 pagina's gaan we wel halen zo denk ik

8. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    joehooeee ladiess waar zijn jullie?

echo echo echo echo 8)

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ lailae

Hmz nou maak je me aan het twijfelen.
    Anders nog maar een afspraak maken met m'n eigen gyn en het er even over hebben.

Ik ben er wel..
    Maar heb niet veel te melden.

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ja zeg, er moet ook gewerkt worden..... :)

Kan de spagetti niet door de PB? Nou ja, ik eet bij mijn moeder, mijn oma gaat koken, dus gezellig met paps, mams en oma aan tafel.....

Wij hebben het kaartje zelf bedacht, het wordt wel gewoon gedrukt....maar eigen ontwerp! Als ik de proefdruk heb zal ik een plaatje in mijn album zetten.

ben met vreselijk saai werk bezig, word er echt duf van....maar ja, nog 25 en een halve dag werken........denk dat ik maar streepjes in de muur ga kerven....

@ Moon, ben het wel een beetje met Lailae eens, stel nu dat het eigenlijk iets is wat "simpel" te verhelpen is, of wat door bepaalde controle je kindje kan behouden.......dat kan een heleboel ellende voorkomen...... Jullie zijn vruchtbaar, dus die shit heb je niet bij de onderzoeken, maar ja, misschien een verkeerd gen.....en gen kunnen ze wel wat mee doen volgens mij.....wie niet waagt?

11. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi hoi,

Ben er ook weer even. Was even nieuwsgierig of er nog veel gekletst was na gisteravond. Gaat goed met ons he? :D

Ja, wij zijn er qua namen wel uit. Hadden al jaren voor een meisje een naam bedacht, maar toch is die het uiteindelijk niet geworden. We vonden het ineens niet zo'n leuke naam meer, raar he?
    Voor een jongen waren we er snel uit. Een (andere) meisjesnaam was wat moeilijker. Mijn vriend vond de naam die we nu hebben al heel lang mooi, ik moest er even aan wennen. Maar nu ik, zo nu en dan (lees: heel vaak op een dag) tegen mijn buik aan het praten ben en dus ook de namen erbij noem :oops: , ben ik er nu al helemaal aan gewend en kan het niets anders meer worden (voor mijn gevoel).

Het kraampakket komt na in de 7e maand. En het wordt gebracht door een busje van? (niet van de tpg). Ik dacht (toen ik de deur open deed): " Jemig, das een groot kado. Wat leuk! Waar had ik die ook alweer aangevraagd? " Totdat ik de doos opendeed en allerlei verbanden zag.... en onderleggers.... en wondgaasjes e.d. De lol was er snel vanaf. Dan toch liever de blije doos, haha. Inderdaad niet om treuren dat ie er nog niet is Nachtvlinder.

Wat ons geboortekaartje betreft: wij willen het zusje van mijn vriend (die heeft het syndroom van Down) een tekening laten maken (een baby of een wieg ofzoiets). Op die manier wordt het een erg persoonlijk kaartje, niet 1 standaard uit een boek. Leuk he?
    Iemand trouwens enig idee hoe lang het duurt (moment dat je een kaartje besteld en dat je hem thuis hebt?)

xx Shanna

12. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Shanna....... er zit een verschil in bestellen en drukken hè, eerst krijg je een proefdruk, want je weet natuurlijk niet de datum en gewicht en lengte enzovoort.... zodra de kleine er is en je belt.....de meeste kaartjes die ik inmiddels heb gehad uit de omgeving kwamen zo'n twee/drie dagen na de bevalling. Ook wel lekker, want dan heb je nog even geen roodgloeiende telefoon en drommen mensen voor de deur, haha. Maar onze drukker zei dat we nu toch wel mooi op tijd waren met het kaartje, stel dat die kleine bedenkt eerder te komen en je hebt nog geen proef gezien?!?!?!?

Niet vreemd dat je een naam ineens niet meer leuk vindt, hadden wij ook, nu is het voor het echie, kindje draagt de rest van zijn of haar leven die naam en daardoor denk je ook anders denk ik....

En het kraampakket? Dat staat ver weg op zolder, kijk er nog maar even niet naar, haha...

13. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Oh, dan moeten wij ook maar eens snel achter de geboortekaartjes aan..... Thanx!

14. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Wij gaan het gewicht en de lengte niet op de kaart zitten. Jullie wel?
    Overigens neem ik aan dat mensen wel het fatsoen hebben om eerst te bellen voordat ze langskomen. Wij gaan toch ook niet zomaar bij iedereen op bezoek die een kindje hebben gekregen. Vind dat echt heel erg onbeleefd!

15. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
  16. Hoi

Hester: bij mijn verzekeringmij. Azivo moet je het ophalen zag ik op de site met je zw. verklaring. Bezorgen lijkt me makkelijker was vroeger bij Ohra wel zo. Maar manlief een keer mee op pad nemen als hij vrij neemt om te erkennen en kraampakket op te halen

Marlieke: welkom wat leuk bij na gelijk uitgerekend!

Mijnimeel: wij zijn al over de namen uit. Al heel snel maar ik heb al lang kunnen bedenken aangezien het al 3 x fout is gegaan. Maar de meisjesnaam ( wat het hoop ik ook echt gaat worden) kwam ik in een leesboek tegen op vakantie in Egypte. Dat was de vakantie dat wij zonder mijn zoon zijn gegaan om uit te rusten aangezien ik een miskraam in de vorige vakantie had. En nu de 12 weken echo goed was dus ff ontstressen. En dat wordt het gewoon had zo moeten zijn dat ik die naam op dat moment las. Maar je blijft twijfelen. Want zo klinkt het leuk maar straks? En het liefst wil ik al meningen horen maar ik wil het toch een verrassing laten.Maar wij hebben voor de zekerheid toch ook een jongensnaam. Je hoort het zo vaak hahaha, wel zielig in een roze kamer met roze kleertjes

Moon: Sorry, ja ik zou het gewoon vragen wat dan evt de mogelijkheden zijn. Dus de positieve kanten van het onderzoek.

De teksten voor de geboortekaartje vind ik nog wel moeilijk. Over het rusten en bellen. En gedichtje.
    Maar ik vond de volgende tekst wel leuk:
    Wil je komen naar ons kleintje, geef dan een seintje.

Hoe vinden jullie die?

Nog 3 uurtjes en we mogen haar bewonderen, ikk ga nu Gui van school halen met vriendje.

Doeiiii

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ judy

Ja hebben jullie wel gelijk in.
    Maar stel dat er niks aan te doen is.
    En dan heeft degene bij wie het ligt altijd een schuld gevoel misschien.
    Ik ben wel zo dat als het bij mij zou liggen dat ik me daar niet lekker onder zou voelen.
    En het heel vervelend voor marco zou vinden dat het komt door mij dat we geen kids kunnen krijgen snap je?
    Nu weet je niet aan wie het ligt dus kan er ook niemand een schuld gevoel hebben.

@ mijnimeel

Haha bij ons moet je zo iets dat er wel in zetten.
    Ze zijn hier net tokkies die komen gewoon als het hun uit komt.

@ lailae

Vrijdag werd ons gezegd door een andere gyn dat als er iets uit komt de kans op MK dan 50/50 wordt.
    En verder niks.
    (dat zei marco ik had weinig behoeft te luisteren haha ging langs me heen)

18. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Moon, en ook jij hebt gelijk, doe wat je gevoel je ingeeft, ik kan niet voor jou beslissen, laat staan oordelen!

@ Mijnimeel, wij laten een kaartje in de vorm van een geboortetegel maken en tja, daar horen tijd, lengte en gewicht op hè.... En het van tevoren bellen, wij hebben dat er expres op gezet! Mijn schoonmoeder laat zich bijna nooit zien, maar nu zij een kleinzoon heeft bij mijn zwager is ze er niet weg te slaan. Komt met de meest stomme rotsmoezen binnenvallen en dat willen wij dus niet! Ze werkt om de hoek bij ons thuis en waren al bang dat ze elke lunch langs wil komen, aangezien ze 8 juni met vakantie gaat en tja, die dagen ervoor moet ze natuurlijk zo vaak mogelijk het kindje zien, vindt zij.... Dus er staat dat we rusten van 12 tot 15 uur en we hebben erop staan "Wil je langskomen? Eerst even bellen!"

19. Niet meer actief

Dag dames, wat een verhalen! En dat met dit mooie weer!

@ Bibi, het lijkt me inderdaad een moeilijke keuze. Mijn (mannelijke) collega is 31/5 uitgerekend en heb het hem wel gezegd, omdat z'n vrouw erg aardig is. Later hoorde ik dat ze niet echt een surfer is en eigenlijk luchtte dat ook wel op. Je verteld hier toch wel wat persoonlijke dingen waarvan je liever niet hebt dat ze de werkvloer over gaan...

@ Judy, hoe het voelt als de kleine zich omdraaid? Heel simpel: alsof het niet past, hahaha! Ik zat ook echt naar mijn buik te kijken zo van "waar ben je in godsnaam mee bezig, meid?!".

@ Kleine Jantje, fijn dat je er ook nog bent...

@ Shanna, die chinese horoscoop was inderdaad niet echt geweldig. Ik zal me er als ik tijd heb nog wel verder in verdiepen. De meesten van ons krijgen een tweeling (sterrebeeld) en vaak als je de westerse horoscoop koppeld aan de chinese horoscoop komt er een interessant verhaal uit.

@ Manuela, ik heb de Prenatal doos vorige week opnieuw aangevraagd, want ik vroeg me ook al af waar die bleef... Maar nu nog steeds niks gehoord.

20. Niet meer actief

De zevende maand, daar zitten we toch in? 6 maanden is de 7e maand...?

@ Viona, wat goed dat die plintjes klaar zijn! Weer een stap verder! Over die jeuk, waar ik wel erg veel last van heb is jeuk bij mijn onderbuik. Het begint onder mijn navel en stopt waar mijn schaamlippen beginnen, ook bij mijn lies. Ik heb er al sinds januari last van. Ik heb al van alles geprobeerd en niks schijnt te helpen (buikcrème, bodylotion, bepanthen, babyolie). Volgens een vriendin komt het doordat de huid daar erg uitgerekt wordt voor de groei van de buik en daardoor is de huid erg gevoelig. Ik ben al meer gaan drinken en nu overgestapt naar hypoallergene wasmiddelen. Ik hoop dat dat helpt.

Oehoe er komt patat aan! Doei doei!

Deel Deze Pagina