Juni 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by patje, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hey dames ben ik ook weer even!

mijn zwangerschapscursus begint volgende week donderdag! spannend, ik heb er echt zin in.. hoop wel dat ik leuke mensen heb :p
    Ik zal wel de jongste zijn.. uuh ik ben 22 wordt 23 dus ben benieuwd :p

@ lailea ik zou idd ook even op radar kijken of de ombudsman inschakelen....

vandaag was het weer raak stond me kelder weer onder de blowlucht,e n mensen ik overdrijf niet het is me toch een pokke lucht :pale:

de politie weer gebeld,e n zou weer een melding maken, net zoals bij de woningstichting..

nou wordt ik net gebeld door mijn wijkagent, en die heeft even naar mijn verhaal geluisterd.. maar ja de vogels zijn gevlogen natuurlijk...
    hij vroeg nog of er iemand was langs geweest.. NEE dus.. vond hij ook beetje raar :(

ik ga dalijk toch even nog naar de woningstichting toe, ff met de vuist op tafel slaan, want ben echt niet van plan om met mijn kleine in de hasj lucht te gaan zitten. :evil: [-X

jammer genoeg kan ik de blow lucht niet opnemen hihi

@ judy ik stuur jou ff een pbtje ff vragen hoe het zit met urgentie en dergelijke :p

nou hier schijnt voor de rest het zonnetje, maar errrugg frissies buiten..
    ja lente he ;)

kus voor iedereen!

2. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam

ik heb ook al lekkende borsten, maar nog niet dat het er allemaal uitspuit maar als je er heel erg last van heb zou ik een borstcompressor in doen..

van de jeuk, hou maar op!
    vooral mijn borsten! als ik onder de douche sta wek ik het ook alleen maar op, kom ik met knal rode borsten de douche uit, zegt manlief , zo heb je zo het gedoucht.. "" nee lieverd IK HEB GVD JEUK''

het hoort er helaas bij maar wil je even een hele dikke knuffel geven,
    en vind het jammer voor je dat je niet van je vakantie heb kunnen genieten..

trouwens nog meer mama's die twijfels hebben?
    ik kreeg gister ineens het gevoel dat ik meer van mijn kat hou dan van mijn kleintje en of ik wel een goede moeder zal worden :cry:
    wrodt er helemaal depri van.. belghhh

3. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

Mar 13, 2007
    520
    0
    0
    Hallo lieve mensen. Daar ben ik weer. Eerst even een paar reacties op jullie:

Ky84: Ja, schoenen beginnen te knellen he, ritsen van mijn laarzen kunnen niet meer of nauwelijks dicht. :(

Manuela: Ik zit ook op zwangerschapsyoga! Leuk he? Hierover later meer. Gisteren niet meer op het forum geweest he? Druk, druk, druk?

Judy: IK WIL OOK MET VERLOF! Zucht. Heb er geen kracht meer voor.... En ja, ik kom puzzelen! Errug veel zin in! :D

Chiesa: errug herkenbaar; dat je je goed wilt voelen (ook al gaat het niet zo goed). Ik denk ook dat ik alles nog kan, maar nee hoor....

Velobabe: Wat fijn dat je echo zo lang was. Waren de voetjes echt 5cm? Das best groot toch?

Dora: Even ter ondersteuning: DORA MAG ZEUREN WANNEER ZE MAAR WIL; iedereen trouwens! We zijn potjandikkie zwanger hoor en als we dan al niet mogen klagen....

Nachtvliinder: Wat een gedoe met k*jongeren zeg. Hoop echt voor je dat er snel iets aan gedaan wordt! En wat betreft twijfels: jazeker! Denk ook vaak dat ik te weinig aandacht aan mijn kleintje of mijn buik besteedt. Het leven gaat gewoon zijn gangetje en ik sta niet iedere minuut stil bij hem/haar. Is dat erg? Nee toch? Komt straks toch allemaal wel?
    En.... het is heel goed om veel van je kat te houden! Dat zegt heel veel over hoe jij straks als mamma zult zijn! De kat is tastbaar en die kleine nog niet, dus.... No doubts! Mijn hond is ook mijn grote liefde nu (naast mijn mannetje dan, haha). :D

4. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

Mar 13, 2007
    520
    0
    0
    Och ja, vergeet ik helemaal mijn verhaal te doen (hoezo dement?)

Ik zit dus op zwangerschapsyoga. Heb nu 4 lessen gehad. Errug leuk moet ik zeggen. Onze groep bestaat uit 12 mensen (best veel) en de ene aanstaande mamma is leuker dan de andere (maar dat heb je natuurlijk altijd). Af en toe is de cursus wel een beetje zweverig, maar heb altijd de grootste lol met iemand anders als we weer op die toer gaan. Zal me niets verbazen als we er nog een keer uitgezet worden :oops: , maar kan er niets aan doen.
    Afgelopen maandag hebben we het gehad over weeen (en met name hoe je die de baas wordt). Errug leuk onderwerp....NOT.... Daar wil ik het liefst nog zo weinig mogelijk over horen. Maar goed: ik weet dat het gaat gebeuren en dan wil ik natuurlijk wel weten hoe je dit op een 'makkelijke' manier (haha) doorkomt. Alles komt blijkbaar neer op je ademhaling en laat ik daar nu net de meeste moeite mee hebben. :(

Maar goed, ben wel blij met de ontspanningsoefeningen, met de hele cursus trouwens wel. Ben je echt even heel bewust met jezelf en je kindje bezig, heerlijk!

:D De foto's zijn trouwens leuk geworden he? Duurde even voordat ik ze ergens op internet kwijt was en het ging natuurlijk niet zoals gepland, want dan hadden ze hier wel in mijn album gestaan of op de beebiesite :oops: (iemand nog een idee hoe ik ze daar alsnog krijg?), maar jullie kunnen nu dan toch eindelijk mijn buik (en andere levende wezens uit mijn leven) zien.

En wat betreft mijn buik (heb er al eerder over geklaagd, en zoals ik hierboven heb gemeld mogen wij zwangeren klagen totdat we er bij neer vallen): vinden jullie m niet klein? Zal het allemaal wel goed gaan daar binnen? :)

Zo, voor nu even weer genoeg gekletst. Tot gauw, knuffel van mij!

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Oh wacht maar, die kat wordt straks een partijtje jaloers! Haha, onze twee poezen moeten niets van mij hebben, weten wat eraan zit te komen volgens mij.....als ik op de bank zit met die bewegende buik kunnen ze me toch een partijtje autoritair kijken?!?! Gaan ook demonstratief extra veel bij Rinke op schoot liggen, haha....nee nachtvlinder, maak je maar geen zorgen, dat komt allemaal goed, als die kleine je buik uit is.....wacht maar af!

Nog geen pb gezien, zal het in de gaten houden voor je....

Mijn schoenen knellen niet zozeer, ik kan er gewoon niet zo goed meer bij, voel me net zo'n speeltje, die poppen op zo'n bal die niet om kan vallen? Zeker gisteren bij gym, moesten we een oefening doen om goed te gaan staan, cirkeltjes draaien, ja hoor, zag mezelf al lekker tollen....

Ah, 1 puzzelaar dus, dat is mooi, want ik heb geen seconde geduld met dat soort dingen!

Ach Dora toch, het valt ook niet altijd mee zwanger te zijn. Gister op cursus ook iemand die zich al 28 weken k*t voelt, lijkt me geen pretje.....kunnen we allemaal iets van ons goede gevoel jouw kant op blazen? (oh kon dat maar....)

Thuis werken schiet lekker op.....kreeg net de proef van ons geboortekaartje in de mail, dus tja, mijn printerinkt op, snel naar moeders huis gereden stiekem geprint (niemand thuis gelukkig) oh het wordt leuk! Maar nog niet 100% naar mijn zin, maar we zijn op de goede weg...maar dat werk, ja, dat lijdt er wel een beetje onder nu. En ik MOET iets af hebben vandaag...dusssss snel weer verder, hoe eerder ik dat af heb, hoe sneller hier weer meebabbelen!

x

6. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    [quote="nachtvliinder
    trouwens nog meer mama's die twijfels hebben?
    ik kreeg gister ineens het gevoel dat ik meer van mijn kat hou dan van mijn kleintje en of ik wel een goede moeder zal worden :cry:
    wrodt er helemaal depri van.. belghhh[/quote]

dank je wel :cry: :oops:, schaam me bijna voor het klagen :confused:
    en ik ken het gevoel dat je beschrijft... ik heb 5 katten hihi :D en ook ik krijg allemaal rare ideetjes en gedachten, laten we het er maar op houden dat het de hormonen zijn...tis gewoon niet elke dag zonneschijn :(
    Knuffel! xxx

7. Viona

Viona Fanatiek lid

Jan 12, 2007
    1,122
    0
    0
    Hoogvliet
    Goede middag meiden!

Gister morgen had ik mijn afspraak met de VK. Ik was wel weer wat aangekomen. Bloeddruk was goed. IJzer was te laag, heb er niets voor gekregen maar moet wel meer groentes e.d. eten. En urine was ook goed. Hartje sloeg 140 slagen per minuut. Ze vond dat ik een klein buikje had, waarom ben ik eigelijk vergeten te vragen, ze zei wel iets over hoe groot de baby was t.v.v. de buik. Ik denk ook dat het komt doordat ik heel erg naar voren draag.

Gister was ook het kamertje binnen gekomen :D Staat al helemaal in elkaar. Mijn ventje heeft hard gewerkt terwijl hij ziek thuis is. Nu nog helemaal aankleden. Vanavond ga ik vanalles er al in zetten. Als alles een beetje mooi is aangekleed zet ik foto's in mijn album. Ben blij :D

Gister avond nog zwyoga gehad, was weer partnerles. Mijn moeder was meegeweest. Is wel vreemd hoor om tegen mijn moeder aan te zitten dan tegen mijn ventje. Maar nu kan zij ook helpen tijdens de bevalling enz hihi..

Ik ga ander keertje weer op de rest reageren. Ga even slapen, want was weer om half vier op. Ben moeeeee :)

Kussss..

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0

Gelukkig herkenbaar pff hihi.

Hmm nachtvlinder wat vervelend dat je je je twijfels heb, ik heb t niet maar ik denk wel dat t erbij kan horen hoor!

En Dora wat een gedoe allemaal zeg! Heel veel beterschap hoor..

9. bloem79

bloem79 Actief lid

Oct 16, 2006
    406
    0
    16
    Viona: Heb je foto's van je meubeltjes? Staan ze al op de juiste plek of ben je (net zoals ons de eerste 2 dagen) steeds het kamertje aan het veranderen?
    Hoe was het bij de VK?

Lailea: Mooi behangetje hoor! Lekker fris en fruitig :D.

Nachtvlinder: Wat een kl*te zooi zeg, ik kan niets anders zeggen. Hoe is het nu afgelopen, heb je hard op de tafel geslagen ;).

Candijtje: Jij had ook een lekker begin van de week zeg! Balen van je autospiegel.

Ky: Succes met alle geregel. Probeer wel van je zwangerschap te genieten.

Chiesa: 1 kilo :confused:.

Velobabe: Wat heb jij telkens geluk zeg bij je echo's. Heerlijk om zo lang naar je frummeltje te kunnen kijken (zucht..)

Shelde: Lekker dat je man morgen onverwachts vrij is, klus ze!

Dora: Lekker blijven klagen hoor! Enne..jeuk is bij mij ook heel herkenbaar, weet niet wat ik eraan moet doen. Gister had ik het idee dat er allemaal beestjes over mij heen liepen, zo jeuken!

Shanna: Mooi buikje hoor! Niet dik..oeps druk over maken hoor!

Ik ben gister en vandaag bezig geweest met het maken van een hemeltje. Wat een gepruts zeg, maar het resultaat mag er zijn. Het hemeltje is wit (voile) met een bruine satijnband bovenaan. Ik zal zo even een foto maken.
    Morgen weer naar de VK :whistle:.

XXX

10. marion68

marion68 Lid

Nov 1, 2006
    68
    0
    0
    noord brabant
    Het is weer even geleden, maar hier ben ik weer even. Ben vanochtend bij de gyn. geweest, kleine groeit goed en mijn bloeddruk was iets beter dan de vorige keer, was nu 130/88. De gyn vond het wel goed dat ik op mijn werk had aangegeven om voornamelijk zittend (rustiger) werk te doen, en was verder wel tevreden.

Heb wel een paar drukke dagen voor de boeg, vanmiddag moet mijn dochter om 16.30 diplomazwemmen voor d'r B. Daarna ff gauw een frietje eten en dan om 19.00 voor de eerste keer naar zwangerschapscursus.
    Morgen wordt mijn schoonmoeder geopereerd, als dat allemaal voorspoedig verloopt gaan we vrijdag al vroeg naar disneyland en dan komen we zondagavond weer thuis. Ben gelukkig wel volgende week vrij, kan ik weer bijtanken.

Groetjes marion

11. bloem79

bloem79 Actief lid

Oct 16, 2006
    406
    0
    16
    Foto's van mijn zelf gemaakt hemeltje staan in mijn album.

Ik heb ook een foto gemaakt van mijn buik, maar vergeleken met de vorige foto (22 weken) zie je weinig verschil.

Net is mijn kraampakket ook nog afgeleverd :confused:. Krijg er wel een beetje de bibbers van hoor!
    Pakket zat in een handige curverbox. Er zat ook nog een boekje (tips voor ouders) in een een knuffel. Om het leed een beetje te verzachten zeg maar;).

Marion: Sterkte morgen! En als je naar disneyland gaat, veel plezier!

12. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Wauw Bloem, heb je dat zelf gemaakt? Hoe doe je dat? Mooi hoor! Denk dat ik oma maar even aan het werk zet, haha...

Net ff gegoogled voor enveloppen voor de geboortekaart, hm, wij hadden de kaart op 14 bij 14, dachten dat enveloppen 15 bij 15 waren....haha, zijn die dus standaard 14 bij 14... nou ja, vond ook mooie van 16 bij 16, dus vanavond maar even met hubbie kijken of we de kaart kleiner doen of de enveloppen groter....

@ Viona, kamertje al binnen? Wat heerlijk! Wij hebben inmiddels twee kasten af, de muren hebben bijna de goede kleur... Morgen en overmorgen komt mijn papa weer schilderen, dus dan is er vast meer klaar... Arm mannetje van je, is ie ziek, moet ie een kamertje in elkaar zetten... Nou eh, jij dus net klagen dat je moe bent, foto's maken, kom op!
    En ik vind helemaal niet dat je een klein buikje hebt, dan hebben we allemaal een klein buikje volgens mij....vreemd....

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Even snel vanaf mijn werk, wens ik jullie een heerlijke 1e lentedag toe!

Ik ben er ws morgenavond pas weer :(

Liefs
    Manuela

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Oh ja, het is lente......als nu het weer zich ook even daarop aanpast gaan we straks allemaal een heerlijk verlof in!

15. Judy:

Mooi de meubels. Die waren ook grenen. Wat voor lak is er gebruikt?
    Ik weet niet of ik zijdeglans moet nemen. Want ik wil niet teveel glans. Er bestaat ook een mat lijn. Maar die van jullie zijn niet echt glimmend toch?
    Ik heb nu de comode in de grond staan en ziet er aardig gedekt uit. Dus als ik het nig 1 x doen moet ik kunnen aflakken.

16. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ sally

Tuurlijk word jij een goed moeder gekkie!
    Je bent ontzettende lieverd dus komt helemaal goed!

Hier gaat alles wel okay alleen heel erg moe.
    Lekker maandag en vandaag nieuwe kleren gekocht.
    Voorlopig ben ik toch nog niet zwanger denk ik.
    Dus heb mezelf maar lekker verwend!

17. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Wij hebben zijdeglans gebruikt, van Sikkens geloof ik, als je echt alles wilt weten kan ik wel even op de verfbus gaan kijken....we hebben het laten mengen, dus geen standaard roomwit van de VTwonen ofzo... Mijn vader is schilder en die zweert bij Sikkens...iets duurder, maar dan heb je ook wat, zegt hij....

Hee Moon, verwen jij jezelf maar lekker meid, zag dat er veeeeel leuke dingen in de winkels hingen, dus je kan je uitleven!
    Ben je er al uit of je onderzoek laat doen of niet?

18. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Wow judy, bloot lijkt je buik veel groter hihi.

Ziet er goed uit zeg :D

19. Niet meer actief

HET IS ALWEER LENTE !

Anja, fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat. Waarom ben je eigenlijk gestopt met werken? Om meer bij je kindjes te kunnen zijn?

Candijtje, wat goed van je dat je die (agressieve) jongen niet meer begeleid. Lijkt me wel moeilijk om te kunnen zeggen dat je dat niet meer wil doen. Ik ben een paar jaar (op vrijwillige basis) voorzitster geweest bij een soos voor volwassenen met een ontwikkelingsstoornis in de vorm van een contactstoornis (autisme, ADHD, PDD-nos etc). Ik heb een paar keer meegemaakt dat één van de leden, een hele lieve man, opeens helemaal doordraaide omdat hij niet lekker in zijn vel zat en zich niet kon uiten. Pas na veel geduld werd hij rustig en na een heel lang gesprek kwam eindelijk naar boven wat hem dwars zat. Op zo'n moment kun je daar behoorlijk van schrikken, omdat hij zijn krachten niet kende en het echt niet kwaad bedoelde. Wat ik weet over geestelijk gehandicapten is dat ook zij opeens heel erg agressief kunnen worden en ontzettend sterk zijn! Wat dat betreft echt respect hoor, dat je zulk werk doet! PS: leuke foto, ik kan wel zien dat die kleine (nu al) op jou lijkt ;) .

Judy, wat een gedoe weer op je werk. Waar zitten die mensen toch met hun hoofd, snappen ze het dan echt niet?! Ik zit zelf zo erg te wijfelen of ik niet gewoon de ziektewet in moet gaan... Maar ik woon er zo'n beetje en zolang niemand me aan mijn hoofd zeurt heb ik er echt plezier in (hihi). Mijn collega's moeten me gewoon lekker mijn gang laten gaan en me niet te veel vragen (kun je dit voor me uitzoeken, hoe zit het met dat, hoe doe ik dat, weet jij toevallig of...? Arghhh laat me!). Nee mijn werk is echt leuk, maar ben gewoon wat prikkelbaar als ik uit mijn concentratie gehaald wordt voor (in mijn ogen) onnodige uitleg. Kunnen jullie dan zelf niet denken?! Die prikkelbaarheid is er ook pas sinds een paar weken en sinds ik niet meer normaal kan lopen (ducky-style). Dus het zal wel helemaal aan mij liggen.

Nachtvlinder, het klinkt alsof er een heuze wietplantage bij je huis is. Of een illegale koffieshop ofzo. Gatsie! Nou ik ben voor Judiths idee: STRONTSPRAY. Of nee, dan heb jij dat natuurlijk ook in je huis, zucht :(

Shanna, leuk nu eindelijk een beeld bij je te hebben. Ik had trouwens een minibuikje verwacht, maar je buik is echt niet klein hoor! Heel duidelijk een (ruim) 6 maanden buik!

Monique, ja lief he? Ik wist dat ik een lieve man aan de haak had geslagen, maar toch verbaas ik me vaak nog wel over hoe lief hij echt is! Misschien doordat ik wat minder lief ben de laatste tijd (prikkelbaar) dat hij alleen maar liever lijkt... Nee, hij IS echt lief! Hey, ik zal kijken of ik een foto van hem in mijn album kan zetten, zal wel eerst even moeten overleggen met hem...

Judith, het lijkt zo alsof de cursus een beetje tegen is gevallen... Ik snap dat je ook liever meer "groentjes" om je heen wilde hebben. Klikte het wel een beetje? Oh, en had je nog een goede broek kunnen vinden? Ik had trouwens niet verwacht dat de meesten 30+ers zouden zijn. Goh, dan kom ik daar volgende week aan zetten met mijn 22 jaar... Hmmm.

Velobabe, haha, dus jij shopt voortaan met de kinderwagen in je hoofd? Zolang het maar matcht? Hihi, zo had ik het nog niet eens bekenen! Mijn Quinny is donkerblauw/donkerrood. Ach, gaat vast met alles! Goed om te lezen dat alles goed en gezond is.

Lailae, zo'n cursus gaat toch om de zwangerschap en niet om je werk?! Wat naar! Mijn zwangerschap is mijn leven, mijn werk nu een last. Snap het niet :cry: . En wat een rotstreek van Casema! Oh, wat vervelend! Ik kan er ook echt niet tegen als een bedrijf de ene keer a zegt en de andere keer b. Soms moet je echt vechten voor je gelijk!

Lieve Dora, zeuren mag WEL! Doen we (bijna) allemaal wel eens. Tenminste, als ik wil zeuren dan doe ik dat ook. Heb absoluut herkenning in (bijna) als je punten. Soms kun je ze hebben, maar soms lijkt het ook even allemaal te veel. Een kwaaltje af en toe is niet erg, maar af en toe heb ik ook het idee dat mijn hele lichaam gewoon niet meer lekker functioneerd. Vanochtend nog waggelde ik naar de auto en heel eventjes had ik het helemaal gehad. Ik wilde gewoon weer even lekker slank en fit en flexibel zijn. Gewoon weer lekker uitgeslapen en goed te been. Maar ja, nog even, we kunnen nu al wel aftellen...

Lieve nachtvlinder, ik heb je beebiesite gezien en jij bent echt wel dol op je kleintje hoor! Gewoon nog effe doorzetten...!

Marion, veel plezier in Disneyland. Maar niet in de Space Mountain gaan he? ;)

Zo, mijn moeder is gisteren geopereerd. Vorig jaar rond deze tijd hebben ze haar linker eierstok verwijderd omdat een een cyste in zat. In september is ze met spoed opgenomen in het ziekenhuis omdat haar been op zwelde zodra ze ging lopen. Na een week weer onslagen omdat ze niet wisten wat het was :( . Sindsdien allerlei onderzoeken gehad en het bleek opnieuw een cyste te zijn in haar buik. Ze konden alleen niet zeggen waar de cyste zat. Nu is ze gisteren dus geopereerd en de hebben een cyste van 8cm doorsnee verwijderd en haar linker eierstok. LINKER EIERSTOK?! Die was vorig jaar al verwijderd. Blijkbaar dus niet :confused: . Nu gaan ze uitzoeken wat de chirurg van vorig jaar dan wél heeft gedaan... Arme oma!

Oja, we hadden het laatst toch over dat het leuk zou zijn als je broertje/zusje zwanger zou zijn? Nou, MIJN ZUSJE IS ZWANGER! Jippie! Mijn vader belde me eergister avond met het goede nieuws! Leuk joh!

Nou, dat was weer een bericht van 8 pagina's, sterkte met lezen :oops: .

Veel sterkte/beterschap/plezier.

Dikke zoen,

-Ky-

20. Niet meer actief

Oja en nog één ding he? We waren druk op zoek naar een woning en na tegenslag na tegenslag hebben we de knoop door gehakt en besloten te vertrekken naar Suriname.
    Mijn man belde vandaag naar het werk: we hebben een woning aangeboden gekregen! Lekker op tijd dus! Laat maar! We gaan gewoon lekker weg!
    Het huis was toch veel te duur... Maar als ze een week eerder waren geweest dan hadden we per 5 april kunnen verhuizen en waren we volgend jaar geëmigreerd (zoals eigenlijk op de planning stond)! Frappant niet waar?

Share This Page