Jeetje bibi; ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakte! Gelukkig werd je goed geholpen en is er niks aan de hand. Ik ben blij te horen/lezen dat je nu je kleintje weer lekker voelt. Bij maagzuur schijnt ook het eten van rauwe worteltjes te helpen, of sinaasappelsap. Wij zijn vandaag lekker de stad ingeweest en hebben een hoop geld aan babyspullen uitgegeven! Ik ben zo blij hihi, echt heerlijk om te shoppen voor de kleine... Dit hebben we vandaag gekocht: Thermobadje, standaard en aquasit in roomwit. Hierbij kregen we een gratis aankleedkussen. Badstof hoesje voor het aankleedkussen Diaper Champ Badjasje Badcape Slaapzak Mutsjes Een hoop kleertjes/rompertjes Magnetron sterillisator van Avent voor de flesjes Pff, dat was het geloof ik wel even! Verder heb ik gisterenavond en vanochtend uit iedere tepel een druppeltje melk (colostrum) gehad! Ik ben helemaal blij, want ik wil heel graag bv gaan geven maar ik heb 10 jaar geleden een borstverkleining gehad dus het zal bij mij ws wat moeizamer gaan. Ik ben dus nu erg happy te weten dat mijn lichaam in ieder geval melk kan aanmaken. Of het straks genoeg is om een kleintje te voeden weet ik niet, maar dit stemt me erg hoopvol! Weten jullie al wat je wil doen, flesvoeding/borstvoeding? Liefs Manuela
zo je hebt aardig geshopt. Lekker hoor. Hier is mijn mannetje begonnen met verven en het wordt mooi. Nu morgen behangen en dan zijn de wanden gedaan. Ik kan niet wachten tot het het af is. Ik ga toch proberen de grenen meubeltjes wit te verven. Met op waterbasis grondverf en matte witte verf. Of heeft iemand andere tips? Ik ga proberen borstvoeding te geven tenzij het weer zo'n ramp wordt als vorige x. Ik kon een drieling voeden en het lekte alleen maar en omdat Gui een maand te vroeg geboren was moest ik voeden kolven en bijgeven met spuit en dat duurde bijna 2 uur aangezien hij iedere x in slaap viel en dan kon ik al bijna aan de volgende voeding beginnen ( om de 2 uur).Ik liep op mijn tandvlees helemaal op . Dus als het zo moet ga ik toch voor de wat makkelijkere weg want ik heb nu een mannetje rondlopen.
Dag dames, ik loop nog steeds een paar pagina's achter. Gelukkig kletsen jullie meestal in het weekend wat minder veel en dan probeer ik altijd weer een beetjes bij te komen. Maar mocht ik dus domme reacties geven, houd er dan rekening mee dat ik nog maar bij pagina 306 ben... @ Suske, wat een raar verhaal over die vrouw mij die fantasiën. Het lijkt wel borderline. Gatsie, ik probeer altijd zo veel mogelijk bij die mensen vandaan te blijven, want ze kunnen het opeens op jou af reageren en dan ben jij opeens de boeman... Och hemel, de kleine heeft weer eens de hik. Al de vierde keer deze week. Arm kind... @ Judy, ik heb er laatst ook ineens last van gehad. Ik heb sowieso wel dat het in bed steeds allemaal eventjes omhoog komt, maar laatst bleef het branden. Bij mij hielp het om af en toe wat slokken met te nemen. Dat neutraliseert het maagzuur waardoor het minder brand. Niet te veel ineens drinken, want dan komt het alsnog weer omhoog. Verder weet ik het niet, want ik heb geen tabletten enzo uitgeprobeert. Sterkte dermee! En dat van je man achter het stuur, ik zit de laatste tijd af en toe echt te schreeuwen als mijn man rijd. Hij rijd echt supervoorzichtig maar ik ben zo schrikkerig! Alles is eng en gevaarlijk en iedereen rijd als een idoot! Arme hij... @ Shanna, nee jou sla ik lekker over Nee hoor grapje. Wat vervelend dat je ziek bent, maar de kleine zal er vast niks van merken. Het schijnt dat alleen hun badje wat warmer wordt... Over mijn buik, tja, uhm, mijn baby heeft veel ruimte nodig? Ik ben ook niet zo heel erg lang, 1.66m, daar kan het ook mee te maken hebben. Iedereen denkt ook dat ik op springen sta (zo voelt het ook), terwijl ik nog 11 weken moet. Elke buik is anders, maar ik heb er geen verklaring voor. Ze dachten ook dat het een tweeling zou zijn. Mijn man dacht dat we een monsterlijke baby zouden krijgen, ik verwacht minstens een 8-ponder. Haha. We zullen zien. @ Shelde, wat een super lieve schattige leuke gedichtjes staan er op je babysite! @ Ster, wat leuk dat je man het hartslagje heeft kunnen horen! Dia van mij heeft dagen doorgebracht met zijn oor op een wc-rolletje, zonder resultaat. Laatst lag hij gewoon met zijn oor op mijn buik en hoorde hij het wel. Vreemd. @ Bibi, je bent niet de enige die zoveel eet. Tenminste, we eten niet veel maar vaak, toch? Vanochtend eerst bij een broodjeszaak een pistoletje, vervolgens een donut gehaald (nou okay twee dan ), daarna op de markt een appel en een banaan gehaald en gegeten en toen weer naar een broodjeszaak voor een broodje gezond voor de lunch. Toen was het 12:00 uur. Oh wacht, nu snap ik waar die buik vandaag komt Shanna! Haha. Maar verder vanavond geen trek gehad en het gehouden op een kommetjes groentesoep. Bij mij schommelt het heel erg en ik moet zeggen dat ik tegenwoord 's ochtends en 's middags meer eet dan 's avonds. En wat een onzettend lieve man heb je. Dat is fijn he? @ Manuela, die magnetronsterilisator is inderdaad en goeie, die moet ik ook nog kopen (was het alweer helemaal vergeten). Zet het direct op mijn lijstje! Het lijkt me erg apart om al melk te zien. In jou geval inderdaad een opluchting. Ik wil ook heel erg graag borstvoeding geven, maar ik heb bij een vriendin die het ook heel erg graag wilde mee gemaakt hoe moeilijk het kan gaan. Bij haar was het één groot drama en ik zat er met mijn neus boven op. Daardoor heb ik nu zoiets van het moet wel leuk blijven. Als het niet wil dan wil het niet (ook al wil ik het wel). Mijn man is er heel makkelijk in. Hij is absoluut vóór borstvoeding, maar zegt ook dat als het niet wil dan moet ik het gewoon opgeven (volgens mij heeft hij stiekempjes tussen mijn tijdschirften gezeten...).
Jippie, ik ben helemaal bij met lezen! Ik heb van de fysio het volgende mee gekregen: - Ik mag niet meer wandelen - Ik mag niet meer te lang stilzitten - Ik mag niet meer bukken - Ik mag niet meer te lang staan - Ik mag niet meer alleen boodschappen doen (mag de boodschappen niet tillen) - Als ik boodschappen doe moet ik achter het wagentje lopen - Ik mag niet meer shoppen (WAT?!) - Ik mag niet meer tillen - Als ik ga strijken of koken moet ik zitten - Als ik ga schoonmaken moet ik overal een krukje mee naar toe nemen Daarnaast heb ik nog een drietal oefeningen voor mijn bekken gekregen die ik elke ochtend en middag moet doen (mag niet 's avonds want dan ben ik te moet en kan ik het overbelasten). Daarnaast masseert ze nu twee maal per week mijn billen. Is dit overdreven? Ik heb ook al besloten dat ik in april 4 dagen ga werken ipv 5 dagen, omdat ik steeds zo moe ben. Ik ga niet in de ziektewet, maar neem wat van mijn overuren op ter compensatie (heb er toch zat). Zo ik ben nu moe en ga lekker slapen. Dikke knuffel! -Ky-
Goedemorgen allemaal, Judy, ik zal het niet meer hebben over bepaalde woorden. En ik heb idd ook genoeg van al die familiedrama's. Toch moet je er meteen aan denken bij dit malle mens! Nachtvliinder, die postnatale depressie heeft ze gehad, zoals alle andere dingen die maar mis kunnen gaan bij een zwangerschap en bij een baby. Alleen "jammer" dat de omgeving er niets van ziet! Shanna, mijn nederige excuses dat ik een paar dagen niet geweest ben op he forum en niet meteen gereageerd heb. Ik lig op mijn knieen voor mijn computer in de hoop voor vergiffenis! Trouwens ik hoop dat je zus snel zwanger raakt met KI. Ik hoop te dat ik voor de tweede tegelijkertijd zwanger zou zijn met mijn schoonzusje, maar helaas ging hete toen mis. MAAR en ik mag het eigenlijk nog niet vertellen. Maar er zijn toch geen bekenden op het forum en anders houden ze nog maar even hun mond! Ik hoorde deze week, dat mijn eigen broer PAPPA wordt! De eerste voor hun en ik vind het erg spannend. Ik heb 1 nichtje (erg lief), maar die is van mijn mans kant. Toch een beetje anders nu. Shelde, ik eet 's morgens 2 broodjes en tussen de middag 3 broodjes. Voor de rest probeer ik fatsoenlijk te eten, maar ik moet zeggen dat ik toch wel regelmatig snoep! Maar eigenlij kis dat de schuld van mijn man! Gemeen van mij om dat te zeggen, maar hij grijpt ook zijn kans om nu lekker niet overal op te letten. Bibi, wat een opluchting dat je hartfilmpje goed was. Manuela, ik ga ook weer voor de borstvoeding. Vorige keer goed bevallen. Ik hoop dat het nu ook weer zo goed gaat. Vind mijzelf nu wel ervaringdeskundige. Hoop dat ik niet te eigenwijs word! Ky, het malle mens heeft in ieder geval borderline, maar we denken ook wel eens ook Munchhausen proxy (goed geschreven?). Ik hoop dat je je nog een beetje kunt redden met al je "verboden". Ik vind het kanp dat je nog steeds 5 dagen werkte. Dat trek ik echt niet. Ben al stuk na 1 1/2 dag! Verder heb ik aldoor last van kramp en gisteren waren mijn borsten opeens aan het vervellen. Gelukkig had ik nog wat calendula lotion staan van de waterpokken van mijn zoontje. En dat werkte goed, want ik heb geen last meer gehad. Bah er loopt hier weer een te stinken. Dus snel weer een schone luier om! Goed ik ben blij dat ik mijn verhaal over het malle mens kwijt kon. Het heeft lekker opgelucht en het heeft nu weer een plekje. Dikke knuffel van Mij op deze regenachtige dag!
@ Judy, was het gisteren nog een beetje gezellig met je visite? Ik hoop dat de vla jouw geholpen. @ Candijtje, vervelend van je stuitje, sterkte ermee. Wij hebben gisteren ook weer onze aandaht op de babykamer gevestigd. We hebben de gordijntjes gekocht. Echt helemaal geweldig. Over twee of drie weken kunnen we ze ophalen. Ben er heel blij mee, al was het wel heeeeel duur . Maar ach, vooruit maar weer. Die kleine wordt nu al verwend. @ Manuela, heerlijk he dat shoppen? Je hebt aardig je best gedaan. Ik kan mij voorstellen dat je blij bent, is de kans groter dat het lukt met bv geven. Ik wil ook proberen om bv te gaan geven. Hoop dat het lukt, maar anders gaan we maar gewoon over op flesvoeding. @ Lailae, veel succes met het verven van de meubeltjes, zal vast mooi worden. Plaats je nog een foto? @ Ky, ik ben inderdaad heel blij met mijn mannetje . Waarom neem je eigenlijk je overuren op ipv in de ziektewet gaan? (ik zou die overuren liever opnemen als de kleine er is) Je hebt die regels vast niet zomaar van je fysio meegekregen, zal vast nodig zijn. Wel aan houden he? @ Suske, wat leuk dat je nog een keer tante wordt, en van je eigen broer. Gefeliciteerd alvast.
Hoi allemaal, Kan maar even achter de computer vandaag (druk, druk, druk), maar wil even delen dat wij gisteren EEN NIEUWE AUTO hebben gekocht. Een Opel Zafira.... Daar zit zoveel ruimte in dat ik de hele babykamer mee kan nemen als ik ergens naartoe ga! Ik ben zo blij! Voel me gelukkig ook weer wat beter, dus ga morgen maar weer eens proberen te werken. Bleh, geen zin in.... (gelukkig nog 6 weken en dan is het voorlopig even klaar!). Suske: gefeliciteerd met je aanstaande neefje/nichtje. Wat leuk zeg. Het is inderdaad anders als ie van je man is. De zus van mijn vriend heeft ook een kleine (nu een jaar, erg grappig mannetje trouwens), maar ik zou een gat in de lucht springen als mijn zussie een kleine zou krijgen (nog los van het probleem nu, snap?) Bibi: zo, wat een opluchting zal dat voor je geweest zijn. En wat een fijne verloskundige heb jij! Goed dat je bent gegaan in plaats van in spanning bent gaan afwachten! Schiet zelf ook altijd direct in de stress als ik de kleine even niet voel. Probeer het dan ook wakker te schudden, wat op dat moment niet lijkt te werken. Maar toch, als ik op bed of op de bank ga liggen en even ontspan met de handjes op de buik, dan laat de kleine altijd wel wat van zich horen. Ky84: jeetje, wat k* dat je nog maar zo weinig mag zeg. Goed van je dat je nog maar 4 dagen gaat werken, maar als je het echt niet trekt.... niet twijfelen om toch de ziektewet in te gaan he? Jij en die kleine staan nu op nummero uno. Ps: als het aan het eten had gelegen, was ik wrs dikker dan jij geweest (ik VREET de laatste tijd ) Manuela: geniet van je aankopen. Heerlijk is dat he? En fijn dat er colostrum uit je tepels is gekomen (beetje rare zin, haha, maar toch....) Hoop voor je dat het gaat lukken! Ik ga ook borstvoeding proberen. Candijtje: hoe is het met je stuitje? En alle anderen: hoe is het met jullie? Alles goed? Dat was het even voor vandaag. Jullie een hele fijne dag en tot gauw, X Shanna
Er wordt in het weekend idd minder geschreven en dus makkelijker bijhouden voor iemand die er niet zo vaak op kan Maar heerlijk dat shoppen, ik ga er morgen of dinsdag ook voor. Ook lekker de laatste spulltjes kopen voor de kleine! Ik moet nog een matras, die haal ik bij de prenatal en beddengoed, aankleedkussen etc dus die haal ik ook maar daar en ik wil de doos! waar ik al een tijdje de uitnodiging van heb Verder ga ik ook zeker voor borstvoeding dus hoop ook echt dat t ga lukken. Ik hbe voor de zekerheid ook nog een borstvoedingscursus voor gevolgd en hoop dat ik er wat aan heb.. Wat fijn een nieuwe auto shanna2, dat kunnen we hier ook goed gebruiken. Maar ja we hadden geen keus, een peug 206 van zaak hihi. Maar verder niks te klagen hoor En KY wil je graag 4 weken verlof opnemen dat je je uren opmaakt? Want als je in de ziektewet zit moet je naturlijk verplicht 6 weken ervoor stoppen he. Doe vooral rustig aan wat t is niet niks wat ik lees Groetjes
Nou nou, er mogen dan weinig dames aanwezig zijn vandaag, het zijn wel allemaal lappen tekst! Dus...... Candijtje.....ben niet zo'n Renniefan, al die tabletten zijn echt misselijkmakend.....ach, het is al minder gelukkig en de vla is paraat..... Manuela, shopping girl, leuk hè! Ik heb ook wel zin om te gaan shoppen, denk volgend weekend maar.... Ik wil graag borstvoeding geven, maar dan al wel afbouwen voordat ik ga werken, zodat ik niet op mijn werk hoef te kolven....daar hebben we geen speciale ruimte voor en ik ben niet zo close met mijn collega's dat ik denk, nou, dat doe ik wel even op mijn kamer.... Kan natuurlijk de deur dicht doen en luxaflex sluiten, maar toch.....lekkende borsten tijdens een vergadering lijken me ook niet alles Lailae, wij hebben onze grenen meubels ook wit. Maar, mijn vader is schilder, dus die doet dat met schuren, gronden, weer schuren, plamuren, voorlakken en dan aflakken....... Maar goed, je kan twee keer grondverf doen en dan aflakken, dan heb je wel een goede dekking, zegt hij nu (info uit de eerste hand, hij is nu wat vensterbanken aan het gronden.... Van mij mag het ook wel af zijn nu, maar ja, geduld is een schone zaak zeggen ze.... Ky, die maagzuur is gelukkig een beetje gezakt....nu weer het volgende kwaaltje, pijn net onder mijn rechter bil nadat ik een stuk ben wezen lopen......nou ja.....waar dat dan weer vandaan komt? En mijn mag achter het stuur, het begint te wennen, maar nu wil meneer alleen gaan rijden, dat vind ik toch wel eng....haha, terwijl ik zelf destijds ook gelijk alleen die auto in wilde! Word ik toch een ouwe muts zeg! Ik neem ook vakantiedagen op om vier dagen te werken.... Heb geen zin om verplicht zes weken met verlof te gaan, kan nu zes weken voor mijn verlof geen week eerder stoppen, dan krijg ik de boel nooit overgedragen. Kijk, als het niet anders kan dan zal het moeten, maar nu daar geen reden voor is... Had nog belachelijk veel overuren, dus tja dan maar zo! Zal jouw reden ook wel zijn... Suske, borsten die vervellen? Jeetje da's ook wat! Munchhausen is wel heftig, als dat een vermoeden is, moet daar wel wat mee gedaan worden, heb veel teveel kindjes daaraan zien overlijden omdat ouders steeds verder gaan! Oh en knuffel terug, hier geen regen, maar wel mega veel wind! Bibi, ja was zeker gezellig gister! Gelukkig maar. Wist wel dat het gezellig zou worden hoor, dat lukt wel met deze twee mensen, maar omdat ik zo moe was..... Zij moesten weer helemaal terug naar Rijswijk, dus ze gingen rond half elf/elf uur naar huis! Straks naar het ziekenhuis, de oma van Rinke (man, zal er maar eens een naam ingooien) ligt daar al bijna twee weken....ze wil zelf eigenlijk helemaal niet meer verder, opa twee jaar geleden plots overleden, was haar hele leven! Totaal afhankelijk! Volgens mij kan ze het beste naar een aanleunwoning of verzorgingstehuis, maar ja.......haar kinderen zien dat nog niet zo en oma zelf, die wil gewoon niets meer....arme vrouw... Dus dat zal wel een pittig uurtje worden, tenminste, ligt eraan of mijn schoonvader of zijn broer en zus er zijn....bah! Het is dat we voor oma gaan.... En ik heb ook geen zin om morgen weer te werken, jullie? Heb echt niet het gevoel dat het morgen alweer maandag is! Dinsdag voor het eerst zwangerschapsgym! Da's wel leuk, nadeel is dat Rinke dan voor cursus in een hotel zit, dus ik kan niet eens thuis gelijk alles vertellen (is errrug moeilijk voor mij, thuis komen in een leeg huis als ik zoveel te zeggen heb ) Dus ik zal wel snel die avond op het forum verschijnen....haha kom ik jullie vervelen!
Er is even zoveel gekletst dit weekend dat ik het allemaal niet kan onthouden Ky84 Denk omjezelf hoor want een ander doet 't niet voor je. Judy77 Veel plezier dinsdag! Chiesa Waar volg jij die borstvoedingscursus? Shanna2 Gefeliciteerd met jullie nieuwe auto. Bibi78 Leuk toch om de kleine zo te verwennen En stiekem natuurlijk ook papa en mama... Lailae Is je kamertje al af? Het draadloos internet is niet zo draadloos als we dachten, we hebben twee stopcontacten nodig dus die moeten eerst ''even'' aangelegd worden. Even een update van mij Ons babykamertje is nu helemaal behangen en geverfd! En om Manuela's vraag te beantwoorden:Ik wil borstvoeding gaan geven. Morgenmiddag gaan we naar Eindhoven voor de laatste echo van ons Biebke. P.S.: Enne gisteren hebben we een lief muziekknuffeltje en een hele mooie activity mat gekocht!
@ Suske, gefeliciteerd met de zwangerschap van je broer en schoonzus! Wat leuk! Ik ben ook de eerste, van beide kanten, en het lijkt mij ook erg leuk als één van mijn zusjes zwanger zou zijn. En ervaringsdeskundige met borstvoeding? Ik hoop het, want dat kan ik lekker ALLES aan jou vragen . Dat ik nu nog 5 dagen werk kan volgens mij alleen maar doordat mijn man het volledige huishouden over heeft genomen. Als ik thuis kom dan is er sowieso eten en hij doet de afwas, de was, hij vouwt de was, hij doet de boodschappen, hij strijkt, hij stofzuigt en hij dweilt. En allemaal omdat hij bang is dat ik mezelf overbelast. Het klinkt natuurlijk ideaal, maar ik heb er wel moeite mee gehad. Ik ben van mezelf nogal netje en, uhm, precies om het zo maar te zeggen en ik vind het moeilijk om dingen uit handen te geven. Hij vouwt bijvoorbeeld de kleren heel anders als ik dat deed en oh wat vond ik dat erg! Nu ben ik er aan gewend en als hij er op staat dat ik niks meer doe, tja, dan spreek ik hem niet tegen wel? Ik ben alleen wel bang dat als de baby er straks is dat ik opeens wel weer heel erg veel hooi op mijn vork krijg na negen maanden "niks" te hebben gedaan... De reden waarom ik niet de ziektewet in wil is het volgende. Het is raar om al te zeggen, want niemand weet het nog (zeker mijn werk niet, en dat moet ook zo blijven!). Wij gaan in juli/augustus emigreren naar Suriname. Dit betekent dat ik na mijn verlof niet meer ga werken en daardoor maar recht heb op 6 weken (betaald)verlof. Als ik de ziektewet in ga dan moet ik 6 weken van te voren met verlof en stopt mijn inkomen per begin juni. Dan moet ik nog twee maanden overbruggen zonder inkomen. Als ik dan vervolgens mijn overuren laat uitbetalen dan maken ze er vakantieuren van en krijg ik alles in één keer. Dan betaal ik meer als 40% aan belastingen. Laat ik het beetje bij beetje uitbetalen dan maken ze er "gewerkte uren" van en betaal ik minder belasting. Heel erg ingewikkeld, maar zo werkt het wel op mijn werk. @ Shanna, wow, een nieuwe auto. Gaaf hoor! En fijn dat je je alweer wat beter voelt. @ Judy, leuk we gaan onze mannen een naam geven? De mijne heet Jop. Leuke naam he voor een Surinamer? Gelukkig dat de vla hielp tegen maagzuur. Ik houd het echt bij melk, want ik vind vla zo vies! Het zal dezelfde werking hebben... Pijn in je onderbil, zijn dat je zitbobbels? Zitbobbels zijn de twee harde stukken bot die je voelt als je op je stoel op je handen gaat zitten. Dat heeft dan ook met je bekken te maken. Mijn fysio masseert die zitbobbels nu bij mij (lig ik daar lekker scharmant in mijn zwangerschapsstring en gaat mevrouw lekker uitgebreid aan mijn billen zitten..., hmmm, we moeten er wat voor overhebben). Als je er veel last van hebt zal ik weel even contact met de VK opnemen. Bij mij begon de hele ellende met die steken in mijn billen. Ik hoop voor je dat het niet erger wordt...! (sorry, wil je niet bangmaken meid!) Hoe was het bij Rinke's oma? Was het echt zo zwaar? Het lijkt me verschrikkelijk als je oma "levensmoe" is. Ik heb ook echt geen zin meer om morgen te werken, maar mijn weken zien er anders uit. Ik werk zaterdag-woensdag en heb donderdag en vrijdag weekend. Dus voor mij is het morgen woensdag en zit ik midden in de werkweek. Dinsdagavond wil ik ALLES weten over je cursus, ik moet nog een weekje wachten, maar ben erg nieuwsgierig naar hoe de andere zwangeren zijn en hoe "flexibel" de rest is. En wat voor oefeningen je krijgt en sowieso hoe zwangeren met elkaar omgaan. Een groep emotionele vrouwen bij elkaar... Grappig! Je mag dus 5 pagina's volschrijven dinsdag! Groetjes! -Ky-
Oh ja Judy, deze geld voor ons (alle bei nu 29 weken!): Moeder: Rond deze periode kun je geplaagd worden door brandend maagzuur. Dit komt omdat je baarmoeder steeds hoger gedrukt wordt en zodoende de ingang van de maag minder goed afsluit. Probeer koffie thee en sinaasappelsap te vermijden. Een oplossing kan zijn een glas lauwe melk. Probeer te gaan slapen met een extra kussen. Als dit niet helpt overleg dan eens met je huisarts of verloskundige, maar ga niet op eigen houtje medicijnen innemen. Baby: Af en toe kun je een harde buik (soort wee) hebben, deze zijn normaal en masseren je baby. De meeste baby's liggen al met hun hoofdje omlaag, is dit nog niet het geval maak je dan geen zorgen. Je baby heeft nog zeker 2 weken lang voldoende ruimte om zich andersom te draaien. Staat op mijn beebiesite. Kussie!
Hey meiden, Gister zijn we weer eens echt gaan winkelen in de stad met vrienden, we hebben wel vier uur in de stad gelopen. op een gegeven moment kon ik echt niet meer lopen, ik leek wel een waggelend eentje. Mijn rug deed zeer en ook bij mijn bekken. Toen was het echt duidelijk, ik ben echt zwanger Maar heb wel wat dingetjes voor de kleine gehaald..een badcape, haarborsteltje, kammetjes, nagelsetje, kruik, rompertje, speelgoed spiraal en een dromenvanger. Ben weer helemaal happy de peppy Vandaag hebben we de babykamer helemaal leeggemaakt en gestofzuigd. Dus helemaal klaar voor de de meubeltjes. Kan niet wachten. Nesteldrang was er vandaag wel, heb gestofzuigd, gestofd, de was opgevouwen, ga zo nog strijken en heb zelfs de ramen gezeemd. Poeh dat was wel heel erg wat voor mij 8) Hebben net lekker grieks eten gahaald en lekker opgegeten..was weer smullen! Dus de beeb moet binnenkort met het hoofdje naar beneden liggen, ben wel heel erg benieuwd hoe de mijne ligt. Voor mijn gevoel ligt ze nog met de hoofd naar boven ligt. Nou even wachten tot het dinsdag is. **Suske..wou dat de vriendin van mijn broer ook eens met het blijde nieuws komt dat ze zwanger zou zijn. Maar daar hoef ik niet op te rekenen. Ze zeggen altijd van dat ze niet perseen een kindje willen maar als het zo zou zijn dan is het welkom. Ik denk altijd wacht maar tot de mijne er is Maar ja.. En van mijn andere broer hoef ik het helemaal niet te verwachten, die loopt zo'n tien jaar achter met zijn gedrag, dus of dat ooit goed komt..geen idee. Ik ben de jongste en de eerste. En mijn vriend is enigst kind. Duimen duimen duimen.. **Ky84..Zooo emigreren naar Suriname dat is wel heel wat in het vooruitzicht! Ga je daar ook werken of houd je er helemaal mee op? **Shanna..Ik wil ook een nieuwe auto! Hihi lekker hoor meid..Gefeliciteerd! Hihi nu we het toch over namen hebben de mijn heet Patric, inderdaad zonder de k en je spreekt uit in het frans en als je wil in het belgies..hihi..laat het hem niet horen Ik ben in ieder geval een stuk minder flexibel dan eerst en die buik bevorderd het ook niet Kan al onderhand niet meer normaal opstaan..hihi..echt een zwangere vrouw.. Ik wil ook borstvoeding geven, maar moet het ook weer snel afbouwen want ik zie het ook niet zo zitten om op mijn werk te gaan zitten kolven en met mijn onregelmatige werktijden gaat het ook niet echt werken. Maar als ze maar het eerste en belangrijkste binnenkrijgt. Ik ga maar eens strijken..fijne avond nog meiden! Kussss..
Jeetje Ky, emigreren naar Suriname. Heftig zeg! Maar weet je zeker dat je maar recht hebt op 6 weken? Wellicht stop ik ook met werken na mijn verlof, maar ik krijg gewoon 16 weken uitbetaald hoor. Zijn de regels voor jou anders omdat je gaat emigreren? Nu begrijp ik inderdaad waarom je je overuren op deze manier laat uitbetalen. Gelijk heb je @ Shanna, gefeliciteerd met jullie nieuwe auto @ Judy, kom ons maar lekker met je verhalen "vervelen"hoor . Ik vind ze altijd erg leuk om te lezen. Veel plezier alvast in ieder geval. @ velobabe. FOTO's ! hihi @ Viona, nog heel even geduld meis.... over twee nachtjes komt je kamertje. Kan je helemaal wegzwijmelen. Ik heb vanmorgen ook lekker de boel gedaan, maar vanmiddag heerlijk relaxed aan. Samen met mijn mannetje zijn we ons op internet gaan orienteren voor de babyfoon. Tjee wat heb je er daar veel van zeg. Eigenlijk moet ik nu weer even in mijn "dagboekje"gaan verder schrijven. Dat had ik mij aan het begin van mijn zwangerschap voorgenomen. Eigenlijk hou ik helemaal niet van schrijven, maar in het begin ging het best goed. Nu loop ik al 4 weken achter . Ik ga dus maar eens proberen te updaten zodat ik het daarna weer braaf kan bijhouden 8)
Goedeavond allemaal, Heerlijk rustig die weekenden op het forum. Nu kan ik het echt bij houden! Jullie mogen rustig verder kletsen hoor door de weeks, moet ik er gewoon wat meer moeite voor doen. Viona, dat eendjesgevoel ken ik. ALs ik moe ben en alles gaat wat ergeren, denk ik ohoh rechtop en niet zwabberen met die benen! Jammer dat je broers nog niet zo actief zijn (of kunnen) zijn. Ons nichtje is ook heel speciaal, maar ... Ky, ik was ook de eerste aan beide kanten. Dat is best leuk. Ik moest wel even wennen toen er nog een bij kwam aan de schoonfamiliekant. Het is toch hun eigen dochter en ja soms lijkt het alsof er toch ... Niet zozeer van mijn schoonouders kant, maar meer van schoonzus kant. Ze is gek op haar neefje, maar zij en vooral haar vriend kunnen hun nogal claimen. Bijv. vorig jaar 5 keer mee vragen op vakantie. Mijn schoonouders hebben groot gelijk om geen nee te zeggen. Maar wij doen dat niet en de broer van mijn man ook niet. Dus soms willen mijn schoonouders het compenseren door mijn zoon mee te willen nemen fietsen als ik bijvoorbeeld net terug kom van werk en hem gewoon weer bij mij wil hebben. En laten we vooral niet te zwangere gevoelens vergeten bij mij. Oja borstvoeding, je mag alles aan me vragen. Ik hoop dat ik je overal antwoord op kan geven! En niet te vergeten, wat ga je en spannende tijd tegemoet. Eerst een kindje en dan emigreren. Leuk! Velobabe, veel plezier bij jullie echo morgen! Judy, Munchhausen is idd eng. De politie is nu bezig met een verplichte opname via de officier van Justitie. Dus ik hoop dat het gaat lukken, want zelf wil ze geen hulp. Ik snap haar vent dan ook helemaal niet. Ik hoop dat het een beetje goed ging bij je "schoonoma". Is altijd moeilijk als ze zelf niet meer willen. Dat geen zin in werken ken ik. Zolang ik niet opgeroepen ben vind ik nu prima. Baal even wanneer ik wel wordt opgeroepen, maar op school is dat meestal al weer voorbij. Ben wel wat makkelijker. Sleep gewoon een krukje door het lokaal en ga lekker zitten bij kinderen die vragen hebben. Shanna, gefeliciteerd met jullie nieuwe aankoop. Ik weet geen bal van auto's, maar de Zafira is wel mijn favoriet! Fijne werkweek (kan het nu nog zeggen) of relaxweek allemaal! Knuffels Monique Die dit weekend weer niks gedaan heef aan de kinderkamer!Ik begin mij nu bijna te schamen. Volgende week maar even weer actief zijn.
Hoi allemaal, Wat een vreselijk eind hebben jullie bij elkaar geschreven in korte tijd! Ik heb een poosje niet meegelezen, doordat Coen naar school is gegaan en ik er eigenlijk geen tijd voor wilde vrij maken. Het is wel een geren, 4x per dag naar school. Verder ben ik getroffen door spit. Je wil echt niet weten hoe zeer dat doet. Vrijdagavond kon ik niet meer lopen zelfs. Ik ben kruipend naar boven gegaan en heb de dokterspost gebeld. Je krijgt dus geen pijnstillers door de zwangerschap. Mag hooguit 4x paracetamol. Gisteren heb ik het grootste deel van de dag op bed doorgebracht, met de electrische deken aan. Ik heb huilend over de bovenverdieping gestrompeld terwijl mijn mannetje me moest ondersteunen. Gelukkig gaat het vandaag weer beter en kan ik weer redelijk lopen, maar moet er toch wel rekening mee houden dat het 1 tot 2 weken kan duren voor de klachten over zijn. Afgelopen donderdag naar de gyn. geweest. Hij is zeer tevreden en hoef over 6 weken pas terug (Hij zit in die tussentijd in Afrika. Mocht wel bij een collega, maar hij vond het niet echt nodig. Als er iets is mag ik altijd bellen) Ik denk dat sinds vrijdagochtend de beeb is gedraaid, want ik voel hem nu meer van boven schoppen. Heb nu ook bijna geen last van branden maagzuur. Blijkbaar heeft het hoofd tegen m'n maag gelegen. Was trouwens af en toe ook wel te voelen, een hele harde bult boven in m'n buik. Ik hoop van de week de leesschade in te halen, maar moet nu weer even wat gaan lopen. groeten, Anja
Hier nog een juni mama. Ik ben de 24ste uitgerekend van ons eerste kindje en vind het allemaal zeer spannend en mooi
Goedemorgen allemaal! Welkom meisje 2000 en ook gefeliciteerd met je zwangerschap... @ Velobabe, ik heb mijn borstvoedingscursus er al op zitten... @ KY, je hebt groot gelijk dat je het op deze manier aanpakt met je werk. Jee wat spannend allemaal zeg. Ik hoop dat je klachten niet erger worden want dat zou wel eens je plannen in de war kunnen schoppen Heet je surinaamse vriend echt JOP? Of snel verzonnen haha @ Anja, beterschap!