Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    He Maggie, wat leuk! Gefeliciteerd en welkom hier.

2. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Manuela, Pinda, Maggie, Babe, dikke proficiat en een goede zwangerschap toegewenst!
    (hoop dat ik niemand vergeten ben :oops: )

Bij mij alles goed, vandaag medisch onderzoek van het werk, moest plasje afleveren, geen maandstonden vroeg die assistente?
    Ik zei nee, maar eh... ben wel zwanger hihi ;)
    Kreeg meteen een proficiat, ze praatte nogal luid en er zat een collega van mij in de wachtzaal, ik zei eh sttt er zit daar een collega van mij, en gezien het nog zo pril is, sttt...

De dokter zelf raadde mij aan het zo snel mogelijk mee te delen op het werk, aan mijn werkgever, dit beschermt tegen ontslag.
    Maar ik zei o, ik dacht eerder te wachten tot de eerste belangrijke 12 weken voorbij zijn? Nee hoor zei ze, zeg dat maar eerder.
    Ik zei dat ik 26/10 eerste afspraak gynae heb en ze zei , misschien zoals je zegt, wacht nog ff af tot na die afspraak ;)

Verder heb ik geen kwaaltjes, de ene dag pijnlijke borsten, andere dag niet, wel meer moe, en mijn maag is precies vlugger voldaan of vroeger, eet dus precies minder.

Groetjes en het beste iedereen!
    Flyke

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hey flyke, bedankt voor je felicitatie! Mag ik vragen waarom jij een medisch onderzoek krijgt op je werk?

Duveldraakje, ja balen he dat het zo lang duurt, maar ze willen de intake pas doen als je zo'n 8 a 9 weken zwanger bent. Als jij op 3 november gaat dan ben je ook zo'n 8 weken. Maar ja, als je ergens op wacht duurt het erg lang he ;)

Ik heb trouwens totaal geen last van kwaaltjes... jullie wel?

Ohja, en ik heb net mijn eerste "buikfoto" gemaakt hihi, staat in mijn profiel voor degene die interesse heeft. Hij is echt opgezwollen joh! Kan hem echt niet meer inhouden :D

4. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik mag hier ook komen, zo fijn om dit eindelijk eens te mogen schrijven!
    19 juni ben ik uitgerekend! Klinkt zo raar! Eerst maar eens de eerste 12 weken door en het door laten dringen. Dit is zo onwerkelijk!

5. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    @ Elfje, heel veel succes met je opleiding, hoop dat het allemaal lekker voorspoedig gaat zodat je lekker voor de bevalling je diploma op zak hebt.

@ Cath, nog 2 weekjes tot je echo. Hoop dat ze lekker snel omvliegen. Dan kan je het allemaal wat beter beseffen. Ik ben een week verder dan jou en mag daarom ook volgende week al voor een echo. Maar dat neemt niet weg dat ik ook dat gevoel heb.

@ Spijkervrouwtje, hihi betrapt door je vriendin! grappig hoor.
    Wij eten ook altijd stoofvlees bij de rode kool. Heerlijk!

@ Karin, ik begrijp je volkomen. Ik heb ook helemaal nergens last van. Merk ook niets aan mijn tepels e.d. Onwerkelijk dan he.

@ Mensi, wat een lief klein mannetje zeg, mag je trots op zijn.

@ Babe, jij weet precies wat je te wachten staat. Ben je daardoor nu ook minder onzeker? Wij zijn in verwachting van ons eerste kindje.

@ Patje, Wow jouw buikje is idd al te zien. Ik had van de week ook 's avonds een opgezette buik, maar die was 's ochtends alweer weg. Mijn VK gaf aan dat je buik pas echt gaat groeien bij de 3 maanden. Voor die tijd is je buik met name opgezwollen door je darmen enzo. Enne.. jouw test is idd ook overduidelijk, fijn he hoef je niet meer zo te twijfelen.

@ Ninnetje, Lekker hoor zo'n grote dochter om je te helpen ;) , en ik heb ook actimel van danone in huis gehaald.

@ Maggie, welkom bij de club.

@ Sandra, hele fijne vakantie, geniet er maar lekker van. 8)

@ Manuela, zet 'm op joh, hoop dat je binnenkort minder last hebt van het stoppen met roken.
    Ik heb ook moeite met naar mijn werk gaan. Heb helemaal geen zin, wil ook alleen maar met de zwangerschap ed bezig zijn.

@ Flyke, mag ik vragen waarom de dokter aangeeft om het zo snel te vertellen? Die keuze is toch aan jou? Als jij het prettiger vindt om tot de 12 weken te wachten is dat je goed recht vind ik.

6. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    @ Ster, jij ook natuurlijk van harte welkom. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Na 14 rondes, ppfffffff.

7. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    even kort berichtje van mij....

@ster: super meis! je bent van harte welkom hier, en nogmaals gefeliciteerd! (wat een hoop meiden uit "vruchtbaarheidsbehandelingen"! echt super!)

ik ben vandaag voor het eerst echt misselijk! het komt en het gaat, maar is de hele dag al aanwezig.... pfffff ik hoop dat het niet erger wordt!
    sporten gaat nogsteeds lekker, en voel me er goed bij! ik kan echt niet wachten tot ik mijn eerste echo krijg.......

lieve meiden, ik kruip lekker op de bank... morgen reageer ik wel weer uitgebreid...

liefs elfje

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ster; wat goed zeg! Eindelijk mag je hier ook heen verhuizen. Van harte gefeliciteerd :D

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey juni ladies,

wat hebben jullie weer veel getypt. ik heb wel alles gelezen, maar reageer even algemeen ;)
    allereerst welkom aan alle nieuwelingen en natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap. \:D/ \:D/

Een buikje, euuhm die had ik al voor de zwangerschap :p nee maar verder is er niks te zien, wat me wel opvalt is dat het vlees op mijn schaamheuvel wat dikker is geworden, alsof daar nu lokaal vet wordt opgeslagen. maar iemand anders zou nu niet kunnen vermoeden dat ik zwanger ben. ik wil eigenlijk ook alvast een foto maken zodat ik inderdaad zie waar ik weer naar terug moet na de bevalling ;)

Ik heb 31 oktober mijn tweede echo en hoop dan het hartje te kunnen zien, en de dag erna voor het eerst naar de VK. dus dat wordt een spannende week. Moeders voor moeders komt trouwens aanstaande maandag bij me. ik ga ook een foto maken van de test.

Ik ben trouwens in een soort van dagboek begonnen, daar schrijf ik alles in wat ik voel, en ook de reacties van de mensen om ons heen. ook heb ik daar al de eerste echo fototjes in geplakt. en mijn vriend gaat er ook in schrijven. leuk he. Het is geschreven in briefvorm zodat ons kindje dit over 20 jaar kan terug lezen. zon standaard 9 maanden dagboek heeft te weinig ruimte om te schrijven. ik ben namelijk gek op schrijven.

Hebben jullie het ook dat je borsten de ene dag ontzettend zeer doen en opgeblazen zijn, en de dag erna nog wel gevoelig zijn maar ineens minder ofzo? heel vreemd.
    Bij mij is trouwens het maagzuur gebeuren sinds vandaag ook aanwezig. zo erg dat ik honger had maar niks wilde eten. heel vreemd, he uiteindelijk maar eensoepkje gegeten.

shelde hele fijne vakantie he geniet er lekker van en tot over 10 dagen.

nou meiden hier laat ik het even bij anders vul ik een hele pagina. sorry dat ik even niet persoonlijk reageer maar volgende keer weer.

:p

10. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Wat leuk zeg zo'n dagboek in briefvorm.
    Ik heb er ook al over gedacht om van alles bij te houden in een zwangerschapsboek, maar ik heb juist het probleem dat ik niet zo goed ben in schrijven. Ik bedoel het op papier onder woorden brengen van mijn gevoelens enzo. Dat belemmert mij een beetje. Ik wou dat ik dat ook kon.

11. Angel Eyes

owja en ik had toch heel stoer verteld dat ik was gestopt met roken......!
    nou sorry maar dat is me dus niet gelukt. :oops: ik heb het uitgesteld tot maandag want dan begin ik bij mijn nieuwe werk met kinderen en kan dan dus niet meer roken. ik rook er nu nog een paar per dag

tis zooo moeilijk maar wil perse stoppen, en vanaf maandag heb ik een stok achter de deur
    :oops: :oops:

dus manuela ik weet wat je meemaakt

12. Angel Eyes

ja ik kan je wel wat tips geven, maar hieronder een stukje als voorbeeld.

---------------------------
    nou we weten nu 5 dagen dat je in mijn buik groeit. en dat voel ik ook aan alles in mijn lichaam. ik val in slaap achter mijn pc op het werk, en ik moet zo vaak naar de WC dat ik beter daar kan gaan werken.
    Opa en Oma Fr weten nu ook van je komst, en oma moest gelijk huilen en Opa riep maar steeds dat hij kippenvel had.
    Morgen gaan we naar het ziekenhuis om te kijken of je goed op je plekkie zit. we zijn best nerveus.
    ------------------------------

noujah zoiets dan hihi.
    en ik heb net fotos gemaakt van de bloemen en de schoentjes die ik heb gehad. die plak ik dan in het boek en dan erbij schrijven van wie ik het heb gehad.

je hoeft niet goed te zijn in schrijven, als je op jouw manier iets op papier zet is dat al waardevol genoeg. en natuurlijk leuk om terug te lezen als je wat verder bent.

gewoon doen, als je dat boek op je schoot hebt gaat de pen vanzelf bewegen. en het is voor ons ook niet de bedoeling dat iedereen dat boek leest het is iets heel persoonlijks natuurlijk dus je kunt zonder schaamte dingen opschrijven.

13. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    whoehoejajajajaja Ster wat gaaaffff! Gefeliciteerd meid, wat hebben wij toch allemaal met ronde 14 :D
    Nu gaan genieten meid, leuk we lopen zowat gelijk :D

Shelde fijne vakantie!

Ninetje eet smakelijk morgen :) Het was hier in erg geval erg lekker.

Manuela en Angel veel succes met stoppen met roken he, (ben toch blij dat ik nooit begonnen ben ;) )

Heb met vanmorgen aan gemld bij MvM en vananvond al gebeld. Ze komt volgende week donderdag langs. ben benieuwd, hoop op een vette positieve test ;) Ikmoet overigens wel de flessen zelf inleveren omdat we te ver buiten het dorp wonen maar dat heb ik er wel voor over. ;)

Zometeen even mijn hubbie een buikfoto laten makenen dan lekker op tijd mijn bedje in ;)

Ik had vandaag overigens nog een tijdschrift gekcoht (in verwachting van ouders v nu) en daarin stond dat je niet teveel koffie/thee mag drinken (max 4 p/d) Het zou nl vroeggeboorte of miskraam op kunnen wekken :)
    Nu drink ik geen koffie want dat lust ik niet maar thee des te meer :( Ik drink wel voornl rooibos (daar zit du geen theïne/caffeïne in) maar volgens het boekje was kruidenthee ook geen oplossing :(: Daar zaten nl andere stoffen in die niet goed waren. Hebben jullie dit vaker gehoord.

14. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    tenx Angela, ik ga het denk ik inderdaad toch maar proberen. Van het weekend eerst maar eens een leuk boekje kopen. :p

15. Angel Eyes

spijkervrouwtje,

dat is nieuw voor mij. ik was een echte koffieluet en drink er nu maar 1 per dag meestal na het eten. en door de dag drink ik ook veel thee, verschillende soorten soms rooibos en soms citroenthee.

ik dacht juist dat dat goed was. maar wat moet ik dan drinken, de hele dag water komt me ook me neus uit :confused: en zoete drankjes kan ik nu echt niet hebben, maagzuur enzow

16. Angel Eyes

Ja ik heb zon boekje met een harde kaft gekocht met een hele mooie opdruk.
    keejdan! en weet je wat ik doe, als ik naar bed ga ga ik eersft ff een stukkie schrijven. sommige dagen 4 regels. en gisteren bijvoorbeeld hele bladzijde vol :p

succes ermee!

17. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Nou Spijkervrouwtje, ik had inderdaad wel van de koffie gehoord, maar niet van de thee.
    Normaal drink ik 1, hooguit 2 kopjes koffie per dag, en die probeer ik nu te laten staan. Daarentegen drink ik dus wel thee op mijn werk. Toch zeker wel zo'n 6 bekertjes per dag. Rooibos honing of bosvruchten smaak.
    Dan gaan we dat ook maar minderen. Tjee, nóg meer water drinken op een dag. :(

18. Angel Eyes

meiden ik ga naar bed. ik ben helemaal kapot!

trusten voor straks ennuh tot schrijfs

19. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ja dat hoorde ik ook van die thee. Had ik helemaal niet verwacht. Nou ja, dan maar minder want ik wil natuurlijk het beste voor mijn kindje!
    Maarre, nog meer water overleef ik niet.....Wat drinken jullie allemaal?

20. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Op de thee na, water water en nog eens water bleh

Deel Deze Pagina