Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey meiden,

vandaag heb ik de laatste dag op mijn werk. ik vindt het wel gek hoor. krijg allemaal hele lieve reacties van mensen en straks een borrel in de bar.

ik heb trouwens vandaag ook minder zere tetters. is ook wel eens lekker

2. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Hello,

Kom net terug van de gyn.
    Baarmoederwand was dikker aan het worden, wat ook moet als je zwanger bent. Verder geen afwijkingen gezien.
    Hij zag een heel klein stipje...dat zou het als het goed is moeten zijn.
    Hij sorry maar het is nog zo vroeg, je zult over 2 weken terug moeten komen ;-(

Pfffffff ik ben best bang!

3. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Hello,

Kom net terug van de gyn.
    Baarmoederwand was dikker aan het worden, wat ook moet als je zwanger bent. Verder geen afwijkingen gezien.
    Hij zag een heel klein stipje...dat zou het als het goed is moeten zijn.
    Hij sorry maar het is nog zo vroeg, je zult over 2 weken terug moeten komen ;-(

Pfffffff ik ben best bang!

4. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    karin, ik weet dat het moeilijk is maar probeer je geen zorgen te maken,
    het is nog heel vroeg, en piepklein, mijn kleintje is nu ook nog maar een rozijntje groot, dus best mogelijk dat ze dit nog niet kunnen zien!

groetjes
    flyke

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

maak je geen zorgen meid, ze kunnen nog nauwelijks iets zien. maar wat je al zegt baarmoederwand is dikker, dat is dan toch een mooie bevestiging?

Was het ongeveer zoals mijn echo in mijn album?

6. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Ja ik weet het Angela!
    Eigenlijk moet ik ook niet klagen de meeste krijgen nog eens niet zo vroeg een echo.
    Idd baarmoederwand is dikker...dat is een goed teken, wordt er in iedergeval gewerkt binnenin!

Jouw echo is wel de zwarte stip groter..bij mij was ie piepklein.

7. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    ik zei darnet buiten pijnlijke borsten af en toe, soms wat duizelig, soms voller buikgevoel en minder honger, meer moe zijn en dit zie je duidelijk aan mijn ogen, dat ik geen symptomen heb, maar mijn man voegt er nog iets aan toe: mijn humeur is veranderd!

Ik geef het eerlijk toe, de laatste week, vooral 'savonds, durf ik wel uit te halen naar mijn man, is er niets goed enz ... gelukkig zijn er ook nog de goeie momenten hihi ;)

wat ik ook nog wou zeggen, proficiat en chapeau voor alle zwangere vrouwen die naast het kleintje in de buik nog kleintjes rondlopen hebben, als ik zie hoe weinig energie ik nu heb .... ik zou zeggen hoedje af vr jullie!

groetjes
    flyke

8. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    @ Karin: Ik begrijp hoe je je voelt, ik had mijn eerste echo met 5 weken en dat was ook een stip van 2 mm. Ze konden er ook nog geen uigerekende datum aan vastprikken omdat het nog niet meetbaar is. Wees blij dat je over 2 weekjes al terug mag komen. Met een beetje geluk zie je dan al het hartje kloppen. Ik had in mijn vorige zw.schap een echo met 7 weken, ik was toen zo gerust gesteld omdat alles er zat waar het hoorde. Ik moet nu nog 3 weken wachten....veeeeel te lang ! Niet te veel zorgen hoor !

@ Angela: Ik heb even gemist dat je ging stoppen met werken. Staat het in verband met je zwangerschap ? Fijn dat de mensen zo lief reageren !

@ Flyke: Zo te horen ben je zwanger hihi....je man kan zijn lol nog op, dit is pas het begin ! Weet je trouwens, ik heb inderdaad nog een kleintje van 14 maanden hier rond kruipen/ half lopen en het is druk. Maar goed te doen hoor. Je gaat gewoon mee in het ritme. Het lijkt me wel zwaar worden als je hoogzwanger bent. Maar ik heb gelukkig al hulp aangeboden gekregen van moeder en schoonmoeder, ze komen graag schoonmaken in ruil voor een 2e kleinkindje hihi....

9. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik heb helemaal nog geen naar humeur en als mijn vriend vindt van wel, dan scheld ik em verrot ;)

Neeh hoor, gelukkig heb ik dat nog niet maar had ik bij mijn dochter ook niet.

Echter was ik met haar direct beroerd en nu nog nergens benoemenswaardig last van.

Alleen die tetters....oef!

10. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Zo ben weer thuis van een dagje werken, pfff zat alleen vandaag en dat was toch wel zwaar'. 't was erg druk en ik moest vanmiddag echt even vechten tegen de vermoeidheid.
    Verder gaat het z'n gangetje hoor. Hier (volgens mij :rolleyes: ) ook nog geen last van een humeur. Wel superzere (.)(.) en heb het overdag en savonds best vaak koud. Mijn eetlust is nog steeds behoorlijk verdwenen en heb het idee dat ik vaker vlagen van misselijkheid begin te krijgen dus ben bang dat me nog heel wat te wachten staat omdat ik er nu dus al last van heb :confused: Maar goed niet klagen alles voor een beeb :D

Ninetje smaakte je frietje stoofvlees :D

Karin, bij mij zagen ze ook nog niet echt iets hoor, ben al lang blij dat ik over 1,5 week al weer terug mag komen ;)

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Jeetje dames, ik vind het nog zo raar om hier te gaan schrijven! Ging altijd automatisch naar topic "vruchtbaarheidsbehandeling".

Vandaag liep ik de hele dag met een glimlach rond! Het is gewoon niet te beseffen vind ik!

Maar wat is nu eigenlijk de bedoeling? Ik denk dat ik maandag de fertiliteitsarts ga bellen. Maar wat deden jullie, huisarts of al een vk bellen?

Verder voel ik me heerlijk zwanger en neem alle kleine kwaaltjes voor lief! Wat is dit tegek zeg :p (oja ben ook de hele tijd naar mijn test met 2 streepjes aan het kijken, 2 dikke vette strepen).

12. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Kom ff snel tussendoor.
    Heb vandaag de hele dag gewerkt en ga zo met 2 vriendinnen een hapje eten.
    Ik ga het ze nog niet vertellen, want ik wil dat mijn vader en moeder de eerste zijn, en die krijgen het maandag te horen.

Ik heb nu dus ff niet zoveel tijd om op iedereen te reageren, maar
    Ster... Ik heb eerst de HA ingelicht en hij heeft mij een goed adres van een VK meegegeven. Enne... ik bleef ook alsmaar naar die test kijken hoor. Zo mooi, hihi.

@ Flyke, heftig werk. Kan mij voorstellen dat je het dan idd iets eerder verteld.

@ alle nieuwe mammies, welkom op de roze wolk

13. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik zat ook al te bedenken wat ik moet doen nadat ik de twee streepjes gezien had op mn test... Heb de huisarts maar gebeld maar daar kreeg ik een een bandje dat ze op cursus zijn. Die bel ik maandag wel... dan vast ook naar de verloskundige bellen gok ik...

Ennuh kan ik me nu ook al aanmelden voor Moeders voor Moeders? Krijg je daar snel reactie van?

Spannend hoor.... Vanmorgen naar de prenatal geweest, zo`n ieniemini rompertje met "mijn papa is de allerliefste" gekocht voor manlief... die is de 19e jarig :)

Het liefst wil ik het al rondbazuinen dat ik zwanger ben... misschien de 19e wel aan mijn en zijn ouders vertellen.. Leuk!

Ohja ik blijf ook steeds kijken naar die test hoor, ik gooi hem (nog) niet weg :) Tis mn enige tastbare bewijs tot nu toe he ;)

14. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Wauw, ik weet niet wat er in september?begin oktober gebeurd is, maar het was in ieder geval goed (en lekker)! Weer een aantal nieuwe zwangeren erbij. Gefeliciteerd Ster, CLau, Candijtje en Babe!

Gisteren bij de HA geweest. Ik probeerde er een echo uit te slepen. Zegt die tut bij een normale zwnagerschap zijn eigenlijk helemaal geen echo's nodig. Ik denk Ho dit gaat de verkeerde kant op! Dus ik heb de VL gebeld en daar kon voor de super motiveerde intake met 9 weken heen (gesprek over alle testen voor het geval er iets mis kan gaan) De dag ervoor mag ik voor een echo. Wanneer ik het niet trek mag ik bellen en gaat de afspraak naar voren ivm mk vorige keer.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wij hebben ook al een kleine peuter rondlopen. Een klein manneke van bijna 2. Dat is wel druk, maar ik ga gewoon bij de oma's lamgs en hang daar wat op de bank terwijl zij zich wat met ons manneke bezighouden. Hij kan trouwens ook heel goed zelf spelen.

Manuela en Angel eyes, succes met stoppen met roken ik hoop dat het lukt, wanneer jullie het er moeilijk mee hebben pak dan even een overzichtje erbij met de gevolgen voor je kind. Ik ben jaren geleden gestopt door elke keer een gewoontemoment uit te schakelen. En uiteindelijk bleven er niet zoveel meer over en had ik zo iets van laat dan helemaal maar. Of bereken hoeveel het kost en wat je eigenlijk aan je kindje kunt besteden!

Volgens mij groeit mij buik enorm. "s morgens is hij niet weg. Bij een volgende zwangerschap gaat het meestal wel sneller. Ik slaap nu nog wel lekker op mijn buik, maar bij de vorige kon ik dat niet meer met 6 week, dus ik neem het er nu nog van. Tussen de nachtelijke wc-pitstops door dan.

Knuffels Monique

Knuffels Monique

15. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Wat leuk Candijtje om zo'n rompertje te kopen!
    En inderdaad aan "moeders voor moeders"wil ik ook meegaan doen, heb ook geen idee hoe het werkt allemaal.
    We wachten nog maar effe af he ;)

Ga je het al snel vertellen? Ik probeer voorlopig nog niet. Mijn beste vriendin heeft een paar maanden terug een miskraam gehad en dat heeft wel indruk bij mij gemaakt.

16. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik kom er ook gezellig bij :) :)
    Hoe ik het uit gerekend heb, verwacht ik mijn kindje rond 12 juni 2007.
    Allemaal spannend he :(:

17. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    O ja, allemaal van hartelijk gefeliciteerd dames.
    En geniet van jullie zwangerschap...

18. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Ik was net nog een paar dames vergeten en inmiddels was er ook alweer iemand bijgekomen.

Maggie, Pinda en Popje van harte gefeliciteerd meiden!

Het wordt een drukke junimaand!

Ik laat het vertellen gewoon over mij heen komen. Mijn moeder weet het al en een aantal vriendinnen van mij. Mijn vader moet ik het nog vertellen als mijn moeder dattenminste nog niet heeft gedaan. De periode maakt mij niet zoveel uit, als het maar goed gaat. Bij mijn mk vond ik het fijn dat een aantal vriendinnen het wisten en ik er gewoon over kon praten. Mijn schoomoeders moeten wij het nog vertellen. Maar die reageren altijd zo leuk! Niet dus. Die moeten eerst over de schok heenkomen en dan moet mijn man weer tien keer zeggen dat zij het echt wel leuk vinden. Dus ik zie wel wanneer wij het hun vertellen.

Knuffels Monique

19. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Denk dat ik maandag maar de HA bel en daarna waarschijnlijk de VK. Wat ik op de site lees van de verloskundepraktijk hier in de buurt is dat de 1e x een intake word en dat je daarna met een week of 10 een termijnecho krijgt.... Lijkt me wel een fijn idee wanneer er daadwerkelijke afspraken gemaakt zijn... Iets om naar toe te leven...

Wanneer we het vertellen weet ik nog niet maar het leek me wel leuk om het rompertje tussen de kadotjes van mijn man zn verjaardag te leggen en dan kijken wat de reacties zijn van mn ouders :)

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    hey meiden!

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie :D

Voor de meiden die mee willen doen. Ik heb me ook al aangemeld bij moeders voor moeders. Je kunt even op de goudengids kijken of er een informatrice bij je in de buurt zit, de mijne blijkt tegenover me te wonen dus ik ben er even langs gegaan. Ze vond het erg fijn dat ik zo vroeg was want des te eerder kan ik beginnen. Ze hebben namelijk heeeeeel veel urine met hcg nodig om maar een kleine hoeveelheid medicijnen van te maken dus alle beetjes zijn meegenomen. Ze komt dinsdagavond bij me langs om de flessen af te geven, nog een testje te doen en wat uitleg te geven. Ik mag dan ook wat cadeautjes uitzoeken en ik kan dus iedere week mijn volle flessen bij haar voor de deur zetten.

Suske, bedankt voor je succes wensen... het gaat op zich wel. Het is moeilijk maar ik probeer steeds aan mijn kindje te denken en dat het me al die enge dingen zeker niet waard zijn. Op sommige momenten kan ik me echter niet bedwingen, maar het is net wat je zegt. De gewoontemomenten moet je eruit zien te halen. Ik rook nu nog +/- 6 sigaretjes op een dag tegen ruim 25 eerst. Het gaat dus de goede kant op, en als de sigaretjes op zijn dan worden er ook geen nieuwe meer gekocht en is het afgelopen.

Candijtje; heb je dat rompertje toevallig bij de prenatal gekocht? Wit met zwarte letters en rode hartjes, Mijn papa is de aller- aller- allerliefste?
    Zo ja, dan heb ik die ook hahaha, samen met een slab en witte iniemiesokjes!

Wij gaan het morgen aan de vader en stiefmoeder van mijn vriend vertellen.. ik heb mijn zwangerschapstest in een doosje met watten gedaan en in cadeaupapier ingepakt. Mijn moeder komt zondag naar ons huis kijken en voor haar heb ik een hele mooie kaart met een gedichtje erin... ben zo benieuwd wat ze er van vinden!

Ik kan me voorstellen dat mensen wachten met vertellen. Maar ik kan echt mijn mond niet houden! Ik denk ook dat het dan meer gaat leven voor me omdat ik (nog) nergens last van heb. Bovendien kan ik het ook niet maken om te roken zodra mensen weten dat ik zwanger ben dus is ook weer een pluspunt!

Welkom trouwens en gefeliciteerd aan alle nieuwe meiden hier!

Kus
    Manuela

Deel Deze Pagina