Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Inmiddels heb ik dit topic weer helemaal bijgelezen! Wat is er veel geschreven :D

Vandaag komt onze babykamer en ook de box, de bugaboo en de maxi cosi....
    Dan is het huis wel in 1 keer een stuk voller, denk ik.

Een geluk: ze komen alles bezorgen en in elkaar zetten :D Ik vind het spannend hoe het gaat worden! Dan binnenkort maar eens de accessoires gaan uitzoeken en natuurlijk een kleur uitkiezen voor onze zoon, we willen graag alles een beetje in dezelfde kleur nemen om het een beetje rustig te houden, het kamertje is namelijk niet zo heel groot.

Wat is jullie favoriete accessoire qua babyspullen?

En waar koop je een mooi boxkleed?
    En oja, heeft een boxspiraal ook nut of is het alleen ter versiering?

2. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Meisje 2000: Welkom! Klets maar lekker mee hier! Altijd gezellig....

@ Ky, naar Suriname, werkelijk? Wauw, wat een stap! en ach, die namen, wat maakt mij het uit... De combi Judith en Rinke zou wel bekenden gelijk op scherp moeten zetten, maar ja, als ze zo nieuwsgierig zijn dit topic te openen (ken geen andere juni-mama's in mijn omgeving) en naar mij te gaan zoeken...ach, dan moeten ze zelf maar weten, toch? Ik vind al dat anonieme niet zo nodig, straks zetten we tenslotte ook bij de geborentopics dat ons kind geboren is en .....heet, waarom dan wel haar/zijn echte naam en voor ons een nickname?

Dussss....ook voor mij geldt zwanger en fit, fit, hoezo fit? Als ze me nou morgen maar niet gelijk in de spagaat gaan leggen, haha...moet zelfs vanmiddag nog ff op jacht voor een joggingbroek, heb helemaal niets!

Enne....thee vermijden? Ik leef op thee hoe moet dat nou?

@ Suske, mooi te lezen dat er wel actie wordt ondernomen.....hopelijk volgt er een voor iedereen leefbare oplossing...ik hou wel van happy endings.

Met oma ging het wel aardig. Fijn om te horen dat ze zelf meer zin had naar een verzorgingstehuis of aanleunwoning te gaan....nu maar hopen dat haar kinderen geluisterd hebben en haar niet met een "hulp" terugsturen naar haar huisje....dat wil ze gewoon niet meer....arm mensje, één verdrietig hoopje ellende...

@ Viona, shopt maar door.........wij gaan komend weekend eens kijken of we net zo leuk slagen als jullie!

@ Bibi, ken dat, met zo'n dagboekje.....heb nu maar een schrift waarin ik alleen iets schrijf als het er echt toe doet zeg maar...bijzondere gebeurtenissen of gewoon als ik een keertje zin heb! Rinke doet ook mee met schrijven en we richten het allemaal aan de kleine.....zo kan ze later teruglezen wat wij haar allemaal te vertellen hadden...

@ Anja, mooi dat ik naar die collega VK zou gaan, zes weken geen VK? Dat trek ik niet? Ben altijd veel te benieuwd hoe het met ons gaat! En dan wijzen ze weer aan hoe de baby ligt, geweldig!
    Sterkte met je spit, take care.....

@ Hester, heb een mooi boxkleed gezien op baby-s.com (of nl, dat weet ik even niet meer), maar goed, mijn smaak kan anders zijn dan de jouwe....

Ik was doodmoe vannacht, maar helaas, dolfinarium Harderwijk was weer open (ehm, ja, zij klinkt echt als een zeeleeuw tijdens de sex, hun bed piept en hij steunt ook nog wel eens lekker mee....zucht, zelfs 's zomers als je in de achtertuin zit.........kan je ze horen......) Dus slecht geslapen, wij liggen ons dan echt rot te lachen om haar, maar zijn wel over onze slaap heen....

Zal dus een zwaar nachtje worden, hopelijk komende nacht beter, anders wordt het morgen echt een zwanger en uitgeput-cursus!

Zo, ik ga weer werken.......doei!

3. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik ga een poging wagen.....

Ik was geloof ik gebleven bij pagina 280, dus ik heb alles een beetje globaal doorgenomen, want anders ben ik met mijn verlof nog aan het bijlezen ben ik bang :confused: :)

Ik wil als eerste de nieuwe juni-mama's van harte welkom heten....
    dus welkom, shanna, marlieke en meisje2000........
    over shanna heb ik wel al wat gelezen en begrepen dat je een echt kletskous bent hier...gesellie.

Ik las ook dan Ky gaat emigreren naar Suriname......... heeeeeerlijk, spannende tijd zeg.

Hester... leuk zeg dat je meubeltjes komen... ben ook al aan het aftellen.
    Ik heb een leuke boxkleed gekocht bij Babydump, ze hedden erg veel keus vond ikzelf.

Anja.... spit......... arghhhhhhhhhhhh, ik weet precies wat je voelt, heel veel sterkte, en ik weet dat het pijn doet, maar hoe minder je beweegt hoelanger je er mee loopt, dus ik zou zeggen probeer iig ieder uur even wat stappen te maken,heel veel sterkte

Verder is het me een beetje ontgaan, maar wat ik wel las was dat iedereen het antwoorden op elkaar wat luchtiger neemt dan een paar weken geleden, das fijn!

Ik weet eerlijk gezegt niet eens meer wat en waarover ik het laats heb gepost dus ik doe maar even een snelle update
    Inmideels is onze kinderkamer ook bijna klaar, nog even een gordijn innemen en dan de meubels, die komen 6 april.
    Dan zijn we wel klaar gelukkig, want ik moet zeggen dat het me erg zwaar valt deze zwangerschap.....
    Als ik denk aan al die vrouwen die vroeger gerust 8 á 12 kinderen kregen groeit mijn respect met sprongen.

Agelopen vrijdag bij de VK geweest, helaas kon ze de groei niet goed voelen en heb ik dus een afspraak met de gyn aankomende vrijdag, vind het niet zo erg hoor, krijg weer een echo :)
    Verder maak ik me ook niet druk, me meid was volgens hun ook steeds te klein, maar ze woog netje 3660 met de geboorte.
    Ook moet ik me bloed laten checken, dus dat doe ik dan ook gelijk vrijdag maar even, het was iets van een bloed(suiker)curve ofzo....
    Moet s'morgens nuchter testen , dan wat eten en daarna weer prikken.
    Is een beetje langs me heengegaan eigelijk.
    Ik vergeet namelijk alles zo een beetje... :(

geloof dat het verder wel genoeg ik zo... anders is het weer zo een lap tekst ;)
    Ik ga iig proberen wat regelmatiger te reageren is wel zo leuk en fijn vind ik zelf.

Fijne dag all

4. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Ky: Moet je nu al veel regelen voor het verhuizen naar het buitenland?

Anja: Oh, wat moet jij een pijn hebben zo te lezen. Heel veel beterschap
    en hopelijk dartel je gauw weer in de ronde.

Meisje 2000: welkom hierzo en natuurlijk gefeliciteerd!

Chiesa: heeft dat veel meerwaarde zo'n borstvoedingscursus? Ik heb vorige week hier ook een papier van gekregen van het kraambureau. Ik wil heel graag BV geven. Tijdens de zwangerschap wordtje hier toch ook in begeleid door de kraamverzorgster.

Hester: oooh spannend. Plaats je gauw foto's!

Gister had ik ineens een paniekgevoel :confused: . Heb het gevoel dat ik nu heel veel moet gaan regelen want stel nou dat ik in het zkh kom of dat ik plat moet liggen. Mijn hubbie vind dat ik teveelvan die dingen lees en mezelf bang maak. Is dit herkenbaar?

Verder weinig nieuws, ben nu 9 dagies vrij! (kan ik heel veel dingen regelelen ;)).

Donderdag weer naar de VK :whistle: .

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Wat een verhalen weer! Emigreren, maagzuur, inkopen doen.

Welkom 'nieuwe' juni-mama's!

Kopen, kopen, kopen! Die ziekte zit er bij ons ook goed in, haha! Vorige week nieuwe auto, afgelopen weekend nieuwe kinderwagen uitgezocht met alles er op een eraan! Ben toch gezwicht voor een Teutonia, weet niet of het iemand iets zegt, maar is een ouderwets merk, tegenwoordig gelukkig wel moderne kleuren! Rijdt/loopt heerlijk en lekker ruim.

Verder ook hier al bijna 2 maanden lekkerde borsten. Wil borstvoeding geven en ook heel blij dat alles lijkt te gaan werken (Mis aan 1 kant een borstspier, waardoor deze veel kleiner is, dus ik vond het ook nog even spannend) Slaap nu met een shirt aan, anders moet ik iedere dag mijn bed verschonen, haha!

6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    zoo meiden er is weer aardig geklets zag ik hihi. ik doe mijn best ...

@ ky echt super dat je naar suriname gaat! ik kom er ook vandaan ( district commewijne) :) dus ook een trotse surinaamse!

De laatste keer dat ik geweest ben is euhm heeel lang geleden!
    als ik ga kom ik je opzoeken hihihi :)
    Vriendje lief wil zeker daar een keer op vakantie gaan! dussuuhhh, wie weet komen we elkaar wel tegen hihih 8)

@ bibi wat en schrik hoor! ben mega blij dat het hartfilmpje goed was...
    Ik ben nog steeds bang dat als ik wakker wordt dat ik de kleine verplet heb :( dus elke keer als ik mijn ogen open doe in de ochtend wacht ik eerst op zijn trapje eer ik mijn bed uit stap

@ suske idg wat ze ook heeft ik hoop dat ze snel geholpen wordt! is ook niet niks...

@ shanna leuk hoor een nieuwe wagen! Lijkt me super!

meiden het sneeuwt! tis toch niet te geloven :confused: bah bah

maar goed voor degene die ik gemist heb .......... tja sorry ..

heb het lekker druk gehad het weekend, heb me vriendin opgezocht voor de verandering, die woont 2 hoog en is de laatste keer dat ik bij der ben geweest, want die trappen" ik haat ze". Ik kom uitgeupt aan..

ze is lekker blijven slapen bij ons, en heeft me geholpen met het bedje af te verfen..

@ bloem ff als laatste hihi zag ik net pas..
    nee heb nog geen paniek aanvallen, maar dat komt misschien dat ik alles al klaar heb ...

wat ik wel telkens heb is dat die nesteldrang omhoog komt, heb ik net ge-stofzuigd, zet ik dat verdomd ding weg, zie ik weer overal stof liggen hihi, en dan wordt ik gek, alles moet schoon! ;)

nou ga weer ff strijken

kus voor allemaal!

o Judy was het nog lekker? :)

7. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik heb ook erg zitten twijfelen, maar andere andere kant dacht ik: het kan nooit kwaad.

Ik denk dat ik goede tips gekregen heb zoals een paar voorbeelden die ik eerder dus niet wist en stel je voor dat ze het niet doen of aanraden dan kun je er zelf mee komen:

-> Binnen een uur aanleggen na de geboorte
    -> Wat te doen bij dreigende borstonsteking
    -> Welke hulpmiddelen en hoe te gebruiken
    -> Op welke manieren je borstvoeding kunt geven
    -> etc
    -> etc

En ja natuurlijk krijg je deze tips ook van een kraamverzorgende maar dan krijg je al zoveel op je af... Ik vind het nu fijn om al die dingen al te weten en hoe het straks zal lopen weet je toch niet!

Groetjes

8. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Welkom nieuwe juni mama's (waar blijven ze toch vandaan komen zeg)!

Manuela: ik voor de borstvoeding hoor! Het lijkt me wel raar als je al vocht uit je borsten ziet komen... Ik wacht rustig af. Leuke spullen heb je gekocht!

Ky84: mijn vriendje hoorde ook met zijn oor de hartslag inderdaad. Goh wat een waslijst met wat je niet meer mag doen van de fysio, lukt het een beetje? Heel verstandig dat je 4 dagen gaat werken ipv 5.

Shanna: gefeliciteerd met de nieuwe auto!

Judy: succes bij de gym, laat je weten hoe het was?

Velobabe: wat fijn dat de kamer af is, tja dat wordt bij mij echt op het laatst alles regelen denk ik.

Anja: balen dat je spit hebt. Hoop dat het snel weg is!

Remember: toch leuk dat je weer een extra echo hebt en alles is vast oke!

De rest: veel succes en werkse deze week!

Ik heb gisteren de kinderwagen gekocht: bugaboo cameleon zand/rood kleuruitvoering! Mijn vriend heeft hem op zijn schouder met de metro naar huis getild (was nog best zwaar, maar ik mocht absoluut niet meetillen van hem). We hebben 80 euro aan kadobonnen gekregen die we daar weer mogen besteden. Maar dit komt wel! Verder is de beeb lekker beweeglijk en zie ik zo nu en dan mijn buik bewegen :p

9. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik heb net mn hele huishouden gedaan... stoffen, stofzuigen, dweilen, wasje gedraaid is nu aan het drogen, de volgende wacht ook al. Wil ook nog de badkamer doen strax maar eerst effe uitpuffen achter de computer hihi.
    Dit is helaas geen nesteldrang want ik heb t weekend moeten werken en dus geen tijd gehad/genomen dus laat staan als de nesteldrang begint hier poehee hahaha.

Strijkse.. oja moet ik ook nog doen als mn wasje droog is haha ;)

10. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Goede morgen meiden!

Zooo heb net de expeditie van Burgerhout gebeld voor de bezorgtijd van de babykamer morgen..ze komen tussen half vier en vijf uur..poehhh moet dan heel de dag erop wachten..kan niet vroeg genoeg komen ;)
    En ben ook nog eens best vroeg op heb om half tien afspraak bij de VK.
    Maar toch was het maar morgen 8)

Straks weer werken, heb geen zin!

Bahhhh het sneeuwd! Ik wil de zon!
    Haat ook die winterjassen..ik zie er echt niet meer uit in mijn winterjas..wuhhhh! Ik wil lekker weer zonder jas lopen! Dat was van de week echt heerlijk :)

Mijn buikkie gaat wel steeds meer zeer doen..vooral als ik op mijn zij ga liggen. En ik word nog steeds wel drie vier keer wakker per nacht..moet dan ook gelijk plassen. Af en toe word ik er best gek van.

Maar voor de rest voel ik me wel heerlijk hoor ;)

Volgende keer reageer ik wel uitgebreid 8)
    Ik ga me maar eens voorbereiden om te gaan werken..

Kussss..

11. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Manuela: Jij hebt lekker geshopt! Heerlijk!
    Ky: Bedankt voor je berichtje op onze site. En jeetje, je mag gewoon niks meer! Schiet lekker op! En wat spannend dat jullie gaan emigreren!
    Shanna: Leuk een nieuwe auto!
    Viona: Lekker geshopt! :D 4 uur in de stad, dat hou ik ook niet meer vol hoor. Na een uurtje moet ik echt terug.
    Anja: Sterkte met je rug! Echt rustig aan doen hoor!
    Meisje2000: Welkom!
    Hester:Leuk dat vandaag de hele uitzet komt! SPannend hoor! Boxkleden hebben ze bij de meeste babyzaken wel en op internet kan je er ook veel vinden. Een boxspiraal is ook om mee te spelen... En favo accessoire, ik denk knuffels. ;)
    Chiesa: Pas dan maar op als de echte nesteldrang begint. ;)
    Velobabe: Veel plezier bij de echo!

Ik wil ook proberen borstvoeding te geven. Volgende week bij de VK kijken hoe het zit met die cursus. Ben ik vorige keer helemaal vergeten. Ik was al blij dat ik de info avond van het ziekenhuis had opgeschreven.

Ik moet zo ook nog wat wasjes draaien.
    En we gaan de gordijnrails ophangen (en de vitrage) en dan is het wachten tot woensdag voor we verder kunnen.
    Verder gaat hier alles wel OK. De kleine is erg druk, m'n hele buik gaat alle kanten op! :)

12. Hoi

Ik kom vanavond wel weer uitgebreid kletsen.
    Maar Zaterdag muren geverft en gisteren behangen. Is mooi geworden alleen oneffenheden blijf je op de geverfde muren zien.
    Vooral boven verwarming en raam in .
    Daarom bezig met radiatorkast 2e hands te kopen ( want mijn mannetje is niet zo handig)
    En ik ga deze week proberen te verven ( meubeltjes) misschien eerst op de achterkant een stukje proberen.

Maar zie voor mijn behang in mijn album de streepjesbehang

13. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi Allemaal!

Even een vraagje (van de computernerd): jullie hebben die leuke banner die de dagen aftelt van beebiesite allemaal onderaan staan. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

14. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Bij de meeste staat er ook bij van welke site die afkomt. Ik heb hem gewoon van hier. staat aan de linker kant 'Baby Banner', daar moet je op klikken en de rest wijs zich vanzelf.

15. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Jippie! Gelukt! Het wordt nog wel eens wat met mij.... Thanzx Viona!

16. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Nog even snel een mailtje dan, voordat ik weer hard aan het werk moet.

Meisje 2000: welkom. Gezellig hoor, met al die zwanger meiden aan de klets.

Voor de rest: SORRY, maar heb geen tijd om op iedereen te reageren.
    Hoe is het met jullie?

Maak me een beetje zorgen. Voel mijn kleine ukkie niet zo heel sterk meer. Kan zijn dat het gedraaid is natuurlijk, want voel af en toe wel wat helemaal (maar dan ook echt helemaal, bijna bij mijn floef, zeg maar) onderin mijn buik. Daarnaast vind ik mijn buik nog steeds klein, vergeleken bij die van jullie allemaal, maar mijn lieve mannetje zegt dat het echt wel groeit. Hmmm.... Verloskundige maar bellen!

Komt straks nog wel even terug....

17. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    en eerlijk waar ik heb me nu een koppijn!
    voel me heel zielig hihi,
    wat een klote maatschappij eigenlijk hoor...
    wordt van kastje naar muur gestuurd, maar ik zit wel met de handen in mijn hoofd, over hoe ik dat dalijk gaat doen als ik de kleine heb..
    ja kan veel gaan wandelen, maar ik laat me niet uit mijn eiegn huis verjagen door een ander..

iemand tips? :cry:

een stoned mama!

18. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    waar blijft die foto's dan van jou buikkie!
    en idd als je het niet vertrouwd ff de vk bellen..
    het is wel normaal dat je ze nu wat minder voelt aangezien ze wat minder ruimte krijgen....en/of aan het groeien zijn..
    meid laat het ons weten hoor!

19. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Shanna: Rond de 30ste week hebben er meerdere dat ze de baby weinig voelen. Ze hebben dan een groeispurt en bewegen minder.
    Hier was de kleine gisteren heel druk bezig en nu ook vrij rustig. Als je even gaat liggen en contact probeert te maken, lukt dit meestal we. En anders de VK bellen!

Nachtvlinder: Wat irritant zeg zo'n wietgeur! Geen idee wat je eraan kunt doen. Maar ik denk dat de politie ook weinig kan doen aan zoiets.
    Hebben je buren er ook last van? Anders moeten zij ook eens bellen. Des te meer klachten, des te beter! Sterkte!

20. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hey shanna, geen zorgen maken hoort er een beetje bij.

Nachtvlinder, wat een shitzooi zeg!

Ik zou echt niet meer weten wat je zou moeten doen... Volgens mij heb je alles al gedaan.
    Blijf de woningstichting en de politie lastig vallen. Niet 1x per dag maar een paar x per dag! :)

En zeg er gewoon bij dat je dit blijft doen totdat zij met een oplossing komen.

Laat ook andere buren bellen!

Succes hoor.

Deel Deze Pagina