Okay, het waren geen vlinders maar motten. En die motten komen 's avonds op je af vliegen en gaan tegen je hoofd aan vladderen. En zo'n motje is ietsiepietsie groter als de motje hier... (zie fotoalbum). Oja, ik ben 1.66m. Niet zo groot nee. Dus je hoeft niet jaloers te zijn hoor... Als jij echt degene bent op de foto's in je fotoalbum ben je helemaal niet fors
Haha, dat klinkt wel een beetje vaag he... Maar het een een soort van spuugdoekje wat je op je schouder kan leggen en daar aan vast zit een handekopje en pootjes enzo, spuugdoekje in de vorm van een hondje.... met enige fantasie dan he Jee inderdaad zeg ik zie de 30 bij sommige van jullie al super dichtbij komen. Weet nog dat ik bij de april mamas enzo zat te kijken en me te verbazen dat daar al de 25 ofzo in de banner stond en ik nog heel niet zover was. Maar nu gaan de laatste 3 maanden alweer in. Gaat echt hard nu! Verder nix te melden eigenlijk, fijne avond dames!
Oh Viona, dat kwam wel raar over hoor , haha! Maar goed, we kunnen inderdaad lekker aftellen... Nog 10 weken! Klinkt ook leuk, tien weken, tien weken, tien weken, jippie!
Wat grappig om te lezen dat jullie mannen tegen de partneravond van de cursus op zien! Ik was eerst zelf niet zo enthousiast over een cursus, maar mijn schoonVADER heeft me overgehaald. Hij vertelde aan mijn man dat hij er heel veel aan gehad heeft en dat het erg leuk was. Daardoor heb ik me wel opgegeven voor een cursus en volgens mij ziet mijn man best naar de partneravond uit! @ Remember wat eem vervelendheid! Wel nog even binnen houden he? Gisteravond was ik alleen thuis en het ik "In the Womb" gekeken -> tranen met tuiten heb ik gehuild op het einde! Wat was dat mooi zeg! Mijn man was aan het werk en meestal belt hij tussendoor wel even, maar hij had gistermiddag al een stukje gekeken en wist dat ik helemaal emo zou worden. Daarom had hij me maar niet gebeld... Wat een poepert! @ Nachtvlinder, dus de kat en de kleine hebben nu al onderonsjes! Dat wordt een gezellige boel straks! @ Viona, dat klinkt als een nare buikgriep! Beterschap meid! @ Ster, ik las laatst (ja sorry, maar ik lees tegenwoordig echt ALLE zwangerschapstijdschriften ) dat kuitkramp veroorzaakt kan worden door een tekort aan kalk en dat een kopje (warme) melk er tegen kan helpen. Sterkte! Oh waar kan je zo'n mutsje bestellen? Lijkt me wel heel erg schattig! Hey wat zijn wij populair, Manuela je krijgt het maar druk met al die nieuwe juni mama's! @ Lucie, dus over een paar jaar zijn we AL deze zwangerschapskwaaltjes weer vergeten? Jeetje... @ Chiesa, ik snap waarom je twijfelt over het geslag. Onze echoscopiste zei bij de 20 weken echo dat het "waarschijnlijk" een meisje was, maar ze wist het "maar" voor 80% zeker. Ik heb toen gewacht met roze kleertjes kopen tot een week voor de pretecho (dan kon ik ze nog ruilen), maar het was toch echt een meisje hoor! Het is moeilijk om te zeggen hoeveel kans er is dat het toch een jongetje is, maar veel echoscopistes hebben slechts één blik nodig en ze zien het al. Maar als zij er al niet zeker van was... Ik zou toch maar op zoek gaan naar een leuke jongensnaam voor de zekerheid... You never know... Gisteren tijdens het werk kreeg ik een enorme kramp in mijn buik (boven mijn navel in het midden). Ik dacht eerst het gaat vanzelf weer weg maar het werd alleen maar erger. Ik heb toen maar naar het kantoor van mijn directrice gebeld (kon niet meer rechtop zitten of staan) of ze even wilde komen. Ze heeft me toen op de bureaustoel naar een ander kantoor gerold en na een paar minuten trok het weer weg. Maar de pijn was VERSCHRIKKELIJK! Mijn directrice ook helemaal in de stress "je hebt toch geen weeën he!?" en een andere collega wilde de ambulance bellen (mannen ), maar ik wist niet wat het was. Gelukkig bleef het bij die ene kramp en na een glas water ging het weer (moest wel effe bijkomen en de tranen stonden in mijn ogen). Verder de hele avond af en aan zeurende buikkrampen en harde buiken gehad. Maar vandaag gelukkig nergens last van. Waren dit voorweeën? @ Candijtje, wwat goed dat jullie uit de namen zijn! Wat een opluchting he? Wij hebben de geboortekaartje zonder de naam besteld, want we zijn bang dat iemand de proefdruk ziet en dan ook de naam al weet. We hebben de kaartjes al betaald, dus als het goed is krijgen we deze week de enveloppen om uit te schrijven. Spannend! En ik heb de prenataldoos ook nog steeds niet... zal zo wel weer even checken of de vierde keer inschrijven wél gelukt is.
Hahaha, dit stond er bij een andere site bij 30 weken: Als er flaporen in de familie zitten, dan ontwikkelen die zich nu misschien ook bij je baby. De oorschelpen krijgen nu hun definitieve vorm. Niets aan te doen (helaas). Het wordt vast een 'lief kind', zoals kraambezoek dat zo fijntjes kan uitdrukken. Wat is dat voor een info?! Daar heb je toch helemaal niks aan?! Arghhh!
Hoi meiden, Al weer veel te lang geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Hier is alles goed, maar druk geweest met werk, geboortekaartjes uitzoeken (nog niet definitief geslaagd) en afgelopen weekend de eerste dingen in het kamertje gedaan. Foto's in mijn album. Nu komen 5 april de meubeltjes en dan kunnen we de rest aan kleden met leuke accessoires, kan niet wachten hoor! Ben nu al helemaal blij. (oooh, ik bedenk mij tijdens het typen, ik heb de foto's wel al op computer gezet, maar nog niet in album. Doe ik zodra ik op OK heb gedrukt... ) Verder gaat het hier goed, na de "positieve" uitslag van de echo vorige keer mbt de baarmoedermond die zowaar iets langer was geworden, heb ik er zelf ook weer wat meer vertrouwen in. En woensdag heb ik de magische grens van 28 weken gered, dus dat is ook een echte mijlpaal voor ons. Tuurlijk hopen we dat de kleine nog heel lang blijft zitten! Maar elke woensdag zullen we een klein feestje vieren hier. Daarom gaan we woensdag 28 maart gezellig met zijn 2-en uiteten Als we de 28 weken hebben gehaald, gaan we uiteraard voor de 32 weken, 34 weken, 36 weken en dan mag het eventueel komen maar lekker blijven zitten natuurlijk ook Bij de VK was alles ook goed, wel vond ze de voetlengte die ze bij de pretecho hadden gezien met 26,5 weken wel groot (5 cm). Ook de kleine had een flinke groei laten zien in 3 weken (baarmoeder was 5 cm gegroeid tov de laatste keer). De kleine ligt wel al helemaal met zijn hoofd naar beneden. @ Lailea, bij ons bij babyview het zelfde......ze konden het gezichtje niet goed in beeld brengen. Jammer he? De rest was wel goed te zien hoor, maar ja wel even balen. Ook wij mogen nu terug komen (3 april). En als het dan weer niet lukt, krijgen we het verschil tussen 3D en 2D retour (30 euro geloof ik). Maarrrr ik hoop het gezichtje natuurlijk te zien. En we weten nog steeds niet wat het word....al denken de opa's en oma's die er bij waren dat het een meid wordt (terwijl de andere opa zegt dat ie het pikkie gezien heeft, ) De meningen zijn dus verdeeld. @ nieuwe juni mama's: welkom! Gezellig! @ Ky, eng zeg die kramp. Jeetje, zou de VK anders even bellen om te vragen. Waarschijnlijk was het niets, maar ik zou toch graag haar mening even willen horen. Enneh.....hoop niet dat je mijn vlinders eng vind (hahaha). @ Judy, alweer 30 weken! Jeetje heerlijk toch! Aan de andere kant, lijkt het mij ook raar om straks niet meer zwanger te zijn. Tuurlijk heb je dan je handen vol aan je kleine en kun je daar alle liefde en aandacht aan geven, maar dat bewegen echt tussen mama en kind, lijkt mij raar dat straks niet meer te voelen. (I know, loop op de feiten vooruit). @ all, heb ook kraampakket binnen (Menzis, luxepakket). Jeetje, idd erg schrikken al die medische zaken en mega verbanden, maar ja het hoort er bij...... Merk trouwens ook dat ik wel weer sneller moe word 's avonds. Hebben jullie dat ook? En ik slaap nog steeds half op buik half op zij en dat gaat nog best. Kan echt niet op rug slapen. Morgen weer werken, nog 6,5 week (hoe bedoel je aftellen ). Vind het wel nog leuk en belangrijk hoor, maar ik kijk ook uit naar de kleine. Zo, hoop de schade van de afgelopen weken weer even ingehaald te hebben met 1 bericht Fijne avond allemaal! Liefs Cindy
Hey Cindy, leuk dat je ook weer effe opduikt! Gelukkig breng je goed nieuws! Ik heb de VK niet gebeld, dacht kijk het wel effe aan. Vandaag nergens geen last van gehad, ik voel mijn baarmoeder af en toe wel samen trekken, maar zonder pijn. Verder heb ik ook geen bloed verloren en de baby is goed actief. Dus ik ga er van uit dat er niks (ernstigs) aan de hand is. Wel heb ik tegen mijn man gezegd dat ik niet meer wil dat hij in het weekeinde gaat carpoolen met zijn collega, just in case! Oh en die vlindertjes: jouw vlindertjes zijn schattig! Leuk zo die kleurtjes! Groetjes!
Jaaaaa, heel groot nee goed, ik snap het, mijn moeder is om een zelfde soort reden bang voor vogels, kan niet met haar rechtdoor over de Dam lopen, alleen OM DE DUIVEN heen....haha....geeft niet, ik versteen bij de aanblik van een lijf met 8 poten....ieder zijn ding... En nee, vind mezelf ook niet fors hoor! Maar ik ben al eeuwen niet onder de 60 kilo geweest! Misschien ook al wel erg lang niet onder de 65, ben maar drie cm groter dan jij....maar ach, helaas zit het meeste gewicht in mijn billen en bovenbenen, ga ik afvallen dan krijg ik alleen zo'n magere kop....geen gezicht, dus ben blij met mezelf, als het na de bevalling maar weer netjes terug naar voorheen gaat! @ Cindy, ken het gevoel, lijkt me heeeeeeel raar om straks geen schoppen (zijn geen schopjes meer inmiddels), pirouetjes en hikjes te voelen in mijn buik....maar ja, denk dat we dat allemaal zo vergeten zijn als we een kleintje in huis hebben, toch? hmmm, morgen nog lekker vrij, dus morgen meer....ben gesloopt na twee dagen shoppen! Gossie, de zolder staat al helemaal volgepakt met zooi voor die kleine, het wordt tijd dat het kamertje klaar is! Als het goed is over twee/drie weken dus dan kunnen we lekker gaan rommelen met alle frutsels!
@Ky, nou gelukkig dat het vandaag beter ging en dat je in ieder geval geen pijn had. En groot gelijk dat je je lover op elk moment wil kunnen oproepen! @Judy, meid ik vind jou echt mega slank, zelfs met buik! Maar vind zelf dat het nu bij mij ook wel heel snel gaat hoor, mijn buik is nu echt wel groot geworden en ja wel geteld ook al 10 kilo aangekomen. En dat terwijl ik mezelf echt niet in één keer een vrijbrief heb gegeven om maar los te gaan (oké heb wel zo een periode gehad, maar die is weer voorbij -verplicht door mezelf). Groetjes! Cindy
Zo jullie hebben weer lekker bijgekletst! En dat voor een weekend (normaal is het dan wat rustiger). Welkom aan de nieuwe dames! Ik ben lekker op visite geweest bij moeders vandaag die nog een heel schattig badcapeje had gekocht voor de kleine. Grappig om te zien dat sommige al op 30 weken zitten (officieel hoogzwanger!) en ik vandaag pas de 28 weken heb bereikt. Ik kreeg vanmiddag wel de vraag, zit die kleine er nog in? Eeehmm ja, gelukkig wel want ik ben pas in juni uitgerekend hahaha ze dachten dat ik al wat verder was... Wat betreft het geslacht.. ik heb morgen een pretecho bij Baby View dus ik ben heel benieuwd of zij hetzelfde zeggen als bij de 20 weken echo Cindy; prachtig die vlinders op de muren! Ik ben ook gek van vlinders maar onze muren zijn spachtelputz dus ik ga nog even kijken hoe ik die in het interieur ga verwerken KY; het is idd een prachtige docu, ben blij dat je ervan genoten hebt! Judy; lekker he morgen nog een dagje vrij! Het zal idd wel raar zijn na de bevalling om niet meer wakker gemaakt te worden door een liefkozende schop van die kleine.. Ik dacht vanochtend goh wat is die frummel rustig, ik krijg me toch een trap! Heel de dag last van mijn rib gehad haha die kleine heeft nu al humor Fijne avond verder! Knuff Manuela
Hoi, ik zou nog effe terugkomen op de astrologie. Dit is de chinese (varken) gecombineerd met de westerse (tweelingen). Tweelingen - Varken Dit mengtype beweegt zich het meest ongedwongen van alle Varkens, charmant en diplomatiek en weinig last hebbend van scrupules neemt het Tweelingen-Varken iedereen voor zich in. Tweelingen-Varkens kunnen rekenen op een aangeboren portie geluk, zij winnen niet zelden een prijsje in de lotto of erven een leuk kapitaaltje. Vaak ook zijn het mensen van de grootse aanpak, zij die met niets beginnen en zonder hulp van anderen hun eigen zaak uit de grond stampen. Mensen die onder dit mengteken zijn geboren blijven zelden lang alleen, al kunnen ze weleens moeite hebben met het maken van een definitieve keuze. Toch is het Tweelingen-Varken, ondanks de vaak luchthartige levensinstelling, de meest trouwe partner van alle Varkens. Flirten wordt gezien als niet meer dan een soort gezelschapsspel, en heeft in hun ogen niets te maken met ware liefde. De meeste kans op een stabiele relatie wordt gevonden bij het Konijn van het teken Ram, Weegschaal en Waterman, en ook de Kreeft-Geit en Waterman-Geit maken een goede kans. Het Tweelingen-Varken kan beter uit de buurt blijven van een Slang met als teken Maagd, Schorpioen of Vissen. Is al wat positiever he?
Ik zit in een huis vol met Tweelingen! Manlief is tweeling, dochter is tweeling, en zo m'n kleine kerel ook! Als mijn vader toevallig hier is (bijna elke zondag om zijn kleine meisje te zien.. lees: zijn klein dochter) is het helemaal alleen maar tweeling! Dan tel ik al bijna niet meer mee... Maar 't is gezellig hoor, die tweelingen! Lieve mensen, wel met een gebruiksaanwijzing (maar dat zijn rammen, ik dus, ook! )
hallo forum tantes! ik ben ook tweeling en idd ook ik ben er eentje met gebruiksaanwijzing.. (maar wees nou eerlijk,wie is dat nou niet ) wat wel heel grappig is, is dat ik mijn vriend en de de kleine een lucht teken is. Lucht: Tweelingen Weegschaal Waterman Lucht mensen en mensen met veel planeten in Lucht tekens zijn: veel planeten in Lucht tekens zijn verstandelijk,handelen niet vaongrijpbaar,brengt verkoeling,veroorzaakt soms storm,verkwikkend, stimulerend,veranderlijk;niet veilig en warm.Luchtmensen en mensen met nuit gevoel.Weten geen raad met gevoelens.Lucht is niet te vervangen,een snelle geest,de gedachten sprongen zijn soms niet te volgen. Bezig met meerder dingen tegelijk,geniale invallen zonder concreet resultaat.Oppervlakkig,verfijnd,weet ook andere verfijnd te kwetsen. Gevoels zaken worden doorgepraat,theoretiseren,communiceren,flexibel onstandvastig,logisch,koel,gevoelloos soms,geen oog voor de werkelijkheidswaarde van eigen gedachten en theorieën,niet praktisch. vriendlief is waterman hihi dus als de kleine op tijd geboren wordt is hij ook een tweeling lucht.. ik ga zo ff kieken wat jullie hebben geklets in het weekend het is weer maandag! vandaag 2 jaartjes met mijn liefje.. ga maar lekker koken voor hem denk ik 8)
Gefeliciteerd met jullie 2 jarig samenzijn nachtvliinder! Maak er maar een mooie dag van Ik ben ook een tweeling en mijn vriend is schorpioen, ah god wat gaat hij het moeilijk krijgen als onze kleine ook een tweeling is.. enne... ik ben zenuwachtig! Om half 11 hebbben we de 3D/4D echo
Even snel vanaf mn Werk, Manueala heel veel plezier straks bij de pretecho. Het is echt waanzinnig! Geniet er lekker van en ik hoor snel je verhaal natuurlijk! Groetjesssssss
Nachtvlinder: Gefeliciteerd met jullie 2 jarig samenzijn en dit wordt in juni bekroond Candijtje: veel plezier bij je pretecho en ik hoop dat het bij jou direct goed gaat. Ik moet nog ff wachten 6 uur is onze herkansing(laatste). Ik hoop het zo dat ze haar laat zien en haar neus van mijn placenta heeft weggedraaid.