Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi hoi.

Daar ben ik weer. Volgens de verloskundige is er ook weinig aan de hand (zolang ik maar iets blijf voelen), maar ik mocht morgen ofzo langskomen als ik er nog niet gerust op was.

Nachtvlinder: Ik werk op een crisisopvang (met jeugd) en kom regelmatig in aanraking met deze groep jongeren. Vaak werkt het wel om ze op hun gevoel aan te spreken (want het verstand werkt natuurlijk niet zo goed meer na die jointjes). Misschien heb je het al eens gedaan hoor, maar is het een idee om eens naar diegene(n) toe te lopen en de situatie uit te leggen? ( misschien samen met iemand anders doen) Gewoon op een rustige manier uitleggen dat je het vervelend vindt, maar dat je er toch wel enorm veel last van hebt. Of ze buiten willen gaan blowen of ergens anders? En een beetje rekening met jou en de kleine (nu en straks) willen houden? Meestal zijn ze hier wel gevoelig voor.
    Tip: Hoe rustiger jij blijft, hoe meer ze van je aannemen! :idea:

2. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ja shanna dat zou fijn als ik ze kon aanspreken.... ik werk zelf ook met jongeren, maar zodra ik mijn kelder deur open doe, zijn de vogels gevlogen dus ik schiet daar niks mee op.. en dat zegt mij al eigenlijk genoeg dat ze zelf weten dat wat ze doen niet mag :)

maar morgen is mannetje om 3 uur in de middag klaar en dan gaan we saampjes even naar de woningstichting toe, en ik blijf daar net zolang tot ze me hebben geholpen... :evil: :) 8)

en geloof me ik ben vastberaden, neem me tasje met eten me hihihih ;)

3. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Ja, dan inderdaad mooi bij de woningstichting neerleggen! Misschien sloten veranderen, zodat ze er niet meer in kunnen?
    Weet het anders ook niet meer....

4. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    zo meiden ben ff de- stoned! :rolleyes:
    hahah heb ff wat lekker gegeten, bel mannetje zo ff op om door te geven dat we morgen bij de woningstichting gaan bivakeren :) ;)

bah wat een raar weer hebben we vandaag, eerst sneeuw en nu weer zon :-s bergijpen jullie het?

de kleine is weer ff flink aan het trappen ...ach ja ga maar weer eens wat doen :oops:

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nou, heb het helemaal gehad nu! Met hormonen die door je lijf gieren een discussie willen aan zwengelen in een afdelingsoverleg is niet goed..... helemaal niet goed.....ben helemaal uitgeput. Hebben jullie dat ook, van die mensen op je afdeling die steen en been bij je klagen, maar tijdens een vergadering waarbij ze los kunnen gaan een beetje braaf zitten en niets zeggen? Word daar soms zo moe van! Nu kreeg ik dus te horen dat mijn opmerking niet zoveel zoden aan de dijk zet, nee gek hè, de eerste loopt nu alweer te zeiken, HAD DAT DAN NET GEZEGD! AArerchhhh, ik ga maar naar huis denk ik! Sportkleding kopen voor morgen, tenminste nuttig werk!

6. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Jeetje wat een verhalen nachtvlinder, hopelijk ben je niet te stoned ;) Ik vind rokende mensen op dit moment sowieso irritant! Ze weten toch dat het schadelijk is voor een baby!

Judy: tja, soms denk ik ook op mijn werk dat ik me te druk maak over dingen! Maar andersom wordt ook wel makkelijk door anderen gezegd: ach het zullen de hormonen wel zijn. Meid rustig aan: laat je niet gek maken ;)

7. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Het weekend is voorbij en iedereen is weer wakker geworden. Dus dat is weer lezen geblazen.

Anja, wat vervelend van je spit. Ik vind 6 weken wel lang voor je were heen mag naar de controle.

Welkom en gefeliciteerd, meisje 2000

Hester, volgens mij speelde onze zoon met alles wat aan ed box hing. Dus een boxspiraal is niet alleen leuk.

Lique, vervelend die lekkende borsten. Ik had daar erg veel last van tijdens het geven van de bv bij onze zoon. Sta je onder de douche, spuit je lekker mee. Sorry misschien een beetje ranzig. Ik had naast het t-shirt ook altijd een grote badhanddoek om het matras gevouwen (kan je nog zo'n matrasbeschermer Van tijdens de bevalling onder doen) even goed vastzetten en hupsa bedje blijft schoon.

Nachtvliinder, lekekr he die trappen. Een vriendin (ook zwanger) liet nieuwe kamertje zien van de dochter, staan we daar allebei eerst even vreselijk te hijgen en dan pas kletsen. Hoezo conditie?

Vreselijk die blowerij bij jullie, Kun je niet een vieze stinkbom bij die lui naar binnen gooien. Tja dan bedenk ik mijzelf dat je daar zelf ook last van krijgt he. Heb je het er al over gehad met je verloskundige of consultatiebureau?

Viona, ik baal ook van de sneeuw. Mijn winterjassen zitten allebei al erg strak en ik red het niet als het nog 2 weken slecht weer wordt!

Judy, gezeur op het werk is nooit leuk, vooral als de kaken mooi dicht blijven bij het moment, waarop het kan. Sommige mensen moeten het altijd zeggen en anderen houden altijd hun mond. Dezelfde mensen draaien altijd overal voor op. Het zeggen van dingen of bijvoorbeeld het regelen van dingen en het initiatief voor en ga zo maar door. Heel irritant! Mijn man is ook 1 die zich altijd overal voor laat "gebruiken". Ik roep hem soms echt terug, van en nu een ander!

Ster, ik vind het roken ook erg stinken nu. Ruik aan alles dat iemand rookt, aan papier, kleding etc. Maar ik moet ook zeggen dat ik mijzelf niet altijd in de hand heb nu wat druk maken betreft.

Goed fijne avond!
    Knuffels Monique

8. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Sorry allemaal. Ik zie elke keer pas achteraf, wat een enorm verhaal i weer getypt heb. Ik lul gewoon teveel. Is niet specifiek zwangerschapskwaal.

9. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Geeft niets. Daar hebben meerdere mensen last van hoor.

Judy: vooral niet meer teveel druk maken. Inderdaad erg irritant; eerst klagen en vervolgens niets zeggen. Stelletje schijterds zijn het.

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hello ladies,

Zo even vlug bijgelezen en kan niet meer onthouden wie wat nou zijn. Nou dan deze keer maar een ego-berichtje van mijn kant ;)

Vanmorgen vroeg aan het werk geweest, stap de deur thuis uit en loop naar mn auto, wat zie ik, is mn autobuitenspiegel van mn auto getrapt... Grrrr... wat was ik pissed zeg... waarvoor al die ellende zeg. Ik op mn werk aangekomen nachtrapport opgehaald bij de nachtdienst en die meldde dat mn collega ziek is dat ik in mn 1tje beide huisjes moest draaien. En dat trrek ik dus niet. Dus rondje collegas gebeld maar al gauw was er een welwillende collega die me wel wilde komen helpen gelukkig, zò lief!

Al met al echt een maandagochtendje zo en dan met al die hormonen in je lijf inderdaad komt het dubbel zo hard aan geloof ik, hihi.

Met mn stuitje gaat het steeds weer wat beter gelukkig, had de vraag neergelegd bij de verloskundige hier op t forum en die zeiden dat het ook bij de zwangerschap hoorde, alles verweekt daarbeneden ;)
    Voelen jullie je banden ook zo? Wanneer ik weer in beweging kom voel ik zo`n stekende pijn laag in je buik richting kruis zeg maar.... Vervelend maarja...

Ik ga ff bijlezen bij de andere topics :)

11. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    :) :) :) Ik zie het al helemaal voor me!

Candijtje: Oh irritant dat je buitenspiegel eraf getrapt is! Een paar maanden geleden bij mij ook. Gelukkig een spiegel voor m'n autootje (hij is 21 jaar oud) kunnen vinden. Ik zet m'n auto nu aan de andere kant van de straat, waar het uitgaansverkeer niet langs komt.

12. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hahaha ik ook

@ Candijtje, wat een pech allemaal. Wel lief dat er zo snel een collega was die je wou helpen.

@ Judy en Ster, ik had vandaag ook een collega waar ik mij enorm aan irriteerde. Ik had alleen de geruststelling dat een andere collega (die NIET zwanger is) dezelfde ervaring had. Ik weet dus dat het niet aan mijn hormonen lag. Maar Judy, kan mij jouw stuatie goed voorstellen hoor.
    Ben je nog geslaagd voor je sportkleding?

Gewoon doen hoor. Ik was ook heel erg blij dat ik vrijdag in het ziekenhuis mocht langskomen en ze vonden het helemaal niet erg. Ongerust zijn is ook niet goed voor de kleine.

@ Nachtvlinder, jeetje wat irritant die lui zeg. Veel succes morgen bij de woningstichting. Hoop dat je bereikt wat je wil.
    @ Meisje2000, gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de juni-mama's
    @ Lailae, wat een leuk behangetje, lekker vrolijk hoor.
    @ Viona, balen dat ze het kamertje morgen pas zo laat komen brengen.
    @ Ster, toch zand/rood geworden? ook mooi !
    @ Chiesa, lekker he als alles weer aan kant is
    @ Lique, Een Teutonia? zegt mij niets. Ga je nog een foto in je album plaatsen? kunnen we ff koekeloeren

Helaas heb ik geen tijd meer om op de rest te reageren, moet nu echt heel snel weg om op tijd bij zwangerschapsgym te komen.
    Ben een beetje de tijd vergeten :oops:
    Meestal als ik op dit forum zit ;)

Tot later maar weer

13. Niet meer actief

Viona, 4 uur gewinkeld?! Je bent niet goed wijs! Haha, dat zie ik me al weeeeeeeeeken niet meer doen! Geen wonder dat je begon te waggelen, hahaha! Over je broer, dat ze zeggen dat ze niet per sé een kindje hoeven, maar dat het wel welkom is, betekent dat niet gewoon dat ze stiekem aan het proberen zijn...? Uhm, in Suriname zullen we allebei gewoon aan het werk moeten. Ik zal er waarschijnlijk in eerste instantie bij een ziekenhuis of hotel gaan werken (of een ander groot bedrijf) als receptioniste/telefoniste. Mijn man heeft al een baan daar. Mochten de centen opeens echt binnenstromen kan ik altijd nog stoppen met werken, maar het is daar normaal dat iedereen een schoonmaakster heeft, dus ik zou geen idee hebben wat ik de hele dag zou moeten doen... En werken is de ideale manier om snel te integreren.

Oh hebben jullie trouwens ook al moeite met het aantrekken van je schoenen? Ik heb laarsjes met rits en mijn man helpt me nu met aantrekken (kan ie alvast oefenen voor later, haha). Zo lomp af en toe!

@ Bibi, ik zal nog even goed informeren, maar volgens mij heb je echt maar recht op 6 weken zw.schapsverlof als je stopt met werken.

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Oh hebben jullie trouwens ook al moeite met het aantrekken van je schoenen? Ik heb laarsjes met rits en mijn man helpt me nu met aantrekken (kan ie alvast oefenen voor later, haha). Zo lomp af en toe!

Jaaaaa, en dan heb ik een klein buikje volgens iedereen. Maar soms zit hij echt in de weg en doe ik er echt langer over om normaal mijn gympen aan te doen, ha ha :rolleyes:

15. Niet meer actief

Suske, ik snap helemaal dat het vervelend is dat je schoonzusje er ook een heeft. Hun kleinkind blijft kleinkind, maar moeder-dochterrealties zijn toch wel wat anders als moeder-zoon relaties. Mijn moeder barstte helemaal in tranen uit toen we haar vertelden dat we zwanger waren, terwijl Jop's moeder (toch wel fijn dat we namen gebruiken) ziei "goh wat leuk". Ik heb eerder eens gezegd dat ik me nergens druk om hoef te maken, aangezien mijn schoonmoeder aan de andere kant van de wereld woont, maar nu gaan wij daar heen, haha, alsof ik de problemen op zoek!
    Heb wel tegen Jop gezegd dat we NIET bij hun in de wijk gaan wonen...

Anja, spit, wat een drama! Alsof de zwaw]ngerschap niet genoeg ongemakken met zich mee brengt...!

Meisje2000, welkom bij de juni mama's! Klets gezellig mee!

Chiesa, mijn man heet echt Jop. Dat is niet verzonnen nee. :)

Hester, ik ben gek op de Nijntje Muziekmobiel, ik gebruik het zelfs nu al als ik wil slapen en de kleine is mega-actief. Geen idee of het helpt, maar ik word er ook rustig van, haha :oops: .

@ Judith, hahaha ik zie al helemaal voor me hoe jij in een spagaat zou liggen! :) En een nieuwe foto zie ik, jeetje hij steekt echt helemaal naar voren he? Leuk!

@ Remember, ik ben zo vrij geweest om even in je album te spieken en zag je buikfoto met 21 weken :confused: Hoe is die nu, 7 weken later?!

@ Bloem, we hebben vandaag een brief geschreven naar het Consulaat om wat formulieren op te vragen. Nadat we de formulieren hebben ontvangen kunnen we naar de Gemeente bewijs van goed gedrag aanvragen. Verder is mijn schoonvader nu een zeecontainer voor onze inboedel aan het regelen en zodra we daar een datum van hebben kunnen we een ticket boeken. Verder hebben we het consultatiebureau gevraag hoe het zit met inentingen straks als de kleine er is. Dus ja, we zijn nu al heel hard van alles aan het regelen, zucht, maar voor een goed doel!

@ Nachtvlinder, we zullen tegen die tijd uiteraard nog erg actief op het forum zijn, dus dan gaan we zeker meeten! Kunnen onze beebs ook samen spelen :D

Ster, het niet doen van al die activiteiten, tja, eigenlijk valt alleen niet te lang stilzitten (komt door jullie geklets dames) en niet shoppen me zwaar. Met de rest hield ik zowiezo wel rekening omdat mijn lichaam dat wel aan gaf. Zaterdag zijn we naar de Bouwmarkt gegaan en ik heb er zo'n wagentje bij gepakt, een AANRADER! Echt waar, het lopen ging een stuk makkelijker omdat ik ergens op kon steunen. Alleen bochtjes maken vond ik irritant met dat grote ding. Verder had je vriend groot gelijk dat je niet mee mocht tillen. Goed van hem!

16. Niet meer actief

Haha, ik zei net tegen de kleine "zie je dat, die van Sandra is heel erg actief" en toen kregen ik zo een schop! :(

17. Niet meer actief

Jeetje wat lullig is dat zeg! Ik heb echt geen idee wat je daar aan zou kunnen doen, ik vind het erg lullig voor je...

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Pfff jeetje wat een geklets hier weer zeg!

Ik heb de hele dag gewerkt en daarna zijn we naar yoga gegaan, het was partneravond dus mannetje moest mee van mij :) Het was erg leuk en hij vond het ook op zich wel leuk, was niet zo zweverig als hij zich had voorgesteld gelukkig.

Verder gaat alles goed hier, kijk alleen nu al uit naar het weekend hihi

Ik ga proberen een beetje op tijd naar bed te gaan vandaag want morgen staat er weer een drukke dag in de planning. En dan hoop ik savonds weer even bij te kunnen kletsen hier.

Allemaal een dikke knuff!
    Manuela

19. Niet meer actief

Lailae, wat een leuk fleurig behang! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het helemaal af is!

Judith, wat een naaierstreek op je werk! Oh dat hebben ze mij ook eens geflikt! We hadden op een gegeven moment heel erg veel moeite met een collega die vreselijk veel fouten maakte. Tijdens een vergadering begon ik er over en IEDEREEN hield zijn mond! Ik voelde me zo lullig! En achteraf kwamen ze naar me toe "goed dat het eindelijk gezegd is". Ja, uhm, nu ben ik de boeman dus. Wat een rotmensen heb jij op je werk zeg! Heb je een leuke sportbroek gevonden?

Monique, dus jij hebt ook al een vent die te goed is voor deze wereld. Ik moet hem ook goed in de gaten houden, anders walzen ze zo over hem heen! Gelukkig laat ik niet over me heen lopen en ik weet het juridisch loket te vinden indien nodig! :evil: En je lult helemaal niet te veel hoor, kijk maar naar mij! Er zijn gewoon te veel onderwerpen waar ik graag over mee praat...

Candijtje, doe je wel voorzichtig met die pijn bij je schaambeen? Ik weet niet of je mijn lijst hebt gezien wat ik niet meer mag doen, maar het allerbelangrijkste was nog wel dat als ik een stekende pijn aan de voorkant kreeg ik direct moest stoppen. Het kunnen je banden zijn en je bekken. Beide gevallen heel vervelend. Sterkte ermee, maar dus niet te veel doen he?

Waar ik eigenlijk heel erg nieuwsgierig naar ben is wat voor werk jullie doen. Van sommigen weet ik het al of heb ik wel een idee. Maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig. :oops:

Okay, dit was het laatste berichtje van vandaag, pffff!

Tot morgen!

Knuf Ky.

20. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie meeleven! Gelukkig gaat het vandaag een stuk beter en ben weer enigszins op de been. Bukken en tillen gaat nog niet zo goed, maar dat zal vanzelf wel weer komen. Ik probeer het nu ook zonder pijnstillers te doen, dat ik uiteindelijk het beste voor de kleine.

Op het overzicht van alle zwangeren staat bij mij niet vermeld dat wij onze derde zoon verwachten.

@Ky, sinds juni vorig jaar ben ik gestopt met werken. Ik ben de afgelopen 7 jaar personeelsadviseur geweest bij een Stichting voor Basisonderwijs in Rotterdam. Daarvoor heb ik twaalf jaar in de uitzendbrache gewerkt, waarvan de laatste 3 jaar als waarnemend vestigingsmanager.

De babykamer is bij ons inmiddels behangen, de bekleding van de wieg moet ik nog afmaken en de gordijnen zijn er ook nog niet. Als dat allemaal is geregeld kan de commode er in en is de kamer klaar.
    Het lijkt nu nog een puinhoop, maar eigenlijk valt het best wel mee. Moet wel alle kleertjes nog wassen en kijken wat ik nu eigenlijk nog moet hebben. Kruiken kan ik gelukkig lenen, die gebruik je toch niet zo lang (ik verwacht een warme zomer!)

groeten,

Anja

Deel Deze Pagina